Wednesday, October 27, 2010

1.200 dollarova oprava auta

Na vylete Agi s Lidou a Ladom na ich chate a vychadzka do okolia.

Nase nove postove schranky. Ottawa 10 26 10 – utorok
Vcera doobeda, ked som sa vracal z lahkeho treningu, zastavil som sa u zubarky Dr. Du Dental. Jej skutocne meno je Dr. Mai Du. Pred rokom ci dvoma, tato zubna lekarka (povodom cinanka) si nedaleko od nas na Hazeldean Rd. kupila maly domcek, ktory renovovala a z neho urobila svoju paradnu malu zubnu kliniku. Plne vybavenu s asistentkou, recepcnou a techikom atd. Urobil som appointment pre Marianku, lebo som zistil, ze ma dost velky kaz na hornej dvojke. Mohol by som ist k inemu zubarovi u ktoreho sme uz predtym boli, ale ten ma ambulanciu o nejake tri km vyssie. Dostal som pre Marianku appointment na piatocne poobedie. Ked sa nieco predtym uvolni, ze mi zavolaju.

Vratil som sa domov, ale len na chvilu pokial som nalozil do tranku a na zadne sedadlo moje zimne pneumatiky. Vybavil som si v blizkej opravovni aut – servise, appointment na prehodenie – zima nie je daleko a snezenie mozno pred dverami. Mechanik prebral auto a ja som sa spokojne usadil v cakarni a listoval si v magazinoch. Poziadal som nie len o vymenu pneumatic, ale aj o vymenu oleja, filtrov, co je potrebne urobit pred zimou. Kedze prsalo niekolko dni a na tej ceste kadial chodim do fitka je mohutna rekonstrukcia cesty, rozsirenie na 4 lajny, chodniky a ako pri takychto pracach vela blata. Moje auto aj tak po mnohych dnoch vyzeralo. Za servisom je “self servis” na umyvanie aut. Myslim, ze to patri k tej opravovni. Najskor som sa tam zastavil aby som poriadne umyl hlavne kolesa. Nechcel som ich priniest nazad do garaze spinave. To som urobil a cakal som na servis. Po kratkom case prisiel ku mne mechanik, aby som s nim prisiel a pozrel sa na niektore veci na masine mojho auta. Neskorsie na pocitaci mi ukazal, kde mi tecie olej, ako sa dostava do chladica a ako su make hadice ktore musia byt vymenene. Priniesol mi rozpis prac, ktore musia byt urobene a kolko ma to vsetko bude stat! Vyvalil som obe oci, ked som videl tu sumu, ktora zahrnala vsetko, pracu, suciastky olej, filter atd. 1.200 dollarov plus taxa, ktora nebola zahrnuta. Podrzali si moje auto, vraj az do dneska vecera. Ten spominany mechanik ma odviezol domov a ked to bude hotove pride dnes po mna. Tato oprava bude moj velmi drahy vianocny darcek! To je uz druha vaznejsia investicia do tohto auta. Pred nedavnom to boli brzdy a teraz toto. Auto je 7 rocne. Cas, aby nieco zacalo haprovat.

V piatok, pred nakupom potravin v predajni Independent Grosser, som sa zastavil v pozicovni DVD. Cez vikend mal byt uvolneny predaj, ale aj rental dvoch filmov Sex and the City a konecne netrpezlivo ocakavany druhy diel trilogie “The Girl who Played with The Fire. Bolo mi povedane, ze film na DVD bude k dispozicii v tzv. Super Tuesday, t.j. dnes za velmi nizku cenu. Jeden den rental za 2.99 dollara. Ja si planujem film pozicat na 6 dni, aby Peter mal moznost urobit kopie, ako urobil s prvym dielom. Rad by som mal tie tri filmy trilogie v mojej zbierke. Uz minuly vikend mal do kin prist aj posledny diel tejto trilogie. Nemilo sme sa prekvapili, ked to nikde neslo, aj ked film bol propagovany. Konecne vo vcerajsich novinach ohlasili, ze film bude premietany tento vikend, ale neuvadzali v ktorych kinach a ci len v jednom. To by ma nastvalo, keby som zas sa musel trepat niekde na druhu stranu Ottawy. Cez ubehly vikend som sa chystal ist na film “Hereafter”, rezia Clint Eastwood, alebo na Paranormal Activity 2; Neviem, co mi zabranilo ist, nevidel som ani jeden. To zameskane budem vediet dobehnut cez tyzden.

