Thursday, January 15, 2009

Marianka 60 rocna!

HAPPY 60th BIRTHDAY MARIANKA!

Marianka vcera oslavila svojich 60 rokov vo vybornej fyzickej forme!
Ottawa 01 15 09 – stvrtok
Ubehli plne dva tyzdne od mojho posledneho prispevku. Dal som si v pisani trochu dlhsiu prestavku ako by sa patrilo. Nie preto, ze som sa v poslednych dnoch minuleho roku utrhol a behom niekolko dni som dal dohromady tri prispevky na blog, skor preto, ze som bol vynimocne viac zaneprazdneny ako obycajne a do pisania sa mi nejak nechcelo. Mal som v programme ine activity, ako sediet pred pocitacom. Otvorili sme zimnu sezonu lyzovania! Minuly tyzden v utorok sme sa stretli na dohovorenom mieste s Frantom a Vlastou a spolu sme sa vydali mojim autom do Gatineau Mts. Camp Fortune, vyzdvyhnut si nase permanentky a zaroven si nejaku chvilu zalyzovat. Z tej “chvile” boli dve, ci tri hodiny. Zastihli sme neuveritelne krasne a prijemne pocasie. Cista modra obloha, pokoj, ziaden vietor a len okolo minus 4 stupne Celzia. Absolutne idealne pocasie s perfektne upravenymi svahmi. Po niekolkych jazdach na “somarskej” lucke pre zahriatie a rozcvicenie zacali sme jazdit na viac narocnom terene. Ja som sa citil velmi dobre a zacal som jazdit naplno, ako ked by som bol na konci sezony rozjazdeny. Vlasta a Franta vraj len “cumeli”, kde sa to vo mne berie? Prvy den a v takej forme! “Jup”, citil som sa dobre, silny a pripraveny, vdaka nasim pravidelnym vydatnym treningom na “suchu”! Teda vo fitku! Moja slava vsak netrvala dlho!

Zo stredy na stvrtok nam napadlo cez 30 cm noveho snehu a my sme sa rozhodli, ze poobede sa stretneme u nas a pojdeme na bezky. Peter sa ospravedlnil, ze nemoze, Zuzka sa slubila, ale v poslednom momente odvolala a tak len my traja Vlasta, Franta a ja sme sa vydali morit sa v hlbokom snehu a urobit aku-taku trat. Nebolo to lahke aj ked Franta bol ten co to mal najtazsie, lebo on viedol nasu malu karavanu. Ukazala sa jeho profesionalita a davna slava behania na bezkach. Aj ked sme sa obaja s Vlastou trhali ako mohli, chlapec nam utekal a ked sme urobili prvy okruh mal niekolko sto metrov naskok. Druhy okruh bol uz lahsi, ale ja som mal celeho behania na bezkach po krk. Po dvoch okruhoch sme to zabalili a skoncili sme doma pri horucom caji s rumom. Nasledok som precitil hned vecer a na druhy den ked som citil kazdy sval v tele z uplne inej fyzickej activity ako clovek robi v terningu vo fitku.

Hned po obede prisla Marianke pogratulovat Zuzka a onedlho uz to boli Rethegiovci z Toronta.
Moja zjazdarska slava utrpela dalsie rozcarovanie, ked sme sa v piatok vybrali znovu na Camp Fortune. Predpovede slubovali slnecne pocasie, co aj bolo, len nas prekvapil silny mraz a nejak ten pomohol k tomu, ze som sa necitil na lyziach dobre a s takou istotou, aku som mal prvy den lyzovania. Vsetci sme sa citili mizerne, lebo ta zima nam zacala vadit. Ja som bol rozladeny sam zo seba! Bolel ma krk, bolel ma spodny chrbat a tak z lyzovnia som nemal ziadnu radost. Vikend mi ale pomohol sa z toho dostat, trochu som odpocinul a tento tyzden v pondelok uz to bola na svahoch ina pesnicka. Bolo celkom prijatelne poloslnecne pocasie, lyzovali sme na “sky line” svahoch, ktore su vacsinu casu v tieni. Svahy boli dobre upravene, nebolo vela ludi a tak som zacal znovu uzivat si lyzovania. Ked ma nieco mrzi je skutocnost, ze som nemal so sebou ani v jednom pripade fotak a nemam ziadne zabery z prveho tyzdna lyzovania. Mam ale hromadu inych, lebo sme mali este niekolko zaujmavych akcii. Jedna z nich bola navsteva mojho bratranca.

