Friday, July 23, 2010

Vymeny

Na vylete do mestecka Quyon na druhej strane rieky Ottawa v Quebecu. Preprava na druhu stranu len na compe. Na vylete do Ottawy s Katkou S. Zastavili sme sa pri kamennych sochach na Ottawa River a dievcata si podebatovali s ich tvorcom. Tiez sme sa boli pozriet na zduvadla z Ottawa River na Rideau Canal. Na vylete v mestecku CARLETON PLACE na Missisippi River nedaleko Ottawy
Montaz novej kuchyne a konecne "happy" majitel!Ottawa 07 23 10 – piatok
Uz ma hryzie svedomie! Ved su to skoro plne dva tyzdne, ked som posledne takto sedel za stolom v jedalni a klepal moj posledny prispevok. Trochu som to prehnal s oneskorenim dat na web par novych slov ako zijeme a co sa u nas deje. Bolo toho dost a este viac sa bude diat v najblizsich dnoch. Za dva dni asi v rovnakom case budeme s Mariankou a Klarou na ceste na letiste privitat pani Agi, ktora vymeni Klaru ako “caregiver” a spolocnicku k Marianke. Mala by priletiet v nedelu poobede okolo stvrtej z Budapesti s medzipristanim cez Frankfurt k nam do Ottawy. Este Marianka nie je natom tak zle, ze by sme s nou nemohli ist niekde na jednu ci dve hodiny. Teraz uz len dufam, ze pani Agi nebude pasove oddelenie robit nejaky problem a daju jej viza aspon na maximum sest mesiacov. Aj ked menej, nevadi, poziadam o predlzenie. V kazdom pripade som rad, ze mam o jeden problem menej kto vystrieda Klaru.

Tri dni v stredu od prichodu Agi, asi v takomto case poobede budem, alebo budeme viezt na letiste Klaru, ktora sa bude vracat nazad na Slovensko. Klara tu bola styrikrat v poslednych asi 10 rokoch. Uz by sa davno kvalifikovala na Canadske obcianstvo ku ktoremu je potrebne byt v Canade tri roky. Bude nam za nou smutno, nie len mne, Marianke, ale celemu susedstvu na nasej ulici, kde sa vzdy vedela s kazdym pozhovarat. V Ottawe zas spoznala vela ludi s ktorymi nadviazala velmi priatelske vztahy, casto sa s nimi stretavala za roznych prilezitosti, v zime na lyziarskych turach, babinci a posedeniach. V lete zas na bicykli a na roznych vyletoch do okolia Ottawy. Klara dnes pozna daleko lepsie vychodne Ontario ako ja. Zaujmave miesta v okruhu az 200 km od Ottawy a dalej. Od cias, ked sem prisla prvykrat, jej anglictina sa tak zlepsila, ze nema problem v nej komunikovat a citat. Ked nic lepsieho si z Canady Klara neodnesie, tak aspon tie priatelstva, poznanie ineho sveta a druhy jazyk.

Aj dnes som ju odviezol k jednemu chodniku vychadzajuceho z ulice Terry Fox a po nom Klara isla na navstevu ku Lidii a Ladovi. Vcera, ked boli u nas na stretnuti po 30 rokoch s jednou nasou nie tak daleko byvajucou susedou Janou, tak spominali nejake jaskyne, kde sad a plavat. Ja som zas skocil do Kanata Centre do kina na premieru filmu “Salt”. Je to nieco ako James Bond agent 07, len v ulohe “Bonda” je zena a v tomto pripade Angelina Jolie. Je to vyborny spionazny akcny thriller! Super zabava pre milovnikov takehoto zanru. Povodny scenar bol napisany pre muzsku postavu a tu mal stvarnovat Tom Cruise. Dobre urobili, ze scenar pozmenili, a Crousa nahradila Angelina. Mam vazny dojem, ze z toho zanru urobia viac filmov. Angelina by potrebovala len nahodit par extra kg solidnych svalov, aby sa dalo uverit jej kaskaderskym kuskom. Ako jeden z kritikov naznacil “New Jolie movie silly, but perfect for summer”. Dnes prislo do kin dalsich 5 novych filmov. Za pozornost by hadam stala komedia “The Kids Are All Right”. Pred par dnami som bol na filme “Inception”, vyborne urobeny film, len clovek potrebuje byt geniom aby mu porozumel.

