Sunday, October 22, 2006

Prvy mraz a prve snezenie

Zapad slnka v oktobri na nasom "backyarde". Pohlad z nasej terasy.

Ottawa 10 22 06 – nedela
V noci, zo soboty na nedelu, teda z vcerajska na dnes, v Ottawe sme mali prvy mraz. Nic vazneho, len -2. Stacilo na to, aby mi v hadiciach na polievanie travnikov zamrzla voda a vytvoril sa lad. Netrvalo dlho a po pusteni vody zbytky ladu vysli. Obe hadice som ztocil a odlozil do garaze. Vacsinu casu potom som hladal v baraku jeden “vypinac”, uzaver vody, ktora zasobuje backyard. Nasiel som len ten, ktory vedie vodu do garaze. Potrebujem vypustit vodu z potrubia, aby vo velkych mrazoch mi rurky nepopraskali.
Zima sa nezavratne blizi, je to citit pri pohlade na na rozvetveny strom pred nasou terasou

“Here we go”! V noci prvy mraz a teraz poobede prve snehove vlocky, ladove krupy zmiesane s dazdom. Vela toho snehu neostava na trave, len kde tu naznak, ze snezilo. Zima sa nezadrzatelne priblizuje! Ja som pripraveny, aj ked este potrebujem ukoncit par rozrobenych veci. Pred par dnami, ked zasvietilo slnko a trochu sa oteplilo natiahol som okolo garaze a pred vchodom vianocne osvetlenie. Zatial bez ziaroviek. Potrobujem este obtiahnut svetlami velke okno z obyvacky, okrutit stlp a dat osvetlenie na malu tuju pri vchode. Pockam si ale na lepsie pocasie, ktore dufam este pride. Prvu zimu, ked sme sa prestahovali do Ottawy zaciatkom decembra, tu vyzdobu som zakladal za silnych mrazov. Poucil som sa a uz nikdy tak. Radsej dva mesiace dopredu! V Mississauge som vyzdobu nechal aj niekolko zimnych sezon.

Tak ako pred rokom aj teraz asi v tomto case, cistil a upratoval som nas front yard!

Vcera rano som z mraznicky vybral kus pekneho bravcoveho masa s tym, ze ho budem robit na B.B.Q. Rozmrazil som ho, narezal na platy, namarinadoval a pripravil na rychle pecenie. Medzi casom som pripravil vela zeleniny a po jednom predvarenom zemiaku. Vyniesol som ich von, ze ich hned po zapaleni barbeque dam na grill. Ha! Bomba s plynom vyprazdnena a po zapaleni som dostal len umierajuci plamienok. Nechcelo sa mi uz vecer skocit do najblizsej benzinovej stanice vymenit za novu naplnenu bombu. Grilloval som v sporakovej trube v kuchyni. Ako sa hovori na Slovensku, “nemalo to chybu”! Bolo to tak dobre, ako keby som to bol robil vonku. Akurat, ze som si v kuchyni skoro rozbil lebku, ked som s hlavou narazil na otvorene dvierka jednej skrinky. Odnieslo si to moje celo s trochou bolesti a krve. Narazil som do tych otvorenych dvierok niekolkokrat v minulosti. Nic seriozneho, len trochu ponizena moja hrdost a ego.

Film: THE PRESTIGE stoji zato vidiet. Vyborny thriller z kuzelnickeho prostredia zaciatku minuleho storocia!
Bol by som rad mat este jeden, alebo dva pekne dni, aby som mohol vycistit barbeque a pripravit na prezimovanie. Vcera bol taky den, ale ten som venoval likvidacii kvetov, vseijakych lopuchov, krikov a podobnych veci na priedomi a vzadu. Je to stale este nedokonceny business!

Musim sa ist pozriet na film "Flags of our fathers", natoceny v rezii Clint Eastwooda a produkcii Steven Spielberga

Vcera doobeda som sa vybral do kina. Prve premietanie o jedenastej a kedze je to pred obedom, tak za polovicnu cenu! Len 6 dollarov! Naviac, v kine v tom case bolo len par ludi. Clovek sa citi, ako by to premietali len pre neho! Mal som trochu problem vybrat si, na ktoru premieru filmu pojdem. Ako na potvoru do kin tento vikend prisli styri nove filmy, ktore vsetky mam zaujem vidiet. Najviac ma zaujal film natoceny s Clint Eastwoodom – vojnova drama este z druhej svetovej vojny pod nazvom: FLAGS OF OUR FATHERS”. Producentom je Steven Spielberg. Je to film z jedneho najkrvavejsieho boja druhej svetovej vojny proti Japonsku a masakru na IWO JIMA, odkial pochdza slavny zaber americkych vojakov vztycovania US vlajky na vrchu Suribachi. Je to vojnovy epic so vsetkym pozitivnym, ale aj negativnym. Jednu z hlavnych uloh vytvara herec z Ottawy, “native Indian” Adam Beach.

