Saturday, June 21, 2008

Prvy letny den 2008

Vo stvrtok nas prepadla dalsia silna burka s lejakom, dufame, ze posledna. Ved nas "mocilo" cely tyzden! Konecne v prvy letny den sa dostavilo krasne slnecne a teple pocasie!
Ottawa 06 21 08
Prvy letny den. Nielen podla kalendara, ale aj podla pocasia. Konecne po mnohych dazdivych a dost studenych dnoch sa ukazal krasny slnecny, teply den. Za nejakych 20 minut uz budu tri hodiny popoludni. Teplomer ukazuje +26 stupnov. Rano, uz o 8 hodine sme s Frantom boli vo fitku. Peter neprisiel, ako mi vcera povedal, vraj ostane dlhsie v posteli, ze sa v poslednych dnoch nie dobre citi a potrebuje odpocivat. My dvaja sme sa bez neho pustili do nasho standartneho 70 minutoveho treningu: 20 minut kardio a ostatok “weight training”. Dnes, kedze je sobota a uz mam za sebou 5 treningov tento tyzden, zvolili sme lahsi trening, hahahaha, aby sme si na vikend prilis neublizili. Zamerali sme sa na mensie svalove skupiny ako su ramena, biceps, triceps, abdominals. Pre zmenu sme zaradili do dnesneho programu vacsinu cviceni s volnymi cinkami, kladkami a len niekolko na strojoch ako je “Smith machine”. Ja osobne velmi oblubujem cvicit na tejto univerzalnej masine. Viem na tom urobit cely trening, tucet cvikov plus, pokryvajuc vsetky svalove skupiny. Tak ako ja oblubujem tuto masinu, Peter naopak ju nenavidi.

V piatok sme boli na posedeni a chutnej veceri u Kunstadtov.
Ten lahsi trening som navrhol aj z ineho dovodu. Nielen, aby sme si nebodaj ublizili a mali sme pokazeny vikend. Bol som nevyspaty, mal som len par hodin spanku cez noc. Nechcel som to prehnat, ked som nestal na nohach v plnej sile. Este vcera doobeda moj pocitacovy system pracoval ako hodinky. Poobede, ked som si chcel skontrolovat postu, vypovedal mi sluzbu, nevedel som nejako otvorit internet. Predtym, ako sme sa vybrali ku Kunstatom na veceru a posedenie otvoril som pocitac niekolkokrat, nic! Zacal som byt z toho trochu nervozny, nevedel som si vysvetlit, co je dovod toho strajku. Nechcel som sa velmi hrabat v pocitaci a hladat dovod, oby som si nepokazil ostatok vecera u Petra a Zuzky. Ten bol velmi prijemny! Aj ked sme vecerali vo vnutri, posedeli sme pred vecerou a po nej vonku na ich terase. Zacal byt teply a prijemny vecer, predzvest dnesneho dna. Zuzka sa ako obycajne “trhla” a pripravila paradnu veceru. Polievku z rozmixovaneho poru a inej zeleniny, steaky s pecenym zemiakom, kyslou smotanou ochutenou na drobno nakrajanou uhorkou, oblozeny baklazan a karfiolovy salat. Bolo toho tak vela, ze som nedokazal zjest vsetko, co mi bolo nalozene. Vypil som pocas tych troch hodin jeden drink “Virgin Mary” bezalkoholove Clamato a dva pohare cerveneho vina.

Vonku sme posedeli pred vecerou a po nej. Hlavne jedlo bolo v jedalni.
Ked sme sa vratili domov, Marianka isla rovno do postele spat, Marcela dole k telke a ja v jedalni za pocitac. Dalsia hodina zbytocnej namahy, tak aj ja som odisiel spat. Zrejme to rozrusenie z neuspechu napojit sa na internet mi nedalo dlho spat. O jednej som bol hore a za pocitacom. Dalsie dve hodiny brazdenia po vsetkom moznom v pocitaci. Bolo to dobre len k jednemu, ze clovek sa oboznamuje s usporiadanim pocitaca a jeho mnou neobjavenych tajnosti. Pocul som, ze dole ide hlasno telka. Vedel som, ze Marcela urcite zaspala pri nejakom programme. Vybral som sa pozriet a ako som predpokladal, prebrala sa ako som zasvietil svetlo a isla spat do svojej izby. Ja som sa tiez vratil do postele okolo stvrtej, chvilu som cital uz davnejsie rozcitanu knihu: INVISIBLE PREY od autora John Sandford. Zdriemol som este nejaku hodinu, aby nieco po siestej som bol znovu za jednym aj druhym pocitacom. Povytahoval som vsetky kable, droty a pozasuval nazad. Postiskal rozne knofliky a bingooooo! Internet sa otvoril! Dufam, ze pri vsetkych tych manipulaciach a hladania riesenia som nepobalamutil pocitac a bude pracovat ako predtym. Mam take vazne podozrenie, ze to nakoniec nebol na vine moj pocitac, ale pravdepodobne server, ktory vypadol na viac ako 12 hodin. Great, som ukludneny a spokojny ze zas mozem prijimat postu, tulat sa po webovych strankach a dat na moj BLOG tento moj dalsi prispevok, zial viacmenej bez fotiek. Nemam vela cerstvych.

