Wednesday, September 12, 2007

9/11 spomienka

Opustena, nekultivovana jablon a jej paradne plody na nasom golfisti. Hadam by stalo zato skocit, zatriast a pozbierat par jablk. Vyzbierat vsetky, to by bolo calvadosu po vypaleni.
Ottawa 09 12 07 – streda
Ked sa u mna neprejavuju naznaky Alzheimeru, tak prinajmensom to musia byt prve priznaky stareckej sklerozy! Mal som trochu viac zaneprazdnene rano zasluhou Marianky, ktora narobila mensi disaster v zachode, okolo tretej rano. Ked som po nej upratal a vratil som sa nazad do postele, bol som dost rozruseny. Podarilo sa mi po case zaspat. O siestej rano som vyskocil z postele. Kava, noviny a sup nazad. Citat! Nie nadlho! Este pred odchodom do fitka som chcel otvorit internet, pozriet sa na postu a mimo toho, potreboval som skoro rano vyniest “garbage” a plnu “blue box” s vecami na recycling. Smetiari chodia velmi skoro rano.

Marianka v novo usitej zastere. Dielo Anky usite rucne bez sijacieho stroja. Celkom jej svedci!

Z police v satniku som zlozil dole tasku, skontroloval som, ci mam v nej vsetko na trening. Vratil som sa do kuchyne. Anka pripravovala pre seba a Marianku ranajky. Opekane debrecinske klobasky. Nechal som sa ponuknut a nieco som z nich zjedol a uz som letel do fitka. “Good Life Fitness” kde s Petrom chodime trenovat je od nas asi 3 az 4 km vzdialene. Presne pred vchodom do fitka som nasiel jedno volne miesto na parkovanie. Good! Bolo viac ako 15 minut pred deviatou. Umyselne som sa poponahlal, lebo este pred silovym treningom som si chcel odrobit cardio-trening a az potom s Petrom ostatok. Otvoril som zadne dvere auta, kde obycajne davam svoju tasku a ona tam nebola! Otvoril som kufor a ani tam! Hned som si uvedomil, ze som ju nechal pripravenu na lavicke vo vstupnej hale a odisiel som bez nej. Sklerotik, stary blbec, tak som si nadaval. To sa mi este nestalo, asi v buducnosti bude castejsie! Otocil som sa a vratil sa domov. Nasi susedia v akcii! Maju bohatu zahradku vsade okolo ich bungalowu.

Zavolal som Petrovi, aby som sa ospravedlnil, ze pridem trochu neskorsie, ked teda mieni prist cvicit. Kedze po nocnych dazdoch vyslo slnko a tenisove kurty uz urcite boli vyschnute vedel som, ze pojde na tennis. Dohodli sme sa, ze ked si to rozmysli a pripadne jeho partaci z tenisu tam nebudu, nach mi zavola a pojdeme spolu trenovat. Nezavolal a tak predpokladam, ze teraz hra tenis a ja sedim doma pokusajuc sa napisat par riadkov do mojho blogu. Mozno sa Peter po treningu zastavi vo fitku, potom by som tam odskocil aj ja. Aj tak musim ist von, nabrat do auta benzin lebo som skoro na dne. Cez nedelu sa Anka vybrala s Lidou a Ladom na vylet do skanzenu "Upper Canada Village".
Vcera som cely den stravil s Petrom. Rano vo fitku a odtial po kratkej zastavke u nas (dat moje auto do garaze,) sme isli na Calabogie. Kunstadtovi chlapci tam maju dve chaty. V minulosti som uz castejsie spomenul tuto oblast asi 100 km od nas na zapad. Je to rychle sa rozrastajuca rekreacna area. Od Erikovej chaty asi 600 m sa nachadza niekolko hotelov pod tzv. Calabogie Picks. Lyziarske stredisko s desiatkami zjazdoviek a poltucta vytahov a trate na bezky. Velmi slusne lyzovanie! Ericova Chata je na brehu velmi velkeho jazera, ktore dovoluje plachtenie a ine rekreacne activity, vodne lyzovanie, rybarcinu atd. Po pri brehoch jazera je plne (18 dier) golfove ihrisko. Cele tie roky, ktore Eric vlastni tu chatu, nebola nikdy zamknuta, mala sice klucky na dverach, ale bez zamkov. Eric mal teoriu, ze ked ho niekto chce vykradnut, tak mu aspon neporozbija okna, aby sa dostal dnu. Aj ked chata bola roky “otvorena” nic sa z nej nestratilo. Zmenil vsak svoj nazor a poziadal Petra namontovat na dvere silne industrialne zamky. To bola vcera nasa pracovna uloha. Mysleli sme, ze to bude otazka jednej hodiny. Certa, vzalo nam to cele poobedie a este sme urobili biedny job na jednych dverach.

