Monday, October 06, 2008

"Sorry", ze meskam s prispevkom.

Pred dvoma tyzdnami este nebol ani naznak prichadzajucej jesene, odvtedy sa vela zmenilo!
Ottawa 10 06 08 – pondelok
Minuly tyzden v piatok som si takto zasadol za pocitac s umyslom zacat pisat prispevok na moj blog. Dal som dohromady jeden plny odstavec, ked omylom som sa dotkol nejakej klapky a booom, vsetko sa stratilo. Rozcarovany, zavrel som pocitac, vediac, ze cez vikend sa urcite nedostanem k tomu, aby som nieco napisal. Cakal ma bohaty, spravnejsie povedane zaneprazdneny program.
Prvy serioznejsi vylet s Evou uz tradicne bol do downtownu a k Muzeu Civilizacie.
Predtym ako budem pokracovat chcem sa ospravedlnit, ze som si zas dal dlhu trojtyzdennu prestavku v pisani aj napriek tomu, ze som po letnej mesacnej prestavke slubil, ze budem “good boy” a moje prispevky budu zas pravidelne na mojom blogu v tyzdennych intervaloch. “Mea culpa, mea culpa” som vynikom a prosim o prepacenie. To moje dlhsie zdrzanie malo niekolko opodstatneni ale v principe to bola cista lenivost sa utrhnut, najst tri hodiny casu a napisane dat na web. Nemam ani ospravedlnenie, ze by mi chybala fotograficka dokumentacia. Naopak, mam hromadu fotiek z potuliek v Ottawe, Montreali, ci u Gabiho a Barbari na ich chate. Bude to mat len jeden problem, ze na vacsine fotiek bude dominovat pani Eva, ako nova “star” v nasom baraku.
Prehliadku muzea sme ponechali na iny termin. Boli sme sa pozriet na vystavu Greckej Civilizacie a film v IMAX "Divoky ocean".
Dnes sme zacali novy tyzden prekrasnym jesennym slnecnym a pomerne teplym pocasim. Ja som ho naviac zacal s vydatnym treningom. Spociatku len s Frantom, ale po prvych par setoch sa k nam lezernym krokom dostavil aj Peter. Krcil nosom nad nasim vyberom cviceni, ktore boli zamerane na vrchnu cast tela. Vraj by uprednostnil trening na nohy, lebo za dva tyzdne uz ide do Hor skalistych – Colorada na prve zimne sustredenie. Ako sa paci! Zostavil som mu dynamicky trening len na nohy. Pocitam, ze neskorsie svoj vyber olutuje, lebo dnes este chce ist na bicykel na dve–tri hodiny. Bude mat urcite “svalovicu”. Neviem, ako sa bude tvarit, ked zajtra nas caka trening na nohy?
Jeden z vyletov nas zaviedol do Fit parku a k vodopadom pri Carleton Univerzite.
Ja som si rano nejak dlhsie pospal po niekolkych nocnych vstavaniach. Zlakol som sa ked bolo 7 hodin rano a ja som sa prave prebral k zivotu. Vybehol som do kuchyne navarit dve termosky caju, kavu, otvorit pocitac a stiahnut nejakych jedenast mailov, rychle sa oholit a este aj dat nieco do ust, aby som pri treningu neskolapsoval od hladu. Noviny som len vybral z priedomia ale nestihol som sa do nich pozriet. Nechal som to na neskorsie, ked som sa vratil z treningu. Dievcata sa pred jedenastou vybrali na plavaren a ja k pocitacu. Pokial sa vratia mam este necelu hodinu nevyrusovaneho pisania. Pripravil som uz stol na obed, ohrievam polievku borsc, dufam ze to bude stacit. Veceru nepotrebujem pripravovat. V ladnicke zo soboty mame nejake tri rezne a bravcove pecene, ostane este aj na zajtra.
Este v ten isty den sme sa vybrali navstivit rozlahly park a byvanie nasej GG. (Governer General)
V piatok poobede, ked som sa vzdal pisania mojho prispevku zavolal som mojmu bratrancovi Jankovi, ci je v slusnej zdravotnej forme po tej nedavnej operacii prostaty prist k nam na navstevu. Pozvanie nie len prijal ale uvital, lebo jeho dcera Yvetta na vikend odisla do Toronta na navstevu k nejakej priatelke a tak by Janko musel ostat sam v tej institucii kde teraz byva. Dohodli sme sa tak, ze po treningu prenho pridem a pojdeme rovno do kina. Potom k nam a v nedelu rano po prichode Pierretty k Marianke spolu aj s Evou sa znovu vydame do kina. Navrh bol prijaty a vyber filmov ostal na mna.