Marianke prisli pogratulovat nie len Rethegiovci ale aj Vlasta s Frantom!
Nas cakali dve oslavy narodenin! Siedmeho januara to boli Evine narodeniny, neviem ktore, lebo mi to nechce prezradit. Samozrejme stacilo by sa pozriet do pozvania a vedel by som kolke. To nie je dolezite, urcite je to nieco nad 50 rokov. O cely tyzden neskorsie to zas boli velmi okruhle narodeniny Marianky, ktora sa dozila 60 rokov 13. januara. Nerobili sme ziadne vynimocne oslavy. Prisla vsak Marianke pogratulovat Zuzka, neskosrie poobede prisli z Toronta Bela a Hana Rethegy. Terigali sa z Toronta za husteho snezenia a nie najlepsej poveternostnej situacie. Priniesli plno pozornosti! Bolo to od nich velmi pekne a mile, nie k voli pozornostiam, ale ze sa unuvali prist z takej dialky pogratulovat Marianke aj osobne. Poobede prisiel aj Franta a Vlasta, Lida sa ospravedlnila, umiera im ich pes a spolocnik za poslednych 16 rokov. Tak chcela byt s nim.

HAPPY BIRTHDAY EVA!!!!
Ja som navaril “koconinu – huspeninu” uz nejaky den predtym. Vyprazil som aspon tucet reznov a urobil som hovadzi gulas do ktoreho pridala par veci aj Eva. Jedla bolo do bludu lebo v Independent predajni som pokupil dva rozdielne zemiakove salaty, grecky salat a ine dobroty. Tortu, zmrzlinu atd…. cize nebol nedostatok. Samozrejme, nic nechybalo z pijatiky. Ja som si specialne pochutnaval na Canadskej whisky 83, ktoru priniesol Bela. Skoro ma uspala a hned ako odisli Belovci nazad do Toronta, ja zas do postele a prebudil som sa az na duhy den rano, vcas aby som stihol ist do fitka na trening. Nebolo to lahke, lebo nas hadam v celej Canade postihla vlna silnych mrazov. Dnes aj ked bolo krasne slnecne pocasie, zima ukrutna – minus 29 stupnov a s vetrom sa to citilo ako minus 34 stupnov. Neodradilo nas ist na trening aj ked sme ho odlozili az na deviatu hodinu. Dohodli sme sa, ze zajtra a pocas takychto silnych mrazov budeme chodit do fitka trochu neskorsie. Ved sa nemame kde ponahlat! Konecne, prva varka ludi, co chodia do prace prave v tom case odchadza z fitka a tak je menej ludi a tiez dost miesta na parkovanie aut. Tento ostatok tyzdna to bude len trening vo fitku, ziadne lyzovanie v takom mrazivom case vonku.

Chudak Janko, nasli sme ho v nie najlepsej pohode fyzyckej ale ani mentalnej!
V sobotu rano, este pred navstevou Janka ja som sa vybral do kina na film “GRAN TORINO”. Reziserom a v hlavnej ulohe Clint Eastwood! Senzacny film a vsetci co sme cez sedemdesiatku by sme ten film mali vidiet! Clint je senzacny v ulohe veterana Korejskej vojny, v sucastnej Amerike. Nekompromisny tvrdas, ked cele jeho prostredie sa meni a vsade su emigranti z Azie. Je to citlivy film a fantasticky herecky vykon Eastwooda, pocitam, ze za tu ulohu a temu obdrzi Oscara. Prial by som mu, lebo doteraz obdrzal vela Oscarov, ale ziadnu cenu za herecky vykon. Doporucujem film vidiet!!!!

Co mam robit, roky sa nedaju otocit a tak clovek musi prijat, co zivot prinasa, dobre aj zle!
Som na konci druhej strany a teda na konci mojho limitu pre moje prispevky. Cas teda koncit! Obohatim moj text hromadou fotiek, ktore urcite budu lepsie ako moj text prispevku. Prajem kazdemu co najprijemnejsie prezitie studenych zimnych mesiacov. Uz aby to oteplovanie prostredia prislo do Canady. Miesto toho mame stale viac chladnejsich az mrazivych dni!

Prajem vsetko najlepsie do najblizsich dni a mesiacov, nech jaro pride co najskor! Pozdravuje

Milan