Monday, June 26, 2006

Birthday party

Kvietky na nasom skromnom zahone sa pekne rozrastli.

Ottawa 06 26 06 – pondelok
Nie velmi sa mi chcelo rano vstavat! V duchu som si prial aby prsalo a mohol som dlhsie ostat v posteli. Nechcelo sa mi ist hrat tennis. Vcera sme sa dohodli s Petrom a Zuzkou, ze rano, ked nebude prsat sa o osmej hodine stretneme na kurtoch. Neprsalo a mne neostalo nic ine, len sa pozviechat z postele a ist. Fakticky, vonku bolo idealne pocasie byt na kurtoch. Lahko zamracene, nie velmi teplo a bez vaznejsej vlhkosti. Hrali sme stvorhru. Ja s Petrom a Zuzka s nejakym Georgom. Dostali sme na frak! 8:6 v ich prospech. Kedze sa nik neponahlal domov, zahrali sme dalsie styri sety a dopadli sme este horsie! 4:0 pre nasich superov! Hanba nam! Naviac, mimo zahanbenia z porazky mne ostala este silna bolest sedacich svalov. Mam problem vyslapat niekolko schodov.

Na navstevu a salku kavy prisla Lidia, Klarina kamaratka.

To posledne je ale pozostatok este z fyzickych aktivit z minuleho tyzdna. Bol som niekolkokrat aj vo fitku ale skoro kazdy den na kurtoch a nie len raz. V pondelok a stvrtok este aj na kurtoch v Elmdale klubu v Ottawe. Po naliehani Mariky M. aby som si vzal niekolko lekcii, dohodla ich s jednym panom – instruktorom, blizko mojho veku, ktory nie len uci ale aj riadi ten klub. Vela clenov toho klubu su Cesi a Slovaci zijuci v Ottawe. Jeho meno je Rudolf (Rudi) Slozil. Popularny instruktor za poslednych 35 rokov, ktory dokonca ucil aj plavanie, hraval vodne polo s Kosicanom, nebohym Copom a dokonca pozna aj Sana B. a on jeho. Zajtra budem mat tretiu a vo stvrtok stvrtu lekciu. Posledne sme trenovali backhand, moja slabina! Strielal na mna lopticky z “kanonu” stovky, jednu za druhou. Moja polokosela bola uplne mokra, ked som skoncil hodinu tejto driny. Musim priznat, ze tie lekcie mi urcite pomozu zlepsit moju hru. Zacinam si uvedomovat co mam robit, ako otacat raketu, ako sa pohybovat a pod. Musim este silne zlepsit moje servy, tie su tiez velkou slabinou. Nuz a ked vsetky tieto activity mi pomozu zhodit z mojej hmotnosti nejaky ten kilogram, budem velmi stastny.

U Gabiho a Barbary na bazene, vsetci uzivali slnka a vody.Pred tyzdnom, v nedelu sme tu v Ottawe mali jeden z najhorsich dni za dlhe roky. Nie len, ze sme mali vysoku teplotu silne cez 30 stupnov, ale k tomu uzasna vlhkost a tak sa to citilo ako ked by bolo nad 40 stupnov. To ani nebol taky velky problem ako nesmierne zla kvalita vzduchu. Index 55, neviem presne co to znamena, ale v tom istom case Toronto, ktore je zname pre smog malo kvalitu vzduchu len 44. Ja som bol doobeda vonku len nejaku polhodinu. Najskor nakrmit macku u Konstadtov. Oni boli dva dni na Calabogie oslavovat druhe narodeniny vnucky Olivie. Potom sme odisli do bliskeho “Garden Center” dokupit begonky. Ked som sa vratil domov, pekne to so mnou zatocilo. Horela mi hlava a pocitoval som slabost. Zrejme som dostal lahky slnecny upal. Oblozil som hlavu chladnymi, mokrymi uterakmi, spolkol som nejake aspiriny a za hodinu som bol OK.

Prijemne bolo aj nam, hoci do vody bazenu sme nesli. Ked sa Kunstadti vratili z Clabogie, Zuzka s Petrom naznacili, ze by radi ma pozvali na mensiu brigadu na Ericovu chatu. Vraj je v dezolatnom neporiadku, trava nepokosena, “outdoor” nabytok spinavy po dlhej zime bez protekcneho pokrytia, vsade plno listia atd.. Samozrejme, ze som s Petrom isiel a urobili sme kus dobrej prace. Eric trochu chatu zanedbal jednak z dovodu, ze po tej silnej niekolko miestnej zlomenine nohy, pohyboval sa dlho o barlach a ked konecne zacal trochu normalne chodit, tak sa zalubil do nejakej Agnesky zo Stetina, ktora je tu na navsteve. Pravdepodobne mal viac zaujem o nu ako o svoju chatu. Je to vazna znamost po desiatkach a desiatkach dievcat ktorymi randil. Zasnubil sa a o nedlho bude svadba, pravdepodobne tu v Amberwood Golfovom klube a neskorsie na jesen druha v Stetine.

Barbarin svagor v akcii blahopriani Barbare k jej narodeninam .

