Sunday, September 16, 2007

Jesen 2007 zacina

Skore rano na nasom "backyarde" - golfsti, kde stoji zato udrzovat stale zeleny travnik!
Ottawa 09 16 07 – nedela
Otvoril som moj laptop a nijak som sa nevedel dostat dalej. Vyskocili mi vseliake “okna” v jednom z nich cas a datum. Spociatku som sa motal v tych “oknach”, co do ”marisky” ten pocitac odomna chce? Nakoniec, po polhodine som prisiel nato, ze musim najskor upravit cas a datum, aby som sa dostal dalej. Ked som konecne tak urobil, hurrrra, hned potom som ho mohol nastartovat a teda zacat pisat. Stratil som ale drahocennu polhodinu na spekulaciach o co ide. Tento pocitac nepouzivam na ziadnu inu funkciu, len na pisanie mojich prispevkov do Blogu. Dokonca, to co napisem ani v pocitaci neskladujem, ale na externej pamati. Z toho externeho UBS potom prispevok spracuvavam dole na “velkom” pocitaci. Laptop si vzdy otvorim na stole v nasej jedalni, odkial mam “rozhlad” do kuchyne, family room, kde sedava Marianka pred telkou, do studia a na nas “backyard”. Cez velke okno mozem vidiet na frontyard, pred barakom a do nasej sukromnej ulice. Strategicke miesto, ake len skuseny cowboy by zaujal v salone niekde daleko na zapade v “Cowboys Country”, hahahaha! Vzdy je dobre mat kryty chrbat a celit tomu, co je pred tebou!
Salka horucej kavy padne dobre aj v chladnom ale slnecnom rane!
Anka, uz okolo deviatej rano vypadla z baraku a na bicyklovom “tatosovi”. S batozkom na chrbte uhanala do Kanaty k Lide a Ladovi. Pred par dnami sa Anka ponukla ze jej pomoze pri peceni jablcnej strudle. Minule im u nas obrovsky ucarovala a tak chcu sa naucit ju takto robit. Ja som este chvilu posedel s Mariankou pokial dojedla prazenicu, ktoru sme mali na ranajky a pokial sa ukazala Pierretta. Pre mna hadam nemoze byt nic lepsieho, ako dobre urobena omeleta, ci vajcia na mako, alebo volske oka atd. Ja zboznujem vajcia na akykolvek sposob a mam ich skoro kazdy den. Je to absolutne idealne jedlo, ktore hadam vyzivne nema konkurenciu! Vajcia su tvorene a filtrovane v zivom organizme, vychadzaju zo sliepky v hygienickom obale - skrupine a obsahuju vsetko, co je potrebne k vytvoreniu zivota a teda aj k jeho podpore a udrzbe. Strasenie s velkym obsahom cholesterolu uz davnejsie bolo vyvratene ako dovod ich nejest.
Prve naznaky prichadzajucej jesene, sfarbenim prvych stromov v nasom susedstve.
Ja som sa rozhodol vyuzit volny cas a ist do kina na doobednajsie premietanie. Mal som ale dost casu, zastavil som sa v Costcu s umyslom kupit vinny concentrat, aby som v najblizsich dnoch mohol zalozit dalsie dva demizony na fermentaciu. Biele vino, ktore sme zalozili pred mesiacom, dnesnym dnom je hotove a pripravene na konzumaciu. Musim ho ale niekolko krat preliat, aby som sa zbavil usadenin a potom naflaskovat. Na case, lebo moje zasoby bieleho sa podstatne zmensili. Kupil som koncentraty na cervene vino. Aj ked som mal umysel kupit len vino a vypadnut z Costca, neodolal som a kupil som krasne tri steaky, sparglu ako prilohu k nim a div sa svete, tri knihy, ktore dufam, ze som predtym necital. Som si urcite isty, ze som necital knihu “The AFGHAN” od spisovatela Frederick Forsyth. Ja som nic od neho v minulosti necital, preto ta istota. Videl som vsak niekolko filmov, ktore boli natocene podla jeho knih ako je The Day of the Jackal; The Odessa File; The Dogs of War a ine. Knihu “The Afghan” zacnem citat este dnes vecer. Je to velmi aktualna tema a kniha slubuje napinavy spionazny, dobrodruzny pribeh zo sucastneho Afghanistanu.

