Friday, July 27, 2007

Naspat v Ottawe - 3-tie pokracovanie

Pohlad z cintorina do Dolno - Kubinskej doliny! Skoda, ze bolo pod mrakom! Inac, velkolepa podivana na Choc!
Ottawa 07 27 07 – piatok
Vcera, ked sa dievcata vratili z plavarne, Anka bola trochu vystresovana! Na ceste domov, niekde v polceste Marianka vraj skolapsovala, zlozila sa na chodnik, v tvari biela ako jej biela polokosela a lapala po vzduchu. Nemali zo sebou vodu, len mokre plavky, tak jej Anka utierala tvar nie len s uterakom ale aj mokrymi plavkami. Po case sa Marianka dala dohromady a obe boli schopne prist domov. Ta informacia tak trochu vystrasila aj mna! Nie je to prvy pripad. Pred par dnami sa stalo nieco podobneho. Marianka neodpadla, len zbledla a oslabela, ze ju fakticky Anka musela podporit aby sa nezlozila na zem a domov ju priamo tahat. Je to dosledok asi dvoch pricin. Vysoka teplota spojena s vysokou vlhkostou, kde 30 stupnov sa citi ako ked by bolo nad 40. Druhou pricinou je pravdepodobne Mariankin velmi nizky krvny tlak. Aby sme tomu v tychto horucich dnoch s vysokou humiditou zabranili a situacia sa neopakovalala, vzal som na plavaren obe dievky autom a pojdem aj pre nich. Myslim ze pre najblizsie horuce dni bude mudrejsie ked dievcata pojdu von neskoro poobede, ked slnko bude dole, alebo skoro rano, ked vobec!
Orva je krasna z kazdej pozicie a pohladu! Mesta a dedinky obklopene krasnou, bohatou prirodou na kopce a vrchy !
Dnes rano, ja som urobil dva “kroky” k zlepseniu mojho zdravia a vitality do dlhych rokov, ktore ma cakaju, hahahahaha! Uz prad par dnami som kupil liter vodky, ktoru dnes rano zacinam premienat na “elixir mladosti”! Keby tak!!!! Hahahaha! Namiesal som do tej vodky vseliake biliny a koreniny podla receptu Vilmy Jamnickej, viac ako storocnej slovenskej “babky” v plnej sile a krase zivota, herecky, spisovatelky atd. Kalistek tohoto elixiru vraj robi pre nu hotove zazraky. Ten recept mi poslala Klara, este ze, lebo cez internet som ho nevedel najst. Tie prisady v tej vodke treba nechat vyluhovat aspon 3 az 4 tyzdne. Vsetci, co uzivaju v malych davkach tento mok, prisahaju na jeho blahodarne ucinky. Kedze tak alebo onak, uzivam denne alkohol, preco nie taky, ktory ma blahodarne ucinky? Ako dobre, ze hned po ranu! Ked nahodou by zaujmalo niekoho vediet ten “zazracny” elixir, tu je recept! Do jedneho litra vodky ide: Archangelika lekarska 1TBS (polievkova lyzica); borievky 10 guliciek; aniz 1 TBS; rozmarin (suseny) 1 TBS; ginger- zazvor (sus) 1/3 TBS; safran stipka medzi prsty. Luhovat pri izbovej teplote 4 tyzdne, precedit a kazde rano na lacno si dat maly stamprlik.
Pred odchodom z Dolneho Kubina. Jozo pred domom nasej sestry Bibky a manzela Milana
Tym druhym krokom bola dnesna prva navsteva fitka po dlhych tyzdnoch abstinencie! Davnejsie, pred mojim odchodom na Slovensko, som sa vyhrazal sam sebe, ze sa musim dat “do formy”, kedze sa stretnem s mojimi kamartmi Durom V. a Sanom B., ktori su permanentne v dobrej forme. Naviac, s vitazmi sutaze “do formy”, co uz piaty ci osmi rok organizuje M&F pod vedenim sefredaktora Luda Majora. To aby som nerobil hanbu sebe, ale aj mojim kamosom! Ostalo len pri priani, ktore sa otocilo o 180 stupnov. Ano, daval som sa “do formy”, zial nie fyzickej ale skor alkoholickej. Co bolo tiez dolezite, lebo som predpokladal daleko vacsiu konzumaciu piva, vina a hadam kde tu aj stamprlik tuheho. Musim sa priznat, ze som v jednom bol velmi dobry, Za cele tri tyzdne na Slovensku, nemal som viac ako tri stamprliky ostreho! Pravdou tiez je, ze som popijal hlavne vino, menej pivo. Nedostatok prveho (cvicenia) a prebytok druheho (pitiva a jedla) nemalo nijak pozitivny vpyv na moje telesno. Vratil som sa sice trochu lachsi ako som odisiel, ale v ubohej fyzickej kondicii. Ta strata na hmotnosti bola hlavne zapricinena stratou svalstva. Zvadol som fyzicky, ako kvetina bez vody, aj ked som mal bohatstvo tekutin a jedla. Dnesnym dnom (dufam), zacal pozitivny navrat k lepsej fyzickej aj dusevnej kondicii. Mam co napravat!!!!
Spisska Teplica nedaleko Popradu! Fantasticka poloha s prekrasnym pozadim Tatier!
Len co som sa vratil s dievcatmi z plavarne domov, nestihli sme dojest portugalsku klobasku s ceskou horcicou a plnozrnymi kanadskymi zemlami, uz tu bola Lida, ktora tiez isla z plavarne a prisla na salku kavy, trochu posediet a pokecat. Ona mala vaznu operaciu chrbta pred par tyzdnami. Vela sediet nevydrzi, tak obcas sa musi natiahnut a si lahnut. Anka jej este nakoniec vymasirovala chrbat. Odchadzala celkom uspokojena, ale zato mna spucovala, ze preco nepokracujem v umeni, preco nekreslim, nemalujem a pod. Ze by si nieco odomna kupila. Rad by som nieco robil, ale to nadsenie ktore som v minulosti mal je prec! Ziadna inspiracia, ziadna chut tvorit, este tak nieco napisat a kde tu nieco vypit to hej! Zly chlapec!
Novsi, moderny dom Stazkinej sestry v Teplici, ktory prenajima turistom.
Zas som sa rozpisal a nie o tom co by som mal. Vcera, v mojom prispevku som skoncil niekde na ceste z Dolneho Kubina cez Ruzomberok, Liptovsky Mikulas, Svit do Spisskej Teplice pri Poprade. Vo Svite sme sa na nejaku hodinku zastavili a po kratkom case sme nasli peknu restauraciu, zapadnutu na konci mestecka pod lesom. Nejak od ruky! Pred Teplicou na hranici Popradu je velke Tesco, kde sme dokupili par veci na veceru a nejaku tu flasu Gruzinskeho konaku a vino aby som mal co priniest do Kosic. Z toho vina sme spolu s Jozom vecer trochu uhybali. Jozo normalne vela neublizi alkoholu. To, ze sa rozhodol somnou drzat v popijani krok, bola viacmenej z jeho strany obeta, aby mi drzal partiu. Urcite to nerobil preto ze mu chutilo. Pekne od neho, lebo nemoze byt nic horsieho ako popijat bez spolocnosti!

