Thursday, January 07, 2010

Rano junak - vecer mrzak!

Pohrebna procesia priblizne 4 tisic policajtov a tisice zachrankarov, pohranicnych hliadok a hosti z USA pri slanostnom ceremoniali rozlucky so zavrazdenym policajtom z Ottawy Erica Csapnika

Prvykrat tejto novej zimnej sezony na zjazdovkach na Pakenhamskych kopcekoch.
Nepretrzite snezenie za poslednych 10 dni vytvorilo vacsie zaveje na nasej terase. Ottawa 01 05 10 – utorok
Pred par dnami som si kupil farebny toner (kazetu) do mojho HP printeru – tlaciarne. Ciernu kazetu v nom mam uz dlhsiu dobu. Ked som potrebovat vytlacit nieco pisaneho, nemal som ziaden problem. Aby som ale mohol tlacit nieco vo farbach, nemal som ine vychodisko ako po dlhom case kupit novu farebnu kazetu aj ked sa mi jezili vlasy na hlave od tej drahoty! Dnes za tie peniaze mozem kupit uplne novu tlaciaren. Vcera poobede som vypisal pohladnicu k narodeninam pre Palka, 90 + rocneho stryka Marianky, zijuceho vo Svajciarsku. Oslavuje svoje narodeniny v ten isty den ako Marianka a tiez jej synovec Cyril, syn jej najstarsieho brata. Volakedy pred rokom ci dvoma, sme si s manzelkou Palka obcas vymenili obsirnejsie listy. Konecne to bola jedina osoba a rodina s Mariankinej strany, ktora sa regularne zaujmala o jej zdravotny stav. Uz dlhsiu dobu sme si nevymenili ziadne informacie, nejak nase dopisovanie sa utlmilo urcite viac mojou zasluhou ako ich. Vcera som sa konecne rozhodol napisat trochu slusnejsi list s tym, ze prilozim aj nejaku cerstvu fotografiu z nas. Trvalo mi to trochu dlhsie, ale ovela dlhsi cas mi zobralo zapasenie s mojou tlaciarnou, ktora nechcela pocuvat a nech som robil co robil, netlacila. Po nejakej hodine ci dvoch a po konzultacii dokonca aj s Frantom, konecne som s tlaciarnou pohol a list som naprintoval. Dnes uz gratulacia aj list odisli. V januari ma caka odoslat este aspon pol tuctu gratulacii k narodeninam. To nebude problem, lebo vsetci maju internet a tak gratulovat budem elektronickou cestou!

Zda sa, ze sa konecne vonku pocasie utisilo a po mnohych dnoch vytrvaleho snezenia konecne prestalo snezit. Uz sme 5 dni v novom roku a nepresla jedna hodina, aby nesnezilo. Bohatu nadielku 57 cm sme dostali az koncom decembra pred vianocnymi sviatkami a hlavne po nich. Porovnavajuc k minulemu roku, ci poslednej zimnej sezone, sme natom daleko lepsie. Minulu zimu uz v novembri sme dostali 40 cm snehu, 85 cm v decembri a 80 cm v januari. Tento rok to bolo len nejakych 50 cm za december a do dnesneho dna v novom roku pribudlo urcite dalsich 40 cm. Barbara z Eastmenu mi poslala pred par dnami e-mail kde ohlasila, ze uz dostali viac ako 140 cm snehu. Zatial si to najviac odskakali vychodne provincie, kde pred par dnami dostali jednu z najvacsich snehovych burok za poslednu jednu alebo dve dekady. Podobna snehova burka v oblasti 401 dialnice v blizkosti Kingstonu, ktoru nazvali “dialnica hrdinov” nezabranila stovkam ludi v tej burke stat hodiny na nadjazdami a po stranach dialnice, cakajuc na konvoj pohrebnych aut vezucich padlych styroch vojakov a navinarku. Trpezlivo cakali v tuhej zime -18 stupnov a burke, mavajuc vlajkami a transparentami, aby vzdali poctu padlym vojakom a zurnalistke Michelle Lang, ktori boli zabiti v Aufghanistane pred koncom stareho roku a boli na ceste do CFB Trentonu, ich vojenskej zakladne pre rodinnu repatriaciu pozostalych. “Dialnica hrdinov”, uz tradicna, obycajnymi ludmi vzdava cest padlym canadskym hrdinom z blizkeho a dalekeho okolia. Poziarnici na ich vozidlach, policia, mladez, starsi ludia, je to uzasny pohlad.

