Monday, May 14, 2007

Pripitok Canadanom

Sumrak na golfovom ihrisku

Ottawa 05 13 07 – nedela
Neviem ako daleko sa dostanem v pisani mojho prispevku dnesne poobedie? Pred nejakymi 20 minutami skoncil finalovy zapas na Majstrovstvach sveta v ladovom hokeji s krasnym vitazstvom Canadanov v stretnuti s Finskom! Nemozem si pomoct, ale vyhrkli mi do oci slzy, ani nie tak z toho vitazstva, ako skor, vidiac tu nesmiernu radost Canadskych reprezentantov, ktori ziskali zlate medaily pre nich osobne ale tiez pre Canadu z tohoto prestizneho svetoveho turnaja. Ked vsetci zacali spievat s nadsenim Canadsku hymnu na poctu ich vitazstva nevedel som odolat v stoickom klude a vypustil som par slz na ich pocest. “Good for you boys!” Zisiel som hned dole k pocitacu, aby som si ho otvoril, zasiel som do mojho vinneho skliepku otvorit flasku vychladeneho bieleho vina a pripit Canadanom k ich vitazstvu. Pripijal som nejak velmi casto, lebo pol flasky bolo prec predtym, ako som zacal pisat tieto prve riadky. Kedze som nic nejedol na obed, vino mi nie len velmi skoro zacalo motat moje myslienky ale aj moje prsty. Robim vela preklepov. Berie mi viac casu ich opravovat, ako pisat. Mudrejsie by bolo zanechat pisanie na triezvejsi cas. To si ale nemozem dovolit!

Nie velmi vitane navstevnicky golfoveho ihriska!

Poslednych niekolko dni som sa kde tu v mojich kratkych e-mailoch niekolkym ludom “vyhrazal”, ze uz zacnem davat dohromady moj dalsi prispevok na moju web stranku. Ostalo pri vyhrazani a k pisaniu som sa nijak nemal. Bol som stale pod dojmom, ze nemam co povedat a tak lepsie nic nepisat. Pravdou je, ze som mal vela veci na mysli, ktore by hadam stali zato o nich pisat, ale nenasiel som cas sa do pisania v klude pustit. Od skoreho rana, este za hlbokej tmy, bolo vzdy zasvetene citaniu knihy a ked prisli noviny tak novinam. Aj tak nikdy som nestihol vsetko zaujmave z nich precitat a uz som sa hnal na tenisove kurty. Ked nie na ne pre horsie pocasie, tak do fitka! Po navrate domov, ked dievcata odisli na plavaren, mal som vzdy nieco, co bolo dolezitejsie urobit. Poobedie bolo zabite, ci uz sledovanim “Question period” z parlamentu a neskorsie relaciami ako je “Politics” alebo “Mike Duffy Live” tiez z parlamentu. Medi tym som pripravil veceru. Ked sme pojedli, ja som uz nenasiel silu sa pozbierat a sednut k pocitacu a zacat nieco pisat. Tak ubiehal den za dnom az naraz sa nachadzam v nedelnajsom poobedi uvedomujuc si, ze je cas napisat par slov pre mojich vernych citatelov!

Na ceste domov z plavarne

Aj teraz za chvilu, budem musiet ist hore do kuchyne a pripravit nieco na veceru. Odmrazil som morcacie stehna a tak musim z nich nieco stvorit. Hlavne pre nas s Mariankou, lebo Anka odmieta masite jedla a je len take veci ako su zemiaky, ryza, zelenina a obcas zakusne do kuracich prs alebo ryby. Tak aj dnes budem musiet nakrajat k tej morke o nejake dva zemiaky viac a ich piect, aby aj ona mala nieco pod zub. Ja si dam jeden alebo dva pohare vina a ona k tym zemiakom tiez pohar alebo dva cmaru. Zrejme, to jej skromne jedenie nesie vysledky! Za ten cas co Anka je u nas schudla uz o 9 kg. Uz asi dvakrat presivala nohavice, lebo su jej vsetky velke. Dnes, ked pre nu prisla Lida, tak ta len vytacala ocami, neveriac, ako za ten kratky cas Anka zhodila zo svojej hmotnosti. Nie len ona, Marianka a ja tiez trosku! Zuzka, ked sme boli u nich nedavno na veceru jedno poobedie, nechcela verit svojim ociam ako Anka a Marianka schudli

