Saturday, July 10, 2010

"Heat wave" aj v Ottawe

Pohlad na Ottawa River a rezidenciu nasho Prime Ministra S. Harpera z nevsednej strany.
Posledne, ked mala Klara volny den, Vlasta ju vzala niekde do vychytenej stvrte Ottawy "Rockcliffe" a blizkych parkov. Miesta, ktore som ani ja doteraz nenavstivil.
USA je na druhej strane rieky Sv.Vavrinca. Pohlad z Canadskej strany z pozemku Katky a nedalekeho mestecka Brockville. Kde je voda, Klara do nej musi vojst a zaplavat si. Otuzilec!
Ottawa 07 09 10 piatok.
Ked si dobre spominam, takto presne pred tyzdnom som tiez zacal moj posledny prispevok, len trochu za inej “poveternostnej” situacie. V ten piatok a sobotu to bolo prijemne letne pocasie, ani nie horuco ani nie chladno. O dva dni nato v pondelok sa dohrnula aj na nas vlna horucav. Teplomer sa vyskriabal na + 35 stupnov, plus-minus par desatin hore-dole. Skoro kazdy den zacali padat rekordy az dodnes, ktore boli urobene pred viac ako polstorocim. Viem, ze aj v Europe ste zazivali takuto vlnu horucav, ale v Europe velmi zriedkavo sa k tymto vysokym teplotam pripoji aj vysoka vlhkost. Ked si dobre pamatam, su to “suche” horucavy. Co nase teploty tato vlna robi neznesitelne, je prave spojenie vysokej vlhkosti, ze skutocne teploty sa citia o 10 az 12 stupnov vyssie, teda ako by bolo plus 45 az 47 stupnov. Neznesitelne dusno! To su teploty akym celia v Afghanistane nasi, ci US a NATO vojaci tiez posledne tyzdne. Nemaju to chlapci tam lahke!!! Ani na domacej pode to nemaju lahke ludia, ktori nemaju klimatizaciu. Na schladenie ludi su povinne otvorene klimatizacne zariadenia v nakupnych strediskach, ci vo verejnych budovach, kryte bazeny a inde, kde sa ludia mozu ochladit. Na stastie ja mam klimatizaciu a tak, ked som ju v pondelok zapol na zaciatku tej “heat wave”, nastavil ju na 70 stupnov Farenhajta, alebo nieco cez 20 stupnov Celzia, dodnes som nevypol. Kedze ja som nie velmi vystrkoval moj nos vonku, az na male vynimky, ani neviem, ze ta vlna horucav nas postihla. V mojom bungalove je stala teplota okolo 20 stupnov. Velmi prijemna a “da sa prezit”!!! Dnes v noci by sa malo mierne ochladit az na 19 stupnov, tak klimatizaciu asi vecer vypnem.

Inac v tom prijemnom klimatizacnom prostredi, Franta tvrde “makal” a fakticky dnesnym ranom ukoncil vsetky potrebne prace pre instalaciu novej kuchyne. Nechce sa mi verit kolko prace to vzalo pripravit dostojnu miestnost, na novu moderne vyzerajucu kuchynu. Volakedy,pred 25 rokmi, ked boli tieto bungalovy budovane majstrami stavitelmi, mnohe veci ktore sa nedali vidiet po instalacii,odflakali. Frantovi vzalo skoro tri dni pozavadzat elektriku podla poziadaviek novej kuchyne, urobit od steny po stenu kachlicky na podlahe, vycistit a natriet povalu, instalovat svetla, vymalovat steny atd. Zavolal som nasej dizajnerke Avive, ze miestnost pre buducu kuchynu je pripravena. Prepojila ma ich distributora a ten mi zdelil, ze v pondelok a najneskorsie v utorok teraz prichadzajuci tyzden by mi mali dorucit kuchynu. Den potom by mali prist ludia ktori to budu instalovat. Podla toho by vec mala byt hotova niekedy v stredu. Pravdu povediac, budem rad, ked to bude urobene do konca tyzdna.

