Friday, July 21, 2006

Amberwood Village z inych pohladov

Lekninove jazierko v nedalekom parku v Amberwood Village

Ottawa 07 21 06 – piatok
Pred minutou ci dvoma som vyprovodil dievcata pred barak. Vydali sa na cestu do plavarne. Trochu sa oneskorili. Marcela mala v susicke nejake veci ktore bolo po vysuseni potrebne vybrat. Za 15 minut je poludnie. O 12-tej im zacina hodina volneho plavania. Cesta na plavaren vezme priblizne polhodinu. Zalezi na momentalnej fyzickej kondicii Marianky. Niekedy to trva dlhsie niekedy kratsie. Wow, su nazad ! Vsak len teraz odisli! Marcela zabudla vziat so sebou to najdolezitejsie – plavky! To je ta lepsia alternativa, niekedy sa Marianka musela vratit z ineho dovodu. Nevadi, pojdu vraj skratkou cez golfove ihrisko a tak si usetria par minut sa tam dostat. Ponukol som sa, ze ich odveziem. Ked chcem, vraj mozem prist pre nich. Asi tak urobim a spolu skocime kupit farbu na vlasy pre Marianku. Vcera, ked som bol dokupovat nejaku zeleninu v Independent, pozeral som sa v oddeleni drogerie a snazil som sa nieco vybrat. V tych desiatok a desiatok moznosti je to “Mission Impossible”. Ked uz budeme v IDA drogerii, skocim vedla do jedneho elektronickeho obchodu. Potrebujem si kupit rozdvojku pre USB, ktora bude mat aspon 4 vyustenia - porty. Vysvetlim dalej!

Chodnik cez nase susedstvo kadial si to dievcata "strikuju" na plavaren Vcera sme mali na veceru Kunstadtov. V poslednom liste som spomenul, ze Peter mi pred tyzdnom priniesol dva kusy divociny – pravdepodobne z jelena. Vyjadril zaujem, ci by sme to nemohli pripravit na sposob hovadzej rostenky, na divoko. Samozrejme, aj ked som rostenku nikdy predtym nerobil. Pred vcerom vecer som maso narezal na platky, vyklepal a zalial som predvarenym moridlom. Maso ostalo skoro 24 hodin v ladnicke a moridle. V “European Deli” som este pred casom kupil uz hotove, zmrazene knedle. Mal som trochu “tremu” ako si poradim s omackou. Musim povedat, ze sa podarila a pochvaly sa mi dostalo nie len od Petra ale aj Zuzky. Chutilo! Nic neostalo len trochu omacky. V Costcu som rano kupil aj pekny kus salmona, ktoreho som mal pripraveneho na pecenie v trube a chcel som ponuknut ako hlavny prvy alebo druhy chod. Vsetci ma odhovarali, ze by to bolo prilis vela a skoda plytvat s takou pochutkou. Nechal som to na dnes vecer. Dufam, ze sa salmon do vecere nepokazi! Marcela pripravila predkrm “mozaiku” a ako zakusok som ponukol “Cheese Cake New York style” poliaty s brandy a ozdobeny ceresnickou. To sme uz do seba davali s nasilim.
Pohlad na golfove ihrisko z inej strany ako z nasej terasyPeter mi den predtym dal vediet, ze ma k dispozicii a na predaj jeden jeho zbytocny, rok ci dva stary “up to date” laptop – notebook pocitac. Ze ho dal do najlepsieho poriadku, instaloval vsetky potrebne programy a pod. Ked zan dostane 200 dollarov tak ho niekomu “streli”. Ponukol som sa, ze ho hadam aj ja kupim, lebo ten co som predcasom od neho kupil za sto dollarov by mal ist do vysluzby aj ked mi doteraz sluzil dobre. Vcera, ked prisli na veceru ho doniesol. Je to vyrobok IBM – ThinkPad. Tenky, velka obrazovka, pekny na vzhlad a prijemny na pisanie s trochu inac usporiadanou klavesnicou. Prekvapila ma skutocnost, ze uz tento pocitac nema vstup pre diskety. Len pre CD-cka, DVD. Ja som predtym vsetky listy co som napisal uskladnoval na disketach. Stale mozem, ale len cez moj hlavny "desk top" pocitac. Na tomto, ked budem pisat tak napisane mozem samozrejme ulozit do pamati pocitaca “My Documents” ale ked budem chciet napr. spracovat list na uverejnenie na web stranke, budem musiet text dat do prenosnej pamati”USB Drive” a cez ten port dat do hlavneho pocitaca na spracovanie blogovej stranky.