Pred vchodom do nasho bungalowu

Nie len oni! Ja som od pondelka tiez nabehol “do formy”. To je program, ktory bezi uz 5 rokov v casopise M&F. V juli, teraz cez leto, na piate vyrocie toho programu budu slavit pozvanim vsetkych vitazov za poslednych 5 rokov na stretnutie v Bratislave Toho podujatia sa mame ako hostia zucastnit aj my “traja muskatieri”, Duro Visny, Sano Bacinsky a ja – zakladatelia kulturistiky a fitness v Ceskoslovensku. Prislubil som ucast, podobne ako Duro a Sano. Nema to skoncit len touto akciou. Pred par rokmi, ked som bol posledne na Slovensku mali sme s Dr. Ludom Majorom sefredaktorom casopisu M&F podobne posedenie v restauracii “U troch Muskatierov”. Zacali sme ranajkami nejak okolo deviatej a skoncili sme vecerou po 12 hodinach. Stihli sme skonzumovat “hektolitre” dobreho cerveneho vina. Ludovi sa to tak zapacilo, ze chce taketo stretnutie zopakovat! Prilezitost je nie len ta sobotnajsia oslava “do formy”, ale aj 70-te narodeniny Dura, vitaza a nositela titulu najlepsieho kulturistu z prvych majstrovstiev Ceskoslovenska v kulturistike.

Sadenie kvetov, tazka robota ktorej sa uspesne ujala Anka

05 14 07 – pondelok
V pocitaci ma dnes rano cakalo aspon 20 mailov, z toho ani jeden osobny list. Akurat od Sana jedna veta o vitazstve Canadanov na MS a dvojite vitazstvo Senatorov v Buffale. Dnes budu hrat treti zapas uz tu v Ottawe. Uz sa tesim! Zisiel som dole do pracovne, nie len otvorit pocitac ale aj naplnit jednu krabicu knihami. Uz davnejsie ma Emil Muller poziadal, ze ak mam nejake precitane knihy, aby som mu ich dal. On s Alicou su vasnivi citatelia. Naplnil som tu krabicu s asi 30-timi knihami. Aspon sa ich zbavim. Zaberaju len miesto v policiach kniznice. Emil je tu v Ottawe uz od piatku. Bol navstivit jeho dve dcery a mam taky dojem, ze v sobotu tu mal aj nejake zavody. On stale hadze kladivom a zucastnuje sa sutazi. Roky drzi Canadske rekordy vo svojej kategorii a aj druhe miesto z Majstrovstiev sveta. Mame sa za chvilu stretnut a ist si zahrat s nim a Petrom tenis.

Stretli sme sa pred obchodom Kunstadt Sports! Chlapci si nechali auta pred obchodom a ja som ich vzal mojim autom na kurty. Ked som hral s Petrom alebo s Emilom, dvaja proti jednemu vzdy sme prehrali, vdaka mojej “tenisovej virtuozite”. Raz zacas som aj skoroval ale vacsinou som vsetko pokazil. Neslo o nic, len si trochu pobehat po kurtoch a mat svandu. To sa nam darilo, Emil je velmi zabavny a vtipny. Povodne sme mali ist niekde na obed. Ked sme skoncili s tenisom, este nebolo ani jedenast hodin. Pozval som ich k nam na fazulovu polievku. To bol mudrejsi napad, ako ist niekde do restauracie. Neskorsie prisla aj Zuzka tak sme mali “good time” na terase popijat kavu a trochu debatovat.


Po tenise dobre padlo posediet na terase

Dnes bol krasny, slnecny den. Vecer sa maju dohnat burkove prehanky a dazde budu trvat aj cely zajtrajsi den. Nepojde sa rano na tenis ale do fitka! Co mi viac vyhovuje lebo z treningu mam vacsi fyzicky uzitok ako z tenisu.

OK, za chvilu mi ide v telke “Question Period” z parlamentu, tak sa idem natiahnut na postel a asi si viac pospim ako popocuvam.

Prajem prijemne leto!

Milan