Monday, October 09, 2006

Thanksgiving weekend

Oktobrove rano z nasej terasy, prvy naznak srienu

Ottawa 10 09 06 – Thanksgiving Day
Uz sa mi to raz stalo, ze rano som si otvoril laptop pocitac s umyslom zacat pisat moj list – prispevok do mojho blogu a k pisaniu som sa dostal hodne neskorsie. Dnes, az poobede o tretej hodine. Miesto, aby som oslavoval a odpocival, kedze Canada oslavuje sviatok vdakyvzdania, bol som fyzicky viac aktivny, ako malokedy v poslednom case. Nie, nesiel som do fitka na trening, stacilo sa obracat okolo baraku. Zacal som este pred siedmou rano v kupelke! Potreboval som sa ostrihat! Obycajne na strihanie pouzivam iba noznice a hreben. Tentokrat som sa rozhodol pouzit masinku na strihanie. Dal som na nu nastavec, aby som sa neostrihal uplne na kratko. Jazdil som po hlave z lava do prava z predu do zadu a opacne. Netrvalo dlho a bol som ostrihany na rovnaku dlzku. Len potom som pouzil noznicky a hreben, dorobit co bolo treba. Mam pokoj zas na nejake dva mesiace.

Moj bratranec Janko asi pred rokom, ked nas navstivil

Janko s Yvettou u nas na jarnej navsteve v spolocnosti Marcely
Urobil som si vydatne ranajky. Este nez som ich stacil dojest ozval sa telefon. Zavolala Yvetta, moja neter z druheho kolena, dcera Janka, mojho bratranca. Ona pracuje tu v Ottawe v jednej z vladnych institucii. Byva v Osgoode, od nas asi 60 km na juhozapad. Podobne, ako Stittsville, aj Osgoode je sucastou “velkej” Ottawy. Vedel som, ze Janko je u nej na navsteve. Informoval ma e-mailom a tiez telefonicky, ked od nej zavolal. Yvetta mi dnes oznamila, ze musela Janka odviest do najblizsej nemocnice a odtial ho transportovali sanitkou za pritomnosti lekara a zdravotnej sestry do specialnej nemocnice tu v Ottawe, orientovanej len na srdcove ochorenia. Podla Yvetty, Janko vcera zacal omdlievat, mal vazne tazkosti s tepovou frekvenciou, ked mu niekedy vypovedal tep aj na 5 sekund a velmi sa znizili aj minutove hodnoty. Podobne tazkosti mal, ked pred par mesiacmi bol u nas na navsteve s Yvettou a este nejakou pani z Blavy. Ja som mu vtedy rozbuchal jeho srdiecko s poldecakom dobrej slivovice. Neviem, co lekari pouzili tentokrat? Stabilizovali ho a dnes, zajtra, najblizsie ho idu operovat a nainstalovat mu “pace maker”, ci ako sa ta vecicka, pristroj vola, co stabilizuje tepovu frekvenciu. Keby si to bol nechal nainstalovat moj otec v 1989 roku, ako mu bolo radene, tak by bol este dlho pozil, lebo zrejme nemal ziadne ine zdravotne tazkosti, len tie iste ako ma teraz Janko. Cakam na telefonat od Yvetty, ktora ho mala ist poobede pozriet a zajtra by som sa aj vypravil ho ist navstivit. Dufam, ze ten “pacemaker” mu upravy jeho zdravotny stav a Janko bude zas vo svojej osobe. Predpokladam vsak, ze krepcit cardas uz asi nebude a v casine, kde tak rad chodi utracat svoju penziu, by aj tak nemohol!
Janko uz dlhsie mal problemy so zdravotnym stavom. Bral hodne vseliakych piluliek, tie mu nerobili dobre a u Yvetty cez Thangsgiving weekend skoro skolapsoval. Boli sme ho navstivit. To su cerstve dva zabery z nemocnice. Vyzera dobre a citi sa dobre!
Ked som sa po rozhovore s Yvettou pozrel von, zaznamenal som, ze nas sused Henry sa obracia s hrablami a zhrna do kop listie, ktoreho je uz zo stromov dole. Vybehol som von, prihovoril som sa mu a poziadal som ho, ci mi moze pozicat rebrik, aby som sa vedel dostat na strechu a vycistit od listia odkvapove riny. Bez problemu som ho dostal a zacali sme pracovat. Poprosil som Marcelu aby mi assistovala istenim. Rebrik nebol velmi vysoky, aby nahodou sa nesklzol na stranu. Vyhadzal som vsetko listie a aj spinu ktora sa naakumulovala. Nakoniec som riny vystriekal s vodou. Su ciste, voda moze bez prekazky odtekat. Nie vsak nadlho. Tu proceduru budem musiet este hadam raz zopakovat. Mal by prist a riny cistit aj nejaky chlapak zo servisu, co udrzuju nase okolie upravene a ciste. Neviem co sa deje, lebo uz tri tyzdne nam neprisli pokosit travu a zbavit sa listia. Nieco nie je po bozom poriadku. Servis zvykol chodil pravidelne kazdu stredu. Asi sa prestahovali do Calgary, kde je neuveritelna konjunktura, hahahaha! Neostal som len pri cisteni rin ale vyskriabal som sa aj na strom pred nasim barakom a zrezal som niekolko vyschnutych konarov. To bolo trochu obtiaznejsie ako cistenie rin. Po dlhej namahe sa mi podarilo zhodit dole aj stare hniezdo, co asi vybudovali vevericky na prezimovanie.
Pre Janu navsteva Niagarskych vodopadov bol zazitok aky doteraz nestretla

