Friday, February 15, 2008

Useful Idiots

Zima, sneh vsade a vela! Rano zacalo vyzerat dobre! Slnko a modra obloha, cas ist lyzovat!
Ottawa 02 14 08 stvrtok – Valentine’s Day.
Dnes som bol o nieco viac aktivny ako ine dni! Aj ked teplometer rano ukazoval blizko – 18 stupnov (brrrrrrrr), vybral som sa do fitka trochu zatrenovat. Tusil som, ze ani jeden z mojich treningovych partnerov vo fitku nebude. Vonku bola krasna modra obloha, slnko, 10 cm noveho snehu z minuleho dna a predpoklad, ze sa rano zacne oteplovat na -4 stupne. Perfektne podmienky pre vybornu lyzovacku. To urcite vyprovokuje aspon Frantu ist lyzovat s jeho manzelkou a vnucatami. Peter pravdepodobne bude dospavat vcerajsi nocny trening a preteky. Tie ma kazdu stredu vecer na roznych lyziarskych svahoch v Gatineau Mts. Pred par rokmi som s nim zvykol chodit na tieto nocne lyzovacky! Prestal som, nejak mi nesedelo lyzovanie pri umelom osvetleni, ziadne potesenie. Naviac, vracali sme sa vzdy domov pred polnocou. To mi najmenej vyhovovalo, ja som ranne vtaca nezvyknuty ponocovat.
Take mnozstvo snehu sme uz davno v Canade a Ottawe nemali! Pohadka! Pred odchodom do fitka som bol rozhodnuty neskorsie, ked sa trochu viac otepli, ist lyzovat. Pocasie, ake sa ukazalo rano sa nie casto tuto zimu prihodilo. Posledne to bolo hadam pred dvoma tyzdnami v pondelok, ked sme mali prekrasny slnecny den, vynikajuco upravene svahy na Pakenhame a velmi malo ludi. Na kazdej stvrtej, piatej sedacke niekto sedel. Dnes to bola trochu ina pesnicka. Tusil som, ze vsetky tie skolske zajazdy na Pakenham, co boli planovane a zrusene v utorok pre snehovu burku, pridu tento den. Samozrejme, hned ako som prisiel k parkovistu, stalo tam aspon 10 skolskych autobusov. V chate a pri vlekoch to sumelo detskym dzavotom. V prevadzke boli vsetky vleky a ine rekreacne zariadenie ako jazdy na specialne upravenych pneumatikach. Aj ked vsade boli hromady deti, necakal som dlhsie na vlek ako jednu, dve minuty. Zjazdove tereny boli v perfektnom upravenom stave, lyzovalo sa vyborne.Urobil som najmenej dve desiatky jazd, ked nie viac.O jednej poobede som to zabalil a bol som na ceste domov. Prisiel som na nasu ulicu presne v case, ked prichdzali domov aj dievcata z plavarne. Museli ist po uliciach lebo chodniky boli zavalene pluhmi nahrnutym snehom.
Minulu sobotu sme boli u Kunstadtov na veceru. Vsetci sme mali dobru naladu a pohodu!
Prerusim moje pisanie na kratky cas. Blizi sa k piatej hodine a to idu moje favoritne programy “Politics” a “Mike Duffy Live”. Rozhovory s politikmi, korespodentmi, novinarmi poslancami atd…Marcelu som vyprovokoval ist na bezky. Veceru nepotrebujem varit, len ohriat z dvoch dni nazad: “baby back ribs” rebra. K tomu nejaku zeleninovu prilohu. Nie som vsak isty, ako dlho budem dnes vecer este pokracovat. O osmej hodine ide druhe pokracovanie najnovsieho uz dlhorocneho serialu: “Survival” Micronesia (Fans vs Favourites) a hned po tomto Trumpov serial “Celebrity Apprentice”. To su dva serialy z mnohych ktorym som venoval pozornost pocas poslednych rokov.
"DOBRE RANO MARIANKA", je cas ist z postele von!
Tie dnesne fyzicke activity mi “dali zabrat”! Ked som zalahol na postel v nasej spalni, aby som o druhej poobede mohol pozerat “Question Period” z parlamentu, vacsiu cast som predriemal, nechcem sa priznat, ze som “prespal”! Pozeral som a pospaval v nasej spalni, lebo som nechcel prerusit program, ktory vo “family room” pozerala Marianka. Z mojho driemania ma prebral telefonat od Frantu, ze zajtra zarezavame vo fitku, ano ci nie? Samozrejme, ze som prislubil, aj ked ocakavame cez noc a ranne hodiny dalsiu snehovicu s asi 10 cm noveho snehu. Uz nam vsetkym, hadam mimo Petra, to skoro kazdodenne snezenie lezie