V Teplici som spal hore v mandzartke. Jozo ma upozornoval, ze na chodbe, kde na podlahe bolo linoleum, je mala prehlbina, nieco ako poloschod, aby som daval pozor lebo sa mozem sklznut a padnut. Samozrejme, ze sa stalo, co som nechcel! V noci, ked som potreboval zist dole na zachod, bum, posmykol som sa a natiahol som sa na zem, ako Janosik, ked mu ta babka podsypala pod nohy hrach! Buchlo somnou, ako ked by som bol vrece zemiakov. Nijak som si vsak neublizil, odnieslo to len bolave zapestie.
Pohlad na zapadnu cast Vysokych Tatier z manzartky domu Stazky a brata Joza!
Pred obedom na druhy den ma Jozo odniesol do Popradu na zeleznicnu stanicu. Mojim prvym vaznym prekvapenim bola cena listku na vlak. Z Popradu, co je asi 230 km do Kosic, mna ako “seniora” ten listok stal len 15 korun! Nie dolarov ani Euro! Korun! Ved to je asi 75 centov v nasej Canadskej mene. Neuveritelne! To je ako zadarmo! Netusil som, ze som preplatil, lebo ten poplatok bol sice pre seniorov, ale len do 70 rokov. Nad 70 by som asi nebol platil nic! O tom som sa presvedcil neskorsie, ked som isiel s rychlikom z Kosic do Blavy po navsteve Kosic. Mimochodom, autobusy, elektricky, trolejbusy v Blave, ale aj v Kosiciach pre starcov mojho veku su zadarmo! Krutil som nad tym hlavou, lebo sa mi nechcelo verit, ze existuje taka “generosita” k starsej generacii ludi! Zrejme si to stat moze dovolit, lebo statisticky na Slovensku neexistuje vela ludi nad sedemdesiat a ked existuju, tak ich vela necestuje! Zrejme to musi byt dovod tejto dobrosrdecnosti.

Som na konci druhej strany, cas skoncit a hadam neskorsie umiestnit napisane na web stranku. Pokracovat budem zajtra. Pozdravuje Milan