Tuesday, February 26, 2008

Fujavica a dalsie este pridu

Zima 2007 / 2008 je druha najbohatsia na mnozstva snehu v mojej pamati. Pred par rokmi, ked u Marianky bola Martina, mali sme tiez dni s bohatou nadielkou, ale nie tak vela, ako tuto sezonu.
Ottawa 02 25 08 – pondelok
Myslim, ze to bolo v sobotu, ked som sa dost prestrasil. Dievcata sa vracali z prechadzky. Ja som si cital, ked som zapocul zvoncek u dveri. Pred dverami stal nejaky mladenec. Otvoril som dvere a mladenec sa ma opytal “Je to vasa manzelka?” ukazujuc prstom do nasej ulice, kde asi v jej polovicke stala Marcela a na nej “visela” Marianka. Kolena podlomene, neschopna sama stat, ci ist dalej. Bola vsak pri plnom vedomi. Ked sa dievcata vracali z prechadzky domov, Marianka vraj nabrala nezvykle rychle tempo chodze. Marcela mala co robit jej stacit. Ked zrazu asi 50 m od nasho bungalowu sa Marianka na Marcelu zavesila, aby nespadla. Fyzicky vraj uplne kolapsovala, nie len nohy. Okolo nich presiel nejaky pan s autom a isiel ho zaparkovat. Bol s nim aj mlady muz. Marcela poziadala toho pana, ci moze zazvonit na cisle 13. V momente, tak ako som bol, len v tricku a v papuciach vybehol som k nim a s tym spominanym panom sme prebrali od Marcely Marianku, ktoru sme priniesli domov. Museli sme ju skoro niest, lebo len nevladne preberala nohami, ako sme ju tahali do domu. Posadili sme ju na lavicu a stiahli sme z nej bundu a nohavice. Ostala v pulovri a teplakoch. Vypila pohar sladeneho caju a bola OK. Slabost presla a za chvilu uz sama masirovala k telke. Mne nebolo do smiechu a Marcele asi tiez. V noci z pondelka na dnesok sa prihrnula dalsia mierna fujavica. Rano uz bolo par cm cerstveho snehu.
V nedelu, ked k Marianke prisla Pierretta, poziadal som ju aj Marcelu, aby pre buducnost nechodili na dlhsie prechadzky ako polhodinu. Radsej nech idu s Mariankou dvakrat na podstatne kratsie vylety do okolia. Aj ked sa zda, ze jej zdravotny stav je stabilizovany, nam tie zmeny k horsiemu viacmenej unikaju. To preto, ze my sme s nou neustale v kontakte. Ludom, ktori ju nevidia casto, tie zmeny su urcite vyraznejsie. Dva ci tri dni predtymto malym incidentom, obaja sme boli na rocnu zdravotnu prehliadku. Lekar nas oboch preklepal, vypocul, zkontroloval reflexy, ohmatal brusne organy a zkontroloval krvne a mocove testy. Oboch nas vychvalil, ze sme vo vybornej fyzickej zdravotnej kondicii. Moje vsetky krvne vysledky su vraj vyborne az na mierne zvyseny cukor v krvi (6.1). Cukor okolo 6.9 az 7 je nieco ako hranicna ciara pre cukrovku. Moj krvny tlak je vraj pod kontrolou a Mariankin trochu viac nizky, akoby sa patrilo. Mne dal kompliment, ze podla vsetkych vysledkov som chlap biologicky v 50 –tke. Bodaj by z neho hovoril “pan boh”!!! Pravda je trochu ina! Vyjadril tiez polutovanie nad tym, co sa deje s Mariankou, hlavne v jej hlavicke. Ale s tym sa zial neda nic robit!
Ked by zasvietilo slniecko pohlady do nasho "backyardu" by urcite vyzerali lepsie!