V piatok minuly tyzden pre mna zacalo letne, politicky nudne obdobie. Nas parlament skoncil sedenie a poslanci sa rozisli do svojich volebnych distriktov a na letne prazdniny. Budu nazad az 18 septembra. Do toho casu nebude kazde poobedie z parlamentu “Question Period”, k veceru od piatej do siestej “Politics” a “Mike Duffy Live”, vsetko programy, ktore vyplnovali moj cas! Ako to vydrzim bez nich do 18 septembra? Neviem? Este, ze na radiu bezia rozne “talkshows”, ktore mi daju potrebnu davku dennej politiky. Uz si pripadam ako drogisti, ktori nevedia zit bez ich davky preferovanej drogy.

Nasa stara partia priatelov so zaujmom prizera!

Pred par dnami som sa milo prekvapil, ked mi nas priatel a svagor Emila M. oznamil, ze v najnovsom cisle jeho elektronickeho casopisu ENIGMA, uverejnil ako elektronicku knihu moje prihody z natacania vychodonemeckych westernov – indianiek, pod nazvom INDIANSKA NOSTALGIA. Honzo Hurych vynikajuco pise a uverejnuje poeziu, rozne prihody zo zivota, fotografie, atd. Konecne staci dvakrat kliknut na http://hurontaria.baf.cz/enigma/ a najdete tam 20 pokracovani mojich pribehov z natacania styroch indianiek. Skoda, ze nedal aj poslednych 5 pokracovani mojich zacatkov.

Vtipy, spev a vino sa rozlievalo a vsetci sa zabavali!Vcera, v sobotu rano sme vyrazili s Kunstadtmi na dlhsiu cestu do Juzneho Quebecu, na chatu ku Gabimu a Barbare T. Barbara so svojou “twin” sestrou oslavovali 60-te narodeniny. Barbara pozvala najblizsiu rodinu a najblizsich priatelov. Bolo nas aspon 60 ludi. Vacsinu sme poznali, len kde tu sa objavil niekto, s kym sme sa predtym nestretli. Pre skorych priselcov Barb a Gaby pripravili picnikovy obed vedla bazenu.

"Twin sisters", dvojicky oslavovali spolu 60-te narodeniny!

Pocasie nam prialo, bolo krasne, teple, slnecne! To vylakalo vela ludi si obliect plavky a dobre si zaplavat. Cele sobotnajsie poobedie sme travili u bazenu. Vecer sme sa nastahovali do chaty, kde uz desiatky stolov boli pripravene na pohostenie. Hlavny chod bol slavny Gabiho a Barbary “roast beef”. Nieco, co je pochutkovou pohadkou. Nikdy a nikde som nejedol tak dobre urobeny roastbeef ako u Gabiho. S tym sa somnou plne stotoznuje aj Peter a mnoho inych ludi. Ja ho raz za cas tiez robim, ale to sa neda porovnat!

Vsetky tri sestry sa postarali o zabavu vtipmi a spevom !

Barbarina rodina a sama Barbara so sestrou sa postarali o “kulturno–zabavny” program.Vtipy lietali, spievalo sa a flasky vina sa vyprazdnovali. Ja som priniesol dva galony, tie sa vypili este pred vecerou. Barbare som podaroval obraz, moj aquarel, ich povodnu chatu aj so stromami, ktore po jednej z poslednych burok stratili. Urobil som pocas dna a vecera nejakych 120 fotografii. Este stale som mnohe nezmenil na mensie subory. Rad by som dal na blog aspon desiatku najlepsich, nechcem to ale prehnat, tak uverejnim aspon niekolko!

Dve "twin" sestry oslavuju 60 rokov . Na ceste nazad v nedelu poobede sme sa aj s Kunstadtmi zastavili u nasho spolocneho priatela, mozgovou porazkou postihnuteho majstra stetca a platna, Fera F. Pre nas to bola uz asi tretia navsteva u neho po jeho mozgovej prihode, pre Zuzku prvykrat. Nezdrzali sme sa velmi dlho. Ja som mu priniesol dve flasky vina, Kunstadti tiez a nejake jedlo a ovocie od Gabiho a Barbary. Stretli sme u neho aj jeho syna, ktoreho som uz nevidel roky. Chlapec to nema lahke starat sa o svojho fyzicky poskodeneho otca. Fero si ale napriek jeho kondicii vedie velmi dobre. Good for him.

Barbara v svojej najlepsej nalade a forme. 60 rokov mlada!Dnes rano pri regularnom nakupe potravin som kupil dva baliky morskych krabich klepiet, ci noh. To bude nasa vecera! Chybaju mi len dve veci, specialne klieste na rozdrvenie skrupiny a nadobky s roztopenym maslom v ktorom si to delikatne masko budeme namacat. Asi pouzijem velku nadobu na fondu. Na rozbijanie skrupin regularne klieste alebo kladivo! Hahahaha!

Moja pozornost k jej narodeninam - akvarel chaty, kde pred 35 rokmi zacali ich buseniss.

Na ceste nazad do Ottawy sme sa zastavili navstivit nasho kamarata Fera F., umelca "extra ordinare".

Z Ottawy pozdravuje

Milan a M&M