Wednesday, February 17, 2010

Winterlude and Zimne OH



Stretnutie u Janka v Osgoode po rokoch s Ruzenkou!

Obraz, ktory som zacal malovat pred desiatimi dnami, sa uz zacina formovat! Ottawa 02 17 10 –streda
Marianka s Klarou sa vybrali na plavaren aj ked uz od rana, ked nie noci, dost husto snezi. Konecne, lebo aspon tyzden nespadla ani vlocka. Ponukol som sa, ze ich na plavaren odveziem lebo pochybujem, ze chodniky uz boli ocistene. Ponuku Klara odmietla, Marianka sa potrebuje pohybovat a chodza je jedina fyzicka aktivita mimo plavania, ktoru este ako tak moze robit. Bude to trochu namahavejsie slapanie v novom snehu, ako na ocistenom chodniku. Klara snezenie privitala a este pred odchodom na plavaren vybehla na golfiste na bezkach. Nebola velmi stastna ked sa vratila, vraj sa jej sneh lepil na sklznicu. Pochvalovala si ale prijemne pocasie. Ved su asi +4 stupne. Ja samozrejme nezdielam jej radost zo snezenia. Rano pred osmou som vyrazil na cestu, aby som sa dostal k mojmu chiropraktikovi na dohovoreny appointment. Aj ked som vyrazil s predstihom, k nemu som sa dostal presne na minutu a sekundu. Trafik bol trochu spomaleny kvoli snehu, ale aj kvoli asi trojkilometrovemu stavenisku, Rozsirovanie cesty na styri prudy a popri robia inzinierske prace ako pripravu pre nakupne strediska, obchody a bohvie co este vsetko budu stavat? Na tom useku su desiatky obrovskych bagrov a vseliakej masinerie v akcii. Len kde tu nejaky robotnik. Anyhow, za par minut budem musiet skoncit s pisanim a pojdem vyzdvihnut dievcata. Momentalne uz zacinaju prenosy z Vancouveru a vraj dnes idu dolezite discipliny ako ma informovala Klara. Dnes uz asi vela nenapisem. Vyuzijem ale kazdu prilezitost sa k nacatemu prispevku vratit.

Ani to tak dlho netrvalo a som nazad pri pocitaci. Ako obed sme dojedli zvysky z vcerajsej paradnej vecere. Mali sme na veceru Vlastu a Frantu. Jednoducha vecera!.Dve dobre vypecene Bromontske kacice s cervenou kapustou a zemiakovymi knedlikmi. Tie dostal za ulohu urobit Franta ako podmienku, hahahaha, pre pozvanie na kacicu. On je vyborny kuchar. Bolo vsetkeho dost a naramne chutilo! Zaliali sme to s mojim cervenym vinom. Po jedle sme vsetci stvrdli pred telkou pozerajuc hokejovy zapas Canada vs Norsko a ine programy, ktore isli zo zimnych OH. To nas caka aj dnes, len trochu neskorsie lebo hned poobede davali opakovanie niektorych disciplin zo vcerajska a to mi dovolilo si sadnut na chvilu za pocitac. Uz zacali davat XC sprinty zien a zda sa, ze dazde prestali, vyslo slnko a hned vsetko vyzera vo Vancouveri inac! Na case!

Zas sa trochu oneskorujem s mojim prispevkom. Uz sa nejdem ani ospravedlnovat, ved konecne som nikomu neslubil, len sebe, ze sa budem snazit pisat kazdy tyzden. Moj posledny prispevok je zo siedmeho februara a dnes je sedemnasteho. Bolo to desat dost zaneprazdnenych dni v nasom zivote. Budem mat trochu problem si na vsetky udalosti spomenut a ani velmi nechcem, ved su to veci minulosti a treba za nimi dat bodku! Kazdy den hadam najviac casu stravim za pocitacom. Ako som uz urcite spomenul a stazoval si, su to hlavne maily, rozne klipy, zaujmave subory fotografii, kde tu nejake zarty a svandicky, obcas aj kde tu nieco erotickeho co denne dostavam v desiatkach. Len velmi zriedkavo obdrzim osobny list, spravu lebo kratku poznamku. Posledne dni su vynimkou, lebo som mal celkom bohatu vymenu osobnych listov od mojich priatelov Sana B. Dusana F. Dura V. ba dokonca aj dva maily od Marcely B, ktora u nas posledne bola pri Marianke, nejak pred rokom ci dvoma. Osobne listy vyzaduju osobnu odpoved, co som urobil. Ostava mi este napisat list Ladovi F. do Berounu, ktoremu dlzim odpoved uz na dva listy. Pochybujem, ze si najdem cas teraz cez Zimne OH. Tie su raz za styri roky a tak chcem vidiet co najviac, lebo dnes uz clovek nevie, ci sa dozije dalsich!