Ked som v nedelu informoval Pierrettu o tom malom incidente a ziadosti skratit ich vychadzky, spomenula, ze pre kazdu istotu bude so sebou nosit svoj mobilny telefon. Vtedy vzkrsla vo mne myslienka, ze by hadam bolo mudre, aby som aj ja kupil nejaky jednoduchy mobil, ktory by so sebou vzdy nosila Marcela ked pojde s Mariankou von. Ked by sa nieco podobneho malo opakovat, aby ma mohla zavolat prist pre ne. Asi tak urobim v najblizsich dnoch. Urobil by som to hned zajtra v utorok, ale asi nevytiahneme nohy z baraku. Predpovede pocasia na zajtra slubuju az 15 dalsich centimetrov sneznych zrazok. Snezenie ma trvat cely den a z do neskoreho rana v stredu. Vo stvrtok ma byt slnecne pocasie, ale cez den -12 stupnov. Dalsie dva dni snezenie bude pokracovat. Dnas rano vo fitku sme sa dohodli s Frantom, ze asi zajtra vynechame obaja trening. Trepat sa do fitka v takom necase skutocne nema vyznam. Pre mna o to viac, ze som dnes naplnil auto benzinom a presiel som cez “car wash”! Nech Arabou slak trafi, cena za jeden liter vybehla na $1.10. Staci sa pozriet na tie neuveritelne stavebne projekty v Dubay a clovek hned vie, kde idu nase peniaze. A ten potrhnuty “usful idiot” David Suzuki bol na parlamente, vyzval poslancov, aby okamzite nastolili na vsetko co sa konzumuje, tzv. “carbon tax”. Dalsi podvod, dalsia dan, ako zdierat chudobu. Miliony, ked nie biliony posielat do Ciny a Indie v ramci vymeny a kupcenim s “horucim vzduchom” - carbonovych kreditov. V Britskej Columbii uz zaviedli carbon tax. Nebude dlho trvat a aj ostatne provincie naskocia, ked je dovod, ako obrat ludi o tazko zarobene peniaze, politici to vdacne uzakonia.
Fujacit ma az do stredy rana a mame obdrzat az 15 cm noveho snehu. V piatok a sobotu ma prist dalsia varka snezenia. Medzi tym slnecny ale studeny stvrtok (-12).
Ale to som sa zas zaplietol do problematiky, ktora mi asi uzenie srdecny infarkt. Radsej prec od toho problemu. Chcel som este spomenut, ze ma tak trochu sokovala v nedelu Pierretta, ked mi oznamila, ze ona je v serioznom zdravotnom probleme. Ze ma silnu cukrovku, o ktorej bola informovana po nedavnej lekarskej prehliadke. Jej hladina cukru v krvi je 18! Ved to je hotova pohroma a ja si robim problem s mojou urovnou 6.1? Hm?
V nedelu ma Pierretta prekvapila informaciou, ze jej zistili cukrovku a v dost nebezpecnom stadiu.
Dnes poobede ako som sa rozpisal a tak akurat som skoncil vyssie s prvym odstavcom, ozval sa u dveri zvoncek, podobne ako v sobotu. Rozklepalo sa mi srdce, znovu som sa vylakal, vidiac dokonca zaparkovane auto na mojej “driveway”. “Marianka je zas v prusvihu?” Dievcata by sa prave v takom case mali vratit pomaly z plavarne. Vydychol som si, ked som cez okno videl pred dverami stat Lidu P. Ako slubila pred par dnami, ze sa tento tyzden u nas zastavi na jednu kavu. Prisla autom z plavarne, kde tiez chodi pravidelne plavat. Kratko po jej prichode prisli aj dievcata a zrejme nebol ziaden problem s Mariankou. Ulavilo sa mi!
Marianka po tom sobotnajsom malom incidente je fajn, citi sa dobre a dalej chodia na prechadzky. Len trochu kratsie ako v minulosti.
