Thursday, January 01, 2009

New Year 2009

Prekrasna Orava. Moja neter Barborka na Kubinskej Holi. V dolinach ziaden sneh, ale hore vyssie neurekom. Idealne lyziarske tereny uz cez Vianocne sviatky.
Ottawa 12 31 08 – streda
Posledny den roku 2008. Prekrasny slnecny den, ale silna zima. Tak, ako to ma byt! Vcera, ci predvcerom spadlo trochu snehu, nie viac ako dva-tri cm. “Driveway” som odpratal este vcera rano, terasu len teraz poobede. Uz davnejsie mam v mraznicke niekolko steakov a tak som sa rozhodol ich dnes urobit na veceru. Inac by asi museli zimovat do jara. Mam este niekolko a urcite vyuzijem prilezitost miernejsieho pocasia a urobim aj tie ostatne. Nebolo by vhodne ich drzat zmrazene tolke mesiace. Este rano pred odchodom do fitka vytiahol som a nechal rozmrazovat tie dalsie dva “baby back ribs” a par bravcovych kotliet na zajtra. Podobne ako minule, pre zmenu som pozval k nam zajtra na veceru Vlastu a Frantu. Vcera sa vratili z Costariky kde boli spolu so svojim synom a ich detmi. Boli na haciende, ktoru vlastni a obhospodaruje sestra manzelky ich syna Martina. Nechala si postavit vraj paradnu budovu, stajne pre kone a ine zvierata. Na skok od mora. Franta mal kazde rano trening, ked musel robit okolo koni a inych zvierat. Chodili denne aj na dlhsie vychadzky do hor a kopcov. Idealny zivot, ked clovek ma rad byt samotarom a tesit sa len z pritomnosti domacich zvierat.
Ked som videl tie siroke lyziarske upravene tereny az ma zabolelo u srdca, zachcelo sa mi byt na Kubinskej Holi, obdivovat Oravske okolie a trochu sa pospustat zo seriozneho kopca.
Este vcera som sa dohodol s Frantom, ze pojdeme dnes rano trenovat. Ked sme boli taky dobri, od jara sme poctivo trenovali 6 krat tyzdenne az na niekolko vynimok, tak hadam nevynechame posledny den roku?! Ja som v poslednych dnoch roku lenosil a fakticky od vianocnych sviatkov som nebol vo fitku. Ulieval som sa! Slubovali sme si, ze po tak dlhej prestavke pre Frantu, o polovicu kratsej pre mna, budeme prvy den cvicit lahko. Hahaha, pustili sme sa do treningu s takou vervou, ako by sme nikdy neboli prestali. Viem, ze dostanem “svalovicu”, Dobre, aspon budem vediet, ze som, ze existujem. Po viac ako hodinovom treningu som sa na zaver postavil na vahu. Bol som spokojny, lebo vaha ukazala, ze moja hmotnost je 202 lb. Za cele to obdobie od kedy som znizil moju vahu na 200 lb pribral som len dva poundy nazad. “Very good”, po oslave dnesneho Silvestra a noveho roku budeme nazad vo fitku a zarezavat. Ja si nedavam ziadne predsavzatia, ale rad by som zhodil hmotnost na nejakych 190 lb. Cize asi 5 kg. Len tolko, aby mi splaslo trochu brucho a stratil som “love handlers”, nepotrebujem ich, aj tak sa nema kto ich drzat! Gojko (Gorazd), syn mojej sestry Bibky a svagra Milana, jej manzela so svojou dcerou Barbarkou na Kubinskej Holi.
Po treningu som do banky nechat si potvrdit, ze “zijem” pre Slovensku socialnu poistovnu. Dostavam ten papier kazde tri mesiace. Volakedy davneksie som si to nechal podpisovat notarom a to ma vzdy stalo 10 az 20 dollarov. V banke je to zadarmo a ti ma viac poznaju ako nejaky notar. Ved som ich klientom najmenej 35 rokov. Prebehol som este par obchodov ako som mal napisane na lisku ktory pripravila Eva. Kupil som na dnes vecer aj sampanske aj ked ja ho nepijem, tak to bude musiet vychutnat Eva a Marianka, ktora pravdepodobne odpochoduje do postele skorej, tak asi z toho moku neochutna.. Mne tie bublinkove napoje nafuknu brucho do dvojnasobneho rozmeru a naviac ma vzdy chyti zaha. Tak radsej nic! Aj teraz dopijam flasticku cerveneho, ktoru som otvoril este vcera vecer, ale upil som iba glg alebo dva.

