Friday, May 04, 2007

Drztkova polievka a ine dobroty

Ottawa 05 03 07 – stvrtok
Urobil som si drink “Bloody Mary”, to aby sa mi nie len lepsie pisalo, ale aby som ako sefkuchar dnesneho vecera lepsie varil! Dusim cervenu kapustu. Ako hlavny chod na veceru chystam kacacie stehna s cervenou kapustou a moravskym knedlikom. Tie knedliky budu len pre dievcata a pozvaneho hosta - Petra. Nie som si isty, ci aj on tie knedliky neodmietne? Viem, ze neodmietne drztkovu polievku! Hlavne k voli nej sa tesil prist. Tu obaja zboznujeme. Dal som si vcera zalezat aby som ju urobil co najlepsiu! Teraz ju len prihrejem. Odstata bude chutit lepsie ako cerstva. Je dobra! Pochybujem, ci sa da urobit este lepsia? Konecne, konzultoval som aj knihu Velku Cesku kucharku! Svojim vyrobkom urcite konkurujem aj slavnym ceskym kucharskym majstrom. Hahahaha, ale sa nafukujem, co si to trufam povedat!? Ked nieco clovek robi s laskou a na veci stravi hodiny, len dobrota z toho musi vzist! Ja obycajne varim s laskou a zanietenim, ked viem, ze sa s jedlom niekomu zavdacim.

Zbierka "sneznic" z rozneho obdobia
Este zaciatkom tohoto tyzdna, ked sme spolu s Petrom po skonceni treningu sa zastavili v blizkej kaviarni. Ja, na “double espresso” a Peter na nejaku “kaloricku bombu” v podobe “kapuccina”. Kedze uz bolo po desiatej, bolo naproti otvorene aj “European Deli”, predajna europskych specialit, hned na druhej strane nad fitness centrom, kde chodime trenovat. Zo zaciatku, ked tu predajnu otvorili vlastnil ju nejaky Cech. Uz davnejsie to prebral Poliak. Ten zdvojnasobil vyber produktov. Ja som sa isiel pozriet po nejakom zmrazenom knedliku, aby dievcata mali ako prilohu k dusenej kapuste a plnenym bravcovym kotletam, ktore som chystal na veceru. Ked som videl niektore dalsie produkty, skoncil som s utratou cez 60 dollarov. Medzi vseliakymi tlacenkami, slaninou a klobaskami mal v mrazaku uz aj nakrajane, zmrazene drztky a moravske knedliky. Neodolal som! Po dlhom case prisla na svet znovu drztkova polievka. Ja som na veceru pozval aj Zuzku. Zial, odmietla pre celkom padny dovod. V nedelu robi velke party na pocest svojho niekolkotyzdnoveho vnuka. Pozvala cez 30 ludi, medzi nimi aj nas. Cele pohostenie pripravit ostalo na jej ramenach. Dnes cely den mala naviac u seba vnucku Oliviu a zajtra privita z Toronta dceru Moniku a vnuka nedavno narodeneho. Ma plne ruky prace! Ku husacim stehnam sa este dostanem neskorsie! Teraz mi uz zacina v Tv moj politicky program, ktory si nechcem nechat ujst. Musim ist. Pokracovat budem zajtra.

Pre potesenie navstevnikov a hlavne deti maju aj par zvieratok na obhliadku

Dnes uz "predpotopny" traktor ktorym sa stahovalo drevo
05 04 07 – piatok
V nedelu doobeda pre Anku prisla Lidia a vzala ju s manzelom Ladom na vylet. Vybrali sa niekde do lesov, do maleho sukromneho muzea zobrazujuce process ziskavania javorovej stavy a sposob, ako sa pripravuje z tej stavy slavny canadsky “maple sirup”. Je to zaroven aj restauracie “Sugar Bush” kde na ranajky podavaju “americko-canadske palacinky (pancake) poliate sirupom z javora s malymi klobaskami. Anka si pochvalovala, ze jej to chutilo. Good! Ja som tie palacinky mal asi pred 20 rokmi raz alebo dvakrat a nikdy viac! Ked som vyssie spomenul kaloricku bombu, tie palacinky so sirupom sa kvalifikuju ako “uhlovodanova atomova bomba”. Navstevou tej restauracie sa ich vylet neskoncil. Zastavili sa este na ich chate a urobli si dlhsiu prechadzku popri jazere Mississippi.

