Wednesday, May 10, 2006

"Vymena straze!"


"THE HOGSBACK" pereje v komplexe Carleton Univerzity.

Ottawa 05 09 06 – utorok
Klara to ma spocitane! Za necele dve hodiny ju veziem na autobusovu stanicu do Ottawy odkial pojde autobusom do Montrealu, ktory ju vyvezie az pred dvere na Dorvalskom letisti. Tam sa bude musiet trochu pomotkat, lebo jej let je planovany az o deviatej hodine vecer.

Posledna tenisova hra pre Klaru v Canade!

Vzrusenie z cesty nam nezabranilo dnes rano ist po osmej si zahrat tenis s Kunstadtmi. Fakticky ja som hral so Zuzkou a Klara s Petrom ! Krasne slnecne a teple rano! Aj ked sme drzali rakety tejto jari prvykrat, islo nam to celkom dobre. Hlavne, ze sa nam so Zuzkou podarilo nabit Petra s Klarou. Co sa stalo prvykrat za posledne roky v Ottawe.

Prva "jarna aktivita" na tenisovych kurtoch.
Posledne dni zacinajuc sobotou boli pre nas dost vzrusujuce. Klara sa zacala balit, uvolnila hostovsku spalnu pre novu “caregiver”, ktora prisla v sobotu vecer. Vybrali sme sa do Montrealu prenu vsetci traja, hned poobede. Namierili sme si to rovno ku Ferovi F. Klara predtym navarila plnenu papriku, tak zobrala aj prenho. Posedeli sme u neho zo tri hodiny. Ja som si znovu od neho kupil dalsi obraz podobny ako ten prvy, aby som mal dvojicku jeho sucastnych prac. Dobre mu padlo, ze sme ho navstivili, mohol sa vyrozpravat o vselijakych zazitkoch z Kosic a pospominat!

Od Fera F. som si kupil dalsi obraz
Pred tym ako sme isli na letiste, zastavili sme sa na veceru v restauracii Bar “B” Barn na ich specialitku – rebra! Boli fantasticke. Na letisti sme museli dost dlho cakat. Bola uz aspon hodina po prilete lietadla a jej nikde! Zrazu som zbadal pasoveho uradnika ako si to rovno spaciroval ku mne. Vedel som, ze sa deje nieco nie najlepsie. “Are you Mr. Jablonsky?” Yes Sir! Marcela mala trochu smolu ked prisla ku okienku, kde starsi passovy uradnik zaucal noveho. Tak sa pekne pozreli na vsetko. Ona mala viza len do septembra ale odchod lietadla spat do Viedne az vo februari. To im nestimovalo a kedze Marcela nevie anglicky, mali dost tazku komunikaciu. Nakoniec im dala moje pozvanie a nejak vykoktala, ze ja ju cakam a som pravdepodobne v hale pre prichadzajuce lety. Tak sa vybral ma hladat. Veci som hned urovnal. Dokonca jej priamo tam predlzil viza o tie dva mesiace, ktore stratila, ked si ich vybavovala trochu priskoro vo Viedni. Este ma upozornoval, ze ked budem chciet jej predlzit viza, aby som tak urobil mesiac pred vyprsanim. Aj ked teda mala zdrzanie stalo to zato.

Klara s Marcelou pri perejach "The Hogsback".Domov sme prisli vecer po jedenastej a aj ked dievca bolo unavene z cesty posedeli sme do druhej po polnoci. Dlho sme ju nenechali spat, lebo bolo treba ju trochu zaucit ako s Mariankou rano, hygiena atd… Len co prisla Pierretta hned sme vyrazili na mensi vylet ku Carleton Univerzite, kde je velmi pekne prostredie a obrovske pereje. Trochu sme pochodili v parkoch a odtial popri Rideau Canali sme sa vydali nazad do downtownu. Prekrasna vyhliadkova cesta popri Rideau Canali a vyviedla nas skoro presne pred rezidenciu nasho Prime Ministra Harpera. Skocili sme do velkeho parku kde sidli nasa GG (Governer General), zastupkyna kralovny. Je to prekrasny park!

