Wednesday, April 25, 2007

Vzrusujuci vikend

Nie viac ako pred desiatimi dnami OTTAWA zazila poslednu zimnu vichricu! Takto to vyzeralo pred nasim parlamentom.
Ottawa 04 25 07 – streda
Vcera, len co prisla k Marianke po viac ako troch tyzdnoch nepritomnosti Pierretta, vybrali sme sa s Ankou do Home Depot. Bol krasny den. Vidiac ako na nasom zahonku na backyarde vysli trvalky a pekne rozkvitli rozhodli sme sa ist pozriet, ci uz nieco bude vystavene v zahradnickom oddeleni? Nasi dvaja susedia ma varovali, ze je este priskoro. Mali pravdu! Zahradnicke oddelenie este len pripravovalo na predaj veci. Z kvetov a bylin tam este nemali nic. Kupil som par inych potrebnych veci. Na ceste domov sme sa este zastavili v Costcu. Dokupil som par malickosti z potravin. Na veceru bielu rybu TILAPIA. Kedze v baleni bolo sest kusov, ostalo dost aj na dnesnu veceru. Tuto rybu pred nedavnom pripravil Stonko, manzel mojej netere Yvetty, ked sme boli u nich v Osgoode na navsteve. Chutila vyborne a ani moja nebola o nic horsia aj ked inac pripravovana. Prv, ako som otvoril pocitac, ze sa pustim do tohoto prispevku, studoval som niekolko receptov. Nasiel som aj jeden recept na tento druh a tak sa pokusim podla neho rybu pripravit na dnesnu veceru.

O niekolko dni po poslednej zimnej vichrici sme navstivili Muzeum Civilizacie na druhej strane Ottawa River v Quebecu.
V sobotu doobeda, minuly tyzden, som skocil do nakupneho centra Hazeldean Mall zapisat sa do tenisoveho clubu. Pre nas penzistov v “zlatom veku” je to za 60 dollarov na celu letnu sezonu. Vyborny deal! Dnes bol den, ked sme uz zacali hrat tennis. Neviem, ci to nase pobiehanie po kurte sa da tak nazvat. S Petrom sme sa dohodli na osmu hodinu s umyslom, ze po hodine tenisu este skocime do fitka. Z treningu vo fitku zislo, hrali sme tennis skoro dve hodiny. Prislo nas 5 ludi tak sme mali velku svandu, ako sme boli prvykrat nemotorni, neohybni, pomali! Zajtra ma byt dalsi krasny, slnecny den, tak sa znovu stretneme na kurtoch. V noci ma byt okolo 0 st. a rano bude este stale dost chladno. Zima je zlomena a prijemne jarno-letne dni su na ceste.

Slnko, teplota z jedneho dna na druhy bola cez 20 stupnov. Vyborny den na kratky vylet!
V mojom poslednom prispevku na moj blog som opisal a fotkami dokumentoval posledny neprijemny zachvat odchadzajucej zimy, ked nas navstivila silna snehova vichrica. Spadnuty sneh netrval dlho a velmi skoro sa roztopil! Prisli dva, ci tri fantasticke pekne slnecne dni a teploty nad +20 stupnov. Vyuzil som skutocnost, ze v nedelu k Marianke prisla nejaka pani zo socialnych servisov. Vzal som Anku, ze skocime do mesta a navstivime Narodnu Galeriu Canady. Chcel som sa pozriet na vystavovane sochy v nadmernych realistickych rozmeroch. Odbocil som kde som nemal a bol som na moste, ktory vedie cez Ottawa River do Quebecu. Nechcelo sa mi uz vracat a tak som vzal Anku pozriet Canadske Muzeum Civilizacie a potulat sa po okoli. V budove je aj kinosala systemu IMAX kde prave v case ako sme tam boli premietali hodinovy dokumentarny film “Adrenalin”. Bohovske vzruso! Sportovy parasutisti skakujuc z lietadiel, vrcholkov hor, tvoriac skupiny a vseliake kotrmelce a akrobatiku vo vzduchu. Kedze Imax system ma okruhle platno, ktore ide az za divakov, tak clovek ma pocit, ze si presne v strede diania. Ked sme vysli s kina Anka mala vraj este zimomriavky na celom tele – nie zo zimy, ale z filmoveho vzrusenia.

Den pred prichodom priatelov z Toronta pripravil som terasu a B.B.Q k vzajomnemu poteseniu a posedeniu vonku.
V spominanom poslednom prispevku som sa na konci ospravedlnoval, ze nemam dost vhodnych fotografii aby som mohol obohatit moj blog. Well, teraz ich mam tolko z poslednych dni, ze by som vedel s nimi vystacit aj par mesiacov. Skoda, ze budem moct prilozit len niekolko. Ked sme boli u toho muzea civilizacie urobil som vela zaberov Anky v tom prostredi. Cez tento vikend sme mali velmi bohaty program o ktory sa postarala nasa stvorclenna navsteva z Toronta. Na dvojdnovu navstevu prisli Hana a Bela R. a Feda s Petrom T. Prisli v nedelu skoro po obede. Bolo celkom pekne pocasie a tak som ich posedil na terasu a bohate hostili s mojim vinom Ja som bol prave v priprave marinad pre rozne maso ktore som chystal na veceru. Marinadovanie dokoncila Anka a ja som sa venoval trochu navsteve.