A tu je ostatok rodiny. Vzadu sestra Bibka, svagor Milan, nevesta Slavka Barborka, dcera Slavky a Gojka.
Doma ma cakal odkaz od Yvetty, Jankovej dcery. Nechala mi telefonne cislo a klapku do nemocnice, tak som mu hned zavolal. Jeho prva reakcia, ked si uvedomil, ze som to ja tak prehlasil, ze ho prestava bavit zivot, vraj ma neznesitelne bolesti. Vyradili mu nejake pilulky, ktore ho oblbovali, ale zas dali mu dalsie. Vraj nema potuchu kedy ho pustia domov. Aj ked Yvetta tvrdila v telephone, ze je na tom lepsie, ako ked ho priniesla do nemocnice. Janko si mysli, ze nic sa nezmenilo. Pohovoril som s nim a bol velmi nestastny zo situacie v ktorej je.

Poobede, som obdrzal telefonat od Gabiho T. z Eastern township a jeho chaty. Barbara ma stale nohu v sadre a tak je vsetko na jeho chrbte. Ma tam skupinu slovakov, vraj trochu mensiu ako zvykli prichadzat, ale stale okolo 30 ludi pre ktorych vari. O pijatiku sa samozrejme postarali oni. A vraj sa nedavaju zahambit a piju ako spravni slovaci. Mimo ineho mi oznamil, ze pred nejakym mesiacom zomrel Prof. Comaj z Mc Gill University. Stara znamost, slovak vo velmi dobrom postaveni na Univerzite. Ja som asi zle Gabimu rozumel a myslel som, ze to bol Jano Geczej, tiez professor ale na Montrealskej francuzskej Univerzite. Ten je v perfektnom zdravi ako mi potvrdil Frank Fedoryak.

Prikladam este par zaberov z Majstrovstiev sveta Juniorov a vitazstiev canadanov v stretnuti s USA ktore vyhrala Canada 7:4
Dnes rano, ked sme s Frantom vychadzali z fitka a popriali si Happy New Year, tak sme konstatovali, ze sme stastni, lebo sme nemali ziadnu vaznu nemoc, ci zdravotny problem minuly rok, ze naopak sme boli schopni trenovat a mat “fun” zo zivota. Len aby nam takto zdravie sluzilo este aspon dalsi rok, radsej este jednu dekadu. Prestal som fajcit uz velmi davno a dufam, ze nepojdem z tohoto sveta na rakovinu pluc. Nemam ziaden problem s dychanim, ked ma nieco zlozi, tak mozno to bude cirhoza pecene.

Canadske druzstvo prisiel povzbudit aj nas Prime Minister Harper. Nechybal ani na jednom zapase. Na fotke hore je v diskusii s trenerom Canadanov.

Myslim, ze budem pokracovat az zajtra rano. Mam v sebe trochu viac vina ako som potreboval a tak sa mi motaju nie len klavesnice, ale vsetko aj v mojej hlave! Vsak je Silvestra tak si to mozem dovolit. Konecne som doma a nerobim hanbu na verejnosti. Ukoncim ten jeden alebo dva odstavce do konca druhej strany zajtra, ked sa preberiem k zivotu. Zavolal som Zuzke a je celkom mozne, ze zaskocia k nam a prezijeme vecer spolu. Navrhol som, cakam na odpoved! Hej, musim povedat, ze steaky sa vydarili a chutili vynimocne v tomto zimnom obdobi.

Radost z vitazstva a perfektneho golu!

01 01 09 – stvrtok
Vcerajsi vecer bol “great”, straveny pred telkou sledovanim vynikajuceho zapasu Juniorov USA vs Canada. Nespominam si, ze by som bol v minulosti tak vzruseny. Hlavne prvou tretinou, ked Canadania v kratkom case obdrzalo 3 goly od USA. Netrvalo dlho a Canadania nie len vyrovnali este v tej tretine, ale strelili dalsi stvrty gol. Potom uz sa len klzali k vitazstvu 7:4. Bol to vynikajuci hokey! Mna tak vycerpalo pozeranie, vzrusenie a vino, ze som asi hodinu pred polnocou odisiel spat. Mam taky dojem ze chuda Eva sa dockala polnoci a teda noveho roku sama. Vlastne nie, ako som dnes rano usudil s prazdnej flasky sampanskeho.

Velmi zaujmavu fotku mi poslal moj kamarat Duro Visny zo Svajciarska. Pohlad na horstvo z domu, ktory on postavil v doline pre svoju dceru. Ta tvar je len vynimocne viditelna.
Zuzka neskoro vecer zavolala, ze ostanu doma. Skory odchod do postele mne dovolil dnes rano vstat o stvrtej hodine. Presiel som elekronickymi novinami, vybral par zaberov z toho stretnutia Canada vs USA aby som prilozil k tomuto prispevku. Nemam ine, tak aspon nieco, aby skraslilo tieto stranky. Mimochodom v utorok som predsa len skocil do kina na velmi serioznu dramu “DOUBT” Eva sa zatial pozrela na komediu MARLEY& ME.

Sme v Novom Roku 2009! Prajem vsetko najlepsie, hlavne dobre zdravie a radost zo zivota, nech ten novy prezijeme aspon tak dobre, ako ten posledny.

Pozdravuje a praje Happy New Year 2009!

Milan