Sunday, March 24, 2013

Trochu bieleho a trochu cerveneho

Trochu cerveneho a viac bieleho
Moje male zasoby vina, viac je na ceste!
Styri vedra novozalozeneho vina v kvase niekolko dni
Ottawa  22 03 2013 – piatok

Ako som spomenul v mojom poslednom prispevku pred par dnami, spolu s Frantom sme preliali do malych galonkov, dva demizony bieleho vina, ktore uz dlhsie sa stabilizovali a bol cas ich preliat. Z galonovych demizonov je velmi lahko preliat vino do regularnych flias. Vcera, ked som poobede prisiel do kuchyne, Eva bola v “akcii” a naplnala par flias uz odstatym a urobenym vinom. Ja som si vecer pri telke uz na nom pochutnaval. Ma krasnu zlatu farbu a celkom prijatelnu chut. Hanka v Toronte nevie vynachvalit moje vino. Este vcera som mal v umysle zalozit dalsie vinne extrakty. Vyniesli sme ich z mojho vinarnskeho skliepku von do spodnej kupelky. Ja som si precital prilozeny papier, ktory varoval, ze ked extract bol skladovany pri nizkej teplote, alebo naopak vyssej ako + 25 stupnov, bude mudre odlozit zakladanie vina na neskorsi cas, pokial sa extract neotepli na izbovu teplotu. Vraj mohlo by sa stat, ze kvasnice – drozdie by nemuselo zabrat. OK, hned sme prerusili cely proces a odlozili sme ho na dnes doobeda. Ked sme uz boli v procese zakladania, rozhodol som sa, ze zalozim vsetky styri plasticke “bags” - vrecia cerveneho a bieleho vina. (Chardonnay and Barolo) To nevzalo vela casu a usetri mi cas neskorsie, ked budem prelievat vino.  Zalozil som teda styri 23 litrove vedra, ktore za mesiac by mi mali dat nejakych 120 sedemdecovych flias. Dve bednicky s vinnym koncentratom s nazvom VINO EUROPA, boli kupene v Costcu, nie v nasom v Kanate. Pre mna ich kupil Franta, niekde v meste. Proces je rovnaky, koncentrat je iny. Bol na zlave o nejakych 14 dollarov menej. Normalne jedna krabica s dvoma sackami stoji okolo 70 dollarov, cize na dvoch krabiciach som usetril 28 dollarov. Good deal! Dvakrat 56 dollarov ktore som vyhodil za koncetrat, mi da flasu vina priblizne za dollar. V porovnani s vinom v predajni alkoholu usetrim tazke peniaze, jedna flasa najlacnejsieho komercneho vina ide priblizne za 9 dollarov a len trochu lepsie, ako je moje, stoji bezne okolo 11 az 14 dollarov.
 
Posledna fujavica sezony, aspon dufame?
Prerusil som pokracovanie v prispevku na nejake dve hodiny. Este doobeda sa ohlasila Zuzka K., ze by poobede prisla a spolu s Evou  si vybehli na bezky trochu si zalyzovat na golfisti. Mozno posledny krat tento rok. Podmienky su stale idealne. Vela snehu a dokonca dnes doobeda niekto prerazil stopu. Len co Zuzka prisla spustilo sa silne snezenie. Ked vybehli na trat mali cerstvu, lehku pokryvku snehu. Zuzka slubila, ze pride aj zajtra, niekedy okolo stvrtej, ked mi uz budeme doma. Ako kazdu sobotu, ked k Marianke pride pani Nancy, my vypadneme von. Konecne zajtra sa ma zacat oteplovat a teplota ma byt + 3-4 stupne. Bude trochu mokro a bude sa im asi tazsie klzat. Nevadi o to bude trening vydatnejsi. Neviem, co sa tento rok deje s pocasim, podla “global-warm mongers - nuts” prostredia, mali by sme sa uz prazit v ramci oteplovania prostredia. Zatial sa vsetci trasieme zimou a prvy jarny den 2013 sme privitali silnou snehovou burkou s asi 30 cm cerstveho snehu. Aky to rozdiel oproti minulemu roku, ked sme sa skutocne “prazili”, ved teplomer na prvy jarny den 2012sa vtedy vysplhal az na +28 stupnov.
 
Divoke canadske husy hladaju do coho sa zahriznut?
 
