Friday, February 27, 2009

Blaznivy koniec februara

Ottawa 02 27 09 – piatok
Preniesol som moj laptop zo studia na jedalensky stol, aby som nemusel celit tomu nemoznemu pocasiu, ktore nas uz druhy den trapi! Teplota by bola OK, plus 7 stupnov Celzia, ale neprestajny dazd so silnym vetrom je velmi neprijemny. Teraz sa podrzte! Vecer a cez noc sa ma dohrnut arkticky vietor a zima. Zo siedmych stupnov plus, teplota sa ma znizit na minus 18 a s “wind chill” faktorom sa to ma citit, ako by bolo -28 stupnov. V priebehu niekolkych hodin zmena o 35 stupnov. To je Canada, niet sa co divit! Aj preto som vzal dievcata autom na plavaren a skocil som aj pre ne! Bolo by to skoro trestuhodne ich nechat v tom dazdi a vetre kracat na plavaren a nazad domov, ked mozu byt v komforte auta. Ked by bolo prijemne slnecne a teple pocasie, urcite by som ich nechal robit aspon jednu cestu v ramci fyzickej aktivity, ktoru Marianka potrebuje. Dve cesty tam aj nazad po hodinovom plavani, zacina byt pre Marianku privela. Pri ceste nazad domov, obycajne velmi spomali svoju chodzu a casto od vysilenia a slabosti sa zavesi a necha sa tahat. Zvlast teraz v zimnom obdobi som sa rozhodol radsej pre ne skocit, ved autom je to skutocne len skok, urcite nie viac ako dva km a nieco. Musim to najblizsie spocitat.
Niekedy zaciatkom tyzdna sme mali na navsteve a na veceru Kunstadtov. Maximalne prijemny vecer aj ked ja som bol po case indisponovany!
Pred dvoma dnami som mojho treningoveho partnera odviezol poobede na letisko. Letel do Prahy s medzipristanim v Toronte a vo Frankfurte. Bude prec dva tyzdne. Uz mi aj poslal e-mail, ze let bol perfektny a uz je u svojho brata niekde na Moravskej vysocine. Ked odchadzal, napominal ma, aby som nepolavil v treningoch. Pekne od neho za jeho povzbudive slova a skarede odomna, ze som hned po sebe vynechal dva treningy, ako Franta odisiel. Lenivost prevladla! Mne sa nijak nechcelo v tom necase ist von tak skoro rano. Vcera som sa vybral von az pred obedom. Potreboval som skocit do banky vybrat nejake peniaze v hotovosti a tiez ist na nakup do predajne Farm Boy. Bol som rozhodnuty sa este zastavit v predajni Sobeys, lebo len tam viem dostat drsky. Rozhodol som sa, ze urobim zmiesanu drskovo - masovu polievku. Ale rozhodnutie som zmenil, ked som videl, ze vo Farm Boy mali krasne bravcove kolienka a paprcky. Nakupil som, ako pre armadu a hned vcera poobede som sa pustil do varenia huspeniny. Dnes prvu vec rano, po schladeni masa a polievky som sa pustil do ukoncenia celeho procesu. Odstranil som z vyvaru vsetok tuk a ciastocne rozvarenu zeleninu, hlavne mrkvu. Nakrajal som maso, naplnil styri plechy, dal do huspeniny vajcia a cerstvo uvarenu zeleninu. Zalial vsetko s vyvarom a uskladnil som to v garazi. Huspanina uz je zrazena a pripravena na konzumaciu. Uz sa ohlasila Lidia a Lada, ze pridu zajtra ju ochutnat. Musim zavolat aj Petra ten ma tiez velmi rad huspeninu.
Neskoro vecer sa ukazal aj Rony, mladsi syn Kunstadtov Marianka bola vo svojej tradicnej forme a huspenina bola uspasna.
Naviac, uz pred par dnami ma Peter poziadal, ci ho mozem ostrihat, lebo ma uz bujnu hrivu na hlave! Stastny to clovek, ze este ma! Ja, aj ked toho uz na hlave nemam skoro nic, len co to na stranach, som skoro “kopas”!Tak si myslim sa hovorilo v Kosiciach, ked vrch hlavy bol bez vlasov. Dnes rano este pred holenim som s masinkou “pokosil” na hlave co sa dalo, na velmi kratky 0.5 cm uces. Budem mat zas pokoj na niekolko tyzdnov. Nieco podobneho urobila na Mariankynej hlave Eva. Uz zacala mat prilis dlhe vlasy a zacali sa ukazovat sediny. Utrusil som, ze ju je potrebne ostrihat a vlasy prefarbit. Myslel som, ze to strihanie urobim ja a Eva jej prefarby vlasy. Ked som sa vratil domov, teraz uz neviem odkial, Marianka bola ostrihana na chlapca a vlasy prefarbene. Eva urobila celkom slusny kadernicky job. Mali sme dva krasne a slnecne dni v tomto tyzdni, tak sme ich vyuzili. Zaciatom tyzdna na Camp Fortune a v sobotu na Pakenhame, kde Kunstadti robili "demo" ich lyzi.