Zastavili sme sa na "trhu" v starom meste a pochodili sme okolie parlamentu a blizkych monumentov.
V sobotu to bol viacmenej dokumentarny film so zaujmavym nazvom: “RELIGULOUS”. Bill Maher je znama komedialna osobnost v USA. Jeho matka bola zidovka a otec katolik. Aj ked bol vychovavany v respekte k nabozenstvu, ako dovrsil 13 rokov odmietol vsetky doktriny a v principe sa stal agnostikom. Cize prijal doktrinu “pochybnosti” o vsetkom spojenom s nabozenstvami. Nuz a to sa nesie v celom dokumentarnom filme, kde si vzal na musku vsetky dogmaticke rozpravky, ako su formovane roznymi nabozenstvami a satiricky si z nich robi svandu. V tej satire kritizuje bez vynimky vsetky organizovane nabozenstva. On “hra” hlavnu rolu (moderatora) v tom dokumentarnom filme, ktoreho scenar on napisal a film produkoval. Ja som sa velmi pobavil aj preto, ze jeho zavery su blizke k mojim nazorom na tuto oblast ludskej pomylenosti, slepoty a nekritickej viery. Jeden vsedny den pred asi desiatimi dnami sme sa vybrali do Montrealu a ku Gabimu a Barbare na chatu.
V nedelu sme sa vybrali na premieru filmu “APPALOOSA”. Po dlhom case zas jeden paradny western. V hlavnej ulohe, reziserom a scenaristom je Ed Harris a jeho spoluherci su Viggo Mortensen a Renee Zellweger. Za posledne dva, ci tri tyzdne, ja som videl viac novych filmov ako je: EAGLE EYE; LAKEVIEW TERRACE a ine.
Gabi sa velmi potesil nasej navsteve, mal si s kym pohovorit a usrkavat z vina.
Minuly tyzden vo stvrtok Kunstadti odisli do Toronta na par dni uctit si pamaitku Zuzkineho uja, ktory zomrel pred niekolkymi tyzdnami vo vysokom veku cez 90 rokov. Ja som dostal cestnu ulohu chodit krmit dvakrat do dna ich macku. Vraj som ju skoro otravil ked v domnienke, ze je to suche jedlo, nasypal som jeden taky sacek do nadoby a do druhej som dal nejake maso z konzervy. To “suche jedlo” nebolo jedlo, ale nieco ako liek, ktory macka mala dostat po jednom kusku rano a vecer s pilulkou. Zrejme macka toho zjedla viac, muselo jej byt zle, lebo sa povracala a Zuzka musela rychle upratovat aby to nevidel Peter. Neurobil som to umyselne a za omyl som sa ospravedlnil.
Barbara si pred nejakym casom zlomila nohu ked spadla a ma dost zlu zlomeninu. Ked sme odisli o niekolko dni podobny osud cakal Christophera ich syna. Na ceste domov sme sa zastavili v Montreali u Fera F.
Jeden z dovodov, ze som nejak nemal cas pisat, bola skutocnost, ze aj u nas v Canade tak ako aj v USA prebieha naplno volebna kampan zo vsetkymi zvratmi, obvineniami a tvrdych vymien nazorov. Ja som si samozrejme nenechal utiect televizne rozpravy na oboch stranach hranic, denne sledovanie nazorov verejnej mienky, chyb ktorych sa strany uchadzajuce o moc dopustili a co ich poskodzuje. Nejdem sa k tomuto stavu vyjadrovat aj ked mam svoje vyhranene nazory v com sa ludia mylia ked drukuju urcitym politikom a zatracuju inych. Mozno v najblizsich prispevkoch sa trochu viac rozpisem
Rana aj ked boli v poslednych dnoch slnecne, na travniku golfoveho ihriska uz prvy srien a lahky mraz kazde rano. Listie zo stromov rapidne opadava. Skoro pride sneh!

Teraz nas vsetkych viac zaujma katastrofalna financna situacia, ktora sa horsi kazdym dnom. Da sa hovorit o krachu burzy a ako dosledok ku krachu v mojich investovanych usporach. Za jeden mesiac som stratil viac ako 40% uspor, vyparilo sa a je nezavratne stratene. Moj financny poradca prisiel pred par dnami s navrhom zachranit co este ostalo. Dal som mu zelenu investicie vybrat a co ostalo ulozit niekde kde sa uz neda nic stratit, garantovanu investiciu. Ci to pomoze a nieco mi este ostane neviem. Viem len jedno, ze pre taku situaciu nejdem spachat sebevrazdu skokom z mostu do Ottawa River.
Pozdravujem a prajem peknu jesen!

Milan