Sunday, December 21, 2008

First day of winter 2008

Ottawa 12 21 08 - nedela
V sobotu skoro rano ked som sa prebudil ma uvitala 10 cm vrstva noveho snehu, uz dlhsie ohlasovanej fujavice. Postihla viacmenej cele Ontario. Trochu viac na juhu popri jazere Ontario, kde to bola ina pesnicka. V Toronte, Kingstone... atd dostali 25 az 30 cm s divokym vetrom. Podla predpovedi nas to caka tuto noc a zajtra. Dalsia snehova burka po jednom dni odpocinku. Ma byt daleko silnejsia s najmenej 15 az 20 cm plus zrazok, vietor a vsetko co s tym ide. Po tej prvej snehovej burke z troch predpokladanych, sa vcera rano obloha vycistila, ukazalo sa cely den slnko. Prekrasny den, ako to byva po burke, Na zemi k povodnym snehovym zraskam s asi 50 cm snehu doteraz, pribudlo dalsich par cm. Niekolko odvazlivcov vyuzilo krasne slnecne pocasie a aj napriek silnemu mrazu vybehli na bezky. Museli sa brodit v hlbokom snehu a asi z lyziarskej pochutky mali len drinu. Naviac bolo trochu chladno, okolo -15 stupnov. V prichadzajuci utorok alebo stredu mame dostat dalsiu chumelenicu. V case 5-tich dni tri burky. Dokonca to v novinach nazvali snowgedon ako armagedon.
Preniesol som si moj vacsi laptop pocitac do spalne. Odlozil som na bok ten mensi a starsi aby som na tom od Zuzky darovanom stoliku mal dost miesta a mohol pisat v utulnosti spalne. Urcite mudrejsi napad, ako sediet v studiu a celit ten poprask ,co sa deje vonku. Dnes je prvy zimny den a ako sa patri “dedo mraz” prisiel so silnou snehovou burkou a mrazom okolo -15 stupnov. Predpoklad je, ze dostaneme nadielku az 20 – 25 cm snehu. Dnesna burava ma byt daleko horsia ako predvcerajsia. Povodne som myslel, ze by som vyrazil von, do kina alebo do obchodov, ale v takejto snehovici by clovek nemal svedomie vyhnat von psa a nie to cloveka. Pierretta stihla este prist k Marianke, ked snehovica len zacala. Zaparkovala svoje auto na parking pre hosti. Ked vystrcila svoju hlavu z auta, zakrical som jej nech auto prinesie na moju driveway. Dnes urcite nepojdem nikde. Od nasho condominia sme dostali prikaz ze v pripade velkej snehovice nenechavat hosti parkovat na vyhradenych miestach, aby snezny kontraktor mohol ocistit nie len nasu cestu ale aj hostovske parkingy. Dalsia burka sa ocakava bud v utorok alebo v stredu, teda cez Vianocne sviatky. Poveternostna sluzba uz ohlasila, ze cela Canada od “coast to coast to coast”, jedneho pobrezia k druhemu a hore na severe k tretiemu, bude mat biele vanoce. To sa stava raz za niekolko dekad, ze cela Canada je pod snehom. Dokonca aj Vancouver v BC dostal 30 cm snehu. Co je velka rarita. Ked v Canade snezi vo Vancouveru obycajne prsi.
Prva snehova burka nam nadelila len 10 cm lahkeho snehu. Ziadna tazka praca ho odpratat z terasy a driveway.
Je nieco pred stvrtou hodinou poobede a ja som si dal prvu sichtu odhadzovania snehu z mojej “driveway”. Bol som dobry samaritan a nielen ze som odhadzal haldy snehu ale, ocistil som aj auto Pierrette. Bolo poriadne zasypane ale po asi polhodine roboty driveway a jej auto su bez snehu. Caka ma este vybehnut na terasu a ocistit aj tu. Pocas chumelenice sa o to snazila Eva. Ale terasa uz zase je plana nafukaneho snehu. Chcela sa nechat odfotit ako to vyzera v prvy zimny den v Canade, aby to mohla poslat svojej rodine a priatelom.
Druha burka nam nadelila aspon 20 az 25 cm tazsieho snehu. Tretia na nas caka za dva dni.
