Wednesday, July 12, 2006

Tenis - moja letna laska

S tenisom sme zacali skoro na jar. To tu bola este Klara.

Boy, ked by som bol tak nebezpecny ako vyzeram!!!!
Ottawa 07 12 06 – streda
Rano, pol hodiny pred osmou som uz bol na tenisovej treningovej stene a mlatil som do nej o sto sest lopticku za loptickou! Na kurtoch este nebolo ani duse a parking pre auta prazdny. Vedlajsia velka verejna plavaren este ani nezacala operovat. Pre ludi mojho “tenisoveho kalibru” hahahaha, je skutocne potrebne stravit hodiny na treningovej stene za ucelom zlepsit svoju tenisovu techniku odbijanim lopticky z blizka, z daleka, servovat a pobiehat z lava do prava. Konecne to mi doporucil vcera aj Rudy, ked si vsimol, ze po dobrom rozcviceni sa mi dari daleko lepsie ako bez. Doporucil aspon 15 az 20 minut rozcvicenia na stene pred akoukolvek hrou. V principe je to velka otrava, lebo clovek na stene hra proti sebe! Nevyhnutne zlo, ale velmi potrebne, ked clovek potom na kurtoch chce aspon vyzerat ako tenista. Tych 20 minut som sa hlavne sustredil na servovanie, ktore po backhande je moja najvacsia slabina. Tiez hra u siete, rychle reakcie, ktore v stvorhre su tak nevyhnutne a potrebne.

Mojou castou partnerkou v tenise je Zuzka

Okolo osmej sa zacali zbiehat stareckovia priblizne mojho veku plus – minus niekolko rokov. Len co som skoncil na stene, pozvali ma na kurty, aby som sa zapojil do stvorhry aj ked ich bolo 5. Maju velmi priatelsky system, ze pozvu do hry kazdeho, kto sa ukaze sam na kurtoch. Kedze nas bolo sest, dvaja z nas jednu celu hru hrali dvojhru a po kazdom skonceni sme sa striedali. Bol som velmi rad, ze s partnerom s ktorym som hral, nie vzdy sme prehrali aj ked ja som bol vacsinou ten “weak link”, najslabsie “ocko retaze”, ako mi bolo povedane Marcelou, ze tak sa tomu povie po slovensky. Nechcem byt “najslabsie ocko” v tej priatelskej spolocnosti starcov, zvlast ked si myslim, ze som fyzicky na tom hadam najlepsie, zial nie technicky. Koniec koncov, ti starcekovia hraju tenis hadam cely ich zivot, da sa predpokladat, ze su po technickej stranke superior ku mne.

Peter a ani Zuzka sa dnes na kurtoch neukazali! Zuzka k voli zraneniu ramena, ktore utrpela pri navsteve New Yorku cestujuc v taxiku. Niekto ich z boku narazil ked taxikar sa snazil prejst na cervenu na nejakej krizovatke. Peter, ako kazdu stredu hra tenisovu ligu, tentokrat niekde inde, nie na nasich kurtoch. Citil som sa v tej spolocnosti stareckov trochu ako cudzinec. Poznam ich len povrchne z niekolkych stretnuti na kurtoch. Su to gentlemani a prijali ma medzi seba s radostou. Asi preto, ze poznaju moje tenisove slabosti a hranim proti mne budu moct na mne scorovat. Nie som hnusny, ked ich priatelske gesto si takto vysvetlujem? No, no ja len zartujem.
S Klarou sme chodili skoro denne na kurty v nasom golfovom klube.

Vcera doobeda som bol vo fitku, spolu s Petrom, podobne ako v pondelok. Pocasie bolo velmi nevyrovnane, kde tu sprsky, burka, dazed trochu slnka vela vlhkosti a neprijema teplota. Mudrejsie bolo v klimatizovanom prostredi fitka ako na kurtoch, ktore urcite boli mokre po nocnych dazdoch. Aj preto som vcera zavolal, ci kurty su v poriadku pred tym ako som sa vybral na poslednu lekciu tenisu v meste s Rudym. To su antukove kurty a ked velmi prsi obycajne su viac poskodene ako tvrde asfaltove. Vsetko je vraj OK a tak som sa ponahlal prist nacas. Mal som dalsiu vydatnu lekciu. Kedze svietilo slnko, bolo vlhko potil som sa, ze ked som skoncil aj moje spodne gate sa dali zmykat. Rudy berie za lekcie velmi prijateny poplatok, urcite si v auguste vezmem znovu aspon dalsich 5 lekcii. Mozno ze vsetkych sokujem, ze tenisu venujem uz skoro celu jednu stranu a ze o tenise hovorim nie len vela ale v superlativoch. Podobne, ako po dlhych rokoch ignorovania zimnych sportov a specialne zjadzoveho lyzovania, prestahovanim sa do Ottawy, som znovu objavil tento sport ako velmi zabavny, vzrusujuci a uspokojuci.