Pochutku vidiet ten film som si nechal na dnes! Aspon taky som mal umysel a vcera som zvolil film: THE PRESTIGE”. Vysoko hodnoteny thriller zo zaciatku minuleho storocia. Dvaja najlepsi priatelia, kuzelnici sa po tragickej udalosti zmenia na sutazacich protivnikov a dojde k niekolkym vrazdam a sebevrazdam. Velmi komplikovany napinavy pribeh, bolo by ho treba vidiet aspon dvakrat. V hlavnych ulohach Christian Bale, Hugh Jackman, Michael Caine a zo zien Scarlett Johansson.

Rad by som videl este dva dalsie filmy: MARIE ANTOINETTE v hlavnej ulohe Kirsten Dunst za rezie Sofie Coppola, dcery slavneho rezisera Francis Ford Coppola. Urcite by som sa rad pozrel na film: THE QUEEN. Od kritiky film dostava plnych 5 hviezdiciek hlavne za vynikajuci vykon herecky Helen Mirren.

Urcite sa pojdem pozrietna film Marie Antoinette, americku verziu Francuzkej revolucie

Co mi viac nastrbilo moj denny rezim, ze uz nedostavam noviny THE OTTAWA SUN o stvrtej, alebo skor rano! Ja este stale sa prebudzam okolo tretej, najneskorsie stvrtej rano. Pozostatok mojho skoreho vstavania do prace v Toronte. Vedenie premiestnilo tlacenie novin do Mirabellu, co je mestecko asi 200 km od Ottawy s najmodernesou tlaciarnou. Kvalita tlace sa skutocne nesmierne zlepsila. Kedze trva skoro dve hodiny dorucit noviny do Ottawy, nie su schopni ich dorucit ludom pred siestou hodinou! Posledne dni ako blbec som chodil pozerat mnohokrat, ci noviny su uz dorucene! Zbytocne. Este, ze mam co ine citat, dokonca tak vela, ze neviem, kedy to vsetko zvladnem. Odlozil som na stranu vsetky “fiction” a dal som prednost kniham, ktore som si nedavno objednal a studujem.

Film THE QUEEN je kritikmi hodnotena na 5 hviezdiciek, asi sa oplati vidiet

Ked spominam knihy z: http://www.amazon.com/ ma bombarduju, aby som si kupil najnovsie, ktore su tematikou blizke, co som si doteraz objednal. Mimo ineho tiez anglicke vydanie knih Karola Maya, ako je Vinnetou alebo Poklad na striebornom jazere. To je z oblasti fiction. Dnes v novinach v segmente “The Best of Crime” som si vsimol niekolko najnovsich knich mnou citanych autorov. Samozrejme vsetko v “hard cover”, teda za cenu okolo 34 dollarov. Zaujalo ma vydanie najnovsej knihy od autora Michael Connelly s nazvom ECHO PARK, kde hlavnou postavou je jeho slavny detektiv Harry Bosch. Pockam si na “soft cover” vydanie! Niekolko jeho knih mam aj v slovencine.

Zajtra rano Yvetta prinesie k nam znovu mojho bratranca Janka. Na dva dni. Rano ho asi musim vziat do blizkych laboratorii na odber krve. Nieco podobneho som s nim robil v Mississauge, kde som ho nosil do nemocnice skoro kazdy druhy den. Malickost!

Tak ako minuly tyzden aj tento prinesie Yvetta mojho bratranca Janka na niekolko dni k nam.

Blizim sa nezavratne ku konci druhej strany, co je moj limit pre moje prispevky na moj blog urceny mnou, nie serverom. Ako v minulych prispevkoch musim sa znovu ospravedlnit, ze nemam vela novych zaujmavych fotografickych zaberov. Sorry, asi pouzijem nieco starsieho.

Mam akurat miesto zazelat prijemnu jesen a dobre zdravie! Milan