Tuesday, July 25, 2006

Burky, hromobitie, dazde a slnko

Caste dazde, vela vody hlavne v noci vyborne sluzi prosperujucim kvetom na nasom backyarde

Ottawa 07 23 06 – nedela
Este pred chvilou sme sedeli na terase, pozerali sme sa na golfistov a popijali sme cervene vino z mojej vyroby. Popijali sme do casu, pokial nepadli prve kvapky dazda. Hrmiet zacalo velmi “daleko” davno predtym. Neponahlali sme sa ist dnu. Aj tak sme sa unahlili! Mimo spomenutych kvapiek nic viac nespadlo. Sorry, az teraz, hodne neskorsie, ked som sa posadil za teno (moj novy IBM) pocitac! Naraz sa rozprsalo. Good, trava a kvety to potrebuje, my nie. Vedel som, ze pocasie bude trochu neiste a premenlive. Trochu riskantne robit a jest veceru vonku. Dazd a burka sa dala ocakavat kazdu chvilu. Nedal som sa odradit.

V lete bez chutnych steakov by som si ani nevedel predtavit zivot v Canade

Steaky, sa nedali odlozit na neskorsi cas. Boli fenomenalne, stavnate, make, clovek nepotreboval ich ani zut, tak sa rozchadzali v ustach. Co mam povedat? Staci konstatovat, ze Marianka bola prva ktora tu svoju porciu zbastila. Opekanym zemiakom a naparenej zelenej fazulke ako prilohe sa ani nedotkla. To bolo posledne do coho dobla. Steaky su pre Marianku urcite favoritnym jedlom. Ja sa od nich tiez neodhodim! Ked by neboli tak nekrestansky drahe, vedel by som ich jest kazdy den.

Marianke ako by nepribudali roky. Ved skoro bude mat 60

07 24 06 – pondelok
Jeden odstavec, to bolo vsetko na co som sa vcera vecer este zmohol. Zacala ma zmahat unava, zahmlievat sa pred ocami, prestal som vidiet pismena na klavesnici. Vedel som, ze je cas ist od pocitaca rovno do postele. Bol to trochu umorny den aj napriek tomu ze bol velmi zabavny. Co pomohlo ma dostat predcasne do postele bolo prijemne popijanie vina zacnuc hned poobede. Ale to trochu predbieham. Ako som spomenul posledne, pravidelna “caregiver” Pierretta je od tohoto vikendu na dovolenke. Coordinatorka “home services” Jassica mi konecne oznamila, ze ma nahradu za Pierrettu na nedelu, ale nie na pondelok. Prijal som nedelu a niekedy v blizkej buducnosti mi nahradi ten pondelok inym dnom.

Lisa, ktora v nedelu nahradila Pierrettu v rozhovore so svojim boyfriendomNieco po deviatej Marcela vypadla a isla asi do kostola na omsu. Hned po jej odchode prisla Lisa. Mlada asi 28 – 29 rocna vzhladna dievcina ktora studuje za zdravotnu sestru na Algonquin College. Mimo svojej velkej tasky v rukach niesla este ovocim naplneny sacok z predajne Farm Boy, kde sa zastavila pred prichodom k nam. Ja som sa s nou chvilu zdrzal aby som jej vysvetlil zdravotny stav Marianky. Hned potom sa vrhla do toho ovocia. Narezala mango, na taniere este dala maliny a cucoriedky a jeden tanier isiel Marianke a jeden jej. To som tu este nikdy nevidel, ze by Pierretta niekedy nieco ponukla zo svojho. Mala velmi pozitivny pristup k Marianke, hned sa to odrazilo aj na jej chovani.

Lisa od sameho zaciatku si nasla "cestu" k Marianke
Ja som sa ospravedlnil, ze musim na nejake dve hodiny odist do fitka si zatrenovat. Nech sa zabavia ale hlavne vyberu na prechadzku. Marianka tie prechadzky potrebuje pre svoje ukludnenenie a samozrejme fyzicky trening. Ked som sa vratil z mojho treningu este stale neboli doma. Navarene sme mali a tak som vyuzil cas, ze som vsetko ohrial a pripravil na obed. Okolo jednej sa konecne Lisa ozvala, ze sa v tych uliciach a chodnikoch v nasom okoli stratili a nevedeli najst cestu nazad. Ked im konecne poradila nejaka pani ako sa dostat nazad. Ja som mal pre obe prestrete v kuchyni. Ked som sa opytal kde chcu jest Lisa hned navrhla terasu. Mudre rozhodnutie! Prestrel som aj pre seba. Ako pozorny hostitel otvoril som aj flasku bieleho vina. Nemohol som asi urobit nic lepsie. Lisa sa sice pochvalila, ze od kedy bola v Prahe par tyzdnov oblubila si pivo ale nikdy neodvrhne ani pohar vina. Kocka dokonca poznala dost ceskych slov ktore pochytila na tom vylete.

