Tuesday, September 07, