Saturday, April 05, 2008

Posledne snehove vlocky 2008

Ottawa 04 04 08 – piatok
Ako predpokladali predpovede, snezenie dnes zacalo okolo desiatej pred obedom. To teda najmenej potrebujeme! Teplota vonku je okolo +4 stupnov. Priroda sa zbytocne namaha! Uz nenarobi ziadnu neplechu. Vlocky sa topia, ako sa dotknu zeme. Zbytok dna maju este padat krupy a potom prsat. Akurat “dobre” pocasie ostat doma, sednut za pocitac a naklepat par odstavcov, pripadne si ist citat. Posledne teplejsie dni tohoto tyzdna urobili vyborny job na zmensovani snehovych hromad po stranach ciest, pred barakmi a na parkovistiach. Denne teploty nad 0 stupnov prispeli k topeniu a zas cez noc lahky mraz, nedovolil pripadne nebezpecie zaplav. Este stale je vsade vela snehu, ale aj ten skoro odide, ked v najblizsich dnoch, zacinajuc zajtra sa ma teplota cez den zvysit nad 10 + stupnov a slnecne, teple pocasie trvat plne tri dni. Vsak uz je cas!
Nase husky na prechadzke! Trochu sa borili v snehu, zrejme im to nevadilo!
Mysliac, ze “zabijem dve muchy jednou ranou”, vybral som sa este pred osmou hodinou rano do blizkej velkopredajne potravin Independent. Jednak na nakup, ale hlavne do “walk-in“ kliniky”, ktora je sucastou zariadeni predajne, podobne ako farmacia a drogeria. Myslel som, ze budem jeden z prvych “pacientov”. Nemilo som sa prekvapil, ked v rade predomnou cakalo na otvorenie kliniky uz nejakych 10 ludi. Potreboval som od lekara len predpisat recept na pilulky pre znizovanie vysokeho krvneho tlaku. Tie, ktore mi niekedy v decembri predpisal srdciar, mi dochadzaju. Ja som v tej klinike bol pred asi 3-4 rokmi prvykrat, ked som dole vo farmacii na pristroji zistil, ze moj tlak bol 170 /95. Odvtedy som zacal brat pilulky na znizovanie tlaku. Ta dlha rada cakajucich ma odradila tam stat. Zobral som sa a isiel som radsej na nakup. Marcela mi na listok napisala tri veci, co nam chyba. Hahahahaha, skoncil som s nakupom za 144 dollarov. Ja to musim mat trochu “prdnute” v tej mojej hlave! Neviem odolat a kupujem, ako by zajtra mala vypuknut vojna alebo prinajmensom nejaka pohroma. V “akcii” mali aj paradne T-bone steaky. Neodolal som a kupil som niekolko. Kedze zajtra ma byt krasne slnecne pocasie, tak asi ich budem robit na BBQ. Ked nie zajtra, tak v najblizsich dnoch! Uvidim, ci budu moct prist Kunstadti na veceru a ci sa vyberiem a prinesiem k nam aj Janka, mojho bratranca.
Snezilo, skoro cely den, ale vsetko sa topilo! To bolo vcera.
Nakup som odniesol domov a po odlozeni a ulozeni som sa vybral nazad do kliniky. Bol som asi stvrty na rade, dlho som necakal. Chvile cakania som si skratil citanim mojej poslednej knihy, ktoru mam uz dlhsie rozcitanu. “Fat Tuesday” od popularnej spisovatelky Sandra Brown. Minule som prave o tej spisovatelke cital, ze ona uz publikovala cez 50 noviel a v tlaci su miliony a miliony jej knih v desiatkach roznych jazykov. Co ma prekvapilo, ze nedovolila nikomu urobit scenar a zfilmovat jej niektoru novelu, az teraz! Jedna sa o knihu s nazvom “Witness”, ktora vysla v tlaci nejake dva, ci tri roky nazad. Urcite, ked pojdem do predajne knih “Chapters” tak sa po tej novele pozriem a si ju kupim. “Fat Tuesday” je prva kniha, ktoru teraz citam od tejto spisovatelky. Paci sa mi ako pise! Ked som prisiel na radu, lekar mi zmeral krvny tlak a bol velmi spokojny! Bodaj by nie, ked moj tlak bol v idealnych hodnotach 120/70. Hned mi predpisal pilulky na pol roka! Obycajne predpisuju na 3 mesiace. To mi usetri jednu cestu k lekarovi! Ked som zbehol dole k farmacii a objednal som tie pilulky, potreboval som chvilu cakat. Tam maju pristroj na meranie tlaku. Chcel som si overit, aky je ten pristroj presny a bol som rozcarovany, lebo ten mi ukazal, ze moj tlak je 148 na 86. Zrejme masina je velmi zle kalibrovana, lebo verim, ze sposob, ako ho meral lekar niekolko minut predtym je daleko vieruhodnejsi.