Pred chvilou sa zastavili Lidia a Lada, aby vybrali Agi. Spolu idu do Bayshore shopping centra kde si Lida ide posediet so zenami na ich “babinci”. Pravidelne v utorok o druhej sa stretavaju na kavu. Agi sa chysta tulat po shopping centre, obchodoch s umyslom hadam utratit aj nejake peniaze. Ja len lutujem Ladu, kde sa on bude tulat, cakajuc na Lidu a Agi?

Musia vsetci mat “good time”, lebo za chvilu bude uz 5 hodin poobede a o nich ani slichu. Kludne, nech si Agi ostane kolko sa jej paci. Marianka v kresle pozerajuc televiziu zaspala tak sme ju s Nancy vzali do spalne a ulozili trochu driemat v polohe leziaceho strelca, urcite prijemnejsia poloha, ako sediet v kresle. Nancy som o hodinu skorej poslal domov. Byva dost daleko od nas v mestecku vzdialeneho asi 25 minut od nas.

Medzi casom poobede pribehla k nam Zuzka K. chcela aby som jej urobil niekolko fotiek co sme urobili na nasom “backyarde”. Ponukla sa, ze ma odvezie do toho servisu, kde davali do poriadku moje auto. Zavolal som im a bolo pripravene prebrat. Zuzka ma odviezla, ved to bolo po jej ceste domov a od nas len asi 5 minut cesty. Auto bolo pripravene., tak som kartou zaplatil 1.200 dollarov plus tax skoro 150 dollarov naviac. Pekna paleta! Nic to, nejak tie peniaze musim utracat, do hrobu si ich nevezmem!!!! Nech radsej auto je v poriadku, ako by som sa predcasne na nom mal zabit. Poupratoval som garaz, vyzametal, vietor navial vela listia, preukladal som par veci aby nezavadzali a dal som pneumatiky na skladovacie miesto. Myslim, ze garaz aj auto je pripravene na zimu.

Nie len, ze som to vsetko urobil, ale naviac som obalil do trojobalu rezne z morcacich prs. Je ich tolko, ze bude aj na zajtra. Cakam s ich vyprazenim, az sa vrati Agi aby boli cerstve. Zemiakovy salat mame a tiez aj nejaku zeleninu, tak by to nemala byt zla vecera. Ok, uz je Agi nazad a Lada s Lidou odmietli prist na drink a ponahlali sa na nakup. Agi sa vratila s par drobnostiami pre jej vnucata na vianoce.

10 27 10 – streda.
Vcera vecer som velmi skoro odpochodoval do postele spat. Prispevok som neukoncil, lebo aj tak neviem otvorit internet aj ked cez Messengera alebo Skype viem komunikovat. Ba dokonca, som rano dostal hromadu mailov ale otvorit internet mi nejde a pochybujem, ze budem schopny dat tento prispoevok na moj Blog. Zavolam na mojho servera co je Rogers. Ci je chyba u nich alebo u mna.

Rano som odskocil do fitka, ale trenoval som sam. Franta je niekde na fuske a asi sa ukaze az v piatok. Trenovat sam je uz nie “cup of tea”, lepsie je, ked sme aspon dvaja. Urcite vydrzime dlhsie a aj tazsie trenovat. Aspon, ze sa nam umudrilo pocasie, je pomerne teplo a slnecno. Caka ma znovu ist na rebrik a cistit riny, tie su zas plne listia. Pockam, pokial trochu preschnu!
Prajem prijemnu jesen, dobr zdravie a pohodu cely rok!
Milan
PS. odniesol som pocitac do obchodu kde som ho kupil, za 4 min. chlapec to urobil a internet pracuje. Vycistil som uz aj riny a teraz uz len urobit tri steaky a asparagus. Neviem, ci mam nejake cerstve fotky, ked nie tak sa necudujte ze nic neprikladam.