23 03 2013 – sobota

Ukazuje sa “glorious” den!!!! Od skoreho rana cista modra obloha a vysmiate slnko! Boy, aka prijemna zmena aj ked rano boli este minusove teploty. To sa ma skoro zmenit. Prijemne a omnoho teplejsie pocasie sa da ocakavat aj niekolko dalsich dni. Na cestach to bude trochu clapkanina z topiaceho sa snehu. Nevadi, nech z neho len ubuda!  Marianka uz ma na taniery pripraveny obed. Od pani Nancy sa ocakava ho len ohriat, prilozit nejaku oblohu a asistovat Marianke pri jedeni. Niekedy sa vyzaduje asistencia, zalezi na jedle. My s Evou sme uz tiez pripraveni vyrazit von do Kanata Centre. Ja do kina a Eva do obchodov. Z nejakych siestich premierovych filmov, ktore idu od piatku, vybral som thriller s nazvom “Olympus Has Fallen”. Jediny viacmenej blaznivy, akcny film, kde nejake severokorejske teroristicke komando prepadne White House a unesie prezidenta. Do akcie zachrany nastupi specialny agent tajnych sluzieb – “one man army” s menom Mike Banning, ktoru ulohu stvarnuje novy nadejny akcny hrdina Gerard Butler. V dalsich ulohach Aaron Eckhart a Morgan Freeman. Kritika v Ottawa Citizens filmu dava iba 2 a pol hviezdicky. Noviny Ottawa Sun tri a pol hviezdicky. Nevadi aspon ze sa vo filme nieco blazniveho deje aj ked film je pritiahnuty mozno za usi.

Ked nam ostane este dost casu po filme, asi sa zastavime v JOE SEAFOOD na nejaku tradicnu rybku. Kedze tie su vyprazane v specialnom cesticku, ja si po prvykrat objednam nieco cisteho bez cesticka. Vcera som dufal nabehnut na “obmedzenu stravu” bez cestovin, chleba, mucnych vyrobkov a div sa svete, bez alkoholu v akej kolvek forme (neverte tomu). Dovolim si len jeden drink za cely den a nic viac na niekolko nealkoholickych dni. Hahahaha, este som nezacal a uz prehravam v predsavzatiach. Vcera, ked sme sa vracali z restauracie, hned vedla za rohom je velka prevelka predajna vina, tvrdych alkoholov a hlavne importovanych piv. Kedze som uz nedavno vybehol z whisky a ginu tak sme sa zastavili a mimo nasej canadskej 12 rocnej whisky kupil som aj flasku Jack Daniel’s  Tennessee (sour mash) whiskey. Nevedel som odolat a hned po prichode domov, vediac, ze uz nikde nejdem, upil som trochu z flase, tak, ze som o nedlho odpochodoval do postele. V dnesnom Ottawa Sun je vacsi clanok pod nazvom “Family dynasty reared on bourbon”. Zaujmava kratka historia rodinneho busenissu v Kentucky z prilezitosti uvedenia na trh noveho produktu “Jim Beam Devil’s Cut – Keentucky Straight Bourbon Whiskey”. Kritik dava tomuto produktu styri hviezdicky z piatich. Na buduce si definitli kupim flasku (stoji 33 dollarov). Mimochodom, ten film co vyssie spominam sa oplati vidiet. Je to drama plan napatie,nasilia a dramatickych situacii. Vyborna kamera a specialne efekty.

 Mne sa nie velmi dari zbavit sa vypukleho tvrdeho bruska a “love handles” na bokoch a chrbte. Vek 77 rokov plus, je hotovy disaster, pokial sa tyka mojho fyzicna. Upadok do stareckeho veku, svrknute svalstvo nahradene tukom, scvrknutou vysusenou pokozkou, zvraskavenou tvarou a mnoho inych ukazov. Naivne som si myslel, ze tie priznaky staroby sa trochu viac oneskoria. Kdeze!!! Prisli ako KO, rana do tvare, ci plexus solaris. Neviem ako dlho vydrzim s predsavzatim, ktore zacnem uvadzat od pondelka? Rad by som vydrzal aspon dva – tri tyzdne.

Som na konci druhej strany a teda cas skoncit aj ked mam na mysli este vela co som chcel spomenut. Nemam ziadne nove fotky a tak asi sa budete musiet uspokojit s fotkou  styroch vedier potencionalneho vina, ktore sa uz kvasi. Sorry nemam nic lepsieho.

Vieme, ze Europu, hlavne viac na severe postihli silne mrazy, dufam, ze sa skoro dockate prijemneho jarneho pocasia. To vam zo srdca zelame!
 
 Pozdravuje Milan a spol.