Saturday, November 06, 2010

Prvy sneh, jesen 2010

Halloween v Stittsville Bazar v malom mestecku Manotick.
Ottawa 11 06 2010 – prvy sneh
Je “smutne” sobotnajsie poobedie. Smutne preto, ze je zamracene pocasie a schyluje sa na dazd. Den vsak tak “smutne” nezacal. Cele doobedie svietilo slnko aj ked bolo chladno, len par stupnov nad nulou. Okolo jedenastej prisiel Lada s Lidou vziat Agi niekde na vylet. Ja som v tom case tiez bol pripraveny vyrazit do kina na film, ktory prisiel do kin uz minuly tyzden. “Conviction” je skutocny pribeh BettyAnne Waters a jej boj oslobodit svojho brata Kennyho zo zalara, odsudeneho za brutalnu vrazdu niejakej zeny, na 25 rokov napriek tomu, ze on ako aj jeho sestra tvrdili, ze je nevinny. Jeho sestra ktora bola vydata a mala dve starsie deti sa rozhodla ist studovat kriminalne pravo, aby mu mohla ako advokatka najst cetu pre jeho oslabodenie. Brat uz sedel 12 rokov vo vezeni ked konecne sa jej podarilo ukoncit studia a zacala nachadzat dokazy o jeho nevine. V hlavnej ulohe je moja oblubena herecka, dvojnasobna nositelka Oscara, Hilary Swank a jej brata stvarnuje Sam Rockwell. Je to zaujmavy a dojimavy pribeh, ktory cloveku casto zvlhci oci! Z novych filmov uvadzanych tento vikend ma nic nezaujalo a inspirovalo ist nieco vidiet.

Minuly tyzden v piatok som zverboval Vlastu, Frantu a jeho brata a spolu sme isli na “daleky vychod” Ottawy do kina SilverCity kde uviedli ten treti diel Millennium trilogie pod nazvom The Girl Who Kicked the Hornet’s Nest. Urcite stalo zato, ist tak daleko, lebo film podla knihy od spisovatela Steig Larssona bol vynikajuci, uzasne napinavy a konciaci perfektnou sudnou dramou. Ked sme vysli z kina Vlasta sa nedala zastavit v chvale na tento posledny a zaverecny diel. Nie nadarmo o nom pisu ze “This is the THRILLER of the DECADE”. Ked sme uz boli na vychode Ottawy, vybrali sme sa este dalej az do Navanu, nieco ako Stitsville na zapade, kde je zname velke masiarstvo s velmi prijatelnymi cenami. Ja som kupil dve velke udene bravcove kolena, sekanu, tlacenku, hurky a este niejake drobnosti. Vacsinu sme uz davno zjedli. Na podiv Agi, ktora vraj uz taketo produkty na Slovensku odmietla jest aspon desat rokov si nevedela vynachvalit tie, ktore sme priniesli z Navanu. Maju velmi prijatelne ceny aspon o jednu tretinu nizsie ako kdekolvek inde. Musime sa zas v buducnosti tam vybrat.

Tie dve velke udene kolena som vcera, ked som sa vratil z fitka, dal varit s hromadou zeleniny. Na veceru som pozval Emila a Alicu M. Nielen, ze budeme mat tie kolena, ale aj drzkovu polievku, na ktoru sa hlavne Emil velmi tesil, ked som mu ohlasil, ze sa mi podarilo pred par dnami dostat v Sobeys drzky. Vzal som dve a pol kila a pred par dnami som urobil vybornu polievku len s malou chybickou. Drzky som prilis dlho varil, boli prilis makke a klzave, utekali z lyzice. Trochu som prevaril aj tie kolena ale to nevadilo, lebo maso bolo paradne. Ku tomu som podaval chren, chlieb a kto chcel mohol si naviac vybrat sosovicu a velke biele fazule ako prilohu. Vsetci sme si pochutili, ja som porusil dvojdnovu abstinenciu, mal som k veceri aj flasku cerveneho! Bol to vydareny vecer podobne ako pred par dnami predtym, ked som pozval na veceru Vlastu a Frantu. Tentokrat na jahnaciu nohu! Neviem uz v ktorej predajni som ju kupil ale bola na “akcii” skoro za polovicnu cenu. Nevedel som odolat a dve kg cerstvej jahnaciny som dostal za desat dollarov. Neodolatelny deal!