Marianka vo svojom oblubenom kresle pozera telku a vonkajsie posledne vzdychy zimnej sezony!
To cumim! Su tri hodiny poobede a snezenie neustava, naopak sa zosilnelo. Husto snezi! Kazdu chvilu ocakavam navstevu danoveho konzultanta z “Golden Years Financial Services”. Mal mi priniest urobene danove priznania pre nas oboch uz vcera, ale sa ospravedlnil a pride dnes. Prisiel, nestacil som poriadne dopisat ani poslednu vetu. Musim povedat jednu pozitivnu vec, priprava danoveho priznania nas oboch stala len $60 dollarov a par drobnych. To je velmi prijatelne cena. Menej prijatelny je vysledok pre Marianku. Za nu musim doplacat “Revenue Canada” agencii, bez par dollarov plnych 3.000 tisic. Dobra sprava je, ze ja som v odvode dani preplatil a dostanem nazad skoro 2.000 dollarov. Cize pre nas oboch doplacame 1.000 dollarov a par drobnych. To nas nezruinuje! S konzaltantom budem mat niekedy za tyzden este jedno stretnutie, kde mi ukaze, kde mam davat peniaze, ktore vyberam z nasho investmentu, aby som platil minimalne dane. Este nez on prisiel, dostal som telefonat z Mississaugy od nasho financneho agenta zo spolocnosti v ktorej mame investovane nase uspory, ze chce urobit nejake zmeny na doporucenie z “head office”. Dal som mu OK!
Nechce sa mi verit! Nie len husy prisli, ale aj nase kacky!
Len co ten konzultant odisiel, vsetky papiere som dal do patricnych obalok a hned som to odniesol na postu. Cim skor to Revenue Canada obdrzi, tym skor dostanem nazad preplatene peniaze. Neostalo mi vela na beznom konte, dufam, ze vydrzim do 15-teho, ked mi pride ucitelska penzia z Quebecu. Tych vydavkov je strasne vela. Nasa korporacia sa rozhodla, ze musime dat extra nejakych 650 dollarov mimo normalnych mesacnych poplatkov, lebo sme v deficite viac ako 8 tisic dolarov. To za extra odstranovanie a cistenie ulice od navalov snehu, plus za urcite prace, ako bola instalacia odvodnovanie nasho basementu a uprava izby postihnutej lahkym zaplavenim pred rokom.To samo osebe stalo skoro 3 tisicky. Nielen, ze musime zaplatit extra tych 650 dollarov, ale nam este zvysili mesacne “condo fee” z 370 na 395 dollarov. Plat, plat, plat!! Nejak to uz len prezijeme! Teraz odchadzam dole pozerat moju oblubenu piatocnu relaciu! Ukoncit druhu stranu ponecham na zajtra.
Pred rokom vyhorel nas golfovy "CLUB HOSE". Pred nedavnom zacali s novovystavbou!
04 05 08 – sobota
Bodaj by porantalo cely pocitacovy a hlavne e-mailovy system! Je dvanast hodin na obed a ja som tie hodiny od rana presedel za pocitacom! Zacal som otvarat novych 18 mailov a citat, ci prezerat obrazky. No a potom som sa trapil z otvorenim jedneho prejavu nacelnika Lakhota Indianov. To sa mi podarilo, ale nedokazal som otvorit ten Holandsky film o Moslimstve. Aj ked mi dal Honza H. presne info cez co to mam urobit. Nedokazal som to a zabil som dalsie dve hodiny. Mam toho po krk. Dost! Vonku je krasne slnecne pocasie a ja sedim dole v basemente. Hanba!

Club Hose planuju otvorit este pred golfovou sezonou v juni.
Peter sa este nevratil z B.C. Ale Zuzka prislubila prist na veceru. Potrebujem skocit nieco dokupit, lebo miesto steakov budem robit jeden vychyteny francuzky recept na zajaca, ktoreho vymenim za kuracie prsia. Mam vsetko co potrebujem, len mi chyba na zaver nejaky “zakusok”. Opeciem na masle banany, polejem slahackou a cokoladou. To som si vymyslel len musim skocit kupit slahacku a tecucu cokoladu. Mozno, ze sa rozhodnem pre nieco ine!

Nejdem sa dalej zdrzovat a idem robit co je potrebne! Objimam a pozdravujem kazdeho!

Milan