Vcera rano som bol dole v kuchyni uz okolo stvrtej hodiny a urobil som ako vzdy a kazde rano dve termosky caju a kavu.. Miesto do fitka som vybehol von a odpratal som sneh z driveway a aj z terasy. Bol to lahky sneh, tak ziadna vazna namaha. Vediac, ze pride tato seria burok este predtym som bol na nakupoch potravin. Zastavil som sa aj u lokalneho masiara a kupil som zo dva kg udenych rebier a tiez kus udeneho masa. Vybral som nas najvacsi hrniec a hned som sa pustil do varenia. Maso a rebra som odlozil a vyvar som dal do garaze aby sa tuk v tej zime vyzrazal. Rano som tuk vyhodil zacal som varit, klasicku kapustovu polievku. Pouzil som hromadu hub este z minuleho roku, ocistil som rebra, dal klobasky a pochutoviny. Pred obedom som s tym bol hotovy.
Od Zuzky som dostal velmi pekny pocitacovy stolik. Dal som ho do nasej spalne a nan moj mensi a starsi laptop pocitac. Stihli sme urobit aj niekolko fotiek pri Vianocnom stromku.
Potom zacala kalvaria varenia na vcerajsi vecer. Pozvali sme Kunstadtov na veceru. Zuzka zavolala, ci moze prist aj jej syn Rony? Samozrejme, jedla je viac ako treba. Predkrm boli krevety na masle, cesnaku s petrzlenom podavane na ryzi a salatovom liste. Potom bola kapustova polievka, po nej grecky salat. Hlavny chod boli "baby back ribs" s karfiolom, ako priloha s polevou, kto bude chciet ryzu moze si prilozit. Na zaver bude kremes co ukuchtila Eva. Vraj je to francuzky kremes. Kto sa do toho vyzna?
Vcera sme mali na veceru Kunstadtov. Chutilo, vyborna nalada a Zuzka zapozovala pred nasim Vianocnym stromcekom.
Dobre sme sa vcera vecer zabavili. Povodne Kunstadti mali dnes ist na svadbu do “Niagara on The Lake”, krasne turisticke mestecko asi 130 km od Toronta na brehoch jazera Ontario a kde sa vlieva rieka Niagara do toho jazera. Na ziaden vylet sa neslo, v takom pocasi to by bola sebevrazda tak daleko ist.
Ani my s Mariankou sme si nenechali ujst prilezitost sa vyfotit pred Vianocnym stromcekom 2008
Presne takto pred tyzdnom v nedelu doobeda prisiel do Ottawy nas kamarat z Brossardu (Montreal) Emil Muller aj s Alicou. Ucel - oslava narodenin ich najstarsej dcery Natalie. Zastavili sa u Kunstadtov na branch. Povodne sme planovali ist niekde do restauracie ale Zuzka navrhla, ze ona branch pripravy a budeme mat lepsiu atmosferu u nich, ako niekde v preplnenej restauracii. Aj tak sa stalo. Dobre sme pojedli, co to vypili a vela kecali. Emil este stale silne trenuje a zucastnuje sa na pretekoch veteranov hlavne v kladive ale aj vrhu bremena a dokonca aj v silovom 5 boji. Je v svetovej spicke pre svoju vekovu kategoriu.
Minuly tyzden sa zastavil u Kunstadtov Emil a Alica z Montrealu. Pojedli a popili sme ale hlavne pohovorili. Vcasneho obeda sa zucastnil aj Erik.
Za tri dni zacinaju Majstrovstva sveta juniorov v hokeji. Bude sa to hrat v nasom susedstve v arene Nova Scotia. Tie druzstva su uz tu aspon tyzden, ked nie dlhsie. Budem sledovat niektore stretnutia v TV. Este su vraj dostat listky na niektore stretnutia ale ja nemam zaujem, zas az taky fanda hokeja nie som. Su tu aj Slovaci a Cesi.
Zaber z novin propagujuci Majstrovstva sveta juniorov v hokeji.
Stedrovecerny vecer budeme doma. Kunstadti idu k dcere Monike a u nej sa stretne cela rodina. V minulosti sme zvykli byt u nich. Takto mi to viac vyhovuje. Darky nekupujem uz ziadne. Tie som pokupil pocas roku. Marianka dostala HD plochu sirokouhlu TV, ja zas pocitac, scanner, dole k desktop pocitacu novu plochu obrazovku atd…. Po vianociach si asi kupim nove lyze, carbon nohavice a helmu.
Nuz a to je vsetko, ked nechcem prekrocit dve strany. Prajem tie najprijemnejsie Vianovne sviatky! Do prichodu noveho roku sa dufam este ozvem.

Pozdravuje Milan za vytrvaleho snezenia aj dnes vecer