Monday, May 29, 2006

Slnko, teplo, leto je tu!

Konecne letne, slnecne a teple dni su tu!

Ottawa 05 29 06 – pondelok
Urobil som to, co pred nejakym casom. Vzal som “notebook” pocitac do spalne, aby som sa pokusil napisat par riadkov, odstavec alebo dva. Je cas si spomenut na par udalosti poslednych dni, pokial su este v pamati! Tie sa z hlavy vytracaju tak rychle, ako rychle ubiehaju dni maja. Mam obavu, mnoho udalosti z nasho zivota za posledny tyzden su uz zabudnute. Urobim co mozem si na par veci spomenut!

Dievcata si to "strikuju" domov z pravidelnej navstevy plavarne!Konecne sme sa aj my tu v Ottawe dozili skutocnych slnecnych letnych dni. Posledne dva dni teploty vyskocili vysoko nad 20 stupnov. Kde tu pocas nocnych hodin aj sprchlo! Dazd nebol nikomu na prekazku, naopak! Vcera som vybral z garaze oba bicycle a len co k Marianke prisla Pierreta, vybrali sme sa s Marcelou na kratsi vylet. Po kratkom case som zistil, ze zadna pneumatika je prilis makka. Ked som narazil na nejaku prekazku, citil som, ze som sa dotkol ramu. Stretli sme desiatky ludi na bicykloch, nikto nemal so sebou pumpu. Rozhodol som sa vylet skratit aby som nemusel kracat dlhe km, ked by pneumatika vypovedala, alebo ked by som dostal defect. Poobedie sme vyuzili na dalsi nakup kvetov. Skocili sme do blizkej predajne potravin Independent. Na jar maju otvorenu velku expoziciu kvetov, krikov a vsetkeho co clovek potrebuje okolo domu ho skraslit. Dokupil som niekolko vriec zeminy a travne semienka, aby som vysial miesta kde sa trava neujala. Marcela vecer zasadila kupene a popresadzala niektore trvalky aby to vyzeralo k svetu. Dnes vecer alebo zajtra sa asi ja pustim do uprav travniku.

Vitajte doma! Dufam, ze ste mali "good time?" Konecne mam aj ja pracovnu kucharsku pauzu. Nemusim varit veceru! Mame urobene jedla az po usi. Z piatocnej vecere ostalo niekolko “zidvskych” reznov dusenych na cibuli a hubach. To bude na dnes vecer! V sobotu doobeda som navaril velky hrniec plnenej papriky. Davno som to jedlo nerobil. Posledny rok to bolo domenou Klary pripravovat. Myslim, ze som sa nedal zahanbit a urobil som velmi chutnu omacku a gulky. Plnenej papriky je dost na niekolko dni. Ked uz som bol v kucharskom rozbehu, pre dievcata som este pripravil karbonatky, aby sme mali z nich na obed a oni na veceru!

V spolocnosti priatelov Mariky M. na jej backyarde pred vecerou.

Ja som na sobotnajsi vecer bol pozvany Marikou M. k nej na veceru. Marika pozvala este dalsie tri pary, odomna starsich ludi mimo zien – povodom madarov. Prijemni ludia, inteligentni a tak sme mali fajn diskusie na rozne temy pocas vecere a aj dost dlho potom. Najskor sme posedeli na jej backyarde, castovali sa jednohubkami a vybornym vinom. Marika bola prikladnou hostitelkou. Pripravila chutnu veceru! Predkrm z morskych dobrot, vybornu “zelenu” polievku, hlavne jedlo spanielske vtacky (ze sa jej s tym chcelo babrat), kolac na zaver, ktoreho som sa nedotkol aj ked pokusenie bolo velke.

V peknom prostredi Stittsvillskeho bicykloveho chodniku

Marcela v Stittsville pri hlavnej ulici

V casopise “Ottawa at home” (pridavok k nedelnajsim novinam), objavil som niekolko stran receptov na rozne upravy steakov na B.B.Q. Na vcerajsiu veceru som sa rozhodol pripravit jeden z nich. “Grilled Strip Loins with Onion Rings”. Hodi sa akykolvek steak. K nemu spanielska cibula (onion rings), nakrajana na hrube rezne, spargle na masle s parmezanovym syrom, ako zeleninovy pridavok. Maso a cibulu som potrel specialmou omackou, ktora nam vsetkym vyrazila dych, ze sme lapali vsetci traja po vzduchu ako ryby na suchu! Pre kazdeho som kupil po styri male, miniaturne zemiacky, tiez uvarene a na masle s petrzlenom. Aj napriek silnemu paleniu, nik sa jedla nevzdal! Ani mi nenadavali! Hlavnou atrakciou bola prave ta omacka, ktora sa skladala zo 75 ml Dijon horcice; 25ml. chili powder; 10 ml Worcestershire omacky a drvenych dvoch struckov cesnaku. Doma som nenasiel “chili powder”, tak som roztlkol susene velmi stiplave chili papricky. Touto zmesou som natrel jednu stranu steakov a cibulu, polozil na grill. Cibulu o nejaku minutu alebo dve skorej ako steaky, aby zmakla. Ked som steaky a cibulu otocil, natrel som druhu stranu. “Wow, what a powerhouse steak!” Dnes na obed som dojedal jeden ostavajuci. Po prvom kusnuti som utekal otvorit pivo, aby som uhasil palavu! Doporucujem!!!

