Saturday, May 20, 2006

Trable s pocitacom.

Este niekolko zaberov z "THE HOGSBACK" !

Ottawa 05 18 06 – stvrtok
Dnesne rano je trochu ine! Vysiel som z postele skor ako obycajne, hned po siestej hodine. Miesto do pracovne namieril som si to do kuchyne, naplnit druhu salku kavou a k jedalenskemu stolu, kde som uz od vcera mal rozlozeny notebook, pripraveny napisat par riadkov. Elektronicku postu budem si moct zkontrolovat najskor dnes poobede, ked zo servisu prinesiem domov moj hlavny pocitac – krabicu s “pocitacovym rozumom”. Len co som sa rozpisal objavila sa hore Marcela v bezeckom obleceni, pripravena ist von sa prebehnut.

Poslednych niekolko dni, vzdy ked som skoro rano zisiel dole do pracovne k pocitacu, dievca uz bolo v plnom treningu na fitlopte. Ziadne lenivenie v posteli. Je zrejme “ranne vtaca”, podobne ako ja! Po skonceni svojej rutiny sa vzdy zobrala a ked neprsalo isla sa von prebehnut. Minuly rok v takomto case sme my s Klarou tiez zvykli ist na nase tenisove kurty a aspon hodinku sme pobiehali po kurte, zbierali lopticky a prehadzovali cez siet. Marcela podla mojho dojmu asi nikdy nedrzala raketu v rukach! Vraj som uhadol ako mi povedala neskorsie. Z tenisu na nasich kurtoch tejto sezony rano asi nic nebude. Spominam si, ze volakedy davno som chodil aj ja behat v Mississauge s mojim susedom Dougom. V lete, casto i v zime, nic nebolo prekazkou aby sme aspon tri - styri krat do tyzdna nevybehli na 5 az 10 km trat cez paradne parky. Ked som videl dnes rano Marcelu lachko sa rozbehnut po ulici, preletela mi hlavou myslienka, ci by som sa nemal k nej pridat. Nie dnes ale v ine dni chodit sa s nou prebehnut! Zvlast, ked uz nemam moznost robit to co pred rokom. Mam trochu obavu zacat v mojom veku mlatit chodidlami do asfaltu! Ako nato bude reagovat moj chrbat a cardio system? V mojich treningoch vo fitku cardio-treningu nevenujem velku pozornost?

Tieto skaly boli formovane na dne plytkeho mora.

Daleko som sa v pisani nedostal! Je cas sa vybrat na moj “vybeh” autom do fitka! Dnes by sa mal ukazat po vylete v New Yorku na treningu aj Peter, ked nebude hrat tenis. Uz vcera im zacala liga. Prsalo, tak to prelozili na dnes. Nie je iste ci budu moct hrat aj dnes. Dazdive pocasie pokracuje a bude podla predpovedi este skoro jeden tyzden. Nepamatam sa, ze by sme v minulosti mali tak uprsany maj! April bol lepsi! Musim ale povedat, ze tie dazde sluzia travnikom, kvetom, stromom, krikom! Vsetko sa rozzelenalo a posoby cerstvo! OK, odchadzam.

More pokryvalo tu oblast v ORDOVICIAN case.
Trenoval som sam, Peter sa neukazal! Skocil som sa pozriet ci nie je na kurtoch. Tam nebolo ludskej duse. Pred chvilou som hovoril so Zuskou. Vraj si trochu dlhsie pospali a Peter len pred chvilou isiel do fitka na trening. Hlavne ze nelenosi! Mna caka od buduceho tyzdna na najblizsi mesiac trenovat sam. V pondelok Kunstadti odlietaju do Kosic a potom na turu po Taliansku. Budu prec asi tri tyzdne! Caka ma vo fitku samota, na kurtoch mozno nie. Marika M. mi navrhla, ze raz zacas, ked budem mat zaujem, rada si somnou zahra. Asi prijmem jej ponuku.

To su stopy z pred 400 milionov rokov
Pred nejakym tyzdnom ci tak, moj brat Edo si nainstaloval do svojho pocitacu Skype. Dokonca si kupil aj malu kameru. Ja ju mam uz mesiace ale pouzival som ju len v komunikacii cez Microsoft Messenger. Edo ma upozornil, ze ju mozem pouzit aj ked hovorim cez Skype. To viem! Moj problem je, ze pouzivam starsiu verziu Skype, na ktorej to nejde. Aby som mohol nainstalovat novsiu verziu, musim sa zbavit starsej. No a to neviem urobit lebo “add or remove program” neviem otvorit, aby som mohol sa zbavit starej verzie. Co je horsie, ked som sa pokusil downloadovat novsiu formu nepodarilo sa, naviac som uz nevedel otvorit ani starsiu verziu. Este, ze ma napadol program “restore”! Vratil som vsetko v pocitaci tyzden nazad. Dostal som nazad aj Skype a mohol som pokracovat v komunikacii. Nastval som sa a zavolal som jedneho pocitacoveho technika s umyslom napravit poskodeny system. Prisiel, prekontroloval a oznamil mi, ze s tym sa neda nic robit, ze mam nelegalnu kopiu Microsoft Windows. Ked mi Microsoft robil automaticky “update”, ich pocitac musel zistit, ze mam nelegalny program a vyradil tu cast programu. To som vedel aj bez jeho posudku, len som si myslel, ze sa da ta cast windows napravit a instalovat. Nic takeho, len nainstalovat legalny program. Odlahcil moje vrecko o 95 dolarov a nic ineho neurobil. Mea culpa, moja chyba, tak plat!

