Sunday, December 14, 2008

Prva velka snehovica!

Zaciatkom mesiaca, ako je tu zvykom, sme zacali pripravovat Vianocny stromcek. Hlavne pani Eva sa snazila ho vyzdobit.
Ottawa 12 13 08 – piatok.
Zaciatkom tohoto tyzdna v pondelok rano po treningu, som si ako vzdy zmeral moj krvny tlak. Ten je v absolutnej pohode, vdaka pilulkam na jeho znizenie. Na caste do satne som si vyzul “botasky” a postavil som sa v klube na vahu. Presna vaha, nie ako ta, co mame doma, ktora ukazuje vzdy o 5 libier menej. Je stavana pre zeny a tie sa v oblasti hmotnosti radi nechaju klamat. Dostal som mensi sok ked som sa postavil na vahu. Poriadne somnou otriaslo, ked vaha mojej hmotnosti ukazala 204 lb. Tak vela som vazil niekedy davno pred mnohymi rokmi. To by malo byt okolo 93 kg. Neunosna hmotnost na stareho cloveka! Ked vezmem v uvahu, ze zaciatkom septembra som vazil 190 + lb tak to je hanba Na mieste som sa zaviazal (Franta bol moj svedok), ze do konca tyzdna, nech sa deje co deje, musim znizit vahu - hmotnost o 4 lb na 200 lb. Rozhodol som sa, ze na niekolko dni, pokial mozno do soboty nebudem uzivat ziaden alkohol. Nie len to! Zmensim moje davky jedal aspon o jednu tretinu a menej. Budem jest castejsie, ale malo. Povodne som sa chcel vazit az zajtra. Postavil som sa na vahu uz dnes rano, ked bol somnou na treningu Franta. On zajtra odchadza na dva tyzdne do Costariky trochu rekreovat. Bingooooo vaha ukazala presne 200 lb. Dokonca den do predu, miesto soboty uz v piatok rano! Za styri dni skoro dva kilogrami odisli dole! WOW!
Zaciatkom tyzdna v pondelok zacalo snezit a neprestalo az v stredu doobeda. Dostali sme viac ako 30 cm noveho snehu.
Musim spomenut, ze v tomto tyzdni sme sa vsetci traja navzajom dohodli, ze v utorok na trening nepojdeme! Odradila nas vazna, prva “major” fujavica, ktora za dva dni od pondelka do utorka vecer a trochu v stredu nam dala nadielku az 32 cm cerstveho tazsieho snehu. V nedavnej minulosti, koncom novembra sme mali jednu lachsiu “snehovicu” a potom jedno, ci dve lachke snezenia. Kedze prisli aj silne mrazy az do -20 stupnov, zem bola zmrznuta a tak vacsina snehu sa udrzala a hadam udrzi az do Vianoc. Totiz, prichadzajuci pondelok sa ma oteplit na +9 stupnov a ma prsat! Ale to len jeden den! To samozrejme neroztopi uz napadnuty sneh, len ho urobi este tazsim. Dufam, ze nasa strecha to vydrzi a neskalapsuje.
Sneh nebol prekazkou ist na pravidelnu prechadzku aj ked mali dievcata co robit, brodit sa v hlbokom snehu, chodniky neboli ocistene.
Dovod, ze sme sa rozhodli neist trenovat bol aj ten, ze presne v ten den od polnoci v Ottawe isli na strajk vsetci soferi mestskych autobusov s mechanikmi a dispecermi. Nemusim popisovat co sa dialo na cestach! Ludia co isli do prace na autach sa vliekli pomalsie ako by isiel slimak. Na cestach mnoho chodcov, bicyklistov, ludi na bezkach len aby sa nejak dostali do prace. Hlavne v meste bol obrovsky zmatok! Este v pondelok rano, ked chumelenica zacala som isiel do fitka. V utorok sme to vzdali, aby sme neprekazali na caste. Nepotreboval som fitko, mal som vyborny trening odhadzovanim snehu z driveway a hlavne terasy. Peter naviac isiel este odhadzovat a cistit “driveway” svojmu synov Erikovi, ktory je v BC, kde lyzuje. Prestalo snezit az v stredu, doobeda, tak som sa vybral na trening. Zial ani Peter ani Franta sa na treningu neukazali. Petrova vyhovorka bola, ze je unaveny a potrebuje dospavat. Franta mal nejaku fusku na tri dni, tak sa tiez neukazal. Nevadi, dobre som si zatrenoval aj bez partakov. Strajk