Lidia na prechadzke popri jazeru Mississippi
Ja som sa pocas ich vyletu vybral doobeda do kina na film “FRACTURE”. Sudna drama a super thriller vyberne prezentovany, kde v slovnych subojoch bojuje Anthony Hopkins obvineny z vrazdy svojej nevernej manzelky s mladym velmi uspesnym prokuratorom ktoreho predstavuje Ryan Gosling. Stoji zato vidiet! Dnes ma premieru dlho propagovany a ocakavany treti diel “SPIDER-MAN 3”. Kedze v nedelu ideme ku Kunstadtom, mam taky dojem, ze sa vyberiem na ten film zajtra na jedenastu hodinu. Urcite si ho nenecham utiect. Kritici ho celkom slusne hodnotia a davaju mu tri a pol az styri hviezdicky z piatich. Nezaskodi trochu zit vo fantaziach.

Pred narodnou galeriou Canady
Uz minuly tyzden som sa s Ankou vybral ist sa pozriet na vystavu soch, dnes uz slavneho sochara RON MUECKa, ktory uz dlhsiu dobu vystavuje svoje niektore prace v National Gallery of Canada. Minule som sa netrafil na podzemny parking a miesto toho som sa dostal na most do Quebecu. Nevadilo, uzili sme si aj okolo Muzea Civilizacie. Tentokrat som sa ale perfektne trafil a dokonca som nasiel aj miesto kde parkovat. Prekvapilo nas ohromne mnozstvo skolopovinnych deti co boli v galerii so svojimi ucitelmi. Vsetky sochy Muecka su bud v nadmernych dokonca obrovskych rozmeroch alebo v minimalnych v super realistyckych podobach. Majstrovske diela, stalo to zato ist sa pozriet a vidiet.
Na prechadzke po pri Rideau kanali
Ked som uz zaparkoval v podzemi, nechal som auto parkovat a my sme sa vybrali trochu sa prejst k parlamentu, ku Riedeau Canalu a navstivit aj Rideau Centrum. Potulali sme sa aj po niekolkych obchodoch. Ja som nemal chut nakupovat. Ked sme sa vracali, zisli sme dole do stareho mesta a na trh. Navstivili sme aj niektore specialne predajne a v jednej z nich som objavil, ze maju velky vyber produktov z Bromontu – “Lake Brom Ducks”. kacice, kacacie prsia, stehna v surovom stave ale aj tie ktore som uz par mesiacov hladal. Pomaly varene v kacacom tuku a pripravene podla stareho francuzkeho receptu. Trochu ma prekvapila cena 11 dollarov za dve stehna. Ked ten product davnejsie propagovali v Costku, predavali ich len po osem dollarovz. Anyhow, kupil som sest stehien na ktorych sme si vcera pochutnavali. Bromont je mestecko asi 30 km od Montrealu smerom na juh. To mestecko je popularnym lyziarskym strediskom a tiez vychytenou farmou, kde chovaju tieto specialne kacky a z nich vyrabaju rozne produkty. Tie stehna vyzaduju len dat ich na 10 minut ohriat a zapiect. Su hotove len ich podavat. Do mesta na trch je od nas trochu pridaleko, inac by som tu predajnu castejsie navstevoval.
Cakaju nas az do utorka krasne slnecne dni, len oteplit sa nejak nechce. Zajtra sa ma dokonca schladit a teplota bude len okolo +13 stupnov. Ale v pondelok uz +23!!! Huraaa!

Posedenie na terase u Kunstadtov

Konecne budem moct pripravovat jedla na B.B.Q a jest na terase. Velka skoda, ze Anka sa vyhyba masu. Budem pre nu piect o dva zemiaky viacej miesto steakov.

OK, blizim sa zavratne k mojmu dvojstrankovemu limitu pre moje prispevky do blogu. Tentokrat mam az prilis vela fotografii k dispozicii obohatit moj blog. Niekedy obrazok, fotografia je hodna tisic slov. Co viac povedat!?

Slavne zduvadla z Ottawa River na Rideau kanal

Majte krasne dni jara skoreho leta. Cast leta dufam ze aj ja prezijem na Slovesnku.

Pozdravujem z Ottawy!
Milan