Friday, February 02, 2007

Stress Test

Zima z pred dvoch rokov bola daleko bohatsia na sneh a moznost urobit pekne snimky z nasej terasy.
Ottawa 01 31 07 – streda
Snezi! Skor by som povedal, ze sneh len poletuje! Co to padne aj na zem. Nic vazneho, len postrasenie! V noci ma padnut trochu viac! Cerstvy sneh na nasom golfisti dobre padne. Zjemni nas bezecky okruh. Ani nasim lyziarskym svahom v blizkosti neublizi trochu viac snehu. Co je dolezitejsie, ze tie studene dni a noci sa stali trochu viac prijatenymi. Konecne, silny uchop -30 stupnovych nocnych mrazov povolil a prisla miernejsia zima. Este stale cez den niekde okolo -12 az -14 stupnov. Hlavnu ulavu pocitime az zajtra, ked mraz zide dole na -3 stupne.

Ked som dievcatam ponukol, ze ich odveziem na plavaren (aj tak musim ist von dokupit par veci do kuchyne), Marcela sa pozbierala, obliekla a vybehla na bezky! Vraj aspon na polhodinu. Neviem, kde sa v nej berie to “lyzirske nadsenie”? Asi pre skutocnost, ze od casu, co chodila do skoly, na lyziach nestala. Teraz ma idealne podmienky si zalyzovat. Vyborne lyze, lyziarske bezecke topanky, prejdenu trat 20 m od nasej terasy. Pochybujem, ze ked sa vrati nazad do Kosic, alebo Trebisova, kde maju rodinny dom po rodicoch, este niekedy stane na lyze.

Marcela si neda utiect prilezitost ist lyzovat kedy len moze! Neviem kde sa berie to nadsenie?


Ja som sa prebudil dnes okolo druhej rano. Vedel som, ze nebudem vediet zaspat pokial nejak neunavim oci. Nevahal som a zacital som sa do knihy Predator. Po nejakej hodine som bol pripraveny pokracovat v spanku. Zobudil som sa na minutu a sekundu o siestej hodine, ked obycajne zapnem radio CFRA, aby som si vypocul spravy a rozbory o com sa cez den bude v Ottawe a v Canade hovorit. Precital som si par clankov z novin a o osmej som uz bol dole za pocitacom, skontrolovat e-mailovu postu. Ked som nemal viac ako 20 mailov tak ani jeden! Pokial som vsetko precital a pozrel bolo uz nieco po desiatej. Doniesol som si do jedalne moj laptop pocitac a stihol som tak akurat naklepat prve dva odstavce a musel som ist!

Vzal som dievcata na plavaren! Marianke som ponukol moju zltu, lahucku ale velmi teplu vetrovku. Podivil som sa, ked jej celkom sedela a nebola v nej stratena. Ja som pokracoval do predajne “Farm Boy” na “maly” nakup. Hahahaha! Musim sa zasmiat, lebo z maleho nakupu bol to nakup velky! Ja som fakt v tejto oblasti nepolepsitelny! Ja by som nemal chodit na nakupy, radsej niekto kto, je racionalny a pragmaticky! Na papieri som mal napisanych asi 10 veci, ako maslo, mlieko, tvaroh, zemle a este nieco zo zeleniny. To vsetko by nemalo stat viac ako 30 dollarov. Nakoniec som mal naplneny vozik a nakup ma stal 140 dollarov. Dnes sa ani nepokusam zacat varit. Planujem urobit hrniec borscu, plnenu paprika a este ostane aj na fasirku! To aby som si usetril pracu s varenim na prichadzajuci vikend. Potom sa cudujem, ze nie a nie zhodit vahu! Musim z toho jedla pribrat uz len z pohladu a vone, nie este, ked to mam konzumovat!

Este som poriadne ani nevybalil vsetko zo sackov, ked sa u dveri objavila Lidia! Prisla z plavarne. Ci vraj ma Marcela upozornila, ze pride na kavu? Dievcata boli este stale na ceste domov. Nie len, ze som Lidiu pozval dalej na “expresso”, ale aj na sosovicovu polievku, ktora ostala este z minuleho tyzdna. Pri kave sme si dobre pohovorili o vseliakych financnych problemoch v penzii, ako a co robit, aby sme platili co najnizsie dane. Danovy urad ale nijak neoklames, ti zderu z cloveka aj poslednu mincu!

