Friday, February 09, 2007

Arkticky mraz

Rano pred siestou som bol uz von odpratat sneh z nasej "driveway"


Ottawa 02 07 07 – streda
Dnes na obed som sa dopustil “tazkeho hriechu”! Zjedol som malu porciu spagiet, co som neurobil uz dlhe roky. Chcel som si overit, ci sa este pamatam ako chutia. Musim povedat, ze velmi dobre. Fuj!!! V mojej kuchyni spagety su na indexe nedoporucovaneho, viacmenej zakazaneho jedla. Ja povazujem spagety za skodlive jedlo, ktore viac ublizuje nasmu zdraviu, ako prospieva. Je v kategorii, ako vsetky procesovane cestoviny, pasty, kolace, torty a pod. Mimo vysokej prazdnej kalorickej hodnoty, nadmernej davky uhlovodanov, nemaju ziadnu vyzivnu hodnotu. Ten balik spagiet lezali v skrini uz dlhe mesiace, ked nie roky.

V chladnicke som mal rozmrazenu borscovu polievku, ale len jednu davku. Mal som este dost omacky, co ostala z plnenej papriky. Majuc obavu, co urobim na obed, aby si dievcata po plavani dobre najedli, na ceste pre ne som prisiel s napadom tu omacku servovat so spagetmi. Vedel som ako na taketo “dobroty” su zatazene Marcela a Marianka. Hurrrrra, dievcatam sa roziarili oci. Mne odpadla povinnost ocistit a varit zemiaky. Nevediac ako sa spagety nabobtnaju pri vareni, dal som do vody trochu viac, ako oni mohli zjest. Ponukol som sa im pomoct! Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa!!!! Hadam mi moje svedomie odpusti, ked uz nechodim na spovede, do kostola, ci sa nemodlim a nemozem si ani kupit odpustky! Tie uz davno vysli z mody,ze?! Hahaha!


Dievcata su pripravene vyrazit na plavaren, dlho sa usmievat nebudu, hahahaha, caka ich arkticka zima



Este stale ostalo dost pre dve davky. Dnes na veceru budem robit paprikas z kurcacich “drums” noh. Nemam ani ponatia, ako sa po slovensky povie spodna cast kurcacieho stehna. Marcela tiez nevie. Je pomaly cas zacat aj varit, ked sa o piatej chcem pozerat na moje preferovane politicke programy. Este doobeda som stiahol z kurcacich noh kozu. Spominajuc si na nas pobyt v Talinsku, ked aj k obedu nam servovali vino (nie v uteceneckom tabore), tak som otvoril flasku aj k dnesnemu obedu. Este stale z nej usrkujem. Marcela sa na moje urgovanie vybrala dole do basementu priniest dalsie flase cerveneho a bieleho. To by som sa dopustil dalsieho “tazkeho hriechu”, keby sme k veceri nemali mat vino. Popijal ho Kristus, ked premenil vodu na vino, ci tak nejak!? Na jeho pamiatku popijaju ho knazi, len veriacim nedaju po prijmani ochutnat. Protestanti su viac ziclivi a nechaju z vina obliznut aj chudobe. Ci sa mylim?



Marcela s Mariankou pozuju pred nasim barakom, predtym ako sa vydaju na plavaren

Vecera sa vari a mne ostava len 10 minut aby som stihol zaciatok vysielania “Politics” a “Mike Duffy Live”. Marcela sa predsa len vybrala pred zotmenim este prebehnut na bezkach. Hrdinka to v tento mrazivy podvecer nechat sa premrznut a oslahat vetrom. Aj ked teplomer ukazuje len nieco cez -10 st. s vetrom sa to citi ako -22. Stale vela pre mna a moje pohodlie. Uvidim, ako sa ukaze zajtrajsok. Hadam sa aj odvazim ist von. Najradsej na zjazdove lyzovanie, urcite viac prijemna aktivita, ako ist na bezky a trapit sa urobit niekolko koleciek na golfisti. Ale o tom potom!



Aj ked vonku je len nejakych -14 st."Windchill factor" sa citi ako by bolo -28, mudrejsie bude si chranit tvar salom!


