Tuesday, May 22, 2007

Victoria Day

Studene rana aj ku konci maja nenaznacuju ziadne oteplovanie prostredia
Ottawa 05 21 07 – pondelok – Victoria Day
Co ma spolocne nas kamarat Sano Bacinsky s davno zosnulou kralovnou Anglicka Victoriou? Dve podobnosti, obaja sa narodili v ten isty den 24 maja, len s rodielom nejakych 100 az 120 rokov. Kralovna Victoria sa narodila presne 24 maja 1819 a Sano 24 maja 1936. Teda, kralovna Victoria prisla na svet o 117 rokov skorej v Kensingtonskom Palaci a bola pokrstena Alexandrina Victoria, podobne aj Sano s menom Alexander. Dnom narodenia a menom konci aka kolvek ich dalsia podobnost a porovnanie Sana a kralovny Victorie! Na rozdiel od Sana, ktory bude tento tyzden oslavovat svoje narodeniny vo stvrtok, narodeniny kralovny Victorie v Canade sa oslavuju vzdy v pondelok toho tyzdna, na ktory tyzden pripadne 24-teho. V Canade je to celonarodny sviatok.

Cez den sa oteplilo a teplota bola prijatelna, ze vylakala aj golfistov von!
Kralovna Victoria, bola tiez znama v jej mladych rokoch pod menom “Princess Victoria of Kent”. Ako “teenager” vo veku 18 rokov sa stala kralovnou a vladla UK plnych 64 rokov, najdlhsie v Britskej historii. Dni jej narodenin v minulosti boli zname a oslavovane ako “Empire Day”, neskorsie ako “Commonwealth Day”. V sucastnosti je to Victoria Day. Kralovna Victoria mala s jej manzelom Princom Abertom 9 deti a 44 vnukov a vnuciek. Po kralovne Victorii je pomenovana “Victorianska era”, ktora vladla Anglicku v case vrcholiacej industrialnej revolucie, socialno ekonomickeho a technologickeho rozvoja Velkej Britanie. Jej kralovstvo sa stalo globalnou supermocou a vplyv Anglicka sa rozsiril mimo pobrezie Britanie, do mnohych cudzich a exotickych krajin. Dnes zial, Anglicko zato tazko plati, ked Britske subjekty maju alebo mali neobmedzene pravo sa nastahovat do Anglicka. Anglicko sa hemzi Indami, Pakistancami, Arabmi “you name it”. Islamizacia Velkej Britanie je varovanim pre vsetky zapadne kultury!!!. “Varuj dusu na doline!” V sucastnom case sa do Anglicka hrnu nie len islamci ale aj ine narodnosti z Europy, Afrikanci, Aziati hlavne za lepsimi zarobkami – boh ochranuj kralovnu a Anglicko! To je vsetko dosledok pomylenej politiky multikulturalizmu, politickej korektnosti a nekritickej tolerancie vsetkeho! My, cez toto zhubne dianie prechadzame rovnako aj v Canade. Politici tlieskaju a biju sa v prsia, presviedcaju nas, ze je to dobre pre nas. Ludia somru a nie vsetkym sa to paci, ale len politikom, ktori vidia za tym volicov!

Druhy najdlhsi kryty most na severoamerickom kontinente nie daleko od Ottawy
05 22 07 – utorok
Tuto noc budem spat ako “baby”! Vcera, aj ked som isiel do postele skoro, zaspal som az nad ranom, okolo stvrtej hodine. Bol som nejak rozruseny a nevedel som zaspat, tak som cital a cital. Mal som rozcitanu knihu od spisovatelky Tami Hoag s nazvom “Prior Bad Acts”. Viac ako 500 stran mam konecne za sebou. Bol to napinavy kriminalny pribeh, kde hlavni dvaja “top” vysetrovatelia z Minneapolis, dvojica detektivov Sam Kovac a Nikki Liska, povodom obaja zo slovenskych rodicov, vysetruju utek chlapa z vysetrujucej vazby, podozriveho z krutej vrazdy dvoch deti a matky. Neskorsie unos jednej sudkine, ktora aj ked vsetko nasvedcovalo, ze podozrivy bol vrahom pre nedostatok dokazov prepustila ho nazad do vysetrujucej vazby. Tato dvojica vysetrovatelov hraje hlavnu rolu v mnohych jej romanoch, ako su “Dust to Dust” alebo “Ashes to Ashes” a v mnohych dalsich.

