Saturday, January 12, 2008

Odmak 2

KOSICE POD SNEHOM, NIE CASTY UKAZ!
Marcelina dcera Janka nam poslala celu sadu fotiek zo zasnezenych nocnych Kosic. Zatial co tam snezilo, v Ottawe sme zazivali pravy opak!
Ottawa 01 11 08 – piatok
Predvcerom ma zaujal v novinach “Ottawa Sun” kratky clanok od velmi vychyteneho, starsieho zurnalistu, Vietnamskeho veterana a popularneho “columnistu” Petra Worthingtona pod nazvom: “Say goodbye to this cruel world” (Daj sbohom tomuto krutemu svetu). “Ludia, ktori si myslia”, uvadza P. Worthington, “ze minule storocie bolo vynimocne krute a smrtelne”, urobia dobre, ked si precitaju nedavnu publikovanu, knihu od v Polsku narodeneho cestovatela, spisovatela a zurnalistu Ryzarda Kapuscinskeho s nazvom: “Travels with Herodotus” (Cestovanie s Herodotusom). Kapuscinski zomrel v minulom roku.

Este na zaciatku minuleho vikendu to takto u nas na ulici vyzeralo. 1.5 m snehu!
Zatial, co 20 storocie a velka cast 21 storocia, su poznacene vojnami, gulagom, holokaustom, genocidou, utlakom, masovymi vrazdami a ethnickymi cistkami, boli to tiez storocia najviac humane, sucitne a decentne v ludskej histotrii, ako pise a dokumentuje Kapuscinski v pol tucte knih, ktore sa vraj vyborne citaju, zachycujuce sucastne a minule udalosti v oblastiach ako je Iran, Ethiopia, Angola davajuc ich do historickych vztahov. V hore uvedenej knihe zachycujuc politicke “cestovanie” cez Stredny vychod a Afriku z predkrestanskeho a moslimskeho sveta, Perzie a Grecka, Kapiscinski priblizuje nesmierne kruty svet Grecko-Perzkej vojny 490 rokov B.C. Herodetusove cestovanie a jeho pisanie o cestovani Syriou, Egyptom po Nile, Italii, Sicilii, Ukrajine a pravdepodobne aj Babylonom, ktore su hadam jedinym zdrojom historickych zaznamov z toho casu. Herodotus zomrel v roku 425 B.C. ako 41 rocny. Peter W. uvadza desiatky prikladov nesmierne krutych cinov z vtedajsich cias z Kapuscinskeho knihy.

Zaciatkom tohoto tyzdna zacalo prsat a neprestalo niekolko dni! Vysledok na fotkach!

Preco vlastne o tom pisem? Lebo ten clanok a kniha ma zaujali, pocul som o nej uz davnejsie a vtedy som mal zaujem si ju objednat. Urobil som to vcera! Cez pocitac z http://www.amazon.ca/. Nie len tuto jedinu, ale aj dalsiu od toho spiovatela: “Shah of Shahs”. Kapuscinski napisal viac a urcite velmi zaujmavych knih, ako: The Shadow of The Sun; Imperium; Shadow of The Silk; Emperor a dalsie. Uz sa tesim, ked sa zacitam do davneho kruteho sveta. Zatial sa musim uspokojit s rozcitanou knihou: “Justice” od Faye Kellerman. Tu som len vcera nacal a uz som v pribehu az po usi! Je to jedna z jej prvych , knih (1996). Starsia kniha, kriminalny pribeh z prostredia mladeze, drags, partiing, promiskuity, gangov, sexu atd… a samozrejme vrazdy.

Zelena trava na golfisti, po snehu uz skoro ani pamiatka, len kde tu ostala nejaka hromadka, vela vody !
Dost, teraz hadam par slov z nasej blizkej skutocnosti. Vcera, konecne skoncili tie mizerne dni dazdov, oteplenia a odmaku. Cez noc sa trochu schladilo a rano sa dokonca ukazalo slnko. Wow, to nam chybalo! Rano som bol trochu trenovat. Vecer predtym mi zavolal Peter, nech s nim nepocitam, ze je unaveny, potrebuje sa poriadne vyspat pred odchodom do Quebecu na nejake preteky. Milo sme sa s Frantom prekvapili, ked sa Peter naraz zjavil pri eliptickych masinach, kde sme sa prave chystali zacat s cardio treningom. Vraj bol vyspaty a tak nechcel utratit cas motanim sa po dome. Mali sme vsetci traja nie velmi narocny trening. 15 minut cardio a 45 minut silovy trening.

