Sunday, November 05, 2006

Prve dni novembra nas vystrasili snehom

WOW, velke snehove vlocky, vietor, nevestia nic dobreho!
Ottawa 11 04 06 – sobota
Poobede, ked som sa vratil z maleho nakupu a z navstevy Zuzky, cakal ma na zaznamniku odkaz od Pierretty, ktoru sme nevideli uz dva tyzdne. Len mi oznamila, ze zajtra bude po rehabilitacii.. Doobeda o desiatej hodine bude pri Marianke, ako zvykla chodit.

Tristo hrmenych a este par bleskov! Nenastve to cloveka? Mal som uz napisany jeden cely dlhy odstavec, ked naraz mi vsetko zmizlo a pocitac mi oznamil, ze sa snazi “recover”, dostat nazad, co som napisal. Z jedneho dlhsieho odstavcu mi pocitac zachranil tie vyssie prve vety, vsetko ostatne je v cudu. Musel som neprozretelne asi klepnut na nejaku klavesnicu, ktora mi sposobila tuto stratu. Aby som teda zacal od znova!

Bolo to len postrasenie, ze co nas caka a neminie!

Mozem len povedat “Alleluja”, ze Pierretta bude nazad. Predsa len k Marianke uz chodi dva roky a teda pozna vsetko, co je potrebne okolo nej. Ked tu nebola tie dva tyzdne, vzdy k Marianke prisla nejaka ina zena s nie velkym zaujmom, lebo len suplovala za Pierrettu. Nie je to dobre pre Marianku a ani pre mna, ked sa tie osoby menia. Pre Marianku z dovodu, ze si musi zvykat na novu osobu, jej maniere, chovanie a pod. Pre mna, ze tej osobe musim venovat dost casu vysvetlit jej zdravotnu kondiciu, co vie a co nie, co moze ocakavat od jej chovania, ake su poziadavky v smysle starostlivosti. Ze Marianku treba vziat na toaletu aspon kazdu hodinu, aby sme predchadzali nejakej neprijemnosti, vziat ju na prechadzku, aby sa uspokojila, ked ju popadne vnutorna nervozita, pomoct jej s obliekanim, obutim a upravou, ked idu vonku na prechadzku. Doma zas, ako ju zamestnat, ako ju nakrmit, kedy jej dat olovrant a co. Ked je tu Pierretta mam 100% spolahnutie lebo vie, co sa ocakava, ako veci chodia. Som kludny a mozem z domu odist, co je vlastne ucelom tejto sluzby, aby sme aj my, ktori sa o nu starame cely tyzden mali trochu oddych. Pri poslednej navsteve u neurologa, ten sa viac zaujimal o moj zdravotny stav, ako ja sa s vecou vysporiadavam. Seriozne mi doporucoval, ze ked mozem a kedy mozem, aby som vypadol z baraku! Nie len na niekolko hodin, ale aj niekolko dni! Rad by som, ale sa neodvazim. Zatial som rad, ked mozem vypadnut na dve – tri hodiny, skocit do kina, alebo do fitka. V zime hadam aj trochu lyzovat.

Zda sa, ze zima zavitala trochu skoro silnym vetrom a snezenim
To urobim asi zajtra! Nie lyzovat, len skocim do lyzirskeho strediska! Mam dve moznosti a bude to zalezat od pocasia. Ked bude len trochu pekne, bez dazda alebo snezenia, skocim na Camp Fortune v Gatineau Mts. Na druhu stranu Ottawa River v Quebecu. To hned z dvoch dovodov. Pred casom som zaplatil, ci spravnejsie, kupil permanentku na tuto zimnu sezonu, lyzovat od pondelka do piatku. Stalo ma to len 99 dollarov. Vyborny deal! Normalny denny poplatok je okolo 30 dollarov. Tri navstevy a potom lyzujem zadarmo. Musim sa dat, odfotit aby mi mohli urobit vysacku. Mohol by som to urobit aj prvy den lyzovania. Zajtra v hlavnej chate je velka vystava lyziarskej vystroje a vybavenia. Budu tam zastupene vsetky vacsie firmy a obchody. Samozrejme, ako vzdy aj Kunstadt Sport. Bude tam Peter, Eric, Ronny a ked nic ineho, pridem ich aspon pozdravit. Ked pocasie nebude vhodne na vylet, pojdem do kina. Zameskal som uz niekolko filmov, tak mam co dobiehat!