Tak ako Lisa ani ja by som neodvrhol pohar dobreho vinaNedala sa vobec nukat, chutilo jej biele a aj cervene ktore som neskorsie otvoril. Mali sme vydatnu, vacsinou veselu konverzaciu na rozne temata. Inac Lisa je vyplod kanadskej kultury a sucastnych trendov. Chrbat mala potetovany, bola na svoje tetovanie velmi hrda, vsimol som si, ze mala hromadu dier v usiach ale ziadne karicky, tie asi musela odlozit aby nevystrasila klientov. Zbehla sveta ale trochu socialno-politicky pomylena ako vacsina mladeze. Velmi ju zaujma pomahat bezdomovcovm, dragistom, zobrakom, povalacom co spinia ulice Ottawy, autobusove pristresky ako zachod, obtazuju ludi a pod. Vyznanim anglikanka ale vraj chce prejst do United Church – to je zakuklena komunisticka banda naklonena silne do lava vo svojich politickych orientaciach. Skoda jej! Mohla by sa orientovat na uslachtilejsie ciele.

Moj ranajsi trening bola siedma fyzicka aktivita za ubehly tyzden. Od pondelka do piatku hodinu a pol az dve hodiny tenisu a dokonca som mal este dost silnej vole ist v sobotu a nedelu do fitka. Clovek by predpokladal, ze po takych pravidelnych fyzickych aktivitach by sa to malo odzrkadlit tak trochu na fyzickom vzhlade, strate nejakeho kg z hmotnosti a pod. Ale kdeze, nic sa nemeni a ja som stale v tej blizkosti 200 lb alebo 90 kg. Trochu ta hmotnost fluktuje ale nikdy nie viac ako jeden az dva kg. Dnes som uz znovu bol na tenisovych kurtoch a nahanal som sa jeden a pol hodiny. Aj ked som sa trochu zlepsil, som stale ten najhorsi hrac na kurtoch. To mne nevadi ale urcite partnerom. Robim len tolko kolko viem a ako vladzem. Uz nemam take mindraky ako zo zaciatku. Vidim, ze aj daleko lepsi zmrvia hru nepresnostiami a nerobia si z toho nic.

Cez vikend som sa tak trochu zamyslal, ze hadam po tenise by som sa mal zastavit vo fitku, trochu zatrenovat, ked nie, tak sa tam aspon vysprchovat, pripadne posediet v saune. Lahsie sa planuje ale tazsie vykona. Skutocne neviem preco tak nerobim, ved nemam dovod sa ponahlat domov. Dokonca ma napadla taka blazniva myslienka ako znovu zacat behat! Nie som si isty, ci to je mudra myslienka. Zatial mi nohy velmi dobre sluzia, na “stare kolena” by som ich nemal zacat nivocit! Hadam by som aj vybeho von, ale samemu sa mi nechce. V Mississauge sme casto behali s mojim susedom Dougom. Zial tu takeho suseda nemam. Len starcov, ktori su radi ze vedia este chodit a nie behat.
Presne takto pred rokom nasu "rodinu" reprezentovala v trojkilometrovom plavani na Ottawa River Klara. Tentokrat to bude Marcela.Tuto prichdzajucu stredu ideme na jednu plaz na Ottawa River, myslim, ze sa menuje Constanca Bay, kde Jack, jeden z tenisovych partnerov usporiadava kazdy rok 3 km plavanie po rieke proti prudu a nazad po prude. Fakticky v tej oblasti je to skoro stojaca voda. Boli sme tam minuly rok a zbehne sa na tu akciu s tucet ludi. Prijemne posedenie, pohostenie a ciste zabava. Mam len obavu, ze tuto stredu podla predpovedi bude asi prsat a budu burky. Well, uvidime. Marcela bude reprezentovat nasu rodinu vo vode, tak ako posledne Klara. Zuzka mi dnes oznamila, ze prveho augusta usporiadava na Calabogie tenisovy den. Pozvala asi 10 az 12 ludi, jej kamaratky, par chlapov a po tom na ich chate pohostenie. Kazdy z nas ma nieco priniest. Neviem co by bolo vhodne. V minulosti to bola plnena kapusta alebo plnena paprika, tak asi nieco podobneho.

Aktivity su naplanovane, nech len spolupracuje pocasie a nase zdravie aby sme ich mohli uzivat.


Vsetko najlepsie praje
Milan a spol.