Jesen sa neda odskriepit! Cervene listy jasne naznacuju prichod jesene!
Prvy raz som porusil zasadu, ze kupim len jednu knihu v Costcu. Kupil som nie len dalsiu, ale naraz dve dalsie! Obe, od mne velmi znamich spisovatelov. “Fresh Disasters” od autora Stuart Woods. On ma na svojom konte nie tucet, ale hned najmenej dva tucty knih. Produkuje ich ako na beziacom pase. Tato novela je zo serie “A Stone Barrington Books”.Je to jeho jeden z detektivnych vysetrovatelov. Jeho novely su rychle, priame, kratke kapitoly, dobre sa citaju! Ja som od neho precital aspon jeden tucet jeho knih. Vela mi ostava este precitat! Tesim sa aj na dalsiu knihu od spisovatela Davida Baldacciho s nazvom “The Collectors”. Neviem, co Baldacci je publikovany na Slovensku, ale jeho knihy su prelozene do 37 jazykov a vydavane v 80 krajinach s 50 milionovom naklade v celom svete. Hned jeho prva novela “Absolute Power” sa stala prvotriednym bestsellerom a Clint Eastwood ju kupil, natocil, on sam v ulohe hlavneho predstavitela. Film urcite musel byt premietany aj na Slovensku. Ja som posledne od neho cital “The Camel Club” a kniha “The Collectors” ma byt pokracovanim teamu vysetrovatelov tejto skupiny “The Camel Club”. Uz sa tesim!

Ja som sa vsak dnes vybral do kina na film “The Hunting Party”. Thriller, v hlavnych ulohach Terrence Howard a Richard Gere. Kritika filmu dava len dve hviezdicky z piatich. Ale nic lepsieho neslo, co by stalo za videnie. Je to pribeh troch zurnalistov, co sa snazia najst a uniest “Lisku”, hlavneho zlocinca, vodcu ktory viedol cistky moslimov v Juhoslavii. Je to fiktivny pribeh s niekolkymi skutocnostami, skor zabavny, komedialny. Cierny humor. Co som nemohol odolat a isiel som sa pozriet hned v piatok na premierove uvedenie filmu “The Brave One”. V hlavnej ulohe Jodie Foster. Tento film predchadzali vyborne kritiky a teda film sa ocakaval s velkym vzrusenim, co nasvedcovala aj navstevnost, hned v prvom predstaveni. Kritici davaju filmu styri hviezdicky, ja by som nevahal dat hned 5. Je to vyborne urobeny film. Ano, je tam hodne nasilia, ale vsetko urobene tak, ze to cloveka nerozrusi a divak drzi vsetky prsty, aby pomsta a odplata sa podarila a pomstitel vysiel vytazne. Doporucujem vidiet. Nie casto pride do kin tak dobre urobeny film tohoto zanru.

Jodie Foster vo filme The Brave One"
Na sobotu vecer, nas pozvala Zuzka k nim na veceru. Bola u nich cela rozsirena rodina plus my! Peter a Zuzka, syn Eric, syn Rony s dcerou Oliviou a manzelkou Jeny. Naviac ich dcera Monika so svojim manzelom Jonom a 5 mesacnym synom Jackstnom. Bolo nas trochu vela, ale Zuzka je “kucharska” umelkina a pre nu tak velke jedacke party, nie je problem. K vacsej spolocnosti a paradnej vecery boli dve prilezitosti. Zidovsky “Novy rok” a Erikove 38 narodeniny. Ja som nevedel ani o jednom ani o druhom, tak som prisiel s tradicnou kyticou a flaskou vina. Dlho sme sa po vecery nezdrzali. Marianka potrebovala ist do postele na deviatu hodinu ako zvykne. Ja som si zas nemohol dovolit vela vypit, co som dobehol, ked som bezpecne doviezol domov obe dievcata.

Este jeden zaber z hore spominaneho filmu so spoluhercom Terrence Howard.
Anka uz druhy den presiva svoje nohavice, hadam uz po treti, ci stvrtykrat. Do dnes stratila 18 kg. Pekne sa scvrkla, co mozem len zavidiet, lebo ja som nic nestratil a okolo pasu len pribral. Vcera som sa pokusil dat na seba nohavice, ktore mi perfektne sedeli v lete na Slovensku. Nie vcera, nevedel som ich zaponut a musel som dat na seba starsie, ktore som nemal vazny problem zapnut. Je cas zacat hladovat a popijat menej vina! Jedina cesta! Hahahaha, otvoril som uz druhu flasku dnes vecer. Musim ale povedat, ze tie dnesne steaky chutili vyborne aj ked sme vsetci traja nechali po jednej tretine na zajtra. Ako dlho s tym vydrzim, neviem!

Som na konci limitovanych dvoch stran a teda cas skoncit moj dnesny prispevok!

Vsetko najlepsie vam vsetkym prajem z Ottawy!

Milan