02 08 07 - stvrtok
Dievcata uz pred hodinou odisli na plavaren. Len co vyliezli z baraku, hned sa babusili do salov, ked ich ovjal mrazivy vietor. Ten arkticky zavan zimneho pocasia este pretrvava a ukazuje sa, ze este bude dlho. Len zajtra sa ma mierne oteplit, ale zas ma priniest snezenie. Hore na severe Toronta uz dnes dostali 30 cm noveho snehu. Niekde v state New York vraj spadlo az dva metre a daco. Hovoriac o snehu, dnes rano, este pred siestou, ked som isiel vybrat z pred dveri noviny, vsimol som si, ze cez noc padlo par centimetrov noveho snehu, ktory nebol v predpovediach. Tak ako za davnych cias v Mississauge, natiahol som teplaky cizmy a vetrovku a uz som sa prehanal po nasej “driveway” a terase. Nic vazneho, aspon som sa nadychal cersveho vzduchu.

Obdivujem sa Marianke, ktora nikdy nepovie nie, ked treba ist von na prechadzku, ci na plavaren, nech je akekolvek zle pocasie. Koniec koncov, je to prenu vitana zmena, ked vacsinu dna presedi pred telkou. Este stastie, ze existuje televizia a ju zabavi, zvlast ked idu vseliake komedialne serialy. Niekedy sa nevie zastavit smiat a zo seba len dostane ”pane boze, pane boze”, co zopakuje v zachvatoch smiechu mnohokrat. Ked nahodou ide nieco, co ju prestane bavit a ona strati zaujem sa pozerat, zacne robit, co ja volam “tisic jarnych kilometrov”, okruh cez obyvacku, jedalen, kuchynu. To je obycajne naznak, ze potrebuje sa mierne unavit a zahnat vnutornu nervozitu, ako nasledok jej onemocnenia. Velika skoda, ze chuda stratila schopnost sa vyjadrovat vo vetach a komunikovat. Ostali jej len niektore slova alebo vyrazy. V sucastnosti je to slovo “voda”, ktore opakuje pri kazdej prilezitosti. Mozno dosledok chodenia na plavaren a do vody – kto vie ako k tomu prisla.

Prisiel cas pre mna ist von, vyzdyhnut dievcata a skocit na maly nakup. K pocitaci sa dufam vratim neskorsie poobede.



Teplomer na okne ukazuje len nieco cez -10 stupnov. To preto, ze je na slnku. Skutocna hodnota je daleko vacsia


Hahahaha, myslim, ze v mojom poslednom, alebo predposlednom liste som si stazoval, ze na nakupy by mal chodit miesto mna niekto iny, kto by bol rozumny, pragmaticky a nenechal sa zviest a kupovat, akoby zajtra mala zacat tretia svetova vojna. Fakticky, vybral som sa kupit hrozno, syr pripadne nejaku mensiu tortu pre Zuzku aby sme jej mohli zapriat “Happy Birthday”. Kupil som zmrazenu, samozrejme tu najvacsiu a naplnil som vozik za 220 dollarov. Hrozne! Som vylozeny nakupovaci maniak! Musim ale priznat, ze jedna polozka, software “Quick Tax” ma stala cez 40 dollarov. Minuly rok som za pomoci Belu R. pripravil danove prehlasenie, ktore bolo bez reptania berneho uradu prijate. Tentokrat to priznanie asi budem robit sam. Minule som sa bavil o tom s Lidiou a ona tiez pouziva ten isty software. Prinajhorsom mi ona pomoze to dat dohromady.

Ostava mi do konca druhej strany miesto tak akurat na jeden kratsi odstavec. Ked sa ale pozeram na hodiny, je cas ist do kuchyne a zacat pripravovat veceru. Trochu viac komplikovanu. Moja sestra Bibka mi dala recept na tzv. zidovske rezne. Ja som nasiel ten recept v slovenskej obrazkovej kucharke pod nazvom: hovadzie rezne. Mam krasny kus hovadzej falosnej svieckovej, uz len narezat, naklepat so struhankou, obalit vo vajciach, zapiect a dat dusit s cibulou a hubami v uzavretej nadobe a v trube. Vyborna pochutka.

Inac nic noveho v nasom zivote, akurat skutocnost, ze sa potacame blizsie a blizsie k nasemu koncu. Veselo starneme, vraskatieme, obalujeme sa do tuku, stracame silu, svaly, vlasy a mnoho viac! Pekna vidina buducnosti! Na ako dlho?

Zabudnite na ten pesimistycky pohlad nasej buducnosti. Zatial sa vsetci tesime zivotu, tak sa radujme a oslavujme kazdy den! Pozdravujem a prajem dobre zdravie!!!!




HAPPY VALENTINE


Milan