Napodiv, ja som sa zmestil do nohavic a bol schopny ich zapnut, ktore lezali na polici cely rok od navratu zo Slovenska.
Nervozna noc, len par hodin spanku, nijak neubralo na intenzite nasho treningu. Odskakali sme, co sme mali urobit. Ked sme vysli z fitka viacmenej zartom som navrhol Frantovi ist trenovat aj v nedelu. Prvykrat zaprotestoval, ze nase stare tela si potrebuju aj odpocinut, dat svalom pohov, aby sa zrehabilitovali a v pondelok sme boli v plnej sile. Ja som tu nedelu nemyslel vazne, to som len provokativne zazartoval, lebo som vedel, ze Franta ocakava vecer nejaku vacsiu navstevu. Rozhodol sa este skocit do blizkej predajne potravin “Farm Boy” nieco dokupit. Isiel som aj ja, vzdy sa nieco najde naco minut peniazky. Kupil som velku krabicu malin, boli na zlave a tiez jahody, jablka, dynu, banany, “mini bokchoy”. Mimo toho dva obrovske morcacie stehna, zemle, smotanu, nejaku zeleninu ako paradajky “cucumber” atd.. Predvcerom som na veceru robil kurcacie stehienka na sposob paprikasu. Vyborne to chutilo. Vcera som z mraznice chcel vybrat bravcove kare a omylom som vybral a rozmrazil znovu kurcacie stehna. Odlozil som ich rozmrazene do ladnicky a dnes, ked som sa vratil z fitka a nakupu potravin som sa hned pustil do varenia. Aj teraz som ich pripravil podobnym sposobom ako paprikas. Akurat by sa hodili k tomu urobit nokerle alebo zemiaky. Nevadi, je toho dost na dnesnu veceru a ostane este aj Marianke na zajtra, ked pride Pierretta. Mame este pol hrnca kurcacej polievky. Ta bola na dnesny obed. Teraz, predtym ako sa dievcata vybrali na prechadzku ma Marcela poprosila, ci by som ako predkrm nemohol urobit krevety “shrimpy”. No problem, ved je sobota, tak trochu slavnejsia vecera moze byt! Budem ich robit na vine s vela cesnakom.

Marianka bola nezvykle vazna pocas vecera, to sa nestava, ked prideme ku Kunstadtom, Peter ju vzdy vie rozveselit.
Vo stvrtok vecer som sam sedel dost dlho pri telke a usrkaval som z vodky a kahlui. “Cierny Rus” to je zabijak. Rano som nevedel sa z toho poriadne prebrat. Co bolo horsie, ked som vo fitku rano si zmeral krvny tlak, bol nezvycajne nizky 105 / 65. To ma tak ani nevzrusilo, bol to ucinok pilulky na prazdny zaludok. Len neviem, ci som nevzal omylom dve? Po treningu som si isiel znovu merat a to ma vystarasilo. 95 / 55. Necitil som sa velmi dobre! Po navrate domov som zalahol a doobedie prelezal. Okolo obeda ako ked by jeden svihol zazracnym prutikom, nevolnost presla a bol som perfektne OK. Urcite to bol nasledok “opice“ z popijania toho Cierneho Rusa, ako sa ten drink vola. Dnes rano, pred treningom som mal idealne hodnoty 125/75 a po treningu este trochu nizsie 118/70. Minule som na opasku musel urobit extra dierku a posunut ju o 2.5 cm nazad. Zda sa, ze sa mi trochu scvrkol obvod okolo pasu. Po dlhom case som znovu dokazal zapnut jedny jinsy ktore lezali od minuleho leta v polici. Zhodil som aj z hmotnosti, obleceny som vazil 197 lb. Zda sa, ze sest treningov kazdy tyzden zacina prinasat vysledky. Ja som bol v popijani velmi striedmy, len dva pohare cerveneho vina za vecer.
Do stredy este ma byt take neiste pocasie, obcasne sprsky, ale inac aj slnko a par mrakov.. Konecne, ved je prvy letny den. Vcera bol najdlhsi den roku a od dnes sa zacnu dni skracovat. Leto pre mna bude politicka nuda. Vcerajsim dnom parlament sa rozisiel a pridu zasedat zas az niekedy v septembri. Co je horsie, ze aj take programy ako je POLITICS a MIKE DUFFY LIVE skoncili! Co budem robit, ked ako politicky addict nebudem mat svoje pravidelne fixy, davky politiky?
Dnes vecer, ako predkrm krevety nam obrovsky pochutili.

Pozdravujem a prajem prijemne leto!

Milan