Kedze bol pekny den, cesty suche a moj tank v aute poloprazdny, zastavil som sa na benzinovej pumpe ho doplnit a zaroven prejst cez umyvarku! Prvykrat v tejto zimnej sezone, splachnut vsetku tu sol a spinu z auta. To auto hned vyzeralo ako nove! V garazi som este poutieral, co bolo treba! Ked som uz bol tak rozbehnuty, uvedomil som si, ze je prihodny cas dat dole Vianocne osvetlenie. Dievky sa vybrali do plavarne, ja som sa pustil do prace. Vzalo mi to celu hodinu. Trochu som vycistil aj garaz, predsa tak paradne vycistene auto nemoze parkovat v spinavej garazi, ze? Prekvapil som sa, ked sa dievcata predcasne vratili. To z cesty, ked ich nejake babky upozornili, ze plavaren z nejakeho dovodu je uzavreta.

Zima a sneh nedal na seba dlho cakat! Koncom tyzdna sa schladilo a cez noc aj napadlo par cm snehu.
Ked spominam plavaren, musim poznamenat, ze den predtym, pre velmi neprijemne pocasie a uzasne silny vietor, odviezol som dievcata tam aj nazad. Zaroven som dal vedeniu na plavarni ziadost o znizenie poplatku pre Marianku na zaklade jej “disability” prijmu. Ked som sa vratil domov, uz ma cakal odkaz, ze moja ziadost bola schvalena a ze na rok jej poplatok za pouzivanie bazenu bude 94 dollarov! Super, lebo normalne by sme museli zaplatit nejakych 240 dollarov. Predsa sa oplatilo o to poziadat. Usetril som cez 140 dollarov. Vsimol som si, ze to rekreacne centrum robi nejaku pristavbu! Rozsiruju ho o fitness centrum a velku telocvicnu. Uvidim ako bude vybavene, mozno zmenim fitko, to ale musi suhlasit aj Peter. Prenho by to bolo asi trochu dalej, pre mna blizsie.

Marcela a Marianka si pochutnavaju na ranajky na nejakej kasicke !
Posledny tyzden vo vsetkych mediach dominovali dve hlavne pokracujuce udalosti – pocasie a v USA primarne, prve volby kandidatov na buduceho prezidenta. Prve stretnutie “politickych gigantov” z demokratickej strany Hillary Clinton vs Barack Obama. Vsetky naznaky boli, ze Iowu vyhra Hillary, prekvapenim bolo silne a vyznamne vitazstvo prveho cierneho kandidata Obamu. Do New Hampshire isiel Obama ako 100% vitaz, bum zvitazila Hillary. Velke prekvapenie a dlhe tvare zurnalistov, ktori sa isli pokakat z Obamu, ako uz buduceho prezidenta USA. Pretek kandidatov z republikanskej strany nejdem ani spominat. Huckabee, babtisticky kazatel vyhral Iowu, ale v New Hamphire dostal na frak a vitazom sa stal rozumny John McCain, nezatazeny nabozenskymi rozpravkami a predsudkami.

Ja davam prednost poharu alebo dvom vina pri veceri. Castejsie aj celej flaske, hahahaha!
Dufam, ze Amerika skoro vyzdravie z toho osialu Obama – manie! Nijak neupieram pritazlivost Obama osobnosti, jeho oratorske schopnosti a fyzicku pritazlivost. Je polocernoch, jeho matka bola beloska niekde z Kansasu, jeho otec bol z Kenye. Rodicia sa rozviedli a jeho matka sa vydala za moslima z Indonezie. Obamove meno v uplnosti je Barack Hussein Obama! Narodil sa v Honolulu a podla Americkej konstitucie by sa nemohol stat prezidentom. Ako 6 rocny Obama zacal chodit do moslimskej skoly v Jakarte. Tiez stravil dva roky v katolickej skole. Obama sa vraj snazi kryt skutocnost, ze je moslim, dokonca toho extremneho vyznania Wahabismu. Neviem ci je to Pravda, asi nie! Tato sorta moslimizmu je ta najnebezpecnejsia. Vsetci teroristi nasleduju ucenie Wahabizmu. Preto ako moslim, by nemal velku sancu stat sa prezidentom, Obama sa stal clenom “United Church of Christ” aby nejak zakryl jeho moslimske pozadie. Pravdepodobne falosne obvinenie!

V akcii, dole v pracovni umiestnit na moju stranku tento BLOG.

Trochu to v tej Amerike s prepacenim maju “prdnute” v hlave! Sucastny prezident je “znovu narodeny krestan”, demokraticky kandidat na prezidenta je pravdepodobne moslim, z republikanskej strany jeden je baptisticky kazatel, a jeho oponet mormon, ktory podla ich vyznania veri, ze moze mat vela manzeliek, podobne ako ludia moslimskeho vyznania. Kde to Amerika speje?

Pozdravuje a praje viac rozumosti!

Milan