Dnes som ale nemal najlepsi den! Rano sa u nas zastavil este Franta aj s Vlastou. Franta chcel este namontovat nove osvetlenie na povalu kuchyne, co urobil. Zatial ja som sa telefonicky napojil na “habitat for humanity” oddelenie pre zapadnu cast Ottawy a poziadal som ich, aby teda prisli vziat staru kuchynu. Musim podotknut, ze vzalo den predtym aspoon hodinu, pokial som nasiel ich telefonne cislo. Este vcera som im nechal odkaz, ze mam pre nich kuchynu, aby mi zavolali. Samozrejme, dnes rano ziaden telefonat. Ked som im teda zavolal, tak nejaky mladik mi zdelil, ze ci mozu prist s nakladakom hned dnes rano kuchynu prebrat. Franta prerusil svoju robotu a co sme mohli, vyniesli sme z garaze von na travnik aby mali lahku robotu. Povodne som mal odniest Marianku a Klaru na plavaren, ale kvoli tomu sme nesli nikde. Cakam a cakam a nik nechodi! Tak som konecne zavolal a bolo mi povedane, ze su “sorry” ale nemaju sofera od traku a teda pre kuchynu nemozu prist. Trochu som sa nastval, poriadne som ich zvozil za neserioznost, ze mi nedali ani vediet, ze nepridu a kedze sa schylovalo na dazd, bol najvyssi cas dat veci nazad do garaze. Varovali ma, ze ked nabytok bude vystaveny dazdu, ze to nebudu moct vziat. Tak som nakoniec sam vsetko ponosil dnu este vcas, pred zacatim silneho dazdu. Najblizsie kedy budu moct prist, bude asi pondelok.

Zmenili sa veci aj ohladom dohladu Marianky zo soc. agentury. Ocakavali sme niekoho v utorok, ale nik neprisiel. Tak som zavolal tej agencii a velmi sa ospravedlnovali, ze su v reorganizacii ale ze miesto utorka pride nejaka dievcina v stredu. Co sa stalo a niekto iny pride v sobotu. Ze to su len docasne osoby, ale vraj uz prijali novu osobu, ktora bude “full time” pri Marianke tu z blizkeho okolia, ale bude moct zacat az koncom mesiaca, lebo musela dat dvojtyzdnovu vypoved tam, kde bola doteraz zamestnana. Takze dnes nik k Marianke neprisiel, ale zajtra tu ma niekto prist. Ked to bude neznama osoba, mna bude cakat jej vysvetlit co a ako okolo Marianky. To vzdy vezme aspon 15 minut, ked nie viac..Dohovoreny som, ze pred obedom zaskocim a vyzdvihnem Vlastu a Frantu a spolu vyrazime daleko na vychod Ottawy do kina!

Ako som predpokladal a spomenul v poslednom prispevku, dnes bola tu v Ottawe premiera druheho dielu Millenium filmu “The Girl Who Played with Fire”, natoceneho podla druheho dielu svedskeho autora Stieg Larssona. V hlavnej ulohe tie iste osoby ako v prvom diele, kde Michael Nyqvist hra ulohu Michael Blomkvist, zurnalistu a do vtedty neznama hrecka mimo Svedska Noomi Rapace hra Lisbeth Salander. Nemohli vybrat lepsiu zenu na tu ulohu, ona je hotovym stelesnenim toho charakteru z knih. Ja som sa uplne zalubil do jej charakteru ako stvarnila tu tazku ulohu. Reziserom druheho dielu a tretieho je Daniel Alfredson. Co ma v dnesnych kritikach a popise prekvapilo bolo zistenie, ze svedi najskor natocili podla knih televizny serial. Az ked ten mal obrovsky uspech a nasledne knihy sa stali bestsellermi, rozhodli sa natocit aj celovecerne filmy. Dnes uz je aj treti diel pripraveny ist do kin. Co ma absolutne stve, ze nedokazali doteraz film dabovat do anglictiny a je uvadzany v svedstine s anglickymi titulkami. To samozrejme odradi tunajsie severoamericke publikum. Vraj az v roku 2012 budu uvedene v anglickej verzii.

To je idiotizmus, ved v Cechach alebo na Slovensku vedia pripravit dabovany film za par tyzdnov. Teraz citam, ze Hollywood tazko pracuje na ich americkej verzii filmu, ktore bude rezirovat David Fincher. O hlavnu ulohu sa uchadza Daniel Craig a Brad Pitt a o ulohu Lizbeth vsetky mlade herecky od Natalie Portman az po Kristen Stewart. Mne perfektne sedi svedska verzia, je autenticka, viem si predstavit, co z toho urobi Hollywood!! Well, zajtra spolu s Vlastou a Frantom rano ideme na druhu stranu Ottawy do jedineho kina (Silvercity) kde film uvadzaju. Vlasta precitala vsetky tri diely, Franta nie! Tak som zvedavy, ako sa mu to bude pacit, vraj druhy diel je lepsi ako prvy, aj ked muesli vynechat velmi vela bocnych charaterov a epizody.

Well, som na konci druhej strany. Cas skoncit. Za par minut odchadzame na navstevu k Jane, blizkej susede. Majte sa pekne.Milan

Milan