pokracuje a ludia su nastvani, je to velky problem specialne pre ludi co nemaju auta. Len z Kanaty a my v Stittsville sme este trochu dalej do centra mesta. Co je aspon 32 kilomtrov plus. Dostat sa do prace pesi by vzalo pol dna. Nuz a tak ludia si pomahaju ako mozu. Pomahaju odviest zaujemcov bez financnej nahrady autami, kde ludia chcu ist. Su to obycajne zeny v domacnosti, ktore maju k dispozicie auta a po odvezeni deti do skoly su k dispozicii pomoct ludom bez dopravnych prostriedkov. Preco su na strajku soferi a technici je uplne banalna vec. Chcu si robit sami rozvrh ciest a casu a kedy pracovat. Nepochopitelne! Ottawa by potrebovala Prezidenta Regana, dat ultimatum navratu alebo ich bohate joby su minulostou! Nikto vsak nema tu odvahu to urobit! Poserkovia!!!
12 14 08 – sobota
Vela uzitocneho som dnes neurobil! Dokonca som nesiel ani na trening. Samemu sa mi do fitka nechcelo ist. Franta rano odlietal na juh rekreovat na piesocnatych plazach. Peter vcera prehlasil, ze v sobotu dodrzuje “shabes” a cvicit nepride. Ostalo len na mna ci pojdem alebo nie. Zvitazilo “nie”! Jednak preto, ze sa mi v sobotu nechcelo trenovat samemu ale aj preto, ze vonku bola ukrutna zima. Okolo -22 stupnov a s vetrom sa to citilo ako ked by bolo -30 stupnov. Komu by sa chcelo ist do tej zimy. So vsetkou tou fujavicou a vela snehu my sme obisli este najlepsie. Trochu viac na juh, severne staty US dostali vaznu poladovicu. Tisice ludi bez elektriky a tepla. Zapadne provincie tiez dostali zabrat. Minus 20 a plus!
Az v stredu doobeda chodniky boli ciste a tak sa dievcata vybrali na plavaren, ako robia skoro kazdy den.
Vcera, ked som zacal pisat tento moj prispevok na BLOG, Eva ma poziadala, ci by som mohol ostrihat na velmi kratko vlasy Marianke. Samozrejme, uz aj preto, ze si ich stale strapati. V poslednych mesiacoch ich rapidne straca a ked to pojde takto dalej, za rok alebo dva bude bez vlasov. Ostrihal som ju na kratko a dnes vecer jej Eva zafarbila vlasy aby nebolo vidiet sediny. Vcera na strihanie prisiel aj Peter. On naopak ma bujnu kuceravu hrivu. To nebol ziaden problem, len sa bal, ci ho neostriham prilis na kratko ako sa mu paci. Myslim, ze bol spokojny s mojou “holicskou” odbornostou!
Vcera som obdrzal “via” mojho kamosa Dura V. list od redaktorky Oravskych novin “MY” alebo "nasa Orava", ze chce somnou nadviazat kontakt a napisat o mne clanok. Redaktorka reagovala na moj prispevok do casopisu BREAK, kde som, napisal par pochvalnych viet k clanku o Durovi V. Konecne tu je text jej ziadosti.:
Dobry den, pan Jablonsky,
velmi rada by som sa s Vami skontaktovala z MY Oravskych novin. Nedavno som bola robit rozhovor s p. Martinom Tapakom a zistila som, ze ste sa stretli pri nakrucani filmu Synovia Velkej medvedice - tak som vlastne o vas prvy raz pocula, na nete som nasla od Vas ovela viac. Rada by som Vas ako Oravskeho rodaka pripomenula ludom, aj vo vasom rodisku, aj na celej Orave. Mozem na to vyuzit vynatky z materialov, ktore ste zverejnil na nete? Toto je jediny kontakt, ktory som na Vas nasla, tak preto tato cesta... Moja adresa je: sefredaktor.ts@petitpress.sk
Prajem pekny vecer, Pastvova

Odpovedal som dost obsirnou informaciou o mne dnes rano. Dal som jej vsetky zdroje informacii, kde moze najst nieco o mne. Uvidim, ci obdrzim na moj list odpoved. Dufam, ze ano!

Pozdravujem, zo zasnezenej a studenej OTTAWY! O politike na buduce!
Milan. P.S. Nie len, ze sa pani redaktora ozvala ale hned mi poslala “draft” clanku aj s fotkam. Nasiel som len jednu malu chybicku .