Zastavka na bicyklistickej ture pri rezervacii mocariskV poslednych dnoch som vela casu stravil malovanim ale hlavne pracou na pocitaci. V oboch pripadoch som slusne pokrocil. Zaucal som sa do zahad uzivania noveho programu Skype. Ked som si instaloval najnovsi program, zaroven som si kupil za 10 dolarov kredit, nieco ako kartu na telefonovanie, aby som mohol cez tento program telefonovat aj ludom ktori nemaju Skype. Parada! Urobil som velke mnozstvo telefonatov do Europy a mnohe velmi dlhe. Este stale mi ostalo viac ako 7 dolarov nevycerpanych. Do USA a Canady su telefonaty zatial zadarmo. Samozrejme, kto ma Skype, kde kade po svete, sa da hovorit bezplatne a dlho ako kto chce. Tak som napr. vcera hovoril s bratom, ktory bol v Holandsku na navsteve u dcery. Kecali sme hadam plnu polhodinu! Marcela bezne takto komunikuje so svojou dcerou skoro kazdy den. Co je super, ked mas kameru a ta druha osoba tiez, mozete sa navzajom vidiet ako sa zhovarate.

Ked ma sluzbu Pierretta, ona berie Marianku na prechadzky. Neostalo len pritom! Trapil som sa dalej studiom niekolkych programov na robenie fotiek. Ked som si davnejsie nainstaloval HP printer v CD prisiel aj program procesovania fotiek. Velmi jednoduchy a prakticky. Ked som nechal nainstalovat legalnu verziu Windows, program sa stratil aj ked printer pracuje fajn. Mam orginalne CD ale pocitac nechce z neho nic instalovat. Mozem zrovna vymazat stovky fotografii ktore som mal v “mojich dokumentoch”, ked som v minulosti niektore printoval. Nedaju sa otvorit! Budem cistit! Aj tak som ich nikdy nepouzil, len tam sedeli a brali vela miesta na disku. Urobil som dnes poobede ale jednu mudru vec. Cez Google som znovu nainstaloval Picasu, super program na upravovanie fotiek a tlacenie. Program okamzite preniesol vsetky fotky do svojho programu. Na skusku som niektore fotky upravoval. Bol som “happy”, nie dlho! Dosiel mi farebny atrament v tlaciarni! Zajtra musim skocit do nejakej predajne a kupit. Tam pojde aspon sto dolarov. Kazdy spas nieco stoji!

Marianka a Marcela v podvecer na terase
Nas kamarat Sano B. pred par dnmi oslavil svoje 70 –te narodeniny. Vitaj bratku v klube mladych, zdravych, sarmantnych “starcov” sedemdesiatnikov! Ako sa vyjadrila Marcela, ked videla jeho fotku: “vsak on vobec nevyzera na 70!” Samozrejme! Ja som si namyslal, ze hadam ani ja. Vyviedla ma rychle z omylu, ked ma ignorovala a sa ku mne nevyjadrila. Uprimna gratulacia Sano! Drz sa chlapce este nejake dekady v takej dobrej kondicii! V poslednom cisle M & F je vraj o nom pekny clanok. Ja to cislo este nemam!

Obdrzal som pred nedavnom list a tri fotografie od Dura V. z navstevy Blavy pri prilezitosti majstrovstiev Europy, ci sveta, kde mu bola udelena medaila uznania za jeho prinos ku kulturistickemu – fitness hnutiu v byvalej ceskoslovenskej republike. On je este daleko od sedemdesiatky. Vyzera bajecne! Len sa aj Ty drz, aby si oslavil sedemdesiatku v najlepson zdravi a kondicii ako doteraz! Nepopieratelnym faktom je, ze ked jeden clovek o seba dba, trenuje svoje telo, bystri rozum, nejak ten starecky vek sa pomalsie priblizuje, ked tak dobre ti moji priatelia vyzeraju! Ci sa mylim?

To je vsetko pre dnesok. Mam par novsich fotiek, tak obohatim moj list. Vsetko najlepsie z Ottawy praje a pozdravuje

Milan a M & M.
Slnko, teplo, leto! Je dobre byt v tieni stromov! Uz chybaju len drinky!