Sunday, February 07, 2010

Problem s Internetom

"My girl" from Wild Rose Country Daniella Smith nova hviezda politickeho sveta v Alberte!
AYN RAND a dve najnovsie biografie o tejto fenomenalnej zene, autorke a filozofke ktora zatocila s politickou situaciou v USA pred 40 rokmi a ovplyvnuje aj teraz
Pred tyzdnom, ci dvoma sme navstivili v Osgoode bratranca Janka, na 86 rocneho je vo vybornej fyzickej ale aj mentalnej forme.
Nove kresla do "family room" pre pohodlie Marianky a mna!

"Ruka majstra", ci po dvoch rokoch drzim znovu stetec a spachtlu!
Nech je zima alebo teplo, Klara berie Marianku aj dvakrat cez den na prechadzku!
Februar, zima nie je prekazkou urobit si stejky na barbeque! Chutili naramne!
Vlasta prisla vyzdvihnut Klaru vo svojom novom aute na vylet k rieke Ottawa, prebehnut sa na bezkach Klara sa stretla so svojimi spoluziakmi z University Komenskeho s Anezkou a Oldom po 36 rokoch prave tu v Ottawe ked sa vybrali na bezky.
Ottawa 07 02 10 - nedela
Urcite neprezeniem ked priznam, ze ubehli aspon dva tyzdne od mojho posledneho prispevku na blog. Trochu pridlha prestavka ale stane sa, aj ked sa snazim pravidelne tyzdenne dat novy prispevok na web. Vcera som sa cez SKYPE spojil s nasim kamaratom este z emigracie v Calgary, Alexom. Moj umysel bol sa trochu povypytovat na tu novu politicku stranu “Wild Rose Alliance”, ale hlavne na mladu 38 rocnu sarmantnu, velmi fyzicky ale aj rozumovo atraktivnu liderku tejto novozalozenej party, naklonenej viac do prava (podla mojej chuti) ako je sucastna Progresivna konzervativna strana Alberty, ktora je pri moci hadam viac ako 40 rokov. Danielle Smith, ako ma informoval Alex, je byvala velmi uspesna novinarka so schopnostou sa velmi dobre a jasne vyjadrovat, formulovat politicke zaujmy a ciele, je vraj “smart” a neodolatelna, ked sa usmeje s ustami plnych krasne usporiadanych perlovych zubov a ocami, ktore prezradzaju uprimnost a dobrotu. Wow, pre taku kocku by som nie len kedykolvek volil ale aj skocil do ladovej vody Ottawa River. Alex si samozrejme po dlhej asi hodinovej rozprave o zivote, politike a inych aspektoch neodpustil pokarhanie, ze som nedosledny a uz dva tyzdne som nic nedal na bolg, ze je na case, lebo nie len on ale aj Blanka vo Vancouveri a dalsi vraj citaju moje prispevky, tak by som ich nemal tak dlho nechat cakat. Nejdem povedat “mea culpa, mea culpa, lebo sa to stalo uz v minulosti a predpokladam, ze sa stane aj v buducnosti, bude zalezat na okolnostiach. Mimochodom “Wild Rose” je provincna kvetina ako vybrany symbol Alberty aj preto volaju Albertu “Wild Rose Country”.

Moje meskanie s prispevkom tentokrat ma ospravedlnenie! Tazkosti s internetom. Viac ako pred tyzdnom sme tu v Ottawe mali vaznejsiu snehovu vichricu, ktora trvala skoro 24 hodin. Snehu vela nepribudlo, lebo silny vietor vsetko odfukal, ale prave v tom case ja som stratil spojenie na internet. Z pociatku som si vysvetloval, ze je to sposobene prave tou vichricou, lebo aj Lida potvrdila, ze tiez nema internet. Vsetko preslo a internet nikde, hoci ho uz vsetci mali . Tak som sa trochu snazil na pocitaci pracovat a robil som co som mohol aby som ho obnovil. Nijak sa mi nedarilo! Konecne po dvoch, ci troch dnoch som sa napojil na mojho provajdera ci IP, servera co je Bell Internet. Zdrahal som sa, lebo vieme, ze ked mame tu nejaky problem automaticky nas prepajaju do Indie, kde za lacne peniaze Bell Canada najima desiatky anglicky hovoriacich technikov, ktori sa snazia vyriesit nase tazkosti. Samozrejme, ze som dostal nejakeho indickeho technika, ktory so mnou stravil viac ako hodinu a viedol ma cez rozne ukony na mojom pocitaci. Nakoniec obnovil moje internetove spojenie ale cez tzv. broadband spojenie a len na mojom starom pocitaci dole v pracovni. Moj laptop nebol napojeny. OK, uspokojili sme sa aj s tym, lebo konecne sme mohli prijmat postu a odosielat. Skype a Messenger vsak neboli k dispozicii.

