Thursday, September 11, 2008

9/11 a vymena straze


Posledna vecera na rozlucku u Kunstadtov. Posledna vychadzka a rozlucka s bicyklom. Cakanie na letisti na pani Evu - vymenu straze !
Ottawa 09 11 08 – stvrtok
Chystal som sa pred obedom otvorit pocitac s umyslom dat dohromady par riadkov, pripadne par odstavcov, ako prispevok na moj blog. Je presne 12 hodin na obed, dievcata su este stale na plavarni a mne to dovoluje v klude sa rozpisat a hadam ukoncit stranu alebo dve. Mam par cerstvych fotografii a tak budem schopny doplnit text aj s fotografickou dokumentaciou. Zacal som pisat, ze som sa prave chystal otvorit pocitac, ked som obdrzal neocakavany telefonat zo Svajciarska. Po prvykrat za dlhe roky sa ozvala Mariankyna teta Irenka a jej manzel Palko, najmladsi brat Mariankynho otca. Ja som s nimi roky dost pravidelne pisomne komunikoval. V poslednom case som uz dlhsie korespodenciu zanedbal. Odkedy som zacal komunikovat cez pocitac, internet, Skype a MSN Messengera, nejak som pozabudol na ine formy. Vacsina ludi, co som udrzoval pisomny kontakt dnes az na par vynimiek, vsetci su napojeni na internet. To mi dovoluje udrzovat pisomny vztah takouto cestou, obycajne kratkou vymenou informacii, alebo reakciou na doslu postu. Nejak sa mi uz nechce do pisania dlhych listov a priznam sa, ze mam dokonca problem raz za tyzden, ci desat dni napisat moj prispevok na blog. Uplietol som si na seba bic, bol by som urobil mudrejsie s takouto formou kontaktu si nezacinat. Teraz uz treti rok ma “boli” hlava ked mam sadnut za pocitac a dat dohromady dve strany textu. Myslim, ze je to viacmenej obycajna lenivost, nedostatok vole a energie sa tomu venovat.

Po asi polhodinovom meskani konecne prisla pani Eva, vesela aj napriek dlhemu skoro 24 hodinovemu cestovaniu.
V poslednych dvoch dnoch to nebol jediny prekvapivy telefonat. Predvcerom mi zavolala z Toronta Eva F. s ktorou som posledne hovoril hadam pred siedmimi rokmi. Evu poznam este z Kosic ako velmi peknu blondinu, ktora chodila do gympla s Mariankou a myslim aj Zuzkou. Prvykrat sa vydala za nasho priatela Sana K. s ktorym odisla na Maltu, kde on umrel zahadnou smrtou. Eva s nim mala krasne dve dcery, dnes obe su lekarkami na Slovensku. Po case sa Eva vydala druhykrat za bohateho Kosicana, ktory si vedie vynimocne dobre financne v Toronte. Prijemne sme si pohovorili, pospominali nasich znamych, priatelov z toho obdobia, kto a ako sa drzi. Padlo mi celkom dobre, ze si niekto z davnych priatelov takto na mna spomenul.

Hajde rovno na parkoviste a dlhsia cesta domov po zastavke u Zuzky.
Dnes si vsetci na tomto Americkom kontinente a hadam aj v inych krajinach spominame na udalost nesmiernej ludskej krutosti, zbabeleckej akcie znamej pod cislom 9/11 z pred siedmych rokov, ked banda krvoziznivych extremnych moslimskych jihadistov uniesla niekolko lietadiel a dve z nich napalili do New Yorskych dvojiciek, jedno lietadlo do pentagonu a stvrte po vzbure cestujucich stroskotalo. Tisice nevinnych obeti! Ten nasilny akt preliatia nevinnej krve masivnej vrazdy zmenil aj mna! Ja som si zakladal, ze som tolerantny clovek, ale po tejto akcii som prestal byt! Tolerovat netolerantnost je nepriatelna a ja mam v principe velmi negativny vztach ku vsetkemu co nie je zalozene na rozumovosti – “reasons”. Dnes je to hlavne Islam pre svoju nasilnu nabozensku filozofiu. Nemam pre nich jedneho dobreho slova.

