Saturday, October 14, 2006

Piatok 13-teho, brrrrrrrr!

Zatial, co stredne Ontario postihla snehova kalamita, nas v Ottawe postihli len uprsane a studene dni.

Nebude dlho trvat, mozno o niekolko tyzdnov nas "backyard" bude vyzerat ako na tejto fotke z minuleho roku

Ottawa 10 13 06 – piatok

Brrrrrrrrrrrr!

Keby som bol povercivy, aj by som hadam uveril, ze sa dnes stane nieco mimoriadneho. Je piatok 13-teho! Aj sa stalo! Stotisice ludi od Manitoby cez severne Ontario, Toronto, Buffalo, ba dokonca az po New York, sa prebudili do nehoraznej snehovej vychrice, blizardu s rychlostou vetra az 90 km v hodine. Buffalo dostalo najviac snehu – plnych 60 cm. Desattisice ludi ostali bez elektriky, tepla, drkotajuc od zimy, ktora vsetkych prekvapila a pristihla nepripravenych. Hallo, zima je tu! Trochu priskoro. Dufam, ze to bol len taky mensi zartik prirody, rozmar na piatok 13-teho. My, tu v Ottawe sme zatial usli tejto pohrome. V noci sme mali len prvy skutocny mraz – 2 stupne Celzia a rano srien na strechach. Predpovede slubuju viac dazda miesaneho so snehom a neprijemne, chladne, dazdive pocasie na niekolko dni. Clovek nikdy nevie co sa moze stat a ako budu vetry dut!

Stotisice ludi v centralnom Ontariu a USA mali co robit vykopavat sa z prekvapujucej snehovej kalamity
Trochu neskorsie ako zvyknem, dnes rano som sa vypravil uz po tretikrat bez prestavky do fitka si zatrenovat. Po tej “lenivej” prestavke, ktora trvala viac ako tyzden, moje telo zlenivelo a svaly zvadli ako ako kvet bez vody. Prebrat ho nazad k zivotu prinieslo s prijemnym pocitom vitazstva nad sebou aj poriadne bolesti – svalova horucka, ktorej som sa nezbavil ani po troch sustavnych treningoch. Dan, co clovek musi platit, ked podlahne lenivosti a polavi v pravidelnych treningoch. Zima je predodvermi a ja potrebujem byt pripraveny na lyzovacku. Aj preto do kazdeho treningu zaradujem cvicenia na nohy. Nie vela a nie velke vahy, tie su uz z mojho repertuaru prec.

Dievcata este spali, ked som odchadzal na trening. Marcele som nechal v kuchyni odkaz, ze po treningu pojdem rovno na nakup potravin do blizkeho obchodu “The Farm Boy”. Vyhovuje mi tam nakupovat. Je to predajna strednej velkosti s vynikajucim vyberom zeleniny a ovocia, dobre masove vyrobky, exklusivne masiarstvo s vynikajucim vyberom polopripravenych vyrobkov. Velky vyber peciva, chlebov priamo na mieste pecenych (to je nie moj department). Dostatocny vyber ostatnych potravinovych produktov. Cistota, upravenost, servis, jedna pohadka. Ta predajna mi velmi pripomina “Michael de Angelo” v Mississauge, kde sme zboznovali chodit nakupovat. Bol som sam, bez “privesku” tak som si myslel, ze to zvladnem rychlo, ved na liste som mal len par veci, co nam treba kupit. Hahahaha. Stravil som tam plnu hodinu a cez 150 dollarov. Nejakych 60 dollarov som este utratil v predajni alkoholu. Potreboval som doplnit do mojho “baru” jednu flasu brandy a flasu whisky. Urobene!
Nasa oblubena predajna potravin je "THE FARM BOY"
Ked som sa konecne vratil domov, dievcata uz boli prec, niekde na ceste na plavaren. Cakala ma “tazka robota” vsetko nanosit do kuchyne, preorganizovat ladnicku, vybalit a ulozit. Zmestilo by sa aj viac! Pre dievcata som pripravil obed z poslednych dvoch vecier. Ostalo dost aj pre mna, ale ja som sa rozhodol urobit si proteinovy koktail s lesnymi plodami namiesto obeda. Urobil som tiez nieco, co som myslel, ze bude cas robit az za par tyzdnov. Nastavil som zvlhcovac vzduchu a zapnul som kurenie! Predsa tu nebudeme mrznut, chodit v teplakoch a hrubych pulovroch. Odrobil som si v zivote desatrocia v robote, aby som si mohol dovolit mat trochu pohodlia, teplo, dobre jedlo a k jedlu vzdy pohar ci dva (flasu alebo dve) vina!