Dnesny cerstvy zaber z tenisovych kurtov - moji partneri a oponenti.

Sposob, ako stravit dlhe zimne mesiace aktivitou, ktora nie len cloveka udrzuje fyzicky v slusnom sejpe, ale hlavne mentalnom zdravi! Nuz a podobne je to s tenisom! Ja som nikdy nebol tenista, ale ked sme este zili v Dollard des Ormeaux, za nasim barakom sme mali styri verejne kurty. K dispozicii kedykolvek a komukolvek. Vela priatelov sa pravidelne zbiehalo u nas na tenisove party, kde sme hrali, pobiehali po kurtoch a potom hasili smad s vinom. Odchodom do Toronta, ci Mississaugy vsetky tieto radovanky skoncili. Co moze clovek robit mudrejsie pre svoje fyzicke a mentalne zdravie v mojom veku? Pravidelne chodit do fitka aspon styrikrat do tyzdna po hodine, striedmo jest a este striedmejsie popijat (hahaha, to je jedno co nedodrzujem) a niekolkokrat tyzdenne pobiehat po kurtoch a nahanat lopticky. Urcite lepsie, ako travit cas a nudit sa na vseliakych cardio masinach, behat po parkoch, nicit si klby, ci sediet hodiny na bicykli a stratit aj to posledne zo sexuality, ked este clovek nejaku ma! Hahaha!

Najcastejsie vsak chodim hravat tenis s Petrom, casto aj proti nemu. Je nebezpecny! Musim sa priznat, ze Wimbledon a ta neuveritena technicka schopnost zien a muzov ma udivuje. Definitivne ma povzbudila a motivovala zintenzivnit moje tenisove aktivity. Stravil som vela casu sledovanim mnohych stretnuti hviezd dnesneho tenisu a bol som podobne ako v minulosti udiveny fyzickou a technickou schopnostou zucastnenych. Zial, stravil som tiez vela casu pred telkou pozeranim futbalu, comu som sa sam divil. Hadam prvykrat v mojom zivote som videl take mnozstvo zapasov, kde v principe len raz za cas doslo k vzrusujucej situacii. Aj ked futbal sa vydava za najpopularnejsi sport Europy, Juznej Ameriky, Afriky a par dalsich krajin z inych kontinetov, neda sa nijak porovnat ku Canadskemu hokeju po vsetkych strankach.

Rudy S. je moj tenisovy trener. Vzal som si par lekcii. Viac v auguste.Dost sportu! Rozpisal som sa na tuto temu hlavne preto, ze posledne tyzdne sme spominanych sportov mali viac ako za priehrstie. Dnes uz to je “Tour de France” a z Calagary 10 dnove cowboyske sutaze a najvacsie oslavy “Calgary Stampede”. Uz sa tesim na pravidelne prenosy.

Rano, ked som sa vratil z tenisu, Marcela bola v kuchynskej akcii. Z vlastnej iniciativy sa rozhodla pripravit nieco na obed. Uvarila zapekany karfiol s masom. Bol chutny a vyborne posluzil, lebo sme nic ineho na obed nemali pripravene. Ja som bol “nice boy” a ked som videl ze sa poobede rozprsalo, skocil som pre dievcata na plavaren aby nemuseli slapat v dazdi. Dokonca som bol netradicne tak “nice”, ze som k obedu otvoril flasku bieleho vina, vediac, ze nikde dnes poobede nejdem a ze mam rozlozeny pocitac v mojom studio a budem davat dohromady tento moj prispevok do mojho blogu posilovany bielym vinom.

Letne pocasie je pohodou aj pre MariankuMusim sa hlboko osparavedlnit ale nemam ziadne cerstve a zaujmave fotografie, ktore by som mohol umiestnit na blogu aby som spestril moju web stranku. Asi nacriem do archivu fotiek a doplnim nieco zo starsich, ktore som hadam nikomu neposlal a nedal na moj blog. Ospravedlnujem sa zato.

Je cas ist pripravovat veceru. Bude to “ragu z bravcovych jazykov a hub so zeleninou”! Aj vam prajem dobru chut, co kolvek kuchtite! Pozdravuje:

Milan a M & M