Thursday, November 01, 2007

Halloween 2007


Prebudzajuci sa den nad Stittsvilom do krasneho slnecneho jesenneho rana
Ottawa 10 31 07 – streda (Halloween)
Poobede som skocil dole do obchodu Independent, dokupit par malickosti ako je sladka smotana na paprikas, nejaku zeleninu, zemiaky, dve krabice plnky do morky a samozrejme sacok babble gum a cukrikov! To keby nahodou do nasej ulice zabludili nejake decka v hallowenovych kostimoch, aby sme im mali co dat. Uz je niekolko minut po siedmej hodine, tma a ked doteraz sa nikto neukazal, asi uz nikto nepride. Predsa len, Amberwood Village je komunita dospelych ludi. Ziadne deti ani teenagery! Len starcovia ako sme my! Ani pominule roky sa nik neukazal. Neviem, naco som kupoval tie cukriky ale hlavne bubble gum. Na cukrikoch si hadam niekto pochutna. Z nas vsak nikto nepouziva zuvacky, naviac este, ktore sa daju nafukovat. Pravdepodobne ich vyhodim do odpadkov, co s nimi?

S prislou jesenou a oslavami Holloweenu nemozu chybat popularne tekvice

Pred par dnami som bol v tom istom obchode, tiez dokupit par malickosti. V “akcii” teda na “sale” boli morky a cerstve kurcata len za 99 centov za jednu libru, priblizne pol kg. Vynikajuca cena a tak som neodolal aj ked som nemal vobec umysel kupovat maso, lebo nasa mraznicka je preplnena. Ale taka cena, to by bol hriech nekupit. Vzal som teda jednu zmrznutu morku a dve cerstve kurcata. Morku som dal do ladnicky pomaly sa rozmrazovat a kurcata sme zacali hned obe varit. Prve kurca padlo za obet nasim zaludkom pred dvoma, ci troma dnami este ten vecer a druhe dnes, ked sme ho pripravili ako paprikas. Anka pripravila k nemu nokerle a tak sme si dali do nufaku! Z paprikasu ostala iba jedna porcia ktora padne zajtra na obed pre Marianku. Ostalo nam aspon 5 litrov vybornej kuracej polievky. Ta bude na obedy.

Aj Marianka obdivuje zbierku tekvic k prilezitosti Halloweenu.

Morka je uz roztopena a mam taky dojem, ze ju budem robit na piatok vecer. Skocim pre mojho bratranca Janka a na morku pozvem asi aj Lidiu a Ladu! Vsak je to kus velkeho vtaka! Ked sme ho nemali na Thanksgiving veceru, tak aspon teraz! Ja sa asi nepolepsim hned v dvoch pripadoch! Som zatazeny na maso a neprejdem cez predajnu potravin, aby som nejake nekupil. Druhou mojou slabostou je, ze sa vzdy zastavim v oddeleni bestsellerov a tiez neodidem, aby som si nejaku najnovsiu knihu nekupil. Obycajne v “soft cover”, kde cena je okolo 10 az 11 dollarov, zatial co “hard cover” stoji az 40 dollarov. Ja si samozrejme vzdy pockam toho polroka az patricna kniha je v predaji v “soft cover” a cena o dve az tri tretiny lacnejsia. Pozitok z citania je rovnaky. Aj toto "ovocie" patri k farbam jesene!

Ked som v mojom poslednom prispevku spomenul, ze mi ostava len asi 50 stran do ukoncenia vybornej knihy od Davida Baldacciho, tu som docital este v ten vecer. Vyvstala mi dilemma, co po nej. Na druhy den, tak ako dnes, bol som na nakupe potravin, samozrejme odisiel som nie len s potravinami ale aj knihou od James Pattersona a nazvom: CROSS. To ako Dr. Alex Cross! Spisovatel J.Patterson musi byt najindustrialnejsi” spisovatel. Ten tie knihy chrli ako na beziacom pase. Mnohe knihy v autorskej spolupraci s inymi. Mimo desiatok knih pisane v spolupraci, ma sam dve serie knih. Velmi uspesnu seriu s Dr. Alexom Crossom a druhu s nazvom: The Women’s Murder Club. Z tej vyssie spominanej serie romanou by mohli byt povedome aspon dva filmy z jeho poslednych dvoch noviel: “Kiss the Girl” a “Along Came a Spider”. Oba, velmi uspesne filmy!

