Friday, April 11, 2008

Blaznive aprilove pocasie

Trochu slnka a tepla po dlhej zime! Huraaaaa BARBEQUE!
Ottawa 04 10 08 – stvrtok
Bol som nezvycajne aktivny v tento aprilovy den! To skoro po 10 dnoch lenosenia a nic nerobenia. V utorok sa ohlasil Peter, ze je nazad z Majstrovstiev Canady v B.C. V stredu rano nieco po siedmej sa zas ozval Franta N. ze je tiez nazad z USA- North Caroliny a ze je pripraveny zacat uz dnes trenovat vo fitku. Spomenul, ze by sa rad este v nedelu vybral poslednykrat na bezky, aby sa tak rozlucil s touto zimnou sezonou. Podobne sa vyjadril aj Peter, ze by tiez este aspon raz rad skocil na Camp Fortune zalyzovat si tuto prichadzajucu sobotu, alebo nedelu. Calabogie Peaks podobne ako Pakenham su vraj uz zavrete. Pravdepodobne ani jeden ani druhy nikde nepojdu! Zajtra ma padat mrznuci dazd, prsat, alebo snezit (dva az 5 cm snehu) a dalsie dva dni vikendu prsat. Myslim, ze je po lyziarskej sezone! Keby podmienky boli stale dobre, urcite by som rad siel aj ja na “jarne lyzovanie”! Bezky som uz odlozil, bez toho, aby som na nich tuto zimu vobec stal. Jednoducho tie podmienky ist sa prebehnut neboli priaznive a daleko na upravene trate sa mi chodit nechcelo. Ani Marcela tejto zimy toho vela nenalyzovala! Ona nesuhlasi! Vraj len v marci nelyzovala.
Prve steaky tejto sezony! Naramne chutili aj ked sme ich jedli v dome.
Pred asi mesiacom vo fitku, kde chodime trenovat, praskli nejake potrubia a mali peknu zaplavu. Viac ako dva tyzdne sa nedalo do fitka ist. Boli zavreti! To mne a mojim partnerom nevadlo, lebo sme chodili lyzovat. Asi pred viac ako tyzdnom fitko otvorili. Ja som lenivel a nemal som nijaku chut ist trenovat sam. Nechal som moje telo chatrat a obalovat sa tukom. To je neuveritelne, ako rapidne sa v starsom veku telo rozklada a straca svalstvo a fyzicku silu. Ked sa po tyzdnoch lenosenia clovek vrati nazad a zacne cvicit, vysledok je viac ako len bolestivy! V tele boli kazde vlakno. Preto sme dnes zacinali velmi striedmo, ziadne prehananie, akurat tak predstavit telo trochu inej aktivite ako lyzovanie. Peter neprisiel, vraj ma vela co dobiehat v obchode. Pokusim sa ho zverbovat na zajtra. On nebol velmi spokojny s svojou fyzickou kondiciou a lyziarskou pripravou. Na Majstravstvach Canady, vo svojej kategorii sa v jednej z disciplin umiestnil na stvrtom mieste a pobili ho dvaja ucastnici, ktorych vzdy vedel porazit. V druhej inej discipline (myslim v obrovskom slalome) sa vybural a mal vazny pad. Bol z toho velmi nestastny a prisiel s tym, ze asi musi rozdielne trenovat! So be it! Ale tie vysledky, s ktorymi je nie spokojny prisli na konci sezony, ked stravil tyzdne a hromadu dni od zaciatku decembra na lyziarskych svahoch a malo co vo fitku. To naznacuje ze by mal byt bud v super forme, alebo prilis unaveny, vystaveny, pretrenovany? Pat mesiacov lyzovania da aj zdravemu mlademu cloveku zabrat, ako potom seniorovi!?

Ked raz vysli teploty na +14 stupnov, sneh sa rapidne zacal stracat.
Pri dnesnom treningu s Frantom som len tak mimochodom prehodil, ze sa musim dnes ostrihat. Franta sa hned pridal, ze aj on potrebuje. Ponukol som sa, ze to urobim. Pozval som ho k nam. Prisiel okolo obeda. Strihanie bola jednoducha zalezitost! Nastavil som na masinku nastavec na 6mm strih a pustil som sa “jazdit” po jeho hlave. Nevzalo to dlho a bol som s nim po malej uprave s noznicami a ziletkou hotovy. Ponukol som ho s plnenou paprikou, co sme navarili este vcera. Pochvaloval si, ze este v takom holicstve nebol, kde by ho ostrihali zadarmo a este mu ponukli obed! Hahaha! Chvilu sme sa zdrzali dole pri pocitaci. Vazne uvazujem si kupit novy laptop, lebo ten “desktop” co mam dole je velmi pomaly! Trva velmi dlho pokial sa mi nieco otvori. Pozrel som sa na “Dell computers” a zda sa, ze maju celkom prijatelne ceny a naviac dost velke zlavy. Urcite budem chciet aby som ho mohol pouzivat ako bezdrotovy pocitac s kamerou a zvukom. Tak teraz este pockam pokial mi Revenue Canada vrati preplatene dane a hurrrrra! Novy vykonny pocitac bude moj. Len co Franta odisiel, nechal som strihaciu masinku “jazdit” po mojej hlave. Urobene a zas mam pokoj na nejake dva mesiace, ked to budem musiet zopakovat!