Koncom minuleho tyzdna som vzal Marianku k tej spominanej dentistke. Povodom Cinanka, vzhladna zena okolo triciatky plus. Studovala v Montreali na McGill Univerzite. Ohodnotila jej chrup a ohlasila mi, co bude treba urobit. Spomenula, ze asi sest blomb a mozno jedno vytrhnutie. Hned sa pustila do prace a musim povedat s trpezlivostou, lebo Marianka bola dost vystrasena. To prve sedenie trvalo viac ako hodinu. Nakoniec Marianke este jedna hygienicka jej vycistila zuby. 350 dollarov bolo fuc. Tento tyzden som s nou prisiel na druhe sedenie, dalsie tri blomby a dalsich 350 dollarov. Upozornila ma, ze Marianka na jednicke kde ma korunku ma zapal a ked sa to nezlepsi zub bude musiet von. Co by som velmi nerad aby Marianka bola bez predneho zubu, strbava. Jedine riesenie bude, ze jej daju korunky.Na jednu jednicku a dvojku umely zub. Dokonca nieco spominala, ze jeden zub bude potrebovat urobit tzv. root canal. Napodiv Marianka sa drzala na kresle celkom dobre, aj ked raz zacas odmietla otvorit usta alebo ich drzat otvorene. Ja som ju vzdy povzbudzoval, az nakoniec zubarka sa naucila slova “otvor usta” a “zavri” a uz sama komunikovala slovensky, ked to bolo treba.

Od Pepu z elektronickeho casopisu Ronnie.cz som uz davnejsie obdrzal asi 15 otazok, na ktore by som mal napisat odpovede pre buduci clanok o “Sedivych vlkoch Ceskoslovenskej kulturistiky a jej zaciatkoch.” Rozhovory uz boli uverejnene s Durom V. Emilom M. Sanom B., no a teraz som na rade ja. Vraj sa nemusim s odpovediami ponahlat, mam si dat cas! Co som aj doteraz robil, lebo som este s odpovediami nezacal. Problem je, ze sa mi uz o tych zaciatkoch nie velmi chce pisat, vsak to predomnou uz pisali vsetci traja, co som vyssie spomenul. Konecne, to bolo pred viac ako 50 rokmi a dnes si spomenut na vsetky udalosti presne je velmi tazke na skleroticky mozog. Zajtra je nedela a hadam od rana sa do toho pustim, aj ked viem, ze to vezme aspon tyzden dat vsetko na papier. Poslem to Sanovi aj Emilovi, ked to bude hotove, aby urobili recenziu, pripadne poupravili nepresnosti.

Priroda nam pripravila v sobotu pred tyzdnom skutocny Halloween, ked nam v noci z piatka na sobotu napadlo nejakych 6 cm snehu. Tak uz je tu predzvest, co nas caka a co nas neminie na najblizsie mesiace. Sneh sa dlho neudrzal, len nejake dva dni a dnes uz po prvom snehu nastavajucej zimnej sezony je nic. Agi vo vzruseni z prveho snehu vybehla von a postavila maleho snehuliaka, ked mu strcila do ust mrkvu a ako oci velke hroznove bobule. Ten sneh ma vyplasil, aby som konecne ukoncil montaz vianocneho osvetlenia. Nasrobovali sme vsetky ziarovky, dalsie osvetlenie som okrutil na stlp pred dverami a prehodili sme svetla aj na krik pred barakom. Ziadna zmena oproti minulemu roku. Som rad, ze som to urobil, ked vonku bolo este stale prijemne teplo.

Dostal som uz aj appointment z nemocnice na CAT Scann na 17 –teho novembra a hned na siesteho decembra dalsi appointment u urologa. To hadam uzavrie vsetky tie vysetrenia. Budem informovat, ako to dopadlo. Myslim, ze budem mat len dobru spravu.

To je pre dnesok asi vsetko! Ked zacnem davat dohromady tie odpovede, pre Ronnie.cz asi sa nie velmi skoro dostanem k pisaniu prispevku na Blog. Tak budte trpezlivi!

Pozdravujem, prajem dobre zdravie, pohodu a stastie dnes a do buducnosti!!!

Milan