Vcera doobeda som mal neprijemnu epizodu s mojim autom, ktora ma stala necelych 200 dollarov a bola zapricenena mojou nepozornostou a naviac mojou hlupostou. Ked sme sa okolo obeda rozhodli s Klarou ist na maly nakup po prichode “caregiver” k Marianke, len co som vysiel z garaze a vytacal som sa na susedovej “driveway” do smeru, nejak ma auto silne tahalo do prava, ze som kolesom dokonca vyliezol na “galander”. Isiel som par desiatok metrov a skutocne ma to tahalo do prava. Klara vyskocila von a ohlasila, ze mam defect, prazdnu pneumatiku! Neviem kde som mal zmysly, ale na tom defekte som sa vybral do najblizsej benzinovej pumpy, kde som pneumatiku nafukal tak, aby som zasiel o nieco dalej do servisu. Stiahli dole pneumatiku a nahodili na koleso rezervu, co nam umoznila ist na ten nakup. Oznamili mi ale, ze pneumatika je “dead” a musim kupit novu, ktoru mi hned objednali. Ked som sa vratil uz bola prichystana na rame a behom par minut som bol na ceste domov, ale bez jedneho disku. Moja hlupost spociva v skutocnosti, ze som clenom CAA (Canadian Automobile Association) a v clenskom poplatku su zahrnute male opravy, odvoz do servisu a pod. Keby ma bolo v tom momente ako som vysiel z garaze len trochu osvietilo, mohol som si usetrit ten poplatok za novu pneumatiku. Kde som stratil ten disk, nemam ani potuchy.

V den zahajenia Zimnych OH prisla k nam na navstevu Ruzenka, nasa znama a priatelka z Mississaugy. Klara sa s nou zoznamila pred mnohymi rokmi na plavarni kde ona pravidelne chodila, ako aj Marianka s Klarou. Byvala nie daleko od nas u svojho syna a casto k nam pribehla na bicykli. Ruzenka sa u nas zdrzala do pondelka, ked sa vratila nazad do Mississaugy. Hned na druhy den po jej prichode sme sa vybrali na vylet do Osgoode k Yvette a Jankovi. Zdrzali sme sa tam zo dve hodiny a potom sme sa vracali domov so zastavkou v centre mesta, kde prebieha Winterlude. Ludia v tisicoch chodia korculovat na najdlhsi “ring” na svete na Rideau kanali a v blizkom parku artisti vystavuju sochy z ladu. To Klara aj s Ruzenkou chceli vidiet.

Ja som minuly tyzden v piatok a tiez dnes mal appointment u noveho chiropraktika, starsieho chlapaka a nekonvencneho. Urobil X-ray krku a chrbtice. Dnes urobil rozbor a navrhol proceduru ako mi uvolnit dolny chrbat a hlavne bederny klb. Nedovolil mi na najblizsie dva tyzdne chodit do fitka a prikazal mi sa podla jeho rad kuryrovat. Poslal mi 5 stran instrukcii co mam a ako robit doma. Dalsi appointment mam o tyzden. Ten prvy ma stal 200 dollarov a dnes som zaplatil 40. Tie vselijake vydavky v poslednom case mi zacinaju ist hlboko do penazenky, moj bezny ucet sa scvrkava (a nie len ucet), aby som mohol vsetko uhradit budem musiet siahnut asi na moje specialne rezervy.

Mam na mysli este daleko viac o com pisat, ale nejdem to davat do prispevku, lebo som na konci dvoch stran a to je moj limit! V telke idu zaujmave sutaze a je cas si sadnut na zadok, podlozit si ladovy zabal, natiahnut nohy, na stolik polozit pohar vina a tesit sa krase prostredia Britskej Columbie a obdivovat heroicke vykony sportovcov na Zimnych OH vo Vancouveru.

Aj vam kazdemu prajem krasnu podivanu!

Milan