Friday, November 20, 2009

Indianske leto 2

Na prechadzke po uz opustenom golfovom ihrisku
Ottawa 11 18 09 –streda
Zajtra na veceru cakame nasich priatelov Lidu a Ladu s ktorymi sme boli pred viac ako tyzdnom na vylete v Quebecu u spominanych pereii. Klara slubila, ze im najblizsie urobime bravcove “baby back ribs” so specialnou omackou, ktoru najlepsie vie pripravit Klara z vyvaru ktory pripravujeme pod rost s rebrami. To je vdaka nie len za tento vylet ale za mnohe ine, kde pre nas Lada ukazuje krasy vychodneho Ontaria, ktore by sme bez neho asi nikdy nevideli. Tie rebra obycajne podlievame vinom alebo pivom ale do tekutiny sa pridava skorica, hrebicky, vselijake koreniny z ktorej potom odparovanim a pridanim stejkovej omacky Klara vie vytvorit pochutkovu polevu na rebra, ktore sa po jeden a pol hodine dusenia zapecu na grille potieranim javorovym syrupom s trochou oleja. Rebra takto pripravene su skutocne chutnou delikatnou specialitou. My sme sa vcera vybrali do Costca specialne pre tie rebra preto, ze su tam bohato masite. Dnes vecer ich dam do plechu s marinadou a necham v nej az do zajtrajsieho poobedia ked pojdu na dusenie. Kolkokrat ideme na nakup do Costca vzdy stihnem utratit vela penazi, nech sa akokolvek snazim obmedzovat. Vcera sme este dokupovali do kuchyne a na pranie vselijake prasaky, cistiace prostriedky, velku krabicu odpadkovych vriec a krabicu umelych polien do kozubu. Tie polena to je parada, horia ako skutocne drevo, dokonca vydavaju zvuky ako ked by v kozube praskalo horiace drevo. Co je super, ze jedno take poleno hori az dve hodiny a zanecha len trochu popola.

Dnes poobede, ked som vyzdvihol dievcata po plavani, nesli sme domov ale do blizkej predajne alkoholu, dokupit par piv a este co nam chybalo v mojom skromnom bare. Umysel bol ist do predajne potravin, kde sme dokupovali ovocie, niekolko inych drobnosti ako vajcia, mlieko atd. Mali v akcii vyborne vyzerajuce kurcacie prsia tak som neodolal. Dokupil som Debrecinske klobasky a velky kus “Whole Smoked Pork Shoulder Picnic. Trochu som ho obrezal z masti a dal varit. To vezme dobre dve a pol hodiny. Namocil som aspon polkila fazul a tak z vyvaru bude fazulova polievka. Klara ma nahovara do polievky pridat trochu kapusty, vraj to obohati a urobi fazulnicu zvlastnu. OK, ako si praje! Ja do nej pridam zltu sosovicu, ktora sa pri vareni rozpadne, rozplynie a polievku pekne zahusti, ze nie je potrebne pouzit zaprazku. Tomu ma naucil Franta, ze on tak zahustuje polievky. Ked nebude dost, utriem este do nej zemiak alebo dva. Zo sunky budem potrebovat trochu na predkrm. Budu to sunkove kocky, syr a vajce zapecene v malych mistickach. To.je nejaky slovensky recept, velmi chutny, ktory uz mam odskusany. Nakoniec to bude velka vecera! Predkrm, fazulnica, rebra a potom hrozno a vyber syrov. WOW! Uz viem preco sa neviem zmestit do novokupenych lyziarskych nohavic!!!!

