Saturday, October 25, 2008

Chodniky v Amberwood Village

Ottawa 10 24 08 – piatok
Posledne dva dni, stvrtok a dnes v piatok som mal dost vytazene, zaneprazdnene dni! Urcite viac ako v ine normalne dni. Boli “nenormalne” lebo sme mali krasne slnecne a pomerne teple pocasie aj ked sa pomaly konci oktober a v noci uz silnymraz okolo -5 stupnov. To ma vyburcovalo k aktivitam, ktore nerad robim, ale musim. Hrabanie listia a napchavanie papierovych vriec. Vcera som bol rano na treningu ako obycajne kazdy den. Pocital som, ze budem trenovat len s Frantom. Peter sa este vecer ospravedlnil, ze nepride k voli velkemu “SKI SHOW” v Ottawe, kde “Kunstadt Sports” ma jednu z najvacsich expozicii. Obaja s Frantom sme sa milo prekvapili, ked sa vo fitku z nicoho nic objavil aj Peter! Tak sme vsetci traja sudruzne trenovali. Ja som musel okamzite pozmenit nasu rutinu tak, aby sme vzdy tvorili trisety. Nerad mam ked niekto v treningu odpociva viac ako je treba prejst s jedneho naradia na druhe! Takto po ukonceni jednej serie na jednom naradi okamzite tlacim treningovych partnerov sa presuvat na dalsie a dalsie. Styri krat dokola, ked zas menim trisety na inom naradi a pre ine svalove partie. Bol to vydatny trening! Za hodinu a par extra minut sme stihli urobit 12 roznych cvikov po styroch seriach. Dohromady 48 serii. To je slusna intenzita treningu.


Cestou na plavaren Eva urobila mnoho peknych jesennych zaberov z chodnikov v Amberwood Village. Nebudem zabery dalej komentovat, len si uzite pekne fotografie nasej jesennej prirody.