Podobne ako vyssie, pohlad na nase golfove ihrisko z ineho uhlu

Uz davnejsie som si kupil prenosnu pamat USB Drive. Doteraz som to nevyuzival. Prvykrat vcera, ked som preniesol asi sto obrazkov z toho stareho pocitaca do “My Pictures” ale tiez aby mi sluzili ako ochrana obrazovky, ked po dvoch minutach necinnosti sa zacnu fotky striedat na obrazovke. Na mojom velkom pocitaci mam len dva “porty” pre USB a tie su obsadene jednak malou kamerou a tiez kablom na stahovanie fotiek z digitalnej kamery. Vzdy ked by som chcel nieco preniest z jedneho alebo druheho pocitaca, musel by som vytiahnut jedno alebo druhe. Na radu Petra som sa rozhodol kupit USB rozdelovac (4-Port USB Hub) z moznostou aspon styroch zastrciek – portov. Uz som to aj namontoval a je to velmi “handy” pretoze tie zastrcky mozem umiestnit kde chcem a nemusim odtahovat tu velku skatulu so vsetkymi vyvodmi na zadnej stene. Moj stary laptop som dal Petrovi, nach ho niekomu preda. Stovku by zan mal dostat!

Po Martine som zdedil jej radio ktore nevzala nazad na Slovensko
Ked som uz bol v tom obchode, vsimol som si, ze mali v “akcii” (ako sa hovori na Slovensku vypredaju) male tranzistorove radia s AM; FM a kratkymi vlnami na baterky za polovicnu cenu. Tak som si kupil aj to! V spalni som mal dost velke radio aj s moznostou prehravat CD-cka. To si kupila este Martina ked tu bola. Nemohla si ho vziat na Slovensko tak som ho ja zdedil. Mal som ho v spalni a ked som nieco na nom pocuval boli to len spravy. Dal som ho do spalne Marcele, nech si vecer prehrava nejake CD-cka, pripadne muziku z radia. Mne bohate posluzi ten maly tranzistor. Na vypredaji stal len 14 dollarov a nejake drobne. Budem musiet kupit este jedno slusnejsie radio do kuchyne. Tam drzim a najviac pocuvam nejaky rusky vyrobok, ktory som si kupil velmi davno pri jednej z prvych navstev Slovenska. Je tiez na baterky, stale sluzi len obcas mu musim dat niekolko faciek alebo kopancov aby zacal reagovat.

Aj "hlupe husy" casom zistili, ze ich strasi iba atrapa lisky a kludne sa pasu okolo nej
V minulom liste som umiestnil dve fotografie z nasho golfoveho ihriska s atrapami lisiek strategicky rozmiestnenych aby vystrasili divoke husy ktorych je na golfisti aspon dve stovky. Zdalo sa, ze skutocne do tej oblasti golfoveho ihriska sa neukazala ani jedna hus. Pochvaloval som management, ze s akym rozumnym napadom prisli a ze to pracuje. Hahahaha, len ciastocne. Zrejme aj husy, ktore su povazovane za hlupucke, ved preto sa hovori: “hlupa ako hus”, mozes obalamutit len raz alebo dvakrat a potom uz nie! Posledne dva dni som si vsimol, ze na tie makety kaslu, kludne sa okolo nich pasli. Prisli zrejme nato, ze ked sa ta liska nehybe je neskodna. Dlho ani “hlupim” husam netrvalo nato prist.

Zajtra rano sa urcite musim vybrat do fitka. Nebol som trenovat cely ubehly tyzden aj ked som sa raz za cas chystal. Zacal som chodit na tenisove kurty daleko skorej ako doteraz. Dnes som odisiel z domu uz o siedmej rano. Vacsina mojich “stareckych” partnerov prichadzaju hrat uz o 7:30. Ked sa chcem trochu rozcvicit na stene, musim z domu vypadnut velmi skoro. Nevynechal som ani jedno rano a obycajne hrame az dve hodiny. Citim to vsetko v svaloch zadnice a spodneho chrbta. Ked sa trochu dlhsie rozsedim, tak sa chvilu neviem narovnat ked vstanem. Je to ale prijemna bolest, viem, ze som! Treba vyuzivat krasnych slnecnych dni na activity vonku, ked pride spatne pocasie bude cas chodit pod strechu a trochu dvihat cinky.

Som na konci druhej strany a to znamena “THE END” pisaniu. Ospravedlnenie za umiestnene fotky, nemam nic noveho a lepsieho. Sorry!

Moja hadam doteraz najvydarenejsia vodovka leknin
Pozdravujem z horucej, slnecnej Ottawy.

Milan a spol.