Prechadzka v parku Univerzity "Carleton"

Odniesol som krabicu do servisu v budove kde maju Kunstadti obchod. Majitel mi hned dal vediet, ze asi budem potrebovat nove windows. Nainstaluje! Dnes poobede si mozem pre pocitac prist. Zachova vsetko co som v pocitaci mal. Tak, budem moct stiahnut novu verziu Skype a ked budem s inym uzivatelom hovorit, budeme sa vidiet. Zazrak technologie, ze? Nove windows ma budu stat nieco cez 170 dolarov, plus praca. Utratit take peniaze pre tento luxus bez ktoreho sa da zit je trochu chorobne! Raz, ked mi nieco vlezie do mozgu, neviem sa zastavit pokial to nedosiahnem, nech to stoji co stoji.

Ospravedlnujem sa, ze aj v tomto blogu pouzijem pre spestrenie textu nejake fotografie starsieho data. Nemam nic noveho! Tak prepacte! Tuto sobotu budu uz dva tyzdne od kedy prisla k nam Marcela a uz je viac ako tyzden odkedy odisla Klara. Po jej odchode zacalo prsat, cele dni bolo zamracene pocasie, chladno, nie velmi vhodne dni na fotenie. Marcela sa uz vzila do novej ulohy caregiver a do nasho prostredia. Zda sa, ze sa jej tu paci a co varim jej chuti aj ked mnohe veci ktore pripravujem su pre nu cudzie. Inac Marcela mi pomaha pri vareni kde moze. Neviem ju len oducit jest ku kazdemu jedlu zemle alebo chlieb! Asi sa vzdam ju presviedcat, ze to nie je potrebne, naviac ani nie najzdravsie, ked sa pomiesaju veci v nespravnych kombinaciach. Potom v zaludku a crevach vsetko fermentuje, kvasi, nevylucuje sa ako ma atd…!

V parku Rideau Hall nedaleko rezidencie nasej GG.


Slovensko sa musi asi velmi hnevat na Canadu za tu prehru 4:1 na Majstrovstvach sveta. Zacal som sa na stretnutie pozerat. ale za stavu 1:1 musel som odist s pocitacom do servisu. Az dnes rano som zistil konecny vysledok. Good for Canadians! Sorry for Slovaks!

Canada dnes preziva smutok nad skutocnostou, ze vcera v tazkom boji s Talibanom asi 25 km od Kandaharu zahynula 27 rocna zena, vojacka (combat soldier) v historii Canady, kapitanka Nichola Goddard. Sprava prisla, ked prave v parlamente prebiehala tazka rozprava, ci Canada ma predlzit pobyt asi 2.400 vojakov v Afganistane o dva roky. Pocuval som tu debatu a cakal som na volby skoro do polnoci. Navrh konzervativnej vlady bol prijaty s rozdielom len troch hlasov. Bol som zhnuseny z hypocratickych argumentov NDP, Bloc Quebecois a mnohych liberalov. Su to politici ktorych treba nakopat do zadku a vsetkych poslat do Afganistanu skusit bojovat proti synom Allaha. Bandy teroristov vcera stihli vystrielat v Afganistane jednu celu dedinu, ked v masakri zahynulo viac ako 60 ludi, zien, deti, starcov, nevadi, ze vrazdili ludi vlastneho vyznania podobne ako v Iraku!

Prva zenska obet Canadanka kapt. Nichola Goddard v Afganistane.
19/05/06 – piatok
Neskorsie, vcera poobede som priniesol pocitac domov. Chvilu mi trvalo popripajat vsetky kable kde maju byt. Urobil som prvu vec, ze som si stiahol program Skype. Hned nato sa ozval z Toronta Vlado Ch. Vsetko bolo fajn, videli sme sa, on ma pocul ale ja nie jeho. Bolo potrebne len prehodit jeden tenky kabel do inej dierky a aj sme sa vzajomne poculi. Vsetky programy boli vymazane! Peter mi slubil, ze pride vecer a vsetko nainstalujeme. Stalo sa, vyvstal vsak problem, ze vsetky fotografie a dokumenty boli prec! Nijak sme ich nevedeli najst. Sedeli sme pri pocitaci az do polnoci, instalovali co sa dalo. Zmieril som sa zo skutocnostou ze zacinam od sameho zaciatku a vycisteneho pocitaca. Co som musel nainstalovat su vsetky e-mailove adresy. Mam ich vytlacene ale tie som spracoval a vytlacil asi pred dvoma rokmi, vela sa pomenilo.

Rano mi zavolal Peter, ze nech prinesiem krabicu nazad do servisu, ten technik tvrdi, ze dokumenty aj fotky su tam. Skocil som cez obed, chvilu sa s tym pohral a “bingooooo” vsetko bolo tam. Nic som nestratil len tie e-mailove adresy. Tie som dnes poobede zacal davat do pocitaca. Budu mi mnohe chybat, pockam az mi ludia poslu par riadkov. Vyvstal mi este jeden mensi problem s attachmentom. Neviem prilozit fotky k e-mailu ako attachmen, otvorit zasuvku “My Pictures”. Budem o tom spekulovat zajtra. Som velmi rad, ze vsetko dopadlo k spokojnosti a mozem zas travit dlhe hodiny pred obrazovkou!

Zapad slnka z Gabiho chaty (foto: Katka Chovancova)
OK, preskocil som uz davnejsie na tretiu stranu. Nepatri sa dalej pokracovat, aby som udrzal pozornost a neunudil citatelov mojho blogu. Majte sa krasne! Vsetko najlepsie praje

Milan a spol.