Silny vietor vonku nas vsetkych vyhnal do prijemneho prostredia nasej obyvacky.
Bela a Peter ma obdarovali s dvoma flaskami brandy a dievcata dostali nejake dezerty a kvety. S cim ma Bela prekvapil, ze mi ako dalsi darcek dal daleko lepsiu kameru s mikrofonom na moj pocitac ako som doteraz mal. Chvilu sme sa s tym zabavali v pracovni a potom sa Bela pustil do spracovavania mojich dani. Tie dane zacala davat dohromady este davnejsie Lidia ale nedokoncila to. Podla predbeznych vysledkov predpokladala, ze budem musiet za nas dvoch poslat okolo 6 tisic dollarov nasmu bernemu uradu. Nie velmi sa darilo ani Belovi, lebo sa mu asi od toho vina trochu zatmievalo pred ocami. Nakoniec sme to nechali na druhy den, ked z tej miernej vinovej nalady vytriezveme.
Cely vecer sme sa zabavali a mali vybornu naladu! Vino k tomu prispelo velkou mierou!
Povodne som myslel, ze budeme vecerat na terase. Zial, zislo z toho, zacal fukat silny vietor. Dievcata sa nastahovali do obyvacky a ja som mal dost problem zapalit k voli tomu vetru B.B.Q. Nakoniec sme vecerali vo vnutri. Ostatok vecera bol zabavny! Vino kazdemu chutilo, ale nik neprebral. Rano som bol prvy hore a hned som sa pustil do pripravy ranajek. Opekal som nejake cerstve Portugalske klobasky a Anka urobila prazenicu. My sme sa hned potom znovu vybrali dole do pracovne a Bela pracoval ako vcelicka na priznani dani. Konecne z vitaznym usmevom mi oznamil, ze mi usetril vela penazi a ze obaja s Mariankou budeme musiet zaplatit len nieco cez dve tisicky. Great!!!! To bola pre mna najlepsia sprava za dlhy cas.
Amberwood Golf Club a pred 5 rokmi renovovany Clubhouse den pred otvorenim sezony zacal horiet!
Belovci a Petrovci hned poobede sa vybrali na cestu nazad do Toronta. My do upratovania! K veceru som nakukol von pred barak do nasej ulice. Plno dymu a ulicu blokovali policajne auta. Anka mi oznamila, ze niekde musi horiet, lebo vidi vela ludi utekat smerom k nasmu golfovemu clubhousu. Tak ako som bol, v kratsasoch a lahkom tricku, ja som len vzal moju fotokameru a tiez som sa tam ponahlal. Clubhouse je od nas vzdialeny len nejakych 75 az 100 m. Fakt, ked som prisiel blizsie, uz horela stecha. Poziarnici natahovali hadice a zacali hasit. Podla sprav bolo ich okolo 40 a niekolko pozirnickych velkych aut. Ich namaha bola viacmenej zbytocna! Silny vietor krmil poziar a skoro vacsina poziarnych vozov zacali polievat najblizsiu budovu a niektore bungalowy na nasej ulici. Mudre rozhodnutie, lebo clubhousu uz nebolo pomoci a iskri mohli sposobit dalsie poziare. Dnes som sa docital, ze poziar vznikol z B.B.Q, kde silnu vietor sposobil unik plamenov. Skoda sa odhaduje na jeden a pol miliona dollarov. Co je na tom najsmutnejsie, ze ten clubhouse uz vyhorel raz niekedy pred piatimi rokmi. Teraz presne jeden den pred otvorenim letnej golfovej sezony znova. Bol to velmi pekne renovovany clubhouse. Priestranne restauracne zariadenia, obliekarne, sportove miestnosti, plavaren, skladisia golfoveho nacinia, atd….Smutna skutocnost!
Zachranit Clubhouse sa pokusalo 40 poziarnikov a hadam este viac ludi sa prizeralo na ich usilie.
Bol to skutocne vzrusujuci vikend o ktory sa postarala navsteva, ale aj spomenuta tragicka prihoda poziaru. Naviac ja som po dvoch hodinach tenisu dnes rano dostal velmi silnu svalovicu. Bolia ma hlavne zadkove svaly a nohy. Dufam, ze zajtra budem schopny ist znovu hrat?

Nic nepomohlo a plamene pohltili vsetko co sa dalo! Skoda za 1.5 miliona dollarov !
Pozdravujem a prajem vsetko najlepsie!

Milan