hore krkom. Zaciname byt z tolkeho snehu a malo slnka unaveni! Na stranach mojej driveway mam kopy snehu, ze pomaly ich neviem prehodit. Este, ze sme mali v januari ten nahly odmak a skoro vsetko odislo. Tie kopy snehu by uz boli nezvladnutelne. Sme len v polovicke februara a my sme uz dosiahli nejake tri metre sneznych zrazok. Rekordy prekonane! Vsetci si len hovorime, kde do bludu je to oteplovanie globu!? Urcite nie v Canade!!! Tak silnu a bohatu zimu na sneh sme tu uz nemali aspon tri desiatky rokov. Posledne to bola zima 1970 / 71. Nebudete verit, ale predpovede slubuju prichod dalsich dvoch snehovych burok. Jedna zacne v nedelu a skonci v pondelok. Dalsia sa ma dohrnut v utorok. Su to nejake dva prudy, jeden z Texasu a druhy z Calgary, ci spravnejsie Alberty. Dalsie desiatky cm snehovych zrazok.
Kopy snehu! Ked to takto pojde dalej, budeme mat problem kde ho ukladat!
My tu v Canade mame jedneho “vychyteneho popularneho” vedca, povodom geneticistu, co sa preorientoval na climatologa a “vedeckeho” znalca prostredia, podobne ako v USA obchodnik s horucim vzduchom All Gore, povodom politik, teraz nositel Nobelovej ceny ako znalec prostredia. Tym, co udeluju Nobelove ceny mieru asi totalne prdlo v hlavach, ked tomuto podvodnikovi udelit takuto prestiznu cenu. Nedivim sa, vsak tuto cenu mieru udelili napr. jednemu z najvacsich zlocincov a teroristov Arafatovi. Fakticky, obaja Suzuky a All Gore, su nic ine ako “bull shitters”, eco-fasisti, nuts, co balamutia hlavy ludom, ktori nemyslia za seba! Obaja kazu zanik nasej planety, ked ludia nezacnu robit vsetko preto, aby znizili impact ludi na oteplovanie planety. Nas Canadsky ”All Gore” je David Suzuky. On ma svoju nadaciu, kde naivni ludia mu posielaju peniaze, ze jeho nadacia rocne dostava nezdanene miliony! Suzuky, ktory nenavidi olej a olejove dolovanie v Alberte, jazdi po Canade na najvacsom autobuse a vo velkom olej v podobe benzinu konzumuje. Jeho “carbon footprint” s obrovskym barakom vo Vancouveri je asi tak velky ako All Gorove obrovske obydlia, ktore konzumuju viac elektriky ako jedna mensia obec. Well, nas “vedec prostredia” v nedavnej prednaske na McGill Univerzite vyzval studentov, aby obzalovali nasho prime ministra S. Harpera a premiera Alberty zo zlocinu a kriminalneho aktu, kedze nesuhlasia s jeho teoriou oteplovania globu, alebo maju voci niektorym zaverom vyhrady. Neuveritelne, jeho nadacia ma status charity, kde nesmie strkat nos do politiky, ma byt apoliticka. Vacsina tychto fanatikov prostredia su neofasisti, ked s nimi nesuhlasis treba ta povesit na najblizsi konar! Pri najlepsom dat do vazenia! Suzuky pred 20 rokmi balamutil ludom mozgy, ze sa na nas blizi ladova doba!!! Usful Idiot!
Sneh, vsade sneh a viac ocakavame v najblizsie dni!
“Useful Idiots” pod tymto nazvom uverejnil vo svojom blogu “ Ideas & Consequences” “senior writer” z novin “Ottawa Citizens”, clanok o nasom “vedcovi Suzukym” zachrancovi nasej planety, ale teiz dalsom “useful idiotovi” s menom Rowan Williams – Arcibiskup z Canterbury, ktory pre Anglicko zacal propagovat “sharia law”! Je to mozne, ze predstavitel Anglikanskej cirkve v Anglii propaguje moslimske drasticke zakony stredoveku, kde za ukradnutie Ti useknu ruku, za nemanzelsky sex ta ukamenuju atd….. Je toto mozne? To ma byt “inteligentny, siroko vzdelany clovek”? Aj on patri do kategorie “usful idiots” Na tuto temu sa asi rozposem na buduce, lebo tieto napady maju aj ludia, politici v Canade, kde moslimom dovoluju mnohozenstvo a mnoho viac! Ked by som bol veriaci, tak by som povedal: “Nech nas Pan Boh ochranuje a pomaha” pred takymito idiotmi!
Koniec nasej kratkej ulice. Nas bungalow na jej konci s garazou!

Majte krasne zimne dni! Pozdravuje

Milan.