Minuly tyzden v pondelok som sa postavil na jednu z vah vo fitku a trochu som sa zhrozil ked vaha ukazala, ze mam 202.5 libier. Neviem ako spolahlivo ta vaha ukazala moju hmotnost, lebo o niekolko dni potom, jeden z osobnych trenerov obsluhoval novy pristroj co fitko dostalo. Pristroj ktory meria nie len hmotnost, ale urcuje aj BMI; BMR; percento tuku, tukovy objem a este nejake ine kriteria. Obaja s Frantom sme sa teda nechali na tom pristroji ohodnotit. To sme museli dat dole tenisky a stat na tej vahe bosi! Za kratko sme obdrzali vytlaceny rozbor dolezitych vysledkov. Vaha mi polichotila, lebo podla toho pristroja vazim 196.6 lb. BMI je 27.8; tuk 16.6%; tukova hmotnost 32.6 lb a este niekolko dalsich vysledkov. Co ma prekvapilo, ze Frantove percento tuku bolo o nieco vacsie ako moje. Za mesiac sa nechame znovu zmerat!

11 20 09 – piatok
Neviem ako sa to stalo ale vcera som sa k pokracovaniu v nacatom prispevku nedostal. Rano som bol vo fitku na trening, kedze som nemal precitane noviny, tak som doobeda dobiehal zameskane. Skocil som pre dievcata aby som ich priniesol domov po plavani a vacsinu poobedia sme stravili pripravou vecere. Ta sa vydarila, hostia si ju velmi pochvalovali. Dnes sa u nas zastavil z plavarne Ronny Kunstadt aj s dcerkou Oliviou, ponukol som mu nie len pivo ale aj fazulnicu. Tak mu chutila ze si dal hned druhy tanier a nevedel ju dostatocne vynachvalit. My sme mali s Ladom a Lidou prijemny vecer. Ja som to trochu prehnal s popijanim vina, Tazko sa mi islo dnes rano do fitka na trening. Aj ked som si dal tu namahu, prezliekol som sa a dokonca aj som urobil desiatku setov ale trening som predcasne ukoncil, odisiel som domov hodil som sa nazad do postele.

Hezeldean Rd. je cesta po ktorej denne chodim do fitka. Uz hadam viac ako dva roky tabule popri ceste ohlasovali, ze cestu budu rozsirovat na styri prudy asi 4.5 km usek od krizovatky Terry Fox v Kanate smerom na zapad cez Stittsville az po Carp Rd. Hezeldean Rd. je velmi dolezita tepna ktora spaja Sttittsville s Kanatou a vedie az do Ottawy. Od Terry Fox dalej na vychod uz rozsirenie cesty bolo davnejsie ukoncene a sa meni meno tej cesty na Robertson. Tie prace uz zacali pred styrmi dnami. Zatial je cely ten usek vykolikovany, rozlozene su pilony a podla informacii co som cital na oboch stranach cesty bude pruh pre cyklistov a chodniky pre pesich. Aby to vsetko mohlo byt urobene desiatky starych stromov bude musiet byt vyrubane. Intenzivne sa uz zacina pracovat aj na poliach popri ceste, kde budu stavat shopping centra, velke predajne ako je Metro, Rona, industrialne podnikove budovy a pod. Zatial by nemal byt problem s premavkou lebo oba doterajsie prudy budu zachovane pre trafik a ked sa dobuduju tie dalsie nove tak sa potom bude jazdit po nich a tie doterajsie budu strhnute a nahradene novym pokrytim. Trochu sa cudujem, ze s tymto projektom nezacali skorej z jara a nie teraz, ked prichadza zima.

Uz je pomaly koniec novembra a my stale mame chladne ale slnecne pocasie s vynimkou dneska, ked nam trochu prsalo. Ale uz zajtra ma byt zas pekne. Aspon daco, ved leto bolo mizerne, stale dazde, pod mrakom len raz zacas sa na nas usmialo slnko. Presne takto za tyzden budem sediet v jednom podniku v spolocnosti asi 40-tich ludi Frantovej rodiny, priatelov a znamych a budeme oslavovat jeho sedemdesiate narodeniny. On ich ma siedmeho decembra ale robia ich skor, pretoze uz nevedeli v decembri zohnat nic dobre. K nam sa chystaju na moje narodeniny o tyzden neskorsie prist Bela a Hana z Toronta. Budeme mat veselo! Len nech este chvilu vydrzi slusne pocasie bez snehu!

Prajem vam prijemny ostatok novembra a radostny prichod predvianocnych dni.

Milan