Ja som sa rano, na ceste z fitka zastavil v predajni Sobey’s. Marcela ma poziadala kupit farbu na vlasy pre Marianku. Chystam sa ju zajtra ostrihat, podobne ako som ja ostrihal seba pred par dnami. Maju to tie zeny predsa len lepsie, ze nikto sa nepozastavuje nad tym, ze si skoro vsetky prefarbuju vlasy. Boh zavaruj, aby si chlap prefarboval vlasy, hned Ta kazdy oznaci, ze si “sisi”. Mojim druhym dovodom bolo kupit kolienka, chvostiky a paprcky na bravcovu huspeninu, “studeno” na Orave a “koconina” na vychode v Kosiciach. Kede prisla Lida, tie sa uz varili a mal som dokonca uz uvarene na tvrdo vajcia, ktore pojdu do huspeniny, ako aj ocistenu zeleninu. Len potom, ked odisla Lida ma cakala neprijemna a spinava robota. Este pred piatou vecer, vsetko bolo urobene, nadoby umyte, maso v troch plechoch zaliate a ozdobene mrkvami, perasinom a vajciami. Uz sa to zraza v mojom chladnom studiu. Zajtra sa ma zastavit u nas Peter K. Pride sa ostrihat, tak budem mat sancu ho ponuknut aj s koconinou, ktoru ma tak rad, ako drzkovu polievku.
V pondelok som stravil niekolko hodin varenim huspeniny ci "studeneho", alebo po Kosicky "koconiny". Vydarila sa a je naramne dobra! Nedali by ste si? My s Petrom si ju dame na veceru!
V tom zapale popisat par nasich “vzrusujucich dni”, som pozabudol spomenut vcerajsi najviac zvrusujuci vecer tejto zimnej sezony! Teda aspon pre mna! “The 80th Annual Academy Awards”! Udelovanie OSCAROV. To jedno som si nedovolil nevidiet! Fakticky som sedel pred telkou az do posledneho aktu, ked to koncilo pred polnocou. Ignoroval som aj skutocnost, ze rano musim ist do fitka, ako sme sa dohovorili s Frantom. Vedeli sme, ze Peter nepride. On bol este u Gabiho na juhu od Montrealu, na pretekoch na Mt. Orforde. Vracal sa dnes rano! Nejdem sa rozpisovat o udelovani Oscarov, chcem sa len pochvalit, ze som perfektne identifikoval dlho predtym, kto, co vyhra, vidiac skoro vsetky filmy, ktore boli nominovane v sutazi o OSCARA. Mozno sa k tej tematike vratim v buducom prispevku, teraz sa nezavratne blizim ku konci druhej strany. Vlastne uz som preskocil do tretej a je teda cas skoncit s pisanim. Ospravedlnujem sa, urobil som par fotiek dnesne uz utorkove rano tak par prilozim a mozno pouzijem niekolko z minulych rokov, trochu okraslit moj blog. Zimu by som uz nerad zobrazoval, aj ked je stale v plnej krase s nami. Tak prepacte, ked este uverejnim par fotiek. Skoda, ze vonku nesvieti slnko, boli by to krajsie zabery s tym cerstvym snehom na stromoch, konaroch atd..
Aj ked vonku snezi a je mierna fujavica, to neodradilo Marcelu ist na lyze. Nebola dlho, vraj sa sneh lepi na lyze a nemoze sa klzat. Bodaj by nie ked teplota vonku je +1 stupen.
Je uz neskoro! Hadam sa pred spanim pozriem na “Deal or No Deal”. Ani nie tak na tie miliony, ktore su ponukane v hre. Mna viac zaujma 26 krasnych, dlhonohych kociek s kufrikmi, ako zostupuju po schodoch studia! Kazdemu chlapovi musi stupnut krvny tlak o vela stupnov, vidiac tie krasne devy v mini sukienkach Potom mozem ist spat!

Pozdravujem a so “zavistou” vam prajem teple jarne pocasie, ktore vas uz obdarilo. Este dlho potrva pokial jar zavita aj k nam v Ottawe!

Milan