Na druhy den som sa konecne dostal na technicky servis tu v Ottawe a dal som im vediet, ze potrebujem novy modem a bezdratove spojenie. Konecne prisiel o jeden den neskorsie tunajsi technik a skontroloval vsetky zastrcky telefonu, poprehadzoval a chvilu sa pohral s pocitacom. Napojil najmodernejsi modem a bezdratove spojenie. Po asi hodine ohlasil, ze je vsetko OK, internet a bezdratove spojenie na laptop pracuje. Vsetko sa zdalo byt “dandy fajn” ale len dovtedy pokial sme nechceli pouzit normalne telefonne spojenie a niekomu zavolat. Telefon bol “dead”. Tak som sa zas spojil s Bell cez moj cell phone, (mobil, handy). Uprostred rozhovorov moj “mobil” vycerpal “juice” a skoncil som. Nechal som dobijat a rano som znovu zavolal, ze internet pracuje, dakujem ale mam mrtvu telefonnu linku. Akurat som sa stihol vratit z fitka, ked uz u nas bol dalsi technik. Nabehal sa po baraku ale nakoniec sa mu podarilo obnovit aj telefonnu linku a konecne sme boli s Klarou obaja stastni, lebo sme mali zas zo svetom spojenie.

Mne ani tak nedostatok spojenia s internetom nevadil, skor som mal len strach, ze ked sa konecne spojenie obnovi, tak ma budu cakat desiatky a desiatky zasielok a cas ktory budem musiet stravit, aby som si ich otvoril a aj tak vacsiu vacsinu vyradil. Mal som vsak nahradu, miesto zabavy s internetom som kazdu volnu chvilu sedel, lezal a cital. Kriminalky a detektivky isli na stranu a ja som sa zakusol s vervou do tej prvej knihy, ktoru som si pred tyzdnom kupil: GODDESS OF THE MARKET – AYN RAND AND THE AMERICAN RIGHT. Tak ma zaujal pribeh, ze som nepotreboval ziadnu kriminalku, kniha sama o sebe bola ako vyborny THRILLER! Ostava mi docitat len asi 10 az 15 stran a mozem zacat dalsiu, tu drahsiu, ktoru som kupil vcera. 45 dollarov, trochu pridraha kniha aj ked je “hard cover”. Tato nesie nazov: AYN RAND and The World She Made. Uvidim, ci ma tak zaujme ako ta predosla! Radsej ano, vsak je dvakrat tak draha! Hahahahaha! To, ze mam rozcitanu jednu kriminalku, ktoru som odlozil na stranu, aby som sa vratil az budem mat precitanu AYN RAND, mi nezabranilo kupit este dalsie dve knihy: Janet Evanovich: PLUM SPOOKY a od mojho oblubeneho autora Michael Connelly: THE SCARECROW! Len keby som v tej penzii mal viac volneho casu??!!!

Musim sa priznat, viacmenej pod “natlakom” Klary som este pred casom podmaloval na cierno kanvas a pred par dnami som nahodil stetcom, co chcem teraz dokoncovat spachtlou. Bude to dalsia tvar stareho Indiana. Nemal som to robit, vysiel som z maliarskej formy, velmi sa mi nedari a zapasim s tym ako nikdy predtym. Ale vzdy sa pri kanvase zastavim, trochu porobim a idem dalej. Spachtla pri malovani portretu je ovela narocnejsia ako stetec. Ked som sa uz do toho pustil dufam, ze vydrzim a obraz za par mesiacov ukoncim. Hahahahaha!

Co mame este nove? Nie vela! Ja som sa uz z tej chripky a zapalu pluc ako-tak dostal! Co ma teraz trapi je pravy bederny klb a bolest udiera az do kolena a clenku, vtedy na nohu nemozem ani stupit. Ked ma chyti ta mizeria tak kulham a potrebujem sa o nieco opierat. To je moj najnovsi problem ktory sa objavil pred par tyzdnami. Myslim, ze to vychadza z chrbtice a bolavych krizov. Klara sa uz davnejsie dostala z tej chripky a posledny tyzden denne vybehne na bezky sa prevetrat. Aj dnes odisli s Vlastou niekde k Ottawa River a s par dalsimi zenami z “babinca” sa prehanali popri Ottawa River na snehu asi dve hodiny.

Pred dvoma tyzdnami nejak v utorok sme sa zastavili na hodinu v Osggode u mojho bratranca Janka. Priniesli sme mu fazulovu polievku a rostenku. Velmi sa tesil, ze si bude moct pochutnat na “slovenskych” jedlach. Skocili sme aj do obchu s nabytkom a kupili sme dve pohodlnejsie kresla do “family room”, jedno starsie sme si nechali a druhe sme darovali Ronymu do domu, ktory si nedavno kupil.

Dost! Konecne som sa zmohol na dve strany! Staci! Pozdravujeme z Ottawy, ktora ma menej snehu ako minule roky. Tesime sa na Zimne OH a sledujeme skoro denne na hokej.

Milan