Monday, November 29, 2010

75-te okruhle narodeniny

Marianka na prechadzke s Agi po nasom susedstve

Nase Canadske husy sa uz schadzaju aby mohli odletiet na juh
Ottawa 11 28 10 – nedela.
Je len nieco po stvrtej hodine, vonku je uz tma, hadam bude prichadzat este skor, aspon do urciteho datumu, ked tma pomaly zacne ustupovat a den sa zacne predlzovat. Teraz si nespominam ktory je to den, len aby co najskor prisiel, lebo tieto dlhe nocne hodiny nepomahaju k optimistickej nalade. Dlhe temne vecery cloveka vedu ku depresivnym pocitom. Problem je udrzat pozornost a otvorene oci. Tie sa zacnu zavierat akonahle otvorim knihu. Sediet cely dlhy vecer pred telkou ma netesi. Zvlast, ked pre Marianku vyberame lahke zabavnejsie programy, pre mna serioznejsie, viac orientovane na politiku. Preto sa casto stane, ze odidem do spalne, pustim si starsiu telku, ktora uz ma biedny obraz. Clovek nemusi vsetko perfektne vidiet, radsej dobre pocut, na to mi dobre posluzi aj ta “osuchana” stara telka. Mohol by som skocit dole do basementu, kde mame tretiu, nie tak staru telku, ktora je nevyuzita. Ale komu sa chce sediet dole v basemente samemu?

Vcera vecer sme sa vybrali vsetci traja ku Kunstadtom na veceru. Zuzka mi zavolala par dni nazad, ze je cas, aby sme prisli ku nim na veceru, ze sme uz dlhsie neboli. Nemali sme ziaden program, tak sme pozvanie prijali. Zuzka je vyborna kucharka a z principu sa snazi vzdy prist s nejakym novym jedlom, alebo receptom. Podarilo sa jej to aj vcera. Kedze som bol “dezignovany sofer”, ci sa mi pacilo alebo nie, dovolil som si len pred vecerou oliznut z polskej Zubrovky, cely vecer som popijal len vodu. Ked sme prisli domov, dobehol som zameskane. Stvrdol som pred telkou do polnoci, usrkoval z whisky. Od desiatej na jednom z kanalov davali jeden z mojich oblubenych surealistickych filmov ”Kill Bill”, prvy diel. Je pravdou, film som videl niekolko krat, dokonca mam na disku oba diely. Ked to islo v telke, tak som neodolal a pozeral som sa znovu. Hlavna predstavitelka Uma Thurman je v tom filme carovna. Na navsteve sme posedeli nezvycajne dlho. Peter nas zabaval s popisom treningoveho lyziarskeho campu v Colorade, kde lyzovali vo vyske okolo 3.500 m. Bol vo vybornej forme, vladal lyzovat kazdy den sest hodin. Mnohi vraj vydrzali len dve tri hodiny. Inac sme trochu hovorili aj o ich biznise “Kunstads Sports”. Nie je to tak davno, ked cez leto otvorili dalsi obchod na Bank Str. Zamestnavaju uz okolo 60 zamestnancov. Vedu si velmi dobre. Erik, ktory je “mozgom” celeho podnikania, konecne padne za obet manzelstvu. Jeho buduca manzelka kazdu chvilu ocakava baby. Svadba bude o dva mesiace. Rodina sa rozrasta “zavratnou” rychlostou. Uz je ich jedenast!

Kedze bola sobota, k Marianke ako dozor prisla pani Nancy, my s Agi sme mali volno. Agi si privstala, lebo Lida aj s Ladom prisli pre nu nieco pred osmou hodinou. Isli do Morisburgu niekde na rieke Sv. Vavrinca. Konali sa tam majstrovstva deti v krasokorculovani. Ich jedno vnuca tiez sutazilo, isli ju podporit. Ja som ostal doma az do predobedia, ked som vyrazil do kina na akcny film “ Faster” v hlavnej ulohe Dwayne Johnson (The Rock) a Billy Bob Thorton. Thriller s heslom “slow justice is no justice”. The Rock, je D.Johnson znamy, bol popularny hrac americkeho futbalu, dlhsie ako herec. Bol skutocne nabity aspon 15 az 20 extra kilogramov svalov. Povodne som chcel ist na film “127 Hours”. Skutocny pribeh, ktory oznacuju ako najlepsi film roka s aspiraciou vyhrat vela Oscarov. Ten, davali niekde v meste, tam sa mi nechcelo ist. Pockam, ked ho budu davat blizsie. Ked som uz pri filmoch tak hadam spomeniem aj film, ktory som videl pred tyzdnom s nazvom: “Fair Game”. Znovu je to skutocny pribeh, kompromitujuceho odhalenia jednej agentky CIA. Vyborny a zaujmavy film v hlavnej ulohe Naomi Watts a Sean Penn. Oplati sa vidiet.