Ked sa budem tak prejedat, ako pred chvilou na veceru, asi nikdy nestratim tie extra kg. co som si zaumienil. Hovedzie dusene rebra, grilovane s prilohami. Uz som ich davno nerobil. K tomu dve flasky cerveneho, wow ake to bolo dobre! Dnes som mimo ranajsich niekolkych hodin citania, len varil. Ostatok volneho casu som preflakal pri pocitaci. Dostal som aspon 20 mailov! Z toho len dva kratsie listy od Klary este stale z Londyna pred jej odchodom a druhy bolo d Sana B. Jemu som dal hned odpoved a Klare napisem zajtra. Momentalne Klara je uz v Blave, predpokladam u brata Antona a zajtra ma namierene na ceste do Kosic zastavit sa este vo Zvolene.

Lachka snehova pokryvka nevydrzala dlho, ked zasvietilo rano slnko sneh bol prec

Povodne som bol rozhodnuty ist dnes rano si zatrenovat aj napriek tomu, ze je sobota. Lenivost a pohodlie prijemnej postele zvitazilo. Uz rano od stvrtej som sa zacital do novo nacatej knihy od spisovatela a univerzitneho profesora, vedca Richarda Dawkinsa “The God Delusion”. Je to cerstva v sucasnosti vydana jeho najnovsia kniha. Ma na svojom resume dalsich asi desat. Vynikajuco napisana seriozna studia a este lepsie argumentovana, zalozena na rozumnosti (reasons) a evidencii. Trochu narocna na mna! Ked som neskorsie zvladol prejst cez dvoje objemnych novin, bolo okolo deviatej rano, kedy som sa vypotacal z postele. Zbytok doobedia som si pozrel na elektronicku postu, triedil som, co vymazem, co poslem dalej a co si podrzim. Naviac som stihol napisat este odpoved Sanovi B.

Ked som videl Marianku ako sa prehrna v polievke, ktoru sme mali na obed, rozhodol som sa, ze musime urobit pre nu nieco solidnejsie, ktore nebude mat problem jest. Ked nahodou pride nejaka ina pani k nej, (ako ze nie) tak asi nebude vediet co s Mariankou robit, ked jej da jest polievku. Rozhodol som sa odskocit niekde do potravin a kupi mlete maso a z neho urobit karbonatky a fasirku! Predtym, ako som sa vypravil, zavolal som Zuzke ako ide jej zotavovanie po operacii a ci nepotrebuje nieco kupit alebo uvarit. Zamietla vsetko, vraj ma jedla do bludu a ze je u nej jedna znama pani Eva, (Slovenka povodom z Michaloviec). Nech vraj pridem! Aj som tak urobil a po malej zastavke v potravinach, kde som kupil potrebne maso a pre Zusku kyticu kvetov. Vsetko je uvarene ci upecene! Na zajtrajsie rano mi ostane urobit dusenu zelenu kapustu, aby bola k fasirke a karbonatkam nejaka priloha.

11 05 06 - nedela
Po vcerajsej bohatej veceri a chutnom vine som uz nenasiel odvahu pokracovat v pisani Chvilu som pozeral telku, hlavne spravy, Milionara a velmi popularny zabavny program “ dancing with the stars”. Zaspal som ako babatko.

Rano nam zacalo trochu snezit, ale uz sa to zmenilo na dazd. Na Camp Fortune nejdem. Dokonca ani Peter nesiel. Laka ma ist cvicit! Slubil som, ze pojdem, ale az ked sa vratim z kina. Idem na 11 hodinu za polovicnu cenu! Co to bude este neviem, lebo v kine su dalsie nove premiery, musim sa zorientovat a rozhodnut! Nakoniec som nesiel ani do kina ale do fitka! Mudrejsie rozhodnutie a urcite prospesnejsie zdraviu. Dobre sme si s Petrom zacvicili.

Prajem mierne zimne pocasie, dobru predvianocnu pohodu!

Milan