04 11 08 – piatok
Mizerny aprilovy den! Vyrazne sa ochladilo oproti minulym peknym a relativne teplym dnom. Rano, ked som sa vybral na trening, teplota bola okolo 0 stupnov. Ked som z fitka odchadzal zacal padat mrznuci dazd. V tom sa predpovede pomylili, lebo slubovali najskor sneh. Uz je davnejsie poobede a vonku len prsi! Este vcera vecer som pozval Petra na trening, ospravedlnil sa, ze nebude moct prist. Predvcerom mu robili mensiu operaciu na nohe, co ho vazne obtazovalo celu zimnu sezonu. Lekar mu zakazal na niekolko dni tu nohu namahat. Tak sme trenovali len dvaja.

Po kratkom zastaveni sa v predajni “Farm Boy” a kupeni niekolkych potravinoych clankov, isiel som rovno domov a dole k pocitacu. Este pred odchodom do fitka, ked som pocitac otvoril, mal som asi 8 mailov, ked po treningu som pocitac otvoril druhykrat mal som dalsich 18. Je po jednej poobede doteraz som za nim sedel a snazil sa na vsetko pozriet, prezriet a par zaujmavosti dokonca poslat dalej. Dufam, ze teraz uz budem mat pokojne piatkove poobedie, cas ukoncit tento prispevok, stiahnut par fotiek, aby som mal co pridat k nemu a este do vecere ho umiestnit na webovu stranku.

Za kratky cas sa jazierka na golfisti zaplnili a voda sa zacala vylievat mimo.
Vyssie som spomenul, ze som po tom najkrajsom poslednom tyzdni lyzovania upadol do lenivosti a nijak sa mi nechcelo samemu ist cvicit. Peter odletel na zapad, Franta na juh a ja som ostal na severe sam. Az uplne neaktivny som nebol! V sobotu doobeda som vyrazil do kina na film “21”. Celkom zabavny skutocny pribeh o skupine vynikajucich univerzitnych studentov vedenych profesorom matematiky, trenovanych ako hrat “ocko”. Znalost zacali uplatnovat cez vikendy v Las Vegas, kde v casinach a herniach vyhrali tri miliony dollarov. Mimo toho, som velmi aktivne cital celych 10 dni. Po knihe “The Alibi Man” od Tomi Hoag som precital dalsie tri knihy.”The Blade Itself” od Marcusa Sake a “Fat Tuesday” od Sandry Brown. Ked, ako som spominal v poslednom prispevku, ze jej starsiu novelu pripravuju sfilmovat, tak z kina som sa zastavil v blizkej predajni “Chapters” knihu “The Witness” kupit. Zial ju nemali a tak iduc okolo vystavenych desiatky knih od mojho preferovaneho spisovatela Michaela Connellyho (mnohe jeho knihy boli prelozene a vydane aj na Slovensku), uvidel som jednu, ktora zrejme usla mojej pozornosti s nazvom “THE OVERLOOK”. Kupil som a hned ako som prisiel domov som sa do nej pustil. “Zhltol som ju aj s chlpami!” Darmo, v kriminalnej literature Connelly je “the best of the best”!

Velmi rychle sa vytvorili potoky aj kde neexistuju!
Predvcerom som sa konecne dockal stvrteho (apriloveho) cisla Muscle and Fitness. Sano B. mi uz dopredu ohlasil, ze je tam kratsi clanok aj odomna, napisany z prilezitosti odovzdavania cien vitazom sutaze “Do formy!”. Prispevok po redakcnej uprave bol skrateny aby vyhovoval formatu. Bol tam aj obsirny clanok o treningoch pre seniorov a ako cvici Duro V. Tiez prispevok od Sana B. cvicenie pre chrbat na fitlopte s demonstraciou cviceni jeho dcerou Sandrou. Vsetci “traja muskatieri” sme v tom cisle mali prispevky. To sa stalo hadam prvykrat, ako aj skutocnost, ze Duro vo svojej sedemdesiatke nielen opisal svoje treningy, ale dokumentoval aj fotkami seba v treningu.

Prekracujem uz druhu stranu! Patri sa ale na konci prispevku rozlucit. Z fotiek prilozim co mam. Prajem kazdemu lepsie pocasie ako mame my, pohodu a “good time” s prichodom a uzivanim jarnych tyzdnov. Majte sa dobre!

Milan