Hop, hovoriac o vine, su tri hodiny poobede a ja o tomto case som slubil, ze zidem dole zalozit dva koncetraty cerveneho vina. Kupil som ich este pred tyzdnom! To nebude ziadna velka operacia. Nevezme nam viac ako pol hodiny. Co je horsie, potom ma caka zacat varit, pripravit plnenu paprika a polievku z morcacich kridiel a stehien. To nie na dnes, ale na vikend. Dnes budeme mat rybu, pstruha na masle s ryzou a zeleninou. “Sorry” teraz je cas ist!

Som nazad, ale nie na dlho. Polievka sa uz vari, zelenina je pripravena, bude z toho velky hrniec, dost na cely tyzden na obedy. Namiesal som uz bravcove a hovadzie mlete maso. Marcela pripravuje cibulu, cesnak a ryzu. Potom ostava uz len naplnit niekolko paprik a urobit vacsie golky. To moze pockat! Co ma za par minut caka je ist trochu pozerat telku, program “Politics” a preskakovat na iny kanal, kde ide podobny program “Mike Duffy Live”. V politike v Canade to pekne vrie. Aspon mam nejake vzruso, ked mam nedostatok ineho.
John Cena, bude z neho druhy ARNOLD alebo The ROCK?

OK, som nazad. Vecera bola bajecna, polievka je urobena a plnena paprika sa robi. Ako mi dobre padne, ze dva dni nebudem musiet varit! Wow, lebo to varenia ma zacina ubijat! Den co den, obedy, vecere, nakupy, co sa bude varit atd.. Navarene mi dovoli sa v nedelu hadam vybrat do kina! Uz som sa rozhodol co chcem vidiet. Ako vzdy “action movies”, ktore slubuje byt “spectacular”! Aspon ukazky nazancuju, ze by to mal byt film plny napatia a vynikajucich akcii. Hlavny hrdina, “action –hero” je skutocny kus chlapa, professionalny zapasnik ktory stvarnuje vo filme byvaleho clena specialnych jednotiek US Marine. V hlavnej ulohe John Cena a film ma nazov THE MARINE! Je to jeho prvy film a mal by byt nieco ako nahradou za Arnolda alebo Rock-a. Film v nedelu zacinaju premietat uz o 11:45 a preto vstupne je polovicne – 6 dollarov. Kritika je nie najlepsia od jednej do dvoch hviezdiciek. Pred nedavnom americania uviedli film “Capote” ktory zozal velke uznanie za vykon hlavneho predstavitela stotoznujuceho skutocnu osobu Truman Capote, spisovatela, ktoreho bestseller “In Cold Blood” sokoval cely svet. Tentoktat do kin prichdza druha verzia toho isteho s nazvom “INFAMOUS” v hlavnej ulohe Toby Jones, myslim, ze anglicky herec. Kritika filmu dava styri hviezdicky a recenzie su velmi pozitivne. Mozno sa rozhodnem pre tento film. Urcite by som chcel tiez vidiet, ale skor sa chcem pozriet na prvu verziu uz asi len na CD z pozicovni.

Este ked som bol pred par tyzdnami u Gabiho na chate, jeden z jeho priatelov, Professor fyziky z Mc Gill University ma v diskusiach o islame, mohamedanoch., synoch a dcier Allaha upozornil na niekolko knih, ktore nedavno cital. Spomenul meno Sam Harris a jeho knihu “The End of Faith”, tiez jeho posledny prihovor pod nazvom: “Letter to a Christian Nation”. Naviac aj knihu “The God Delusion” od Richarda Dawkinsa, autora mnohych studii a knih, Professor na Oxford University. Vcera som vsetky dostal a som az po usi v cetbe. Dal som na stranu vsetky fiktivne romany! Tieto knihy su nieco, co si zasluzi plnu pozornost s rozmahanim sa agresivnej Islamskej ideologie a vierovyznania.
Kvety ktore kraslili nas backyard su prec! Zas hadam na buduce jaro!

Ospravedlnujem sa, ale nemam ziadne cerstve fotky! Mozno umiestnim par z odchadzajuceho leta. Kazdemu prajem pekne dni jesene! Pozdravuje:

Milan a spol.