Marianka sa uz moze znovu smiat a nie len so zavretymi ustami.


Ako som spomenul v poslednom prispevku, v pondelok som isiel s Mariankou k zubarke. Vzal som so sebou ulomenu korunku. Necakali sme v cakarni ani minutu. Len co sme dali dole topanky a kabaty uz Marianka lezala v kresle. Sestricka jej chcela z toho chybajuceho, ulomeneho zubu urobit rentgen! Kdeze, Marianka stale vytlacala von ten plasticky ram, na ktorom bol film. Jednoducho ani za mojej intervencie neboli schopni urobit snimku. Zubaraka jej vycistila zvnutra korunku a ulomeny zub, naplnila cementom, zalozila a moj bezny ucet bol o 220 dollarov lachsi! Zub drzi a Marianka sa zase moze na plne usta usmievat! S tym usmievanim nemala problem aj bez toho zubu, fakticky sa na tom, ze bola tri dni “strbava” veselo zabavala, nemajuc z toho nijaky mindrak.

Marianka bola "strbava len tri dni. Korunka je nazad kde ma byt a Marianka sa moze usmievat aj s otvorenymi ustami

Pokracujem uz davnejsie po veceri! Ta bola vyborna! Kuracie prsia na hubach a smotane! Ja som tie prsia narezal na platky, osolila okorenil. Tiez huby a Marcela to dokoncila na sporaku, zatial co ja som si pozeral “Politics” a Mike Duffy Live”. Dnesne druhe sedenie parlamentu by sa dalo nazvat “suboje politickych gladiatorov”. Hlavnym sporom v parlamente je sucastna politika “prostredia”, jeho oteplovania a Kyoto programu. Pateticky boj liberalov, ktori za 13 rokov u moci neurobili nic, zero progress po podpisani toho idiotskeho protokolu, ktory hovori, ze Canada musi rocne dat 5 miliard dollarov krajinam ako je Rusko, Cina, Brazilia a podobne krajiny, ktore ani ten protocol nepodpisali. Je to humbuk, ktoreho sa uchytili lavicove sily a ktore chcu fakticky podrazit industrialny a technologicky rozvoj krajin prveho sveta. Idioti!


Marcela vytrvale studuje anglictinu, nevzdava sa, uz prepisala niekolko mojich ucebnic .

02 01 07 – stvrtok
Borsc urobeny! Chuti vyborne a bude na dva tyzdne! Zamrazim! Namiesal som maso s ryzou na plnenu paprika a na fasirku. Uz len dokoncit! To pobiehanie po kuchyni ma vie viac unavit ako pobiehanie na bezkach, ci zjazdovkach. Ba dokonca viac, ako dnesny STRESS TEST.

V utorok rano som mal appointment u srdciara. Poziadal som o to nasho rodinneho lekara po tej malej nevolnosti pred Vianociami a este raz po nich. Srdciar ma preklepal, vzal si historiu rodiny vzhladom k srdcovym chorobam a objednal si ma na dnes rano na stress test. Podla technika, ktory ten test robil, vraj som ho prekvapil svojim vysledkom a vytrvalostou. Nepocital, ze pojdem tak dlho za stazovanych podmienok. Ja som bol pripraveny ist este dalsie tri minuty za najtazsich podmienok, ale on skoncil moj test po 10 minutach. Srdciara som uz po teste nestretol, vzal so sebou vsetky vysledky a vraj ked najde nejaky problem, tak mi zavola na pokracovanie dalsich procedur. Mam taky dojem, ze som ho asi sklamal, ze mi nic nie je! Bodaj by som mal pravdu!

Mam este jednu velmi pozitivnu spravu! Boba mi dnes oznamila, ze Anka, buduca “care giver” Marianky obdrzala viza a bukovala jej letenku na 22 marca. Dalsi kamen z mojho srdca odpadol a mam zas na nejaky rok pokoj. Vzdy mi odlahne, ked sa moj problem pozitivne vyriesi.

Presne tak ako na tomto zabere, aj dnes sedim za pocitacom od rana!

To prajem aj vam vsetkym, aby akykolvek problem, ktory vam zneprijemnuje zivot sa podobne pozitivne vyriesil. Vsetko najlepsie do noveho mesiaca praje:

Milan

P.S. Nemam ziadne lepsie nove fotky, tak prikladam nejake zo starsich!