Sunday, January 18, 2009

Brrrrrrrr! To je zima!

Ottawa 01 18 09 – sobota
Posldnych par dni bola zima na nevydrzanie! Regularna “teplota” minus 29 stupnov, co by sa dalo vydrzat za slnecneho pocasia. Ked ale sa k tomu priratal vietor a teda “wind chill” factor, tak sa to pocasie citilo ako by bolo minus 36 stupnov a viac. To len tu v Ottawe. V prerijnych provinciach boli minusove teploty az cez 40 stupnov. Odskakalo si to aj Toronto a Montreal. V Toronte stratilo niekolko tisic domacnosti elektricky prud. Pricina, prasknute potrubia s vodou, ktore zatopili elektricku stanicu. Ludia ostali bez elektriky celu noc a cast dna. V Montreali tiez prasklo nejake stare potrubie s vodou a zatopilo kus Montrealu pri spominanych “teplotach”. Hotova kalamita! Nebude nik verit, ked spomeniem, ze naraz sa pocasie v BC a Alberte umudrilo a dnes v Alberte bolo plus 7 stupnov a zajtra ma byt +16 stupnov. To su neuveritelne zmeny. Ta vlna oteplenia sa vraj blizi k nam a v najblizsich dnoch by sme mali mat znovu vela snehu az 15 cm ale miernejsie teploty.
Nas s Frantom ten nemilosrdny mraz nezastavil a rano kazdy den sme boli vo fitku na treningu. Na velke prekvapenie, vcera, ked sme uz koncili nas trening, vo fitku sa objavil aj Peter po mnohych dnoch absencie. Den predtym lyzoval a vecer zavodil, nevsimol si, ze dostal omrzliny na oboch stranach lic. On teraz robi cez sobotu a nedelu “demonstracie” ich lyzi na svahoch. Pred par rokmi som zvykol s nim chodit, teraz ma ani nenapadne v takych zimach byt vonku 8 hodin. Pred par dnami zavolal Gabi a vsetkych nas pozval k nim na chatu. Vraj do konca januara nemaju ziaden business a tak budeme vsetci vitani! Ja som sa snazil prehovorit Kunstadtov ale ti su “busy”. Peter musi chodit na tie “demos” a Zuzka sa necitila najlepsie, mala nejake crevne potiaze. Mimotoho Monika bude skoro rodit a tak ma ine povinosti. Bela a Hana sa ponahlali nazad do Toronta a Franta s Vlastou sa slubili len na dva dni. Tak som vsetko zrusil a nikde sa neslo. Ked tak az niekedy na jar, ked bude teplejsie a budeme to moct lepsie naplanovat.
My s Frantom a Vlastou sme zalyzovali posledny pondelok. Odvtedy nic, nikomu z nas sa nechcelo ist ani len na bezky v takychto mrazoch. Mam pochybnost, ze do buduceho utorka lyzovat asi nepojdeme pre neprijaznive pocasie. Mozno az v utorok v den “inauguration” prezidenta “elect” Barak Hussein Obamu. Nuz a tu slavnost by som si nechcel nechat ujst, lebo je to velka show. Do Washingtonu sa hrnu miliony ludi, byt svedkami tejto udalosti. Cirkus s jeho uvedenim do prezidentskej funkcie uz zacal pred par dnami. Tak, ako volakedy davno Lincoln isiel z Philadelphie vlakom do Washingtonu, to iste robi Obama a na zastavkach, kde ho cakaju masy ludi ma vzdy nejaky prihovor. Amerika je vo vytrzeni s nekritickym obdivom cloveka, ktory este nic neurobil. Pocitam, ze s podobnym obdivom sa na Obamu pozera aj cely svet, ako by Obama bol druhy Kristus, Spasitel alebo Mohamed, co bude robit zazraky a Amerika zas bude propsperovat. Zatial Obama chce zachranovat USA s infuziou stoviek a stoviek milliard dollarov do krachujucich podnikov, ktore budu dalsim nesmiernym dlhom Ameriky a kto si to odskace budu ordinarni americania v daniach. Niekto tie dlhy a uzasny deficit musi zaplatit! Podobnu infuziu v ekonomike v Canade pripravuje Prime Minister Harper pod natlakom opozicnych stran. 40 miliard dollarov na znovuobrodenie Canadskej ekonomiky. Hanba vsetkym politikom!!!!
Nechcelo sa mi verit kolko ludi dnes rano prislo do fitka! Stovky! V telocvicni, kde nejaka babka viedla “group training” bolo tak napraskane, ze zeny nemali dost miesta a naradia kde sa umiestnit. Po skonceni siloveho treningu my sme nemali sancu najst volnu masinu na kardio-trening. Tak sme sa zobrali do sprchy a domov. Vcera mi oznamili zo socialneho servisu, ze Pierretta je stale chora a k Marianke pride nejaka ina zenska v sobotu, miesto nedele. Nemal som namietky pokial sa to tyka vikendu. Vraj ta pani u nas uz bola – good! Nebudem musiet vysvetlovat co a ako s Mariankou. Ked som sa vratil z treningu uz bola v kresle, vedla Marianky. Asi z toho kresla vstala len ked dala Marianke pripraveny obed. My sme sa s Evou vybrali ako vzdy do kina. Ja som sa rozhodol predsa len ist na film “Defiance”, skutocny pribeh z druhej svetovej vojny o skupine zidov, ktori utiekli do lesov a zacali bojovat proti Nemcom. Vysoko dramaticky dej, dlhy napinavy pribeh plny vojnoveho nasilia, myslim, ze je ho treba vidiet! Nezaskodi si pripomenut osklive udalosti okolo deportacie zidov, ich likvidaciu a odboj. Eva sa zatial bola pozriet na nejaku romanticku veselohru “Last Chance Harwey”.
Este par zaberov z poslednych oslav narodenin Marianky, nemam nijake cerstve nove fotky.
Na caste domov sme sa zastavili v predajni potravin Sobeys. Potreboval som dokupit par malickosti ako vajcia, mlieko, ale chcel som kupit aj drsky na polievku. Bol som tam pred par dnami a informoval som sa kedy ich budu mat. Vraj v utorok vecer dostanu zasielku. Prisiel som az dnes a stale mali dost! Kupil som hromadu, ze ich bolo za velky hrniec. Myslel som, ze ich budem varit az v nedelu. Ked odisla ta pani od Marianky domov, priniesol som drsky z garaze a pustil som sa do prace. Urobit jednu dobru drskovu polievku, to vezme par hodin prace v kuchyni a kucharsku profesionalitu. Stastni to ludia, co nemusia robit taketo veci!!! Utieklo mi niekolko programov v telke ale hrniec polievky je urobeny. Len ako priklad aka je tu zima, poprosil som Evu aby z nasho vinneho skliepku priniesla posledny plech huspeniny, ze ja si dam koconinu na veceru. Ta huspenina bola zmrznuta, ako by bola vonku v tom mraze okolo 30 stupnov. Musel som ju rozmrazovat v mikrovlnke. Nechcelo sa mi verit!

