Friday, January 26, 2007

Slnko, mraz, zima - len vydrzat

Prvykrat na bezkach na nasom backyarde. Dostatok snehu, dobra lyzovacka!
Ottawa 01 25 07 – stvrtok
Je poldruhej poobede. Zasiel som uz trikrat k dveram, pozriet sa, ci uz dievcata prichadzaju z plavarne. Stale ich niet. Aj ked su na ceste domov, nijak im tu prechadzku, ci uz na plavaren alebo nazad nezavidim. Vonku je krasne slnecne pocasie, len kde tu nejaky mensi mracik, podobne ako vcera, ale silny mraz oba dni! Dnes -18 stupnov z dost silnym vetrom. To sa vraj citi ako by bolo -26 st. Brrrrr! Uz ich vidim, prave prichdzaju urcite poriadne vymrznute. Sosovicova polievka ich prehreje. Tu som navaril este vcera. Uz davnejsie som u masiara kupil vyudeny kus bravcoveho masa. Ten som nechal varit asi tri hodiny. Do vyvaru som pridal sosovicu, na male kusky nakrajanu zeleninu a zemiaky. Ochutil a paradna, bohata polievka sa zrodila.

Vsetci traja sme si na polievke pochutnavali, ked zrazu Marianka si siahla do ust a vylovila korunku z jej prednej jednicky. Prusvih! Dobre ze tu korunku neprehltla! Marianka sa uz asi velmi dlho nebude usmievat do kamery. Vyzera ako par nasich hokejistov s velkou mezderou v hornom chrupe. Musim jej urobit appointment u zubara, ci sa ta korunka s postom da este pouzit a nazad nasadit aspon dodatocne. Ked nie, tak to bude drahy spas, lebo jej budu musiet obrusit dva susedne zuby a nasadit korunky s jednym falosnym zubom. Urobit mostik. Ten spas nas bude stat niekde od 2.500 do 3 tisic dollarov. Oplati sa ist na Slovensko a za tie peniaze bude mat nie len mostik, ale aj zaplatenu cestu tam a nazad. Ani sa velmi necudujem, ze jej ta korunka vypadla. Ona si to dala robit este zaciatkom nasho prestahovania do Mississaugy. To je uz vela rokov.

Na vyslapanej stope sa islo bezpecne! Tri kolecka som zvladol s lahkostou!
Ano, zavolal som k zubarovi a dostal som pre Marianku appointment na tento prichadzajuci pondelok na obed. Nemam v tom case nic doleziteho a dievcata musia ozialit jednu navstevu plavarne. Ked uz budem v tych koncinach skocim na nedaleku ulicu Merivale, kde ja mam na druhy den v utorok appointment u srdciara. Overim si adresu, aby som rano v utorok nebludil pokial to najdem.

"Strbata Marianka", dobre ze ulomenu korunku nespolkla!
01 26 07 – piatok
Sorry! Vcera poobede som toho vela nenapisal! Na pricine bol tennis! Ostavalo mi len niekolko minut stihnut zaciatok tenisoveho stretnutia Federer vs Roddick na Australien Open v Melbourne. Radsej som pisanie zanechal s tym, ze hadam vecer este co to dopisem. Nestalo sa, stvrdol som pred telkou a skoro som odisiel spat. Inac tennis bol vynikajuci a pravdou je, ze Federer je skoro neporazitelny. Lutujem, ze mi usiel zapas Maria Sharapova vs. Kim Clijsterova. Na Sharapovej je to nie len tennis co sa da obdivovat! Videl som cast zapasu Cesky Nicole Vaidisovej vs. Serena Williams. Myslim, ze az zajtra pojde finale zien Sharapova vs. Williams. To by nie velmi hralo do mojho programu, lebo poobede chcem skocit do kina, aby som dobehol zameskane! Mozno pojdem do kina este dnes! Zajtra ma snezit tak sa tomu vyhnem. O tom neskorsie.

Vcera som po dievcatach poslal na plavaren sek na 92 dollarov adresovany “City of Ottawa”, za permanentku na cely buduci rok. Tak predsa Marianka dostala discount a miesto nejakych 250 dollarov na zaklade invalidnej penzie, dali jej vynimku a znizili poplatok skoro o dve tretiny. Good! Kazdy usetreny dollar padne cloveku dobre. Tie “usetrene” peniaze a mozno daleko viac, padnu v pondelok na pokrytie prace zubara nainstalovat Marianke nazad tu korunku, ked to vobec bude mozne.

Druhykrat na bezkach som zmenil oblecenie, ale nie prostredie!