Na vylete pri Carleton Univerzite, bolo velmi chladno tak sme sli domov
Touto knihou som skoncil na kratky cas seriu kriminalnych pribehov a vraciam sa este dnes, ked budem vediet udrzat moje oci otvorene, k viac politicko spolocenskej literature. Pred viac ako mesiacom som si z http://www.amazon.ca objednal dve knihy. Paperback “Jerusalem Countdown” a hardcover: “While Europe Slept” How Radical Islam Destroying the West from Within! (“Ked Europa spala” Ako Radicalny Islam nici Zapad z vnutra). Autorom je Bruce Bawer, American, zijuci v Europe. Z Amazon dostavam kazdy tyzden rozne ponuky pre rozne podobne knihy! Musim si zas niekolko knih objednat, aby som v sebe posilnil a utvrdil odpor a pohorsenie nie len na islamofasizme siriaceho sa svetom ako cholera, ale tiez “ecologickom terorizme”, vyznavacov najnovsieho secularneho nabozenstva – Environmentalizmu! Fanatikov daleko horsich ako bolo SS alebo KGB. Ked nas neznici to prve, tak nas dorazi to druhe!!! Zeleni totalitarians! Uz aby sme si zacali stavat “zemlianky”, alebo zacali zit v jaskyniach v ramci zachrany prostredia! Viac o tychto temach hadam v buducnosti!

V nedelu prisla Lida a Lada uz o osmej hodine rano pre Anku. Vzali ju na druhu stranu Ottawa River k nejakym vodopadom. Bol to celodenny vylet a Anka sa vratila az okolo siestej vecer. Z vyletu urobila dve desiatky fotiek. Ale ked prislo k tomu hlavnemu, baterky vypovedali sluzbu a bolo po foteni. Ziaden vazny problem, lebo z tych dvoch desiatkach sa da skoro vsetko vybrat a dat k tomuto prispevku. Zial mam este desiatky dalsich fotiek a tak budem schopny dat na blog len velmi zuzeny vyber. V sobotu, den predtym prisla k nam Zuzka na veceru. Peter bol na Calabogie a ostal tam na dlhy vikend. Dievcata po vecery na nasej terase sa vybrali prejst po golfisti a Zuzka nasekala dalsich z dvacat fotiek s trochu rozdielnou tematikou ako robim ja z nasej terasy. To nie je vsetko!

Ked Anka bola na tom spomenutom vylete, pre mna to bola prilezitost konecne sa vybrat a ist v nedelu do kina. Samozrejme mojim vyberom bol film SPIDER-MAN 3. Chystal som sa nan ist hned pocas prvych dni . Dostal som sa az teraz po troch tyzdnoch uz v kinach. Co povedat k filmu? Je to lubostny pribeh, celkom citlivy s roznymi scenami boja dobra proti zlu. Vyborne urobeny, pocitacova technologia neuveritelna. Kto ma rad takuto tematiku, urcite doporucujem vidiet. Je to nanajvys zabavny pribeh!

Vcera, v pondelok sme sa vybrali s dievcatmi dole ku Carleton Univerzity na vodopady kde som uz bol predtym s Klarou a Marcelou pred viac ako rokom, ale nie Anka a ani Marianka. Zial nezdrzali sme sa dlho lebo aj ked svietilo slnko bolo chladno a dievcata neboli velmi dobre pripravene celit chladny vietor. Vzal som ich nazad domov ale na ceste sme sa zastavili na jednej plazi a mali sme maly picknic. Potom hajde domov, kde este stale musim kurit! Ved uz je koniec maja a ja mam zapnute kurenie!!! Kde do “marisky” je to oteplovanie prostredia!!!!?

Vyrazili sme s Ankou prvykrat na vylet na bicykloch!
Prirodzene, cely minuly tyzden sa niesol v ramci hokeja! Nie len na Majstrovstvach sveta ale hlavne vo finalovych bojoch Ottawskych Senatorov proti Buffalu. WOW! Ottawa postupuje do finale Stanley Cupu. Boje zacnu buduci tyzden v pondelok! Zas budem busy a nebudem ani poriadne dychat! Ja, ktory som nikdy nebol nejakym fandom kolektivnych sportov (ja som individualista), viem sa dobre zabavit na vysokom kalibre hokeja. Je to napinave ako najlepsia kriminalka, len trva trochu kratko. “So Senators Go Go Go!”
Z Ottawy, domova Senatorov pozdravuje:

Milan