Najoblubenejsie miesto Marianky, kde pred televiziou stravy denne hodiny.
Vcera, ked som isiel do fitka, vzal som pre Frantu a Vlasu dost velku plasticku nadobu huspeniny, im obrovsky chutila. Zajtra poobede ideme k nim na veceru, trochu predcasnu, lebo mame prist podla dohory okolo 4:30 poobede. Ako mi oznamil Franta budeme mat “beef roast” a ziadne predkrmy. Mozno prinesiem cerstvo navarenu drskovu polievku. Viem, ze on ju zboznuje. Ja sa pokusim doobeda vytriedit moju doslu postu za posklednych par tyzdnov. Odkedy mam “wireless connection” vobec nechodim do basementu a mojej pracovne. Musim to ale urobit zajtra a vsetko pretriedit.

Blizim sa nezadrzatelne ku konci druhej strany a teda cas skoncit s mojim prihovorom. Neviem co ma k tomu viedlo tak skoro napisat par odstavcov, ved len pred par dnami som dal na blog moj posledny prispevok? Nevadi! Len nemam ziadne nove fotky, tak sa musite uspokojit co ponuknem na blog.

Takto som sa trapil konecne ukoncit moj prispevok na BLOG! Podarilo sa hlavne vdaka flaske vina!
Prajem vsetko dobre do konca tohoto mesiaca. Dufam, ze februar nebude horsi? Pozdravuje a praje len najlepsie:

Milan