Konecne tento tyzden som sa dostal na bezky a dobre som sa prebehol po nasom golfovom ihrisku. Nie len raz ale hned dvakrat. Nemohol som tuto aktivitu dalej odkladat! Posledne snezenie nam dalo nejakych 10 az 15 cm snehu na dobre premrznutu zem. Niekto hned urobil stopu a tu najskor skusila Marcela. Dokonca bola taka zanietena, ze vybehla jedno rano este pred osmou hodinou. Dokonca aj cez den raz alebo dvakrat. Na kratko ale predsa. V utorok rano som bol na zjazdovkach na Camp Fortune. Trikrat na lyziach ale ani raz vo fitku. Vcera sme nesli von, zima, vietor myslim bolo mudrejsie ostat dnu aj ked svietilo slnko. Dnes je este chladnejsie.

Na bezkach vyzeram ako pokryveny starec, kde je ta lahkost mladosti?

Musim sa pochvalit, ze v nedelu doobeda som znovu skocil do kina. Vzal som aj Marcelu ale nie na ten isty film. Jej som kupil listok na velmi uspesny film, komediu “NIGHT AT THE MUSEUM”. Ja som sa vybral na film “FREEDOM WRITERS”. Moja motivacia vidiet ten film bola inspirovana lubeznou Hilary Swank, ktora vytvorila hlavnu ulohu ucitelky v triede, ktora bola zlozena z deti z najhorsieho prostredia LA, portorikanci, mexicania, cernosi nenavidiac jeden druheho, bitky, rasisticke urazky atd… Film natoceny na zaklade skutocneho pribehu. Velmi dojimavy a vzrusujuci pribeh, potrebny vidiet! Hlavne kazdy ucitel by si ho nemal nechat utiect. Ja som bol s nim uveliceny, teraz len neviem cim viac – filmom, alebo neodolatenym usmevom Hilary Swank?
Kuzelna a atraktivna HILARY SWANK vo filme Freedom Writers.

Pred par dnami ohlasili nominacie filmov, hercov, reziserov atd… na OSCAROV. Z nominovanych filmov na najlepsi film som videl len jeden THE DEPARTED. V konkurencii su dalsie filmy ako BABEL; LITTLE MISS SUNSHINE; THE QUEEN a film na ktory sa chcem ist pozriet dnes, natoceny Clint Eastwoodom: “LETTERS FROM IWO JIMA”. Film z cias II. Svetovej vojny v Pacifiku proti Japoncom. Ma 4 Academy Award nominacie. Neviem, ci do casu odovzdavania Oscarov stihnem vidiet tie filmy, ktore su navrhnute na najlepsi film. Mimo dneska, pokusim sa niektory z nich vidiet aj v nedelu! “Dreamgirls” ma 8 nominacii, mal by som aj ten vidiet a mnoho dalsich!

Dnes rano nieco po druhej hodine, ked som uz nevedel zaspat vytiahol som nazad na nocny stolik uz davnejsie nacatu knihu “PREDATOR” od Patricia Cornwell. Bol som na nejakej 50 strane ked som ju odlozil a dal prednost, inym viac dolezitejsim kniham o ktorych som pisal v mnohych mojich minulych prispevkoch. Dal som na stranu aj poslednu z nich “The Clash of Civilization”, v ktorej som sa prepracoval niekde do polovicky. Ziadalo sa mi zmenit trochu tie vseliake statistiky a reality sveta za fikciu. Aspon na cas! Kedze som si na nic nevedel spomenut z Predatora, tak som dnes rano zacal od zaciatku. Patricia Cornwell je jedna z najpopularnejsich a najuspesnejsich autorov kriminalnych pribehov vUSA. Jej Scarpetta serial ma uz 14 knih s hlavnou predtavitelkou Key Scarpetta, detektivom Pete Marinom, Benton Weslay a jej neterou Lucy, serial ktory zacala knihou “Postmortem”. Tu som si kupil pred rokmi na letisti odchadzajuc na navstevu Slovenska, aby som mal co citat v lietadle. Napisala tiez celu radu inych knih, nonfiction, biograficke, atd. Vysoko vytalna spisovatelka.

O com este pisat do tohoto prispevku? Dumem, dumem, nie vzdy ma napadnu myslienky, ktore stoja zato dat na blog.

To je vsetko pre dnes! Dievcata odisli na plavaren, zababusene ako ked by boli na Sibirii. Je zima ale slnko a tak im padne dobre sa prejst. Citam a pocuvam, ze aj Europu konecne navstivila zima? Este dva mesiace a je po nej! Treba vydrzat! Dobra vyhliadka!

Este dva mesiace a privitame jaro! Je sa naco tesit ked sa trava a priroda znovu rozzelenie!

Vsetko najlepsie praje:

Milan