Spomenute “Ski Show” sa zacalo dnesnym dnom a bude trvat do nedele poobedia. Je to velka predsezonna akcia. Na tom show sa zucastnuju vsetky vacsie sportove predajne, nie len z Ottawy. Zastupene su aj vsetky najvacsie lyziarske rezorty z celej Canady a USA. Pre Kunstadtov je to jeden z najuspesnejsich dni, ked predavaju asi na rovnakej urovni ako v predvianocne dni. Minule roky som sa aj ja tam vzdy zastavil. Tento rok asi nepojdem lebo budem mat tu Janka, mojho bratranca. Ja som ho pozval este minuly vikend aby prisiel k nam. Ospravedlnil sa, ze nebude moct, lebo sa potrebuje stretnut s nejakym pravnikom aby mu potvrdil splnomocnenie. Janko pobera Slovensku penziu a ma na svojom ucte na Slovensku celkom slusnu hromadku penazi. Chce aby mu to banka pretransferovala na jeho ucet tu v Canade. Radsej ich utrati tu niekde v kasine ako by mali sediet na Slovensku, kde pocita, ze sa uz na Slovensko nikdy nevrati. Dnes poobede mi zavolal, ze kedy prenho pridem. Tak ako v minule vikendy pojdem prenho po treningu v sobotu a rovno od neho do kina. V nedelu este raz, pravdepodobne aj s Evou a potom ho odveziem nazad do jeho rezidencie.
Spomenul som, ze som bol trochu viac vytazeny tieto posledne dva dni. Ano, po tom ranajsom treningu vo stvrtok som skocil do Independent predajne, nie len na nakup potravin ale zastavil som sa aj v lekarskej “walk-in” klinike, ktora je sucastou predajne, podobne ako aj farmacia. Nechal som si vziat krv na plne vysetrenie ako o to poziadal moj “novy” rodinny lekar, co v tej klinike ordinuje. Totiz, pred nejakym tyzdnom, ked mi dochadzali moje pilulky na vysoky krvny tlak, skocil som tam si predpisat dalsie. Lekar co mi to predpisal pred polrokom tam nebol, vzal ma iny, co bol v sluzbe Dr, Watson. Ked som na nom chcel aby mi predpisal tie pilulky na polroka, odmietol. Vraj chce najskor vidiet vysledky krvnej skusky a rozbor mocu. Ked nemam rodinneho lekara, on ma vezme aj ked neprijma novych pacientov. Very good! Dnes v Canade najst rodinneho lekara je velmi tazke, tak som to privital. Vcera, po 12 hodinovej hladovke som sa po treningu v klinike zastavil a dal krv na rozne testy. Potom ma cakal este nakup potravin. Dievcata medzicasom odisli na plavaren a tak som musel sam vybalovat ten velky nakup. No problem! Len co sme nieco zjedli, ja som sa s Evou vybral pred nas barak a usilovne uz asi po tretikrat som zhrabaval listie a hromadil na nasej ulici. Bola uz toho poriadna kopa. Nas prezident korporacie nam poslal kratky list, ze kontrakt s podnikom co nam cistil ulice, kosili travu atd.. skoncil minuly tyzden. Prusvih, lebo finalne opadavanie listia zo stromov sa prave zacalo tym tyzdnom. Ako som tomu porozumel, je na nas listie upratat. Tak hned vcera poobede som sa do toho pustil! Eva zatial zametala garaz a driveway. Ja som naplnil asi 5 velkych papierovych vriec. Cela ta robota vzala aspon dve hodiny.
Dnes bol trochu iny program! Este vcera vecer mi zavolal Franta, ze nepride na trening, lebo musi ist synovi ukoncit pokrytie strechy. Vedel som, ze Peter tiez dnes nepride na trening, tak som sa nakoniec rozhodol, ze nepojdem ani ja. Ked z nijakeho ineho dovodu, tak zo solidarity. Ale nie len preto! Rano, ked som sa zviechal z postele citil som kazde svalove vlakno v celom tele. Dobre padne nechat telu trochu oddychu!!! Rano som sa vybral do jedneho laboratoria na X-ray, rentgen mojho krku. Trochu ma zarazila cakaren, naplnena desiatkami ludi cakajuci nie len na X-ray, ale aj na blood test a ultra zvukove vysetrenia atd. Len co som bol hotovy, vybral som sa do jedeneho podniku kde som niekedy davno kupil zimne pneumatiky a nechal som si ich prezut. Od vtedy u nich si ich nechavam vzdy nahodit pred zimou. Tentokrat som tam skocil si urobit appointment doredu. Ked som videl to preplnene parkoviste, nemohol urobit nic mudrejsieho. Dostal som appointment na buduci tyzden v utorok poobedie. Mam priniest auto a nechat na parkingu, vyzdvihnut si ho budem moct okolo siestej vecer. To je trochu tvrde, cakat 4 hodiny. Budem musiet niekoho poziadat aby ma zviezol domov. Nazad poziadam Pierrettu, aby ma tam vyhodila, ked sa ona bude vracat domov.
Moj den ale neskoncil len s tymto appointmentom. Pred nejakym rokom provincna vlada sa rozhodla ze za kazdu kupu nejakeho alkoholu alebo piva musime zaplatit poplatok za flasky. Tie je mozne vratit a zinkasovat ten poplatok v predajniach piva. Kedze som mal preplnenu krabicu s flaskami rozhodol som sa ich vziat a spenazit. Dostal som len 5 dollarov a nejake drobne. Aj to je lepsie ako nic, alebo ako zvykla hovorit Klara “lepsie ako drotom do oka”. Zatavil som sa v predjani alkoholov a vin – LCBO a dokupil som si flasu brandy, Canadian whisky a tiez Jack Daniels bourbon whisky. Nejak som si posledne mesiace oblubil popijat tento bozsky napoj. Nedotkol som sa ho az po skonceni dalsej sichty, upratavania backyardu, kde bolo velmi vela listia. Vzalo mi to dalsie dve hodiny listie zhrabat a potom naplnit do papierovych vriec. Celkom ma to vycerpalo a tak po robote bol zasluzeny drink Jack Daniels. Potom ma cakala dalsia sichta, napisat tento prispevok na moj blog.

Pred dvoma tyzdnami ked som mal u nas Janka tak po navsteve kina sme sa zastavili v jeho rezidencii na obed a malu prechadzku okolim.

Musim sa ospravedlnit, ze nemam nejaky velky vyber fotografickej dokumentacie za posledny tyzden. Urcite ale mam dost zaberov z pestrofarebnej jesene v nasom susedstve urobene viacmenej s Evou pri dennych prechadzkach, alebo mnou. Prilozim, co lepsie mam! Mozem to nazvat “chodniky nasim susedstvom” alebo "na ceste na plavaren".
Minuly tyzden som Evu vzal do kina AMC 24. To urobim aj zajtra ked Janka aj Evu vezmem na najnovsi "High school 3 muzikal".
Blizi sa nezavratne zima. My mozeme ocakavat na najblizsie dni dazd ale mozno aj sneh. Trochu priskoro!
Naznakom prichadzajucej zimnej sezony je uz poravidelny nocny mraz a rano srien!
Pozdravujem a prajem prijemnu jesen.

Milan