Ked som sa trochu dlhsie odmlcal s mojim prispevkom na moj Blog, pricinou je prave ta kniha “Cross”. Sorry, raz ked som strcil moj masivny nos do stranok tejto napinavej, vzrusujucej kriminalky, vsetko islo stranou! Aj moj blog sa musel odsunut do pozadia, pokial som knihu neukoncil. To sa stalo dnes v skore rano! Vytiahol som dve knihy zo starsich, co obcas kupujem na blsaku. Mal som ale pocit, ze som ich uz cital. Dnes poobede, ked som bol znovu v predajni Independent, kupil som si najnovsi bestseller uz v “soft cover”. Tentokrat solidna literature, uspesna prvotina Afghanskeho autora v exile Khaled Hoisseiniho s nazvom: The Kite Runner! Uz davnejsie som cital o tejto knihe a jej uspechu. Uz je natoceny podla nej aj film, len ktovie, ci ho daju do kin. Nie len autor, ale aj obaja hlavni predstavitelia filmu musli ujst a su v exile, lebo im hrozila smrt Talibanom. K ohodnoteniu knihy a ako na mna zaposobi sa nemozem este vyjadrit, precital som len niekolko stran.

Emile Hirsh vo filme INTO THE WILD

Ked som uz pri “literature” mal by som spomenut, ze v nedelu doobeda sme sa vybrali s Petrom, Zuzkou a ja do kina na film natoceny podla knihy “Into the Wilde”od velmi znameho autora Jon Krakauver z roku 1996. Skutocny kratky zivotny pribeh Christophera McCandless - pribeh s velmi zaujmavym ale tragickym koncom. Rezia: Sean Penn. Mam od autora novsiu knihu z tragedie v Himalajoch o tragickej expedicii na Mt. Everest, s nazvom: ”Into The Thin Air”.
Pri vsetkej tej zaneprazdnenosti s citanim knih, novin, obcasnym pozeranim politiky v telke, nezabudol som ani na fyzicku stranku mojho ja! Minuly tyzden sme vsetci traja odskakali 5 treningov. Tento tyzden uz mam za sebou tri. Bude ich tiez najmenej 5! Vcera som sa utrhol, nalozil som do auta styri zimne pneumatiky (na ramoch), vzal som somnou aj Anku (obaja sme mali volno) a skocil som do predajne pneumatik, kde som ich pred troma rokmi kupil, aby mi ich prehodili. Predomnou bolo dost ludi, mali sme aspon dve hodiny cakania tak sme isli do blizkeho “shopping” centra. Anka sa sla tulat po obchodoch a ja som si kupil kavu a cakal som. Ani nie za minutu, ked sa pri mne pristavila jedna pani s otazkou, “ci ju poznam? alebo ci si na nu spominam?” Zial nie, ale pripomenula mi kde sme boli spolu. Na pikniku s bandou dalsich ludi pri Ottawa River. Posedela somnou aspon hodinu, vela sa vypytovala na zdravotny stav Marianky. Aspon mi ubehol cas. Pani pochadza z Polska!
Emile Hirsh v hlavnej ulohe vo filme "Into the Wild", reziser: Sean Penn
Za posledny tyzden sa udialo viac veci, ale kto si pamata!? Ja urcite uz nie! Ale mam ako tak dobru sparavu. Marcela obdrzala viza do Canady, zial, len na tri mesiace a nie na polroka ako som ju pozval. Znamena to, ze hned po jej prichode v january musim poziadat o ich predlzenie. Dufam, ze nebudem mat nijaky problem. Dnes uviedli v spravach, ze Canada udelila dvom krajinam z vychodneho blogu bezvizove povolenie navstevy krajiny. Zatial je to len Ceska Republika a este Litva. Slovensko musi este cakat! Uz aby sa tak stalo. Usetrilo by mi to vela nervov.

Sorry, som na konci regularnej druhej strany, je cas skoncit aj ked som mal na mysli pisat este o viacerych problemoch co ma tazia. Budem to musiet zas odlozit na neskorsie, ked vobec sa k tomu este dostanem. Zajtra sa pokusim text a nejake fotografie dat na webovu stranku. Ospravedlnujem sa, ked som vas mojim prispevkom unudil na smrt.

Pozdravuje Milan

Foto: Anka