My s Jankom sme skocili do kina na film "3:10 to Yuma" Vyborny western s hercami ako je Rassel Crove ci Christian Bale a Gretchen Mol.
Domov sme sa vracali uz k veceru a v neuveritelnom silnom dazdi, zachadzajucim az do lejaku, ako clovek zaziva len pri prietrzi mracien. Velmi vela aut preckavalo ten dazd parkovanim po stranach dialnice. My sme sa nezastavili, chceli sme prist nacas domov, kde nas cakala vecera pripravena Ankou. Bravcove kotlety plnene kapustou a zapecene na nej. Anka urobila vyborny job, dali sme jej s Petrom pochvalu za majstrovske dielo. Ja som zas obdrzal od Petra poklonu za gulasovu polievku, ktora predchadzala. Polievku som urobil este v sobotu a nie len polievku ale aj paprikas. V Sobey’s ked som sa zastavil v piatok kupit grilovane kurca na obed, vsimol som si “special”, velke balenie bravcovych reznov po jeden a pol kg. len za necelych 6 dollarov.” Wow”, to bolo skoro ako zadarmo. Kupil som hned dve balenia. Mam postarane na par dni, co podavat na obed, pripadne aj veceru.

Pred tyzdnom som videl "krvak" odplaty, pomsty "Death sentence" v hlavnej ulohe Kevin Bacon.
V sobotu som zavolal Jankovi, ze ci nechce prist k nam na nedelu, ked ja a Anka mame volno. Ze by som ho rad vzal do kina, zatial co Anka pojde na vylet s Lidou a Ladom dole do skanzenu “Upper Canada Village”. O Marianku sa bude starat Pierretta zo soc. servisu. Janka k nam priviezla jeho dcera Yvetta, trochu neskorsie ako som pocital. Chudak jej manzel Stonko, spadol zo strechy, ked sa snazil namontovat nejaky pristresok a trochu sa doranal. To bolo este v sobotu a do noci s nim Yvetta presedela na “pohotovosti”! Hned ako Janko prisiel, ponahlali sme sa do kina, aby sme stihli skore poobednajsie premietanie pred jednou hodinou. Pozval som ho na najnovsi film natoceny po dlhsej dobe, prestavke, nejakych 4 rokov, s tematikou westernu s nazvom “3:10 to Yuma”! Herecke obsadenie prvotriedne (Russel Crove; Christian Bale; Peter Fonda a Gretchen Mol), herecke vykony perfektne, film plny napatia, rychleho spadu, vela strelby, colty v akcii, tak ako to vo westernoch ma byt! Kazdemu, kto ma rad westerny plne doporucujem vidiet. Nie casto v tomto modernom case pride na platna dobre urobeny film s touto tematikou.
Momentalne sa v kinach zacinaju objavovat filmy s tematikou “revenge”, odplaty, pomsty, ako je film “Death sentence”! Videl som ho minuly tyzden! Mne sa pacil ale nedoporucujem vidiet ludom s citlivym zaludkom. Je to film plny nasilia! V hlavnej ulohe Kevin Bacon a Aisha Tyler. Naco sa tesim bude film, ktory bude mat premieru na buduci tyzden. V hlavnej ulohe Jodie Foster vo filme s nazvom “The Brave One”, v preklade “Odvazna” alebo tak nejak. Predbezne kritiky film velmi chvalia tak sa necham prekvapit. Ma to byt “vigilante” film na sposob filmov zo 70 rokov ako bol “Death Vish”.

V najblizsich tyzdnoch, ked nie mesiacoch pride do kin niekolko filmov s tematikou terorizmu a vojny vsetkych slobodu milujucich ludi a narodov, ktori sa postavili proti tejto pliage, ktora postihuju uz skoro cely svet. Ideologia, ktora zabija, berie zivoty nevinnych, vnucuje nam prijat co je neprijatelne a tolerovat co je netolerovatelne. Islam! To nie je len boj proti terorizmu, ale aj proti tejto nasilnej nabozenskej ideologii, siriacej sa ako rakovina svetom. Vcera sme si vsetci pripomenuli sieste vyrocie najhanobnejsieho cinu proti nevinnym ludom v brutalnej, krvavej akcii 9/11. Tisice mrtvych v jednom teroristickom akte. Mnoho ich predchadzalo, nasleduje a este viac bude. Zial, zda sa, ze Zapad pomaly zabuda a nechava sa unasat vo falosnej normalite “mierumilovneho” nabozenstva. Hahahaha! Recept Osama bin Ladena, ze vsetko zabijanie nevercov skonci, ked Amerika prijme Islam a my obijmeme Allaha! Pobluzneny idiot a vsetci ktori ho pocuvaju a nechaju sa obalamucovat jeho vidinou! Vid Iraq, kde moslim zabija moslima v stovkach! Dakujem za ponuku!!!!!

Pozdravujem, prajem prijemnu jesen!
Milan

P.S. Umiestnil som par fotiek, ktore nemaju nic spolocneho s textom, zato sa ospravedlnujem. Vacsina su pracou Anky, ktora sa sfanatizovala do fotografovania. Len co vytiahne nohy z baraku s mojim fotakom, pride nazad s desiatkami zaberov, ked nie stovkami. Par fotiek z jej vyberu prikladam!