Ked konecne som bol hotovy a nakrmil som sa na obed zbytkami morky (turkey) zo sobotnajsej vecere, predtym ako som sa chcel pustit do pisania zisiel som dole k hlavnemu pocitacu. Cakal ma jeden list od Dura V. v ktorom mimo ineho sa ma opytal, ci nemam zaujem umiestnit niekolko fotiek z natacania filmov na http://www.imdb.com/ kde uvadzaju s nasim menom filmy v ktorych sme ucinkovali. Tu “data base” rozsirili, ze patricna osoba moze uviest nie len svoje “resume” ale aj fotografie. To som nevedel, to je nieco noveho. Vyskusal som a je to robene na podobny sposob ako “blog”, len s jednym velkym rozdielom. Blog je zadarmo. Drzat tri fotografie na tejto stranke stoji peniaze! To som sa samozrejme dozvedel, az ked som umiestnil tri fotografie, ze ma to mesacne bude stat nieco blizko k trom dollarom. Za kazde dalsie fotky extra. Mal som niekolko, ktore som chcel umiestnit, rozmyslel som si to. Co by som vsak mal urobit je rozsirit popis filmov v ktorych som ucinkoval. “Slecna od vody”; “Letiste neprijma” a “Janosik”, tie neuvadzaju.
Unesena Niagarskymi vodopadmi bola aj Marcela! Bodaj by nie!
Thanksgiving weekend vysiel bajecne! Oteplilo sa ako predpovede naznacovali. Vyslo slnko a modra obloha. Zuzka s Petrom isli na Calabogie stravit tento vikend s rodinou. Mna Zuzka poziadala, ci by som pocas jej nepritomnosti mohol chodit vymenit vodu a dat jest jej “mice” – macke. No problem! Doobeda v sobotu sme skocili do Costca a utratil som nehorazne peniaze. Nie len na jedlo! Kupil som pre Marianku jedny nohavice z jemneho manchestru a vhodny pullover. Co ma stalo vela dollarov, bol koncetrat cerveneho vina, ktore planujem zalozit zajtra. Dve krabice, ktore vyprodukuju 60 flias dobreho cerveneho vina Merlot. Ako vzdy, ked som v Costcu nezabudnem si kupit aj nejaku dobru, najnovsiu knihu od mojich preferovanych autorov. Pred mnohymi tyzdnami to bola kniha od Kathy Reichs “Cross Bones”, potom od Tess Gerritsen “Vanish”. Minule to zas bola kniha “Predator” od autarky Patricia Cornwell a tuto sobotu “The Camel Club od David Baldacci. Teraz si len najst cas vsetko precitat.
Aj Marianke sa pacilo na Niagarskych vodopadoch

V nedelu, kedze k Marianke prisla Perretta som sa utrhol a skocil som “AMC Theatres” v Kanata Centre na film “The Departed”! Mob saga od rezisera Martin Scorsese. Film ziskal za tento vikend 27 milionov a teda sa v popularite umiestnil na prvom mieste. Vo filme ucinkuju hviezdy strieborneho platna ako je Jack Nicholson, Mat Demon a Leonardo DiCaprio. Je to krvavy epik z bostonskeho policajneho prostredia a kriminalnych gangov. Napinave, vyborne urobene s fantastickym vykonom Jack Nicholsona v ulohe gangstra.
Este v piatok poobede sme odprevadili Janu, dceru Marcely na autobusove nadrazie. Skoncila jej dovolenka v Canade. Odvtedy som urobil len par zaberov prebudzajuceho sa rana z nasej terasy. Zial nemam ziadne novsie fotky a tak uvediem par starsich.

Prajem kazdemu prijemne jesenne pocasie, dobre zdravie, pohodu a veselu mysel!
Milan a spol.