V utorok tento tyzden konecne nam priniesli novu kuchynu! Alleluja! Vsetko to bolo starostlivo zabalene a cely naklad nastahovali do kuchyne s tym, ze na druhy den pride servis ktori vsetko nainstaluje. Rano ked presne o osmej hodine niekto zazvonil, tak som trochu nechapavo na toho tenuckeho, vychrtleho pana vyvalil oci a pozeral som sa, kde su jeho spolupracovnici, nikde nikto! Neveril som, ze to ten pan bude robit sam ved tie skrinky, kabinety boli tazke. Ponukol som mu, ze mu pomozem ked bude potrebovat. Len sa usmial a zadakoval za ponuku. S Klarou sme len cumeli ako ten chlap pracoval, bez jedneho slova s perfektnostou a zrucnostou! Neskorsie sa priznal, ze tuto robotu uz robi vyse 25 rokov a instaloval kuchyne v celom nasom susedstve a okoli. Instalaciu ukoncil az na druhy den, lebo poobede musel odist na nejaky medical appointment. Vstko bolo “dandy” az nato, ze nedodali tri dvierka, ktore museli znovu objednat, lebo boli poskodene pri transportacii. Tie maju dodat do styroch tyzdnov. Kuchyna vyzera paradne, je to uplne iny pocit v nej byt, ma moderny vzhlad vo vybornej kombinacii farieb.

Po tejto instalacii prisiel znova na radu Franta, ktory zacal ukoncovat rozne malickosti na stenach, upravovanim elektrickych zasuviek, davanim “baseboards” atd. Este vela musi byt urobene. Skoro jeden den stravil instalaciou dresu a mycky. Ostava este namontovat odsavanie nad sporakom a instalovat “backsplash” tj. kachlicky medzi spodnou a vrchnou sadou kabinetov. Tie ktore som kupil, spolu s kachlickami na podlahu sa nikomu nepacili. Tak s milou navstevou z Toronta, Katky S. a Zuzkou sme sa znovu vybrali do Home Depot a dievcata vybrali take podlhovaste asi 5 cm siroke sklenene kachlicky. Kedze ich namali dost na sklade tak sme ich objednali. Stali dokonca viac ako tie co isli na podlahu. Z tych ostali tri krabice a tak spolu s nevyuzitymi na “backsplash” sme ich boli vratit vcera do Rony. Ziaden problem, vsetko vzali a peniaze refundovali. Kedze Franta povedal, ze tie, ktore vybrali dievcata nebude vediet instalovat, tak som skocil aj do Home Depot a objednavku som zrusil. Zas bez problemu a peniaze tiez refundovali. Este nas teda caka vybrat take ktore sa budu dat lahko instalovat a pokupit svetlo pod kabinety a tiez instalovat. Nechce sa mi verit, kolko to vzalo prace zbavit sa starej kuchyne, opravit vsetky steny, namontovat elektriku, vymalovat a teraz po instalacii novej este stale ostava vela prac pokial vsetko bude ukoncene v perfektnosti. Urcite ma caka vymenit sporak a dole v basemente pracku. Tecie!

Ako som vyssie spomenul v sobotu k nam prisla na navstevu Katka S. z Toronta. Pobudla u nas az do pondelka. Prisla nabalena s hromadou madarskych specialit s domnienkou, ze tu v Ottawe madarske predajne a vyrobky nemame. Tak sa uz nejaky cas prejedame s czabajkami, debrecinskymi klobaskami a pod. sortimentom pochutiek. Katke sa velmi pacilo nase prostredie a byvanie. Bola unesena cistotou, zelenou a vyhladom. Boli sme aj s Klarou poteseni, ze prisla. Ona ma 99 rocnu mamku v Kosiciach, ktoru pozname, skoro pojde ju znovu navstivit na jej narodeniny.

Ja teraz uz len musim zvladnut vsetky tie zmeny ktore ma cakaju v najblizsich dnoch a tyzdnoch. Nikomu neprajem menit kuchynu, ale kazdemu dobre zdravie a pohodu!

Milan