Privital ju a odviezol moj vylesteny Pontiac Grand Prix.
Nuz a teraz Amerika a hlavne Europa sa ide pokakat z Barak Hussein Obamu, potencionalneho buduceho prezidenta USA. Pomiesna rasa jednou tretinou cernoch, jednou tretinou beloch a ostatok je arabska krv, clovek pochybnej minulosti a aktivit ale bezosporu vyborny orator, stihly, vysoky s krasnym usmevom a “charming” zjavom a chovanim. Kupil som si knihu: “THE OBAMA NATION”, od PHDr. Jerome R. Corsi. Som v nej po usi. J.R.Corsi je autorom mnohych knih #1 New York Times bestsellerov ako; Unfit for Command a ine. V jeho poslednej knihe varuje Ameriku a upozornuje na jeho ultralaviciarske nazory, na silne konekcie s Islamom a radikalnou politikou jeho otca a otcima. 20 rocna nabozenska associacia Obamu a jeho manzelky s “black liberation theology”, s Chicagskym podsvetim a mnoho ineho! Je to fascinujuce citanie o jeho polygamistickom otcovi styroch nevlastnych matkach a tucte nevlastnych surodencov. Obamova radikalna lavicova politika a umyselne vytvoreny kult osobnosti ako vysledok povedie USA k nesmierne drahej a “self –destructive direction” doma a vo svete. Corsi dalej uvadza ze po Obamovej prezidencii US bude militaristicky oslabene a ekonomicky stracajuci sa narod. Ale o tomto som nemienil pisat!

Posedeli sme po prichode aspon do druhej po polnoci! Pohar brandy na privitanie a islo sa spat.
PrveTento ubehly vikend a par dni dodnes boli velmi zaneprazdnene z jednoducheho dovodu “vymeny straze” pre Marianku. Marcela po desiatich mesiacoch odchadzala nazad na Slovensko a vymenit ju prisla pani Eva z Blavy. Este v piatok nas pozvala Zuzka na rozluckovu veceru pre Marcelu. Pozvani boli aj Dasa s Romanom s nimi som vas oboznamil v poslednom prispevku ked sme boli na navsteve na ich chate. Zuzka sa trhla ako obycajne! Vzdy pride s niecim novym. Tentokrat to bola studena letna zeleninova polievka. Rebra, kuracie “drums”, prilohy. “Good staff!”

Prve ranajky v Canade s debrecinskou klobaskou!
V nedelu vecer sme so Zuzkou isli cakat pani Evu. Mala prist okolo jedenastej v noci, ale trochu meskala. Domov sme sa dostali po polnoci a bez kufrov. Ostali trcat v Montreali, lebo to bolo miesto kde Eva prechadzala cez pasove oddelenie. Tam ju trochu pozdrazali, ba dokonca mi zavolali a spovedali ma, ci ju poznam, moj dovod preco som ju pozval a viac informacii. Nakoniec jej hned na mieste predlzili viza na 6 mesiacov a upozornili ju, ze ked bude chciet ostat dlhsie, mesiac pred vyprsanim musi poziadat o predlzenie. Co je bezna vec, ktoru stale robim. Obe zavazadla priniesli v pondelok vecer.

A vecera na rozlucku s Marcelou a na privitanie novej "caregiver" pre Marianku.
Marcela uz bola dva dni zbalena a prestahovala sa do mojej pracovne dole a uplne uvolnila izbu pre Evu. Eva sa az na druhy den zacala ubytovavat. My s Marcelou sme este doobeda stiahli dva demozony uz hotoveho vina do dalsich doch. Poobede sme vsetci aj s Marcelou vyrazili na letiste. Ziaden vazny problem. Odprevadili sme ju a rozlucili sme sa. Ako ma informovala jej dcera Jana, Marcela sa stastne vratila do Kosic, vcera neskoro vecer.

Rozlucka s Marcelou na letisti! Stastnu cestu! Vdaka za vsetko co si urobila pre Marianku!
Vymena teda dopadla dobre. Tie necele dva dni co Marcela mala pred odchodom, poukazovala Eve co bolo potrebne, ako to tu chodi a vzala ju aj na plavaren a previedla na bicykli do blizkeho okolia. Eva sa uz dnes spojila so svojou rodinou cez Skype, trochu pohovorila, videla vnuka a tak kontakt cez Skype je paradna vec.
Prva samostatna cesta na plavaren a nazad. Vsetko dopadlo dobre!
Mame uz druhy krasny slnecny a este stale teply den. Zajtra a na niekolko dni dazd a chladnejsie pocasie. Skoda, lebo leto len pre nas zacalo a uz je po nom.

Prijemny jesenny cas prajem z Ottawy

Milan