V rozsiahlom krasne udrzovanom parku bydliska nasej GG.Pred par dnami v Ottawe otvorili Festival tulipanov. Najviac ich je vysadenych v “Commissioner Parku” na brehoch Dows Lake – cez 300 tisic. Ostatne stotisice v dalsich parkoch v Ottawe a na druhej strane rieky Ottawa v Hall. Velke mnozstvo tulipanov je z Holandska ako dar kralovskej rodiny a Princezny Juliany. Pocas II svetovej vojny Canada dala utulok kralovskej rodine a neskorsie pocas vojny Canadania oslobodili Holandsko. Z vdaky teraz kazdy rok Holandsko a kralovska rodina posiela tisice tulipanov do Ottawy.

V maji OTTAWA oslavuje festival tulipanov.My sme videli len velmi malu cast a to len v okoli a parkoch Carleton University. V najblizsich dnoch urcite vyrazime s Mariankou a Marcelou sa pozriet aj na ine miesta. Obrovska vystava nie len tulipanov je na Parlament Hill a tiez v okoli Muzea Civilizacie v Hall. Dost sme sa ponahlali domov. Klara potrebovala zaucat Marcelu do roznych tajomstiev nasej domacnosti a sposobov starostlivosti o Marianku. Konecne, bolo potrebne pripravit aj nejaku slavnostnejsiu veceru na Marceline privitanie. Ako predkrm Klara urobila jej specialitu – slimakov v cesnakovom masle a zapecene v so syrom. Bali sme sa, ze to nebude chutit. Nie, zbastila to ako ked by to bola jedavala cely zivot. Ja som zas pripravil salmona na planku (cedrovej doske) na B.B.Q. Vydarilo sa a mali sme fajn cas.

"Maple salmon on cedar plank"

Marcela obzera pripravu salmona na grille.

Vcera Klara vzala Marcelu do nasho blizkeho okolia a na chodniky, kadial dievcata chodia na plavaren a na prechadzky. Potom pre nu prisla Lydia a vzala ju na obed do cinskej restauracie a k rieke Ottawa k nejakym vodopadom. Ja som povodne planoval ist do kina ale nejak som sa k tomu nedostal. Tento vikend uviedli do kin niekolko novych filmov a tak som chcel sa pozriet aspon na jeden “Mission Impossible III” alebo “Poseidon”.

Tri Kosicke krasavice.Na vecer sa ohlasil cely Ottawsky babinec, ze pridu sa rozlucit s Klarou. Neskorsie poobede som naraz mal v baraku nejakych sest zien. Zacal som si pomaly pripadat ako arabsky pasa v hareme – v duchu som zacal suhlasit s moslimstvom a polygamiou – preco by muz nemal mat viac zien, hahahaha. Ved je ich aj tak viac ako muzov. Nebolo by to pekne? Robil som ako predjedlo Julian salat a Baby back ribs. Podarili sa a vsetci si vyborne na nich pochutili.

Pisem len velmi narychlo, lebo list chcem ukoncit este pred odchodom Klary, ktora mi doteraz robila v mojich prispevkoch na blog korektury. Vraj moja slovencina ma nadych anglikej skladby viet a samozrejme, kde tu aj urobim nejaku gramaticku chybu. Zrejme budem mat mensi problem v buducnosti. Neostava mi nic ine ako obnovit system, ked som daval dohromady moje prispevky tzv. Indianskej nostalgie. Posielal som to Vierke do Blavy a ta mi to opravovala. Takto budem schopny potom dat na blog text bez vaznejsich chyb. Darmo, 36 rokov mimo Slovenska v Canade zanecha dost velku medzeru aj v schopnosti spravne pisat a nie to este sa vyjadrovat. Robim co mozem!
Konecne sa da spokojne vecerat aj na terase!

OK, uz neostava vela casu do odchodu na autobusovu stanicu, tak necham Klaru preletiet cez text. Po navrate spracujem a uverejnim na blogu aj niekolko fotografii.

S Klarou sa rozlucili aj nasi susedia.

Zase zavitalo leto, je horuco a musime polievat aby bolo vsetko zelene a rozkvitnute.

Srdecny pozdrav z mesta tulipanov!

Milan a spol.

Klarine posledne instrukcie Marcele v bazene!