Dost! Pisem take trivialnosti, ked uz skoro 5 dni som sa snazil napisat viac zaujmavejsie veci z nasho zivota v Canade. Minuly tyzden bol velmi bohaty na hromadu udalosti, ktore aspon mna velmi zaujali! Zaciatkom minuleho tyzdna to bola odmietnuta kampan OC Transport Ottawa, umiestnit na autobusy v Ottawe reklamu znenia “There’s probably no god. Now stop worrying and enjoy life”. Vo stvrtok vyznamna kratka prva navsteva prezidenta Spojenych statov (USA) Barak Hussein Obamu v Ottawe a v nedelu odovzdavanie Oscarov. Naviac, dva fantasticky vydarene dni lyzovania v tom istom tyzdni. Nie div, ze som nemal cas na nic a uz vobec nie sednut na zadnicu a pisat. Tak teraz po poriadku aj ked sa nemozem velmi rozpisat, lebo som uz nacal druhu stranu.
Peter v akcii! Upravuje pre zaujemcov viazanie, aby mohli vyskusat ich predavane lyze.
Pred niekolkymi mesiacmi v Anglii Dr. Richard Dawkins s Ariane Sherine a Polly Toynbee zacali velmi skromnu kampan uverejnenim na autobusoch v Londyne reklamu “There’s probably no god….” ktoru financoval Dr. Dowkins, vyznamny univerzitny professor, autor desiatky knih a vyznamny atheista. V kratkom case kampan nabrala neuveritelne obratky, ked ludia zacali posielat peniaze na podporu tejto kampane a skoro tieto reklamne oznamy sa zacali objavovat v mnohych mestach Anglicka. Dr. Dawkins je preslaveny so svetovym bestsellerom “The God delusion”. Vyborne napisna kniha! Ludia by si ju mali precitat, aby sa “vyliecili” z diluzie viery v nadprirodzene. Anyhow, ta “akcia” sa rozsirila do sveta, neviem ako v Europe, ale urcite v Canade. Niekolko secularnych spolocnosti ako “Freethought Association of Canada” a ine humanisticke a atheisticke organizacie sa pokusili dat tuto reklamu v roznych mestach Canady. Mnohe tuto kampan prijali ako Calgary, Toronto, ine kampan odmietli. Zaujmave, lebo tie iste organizacie, ktore odmietli tuto nevinnu reklamu dovoluju rozne ine nabozenske reklamy ako napr.: We believe there is a god & God is love. Now relax & enjoy your life”! Kazdy rok rozne nabozenske organizacie utratia tazke miliony na reklamu pre “indoctrination” ich nasledovnikov a hlavne mladez a deti, ktorych rozum este nie je uplne vyspely pre kriticke a skepticke myslenie, presvedcit ich v existenciu neviditelnej osobnosti, ktora nie je vobec dokazana. Tento process prebieha v nabozenskych skolach, v tzv. nedelnych hodinach nabozenskej vyuky, v kostoloch a v skolach so statutom nabozenskych skol. V tejto oblasti skutocne existuje dvojity standard. Je smutne, ze Ottawa nedovolila tuto reklamu, ked v Canade sa hlasi 24 % ludi k atheismu. To je obrovska sila, ktora ked by sa organizovala v politicku silu by urcite zamotala politicku scenu v Canade.
Konecne mam este par riadkov, tak akurat na jeden odstavec. Mam este tak vela co to povedat o navsteve Obamu v Canade. Ved som stravil cely den pred TV obrazovkou, pozerajuc to velkolepe uvitanie a vsetko okolo. Sorry, k tomu, ako aj k Oscarom sa uz dnes nedostanem. Myslim, ze nikomu nebude vadit, ze to preskocim. Urcite ste vsetci o veci informovani!
Konecne, sme si aj spolu s Petrom zalyzovali! Vsimnite si rozdiel v style! Ja som stara skola, Peter najnovsia,
Na zaver, este nez sa uplne zotmelo, prislo z dazdu k snezeniu a teplota rapide ide dole. My sme v teple a pohode! To prajem aj vsetkym vam!

Pozdravuje a preje skory prichod jarneho pocasia!

Milan