Inac si nespominam co sme robili za tie posledne tri tyzdne, ked som sa odmlcal az do dnes. Zrejme nic zaujmaveho sa neudialo. Bol zamestnany pisanim toho prispevku do elektronickeho casopisu Ronnie.cz. Raz, ked som sa pustil pisat, nevedel som prestat len na nejake dve hodiny, ked som si isiel zacvicit do fitka, pripadne ked sme skocili na nejaky nakup. Dokonca sme kupili aj niekolko drobnosti pod Vianocny stromcek. Ziadne vacsie nakupy sa nebudu konat. Vcera, ked sme sa vracali nazad domov od Kunstadtov perkvapilo ma vela domov, ktore uz boli v plnej Vianocnej krase. Osvetlene bohatstvom svetiel. Obycajne ten den, ked sa zapaluju svetla sa deje az prvy tyzden v decembri. Som tiez pripraveny, len nastavit automaticke zapinanie a vypinanie svetiel a strcit do zastrcky. To urobim za par dni!

Ako som spomenul vyssie, viacmenej vacsinu casu som presedel za pocitacom a pisal som pre ten casopis Ronnie. Ked som pred par dnami konecne skoncil a odoslal na doplnky pre mojich spolubojovnikov o uznanie kulturistiky v Ceskoslovensku, som to nakoniec odoslal redaktorovi. Pravdou je, ze ten prispevok je trochu pridlhy, plnych 18 stran. Dal som redakcii plne pravo urobit redakcne upravy, pripadne veci vyskrtat, skratit atd. Redaktor Pepa slubil, ze mi prelozenu, skratenu verziu posle na schvalenie. Uvidim, co z toho urobia. 15 otazok, ktore mi poslal na ktore som sa chystal dost podrobne odpovedat, len z polovicky boli o zaciatkoch kulturistiky. Dalsia polovica boli viacmenej osobne otazky z mojho zivota. Ked to bude na webovej stranke casopisu dam vediet. Inac som rad, ze to mam za sebou.

Trochu burlivejsi cas nas len caka tento tyzden, prichadzajucu nedelu, ked sa u nas zbehne hadam tucet ludi na male party v ramci mojich okruhlych oslav 75-ky. V utorok vyrazame na nakup vseliakych dobrot, potom nastane varenie a priprava oblozenych mis, vsetkeho co je potrebne aby sa hostia citili dobre. Chystam sa urobit aj nejake teple jedlo ako Dzuvec, juhoslovanske jedlo, silnu polievku ako borsc, urcite losos a hadam aj kurcacie prsia vyprazane. Zemiakovy salat, zeleny salat, krevety, syry, vela narezov. Vacsinu urobime dopredu. Trochu nam komplikuje situaciu, ze v sobotu od jednej hodiny ideme na “Don Pasquale” priamy prenos z Metropolitan opera v New Yorku. Dufam, ze to vsetko v nedelu doobeda stihneme urobit.

Na buduci tyzden ma caka este napisat ludom Vianocne blahopriania. Inac vsetko poslem cez internet. Davno su prec tie casy, ked som posielal 80 a viac pohladnic. Nikdy viac, ved dnes to moze zruinovat financie uboheho seniora, penzistu. Este nieco, caka ma postavit Vianocny stromcek a ho ozdobit. Urcite pomoze aj Agi.

Ked som uz na konci prispevku, je cas ho zakoncit blahozelanim krasnych Vianocnych sviatkov a Noveho roku. Dufam, ze este do konca roku nieco napisem. Toto zelanie zopakujem.

Srdecny pozdrav, miernu zimu a dobre zdravie praje
Milan a spol.