Dnes v Ottawe bola dalsia smutna sukromna rozlucka a posledna pocta zavrazdenemu policajtovi Const. Erica Czapnika, rozsirenou rodinou prislych z Polska, sirokou Ottawskou polskou komunitou a s tisickami privatnych Ottawcanov v katolickej dioceze pri cirkevnom katolickom obrade. Vo stvrtok je den, ked sa so zavrazdenym pride rozlucit z Canady a USA najmenej 4 tisic policajtov, stovky poziarnikov, paramedics, tisice obcanov vzdat mu poslednu poctu. Ottawa vraj este nezazila nieco podobneho! Procesia policajtov a privatnych ludi bude vraj dlha dva a pol kilometra. “10,000 to march with casket of fallen officer” jeden z titulkov v dnesnych novinach. Ceremonia bude otvorena len pre pritomnych policajtov, lebo v hale, kde sa bude tento akt diat, nevedia umiestnit viac ludi.

No a teraz dost! Zacina hokej, hokej a hokej,. Budem pokracovat zajtra!.

06 01 10 – streda
“Zdravy som sa rano prebudil”(a ked som prisiel poobede domov z lyzovacky na Pakenhamskych kopcekoch), “vratil som sa ako ciastocny krivajuci invalid”, naviac s bolestiami v krku. Este pred prichodom domov sme sa zastavili vo farmacii a kupil som par antiseptickych cukrikov a aj sprej do krku. “Rano junak a vecer mrzak”, ako to charakterozovala Klara, ked som polhodinu v celom byte zhanal a hladal teplomer, lebo som citil, ze mam miernu horucku. Teplomer som nenasiel, neviem si predstavit kde a ako sa stratil.

OK, teraz vazne! Bolesti v krku uz mam asi dva dni. Rano som sa prebudil a nevedel som prehltnut ani slinu, bolesti pri prehltani neustavali! Klara mi poradila specialny drink. Zaklad slivovica rozmiesana s medom a citronom. Predvcerom vecer som sa takto kuriroval a pomohlo. Dnes v noci sa tie bolesti vratili a tak som zasiel zo dvakrat do jedalne v noci “gargalizovat” s ginom alebo vodkou. Vela mi to nepomohlo a rano boli bolesti znova. Naviac, zrazu som zacal mat aj bolesti v pravom bedernom klbe. Zvlastne, lebo nic podobneho som doteraz nikdy nezaznamenal. Pocas lyzovania som s tym nemal vacsi problem, ale ked som skoncil a potreboval chodit v snehu, ist k zaparkovanemu autu a potom doma, to uz bol problem. Vyzera to na akutnu artritidu. Kuryrujem sa cervenym vinom. Budem si musiet urobit appointment u chiropraktera nech ma trochu ponaprava. Vcera rano po treningu som skocil k jednemu zubarovi co mi doporucil Franta, kde k nemu chodi cela jeho rodina. Urobil som appointment pre Marianku a dostal som ho na piatok poobede. Je cas aby sa pozrel na jej zuby a navrhol co bude potrebne urobit.

Vcera od stvrtej hodiny popoludni sme venovali viac menej hokeju a skoncili sme okolo jedenastej vecer. Hokej! Juniorske Majstrovstva Sveta sa vcera koncili zapasom Svedov proti Svajciarom, vysokym vitazstvom 11:4 v prospech Svedska a teda ziskanim bronzovej medaily. Najviac ocakavany zapas bolo bratovrazedne finale medzi Canadou vs USA. Bol to vynikajuci zapas, skoda, ze Canada po predlzeni obdrzala ako prva gol a bolo po stretnuti a zlatej medaile pre Canadu. Tak trochu sklamanie pre canadanov, lebo sme dufali ze vyhraju zlato. Bolo to velke sklamanie hlavne pre hracov. Tazko sa bolo pozerat na ich smutne tvare, divaci vsak im davali v radii, telke a inych mediach ohromnu poctu. V tom istom case isiel aj hokej NHL a pre nas Ottawcanov stretnutie Boston Bruins s Ottawa Senatormi. Klikal som z kanalu na kanal aby sme zachytili aj nieco z toho zapasu. Zial Ottawa prehrala na domacej pode 4:1. My s Klarou sme sledovali skoro vsetky zapasy z Majstrovstiev sveta juniorov a viacmenej zapasy Senatorov. Som presyteny hokejom! Potrebujem sin a chvilu z hokeja odpocinut. Co je vela to je vela!

Koniec druhej strany tak koncim. Mam len dve fotky z dnesnej lyzovacky, to je vsetko co mozem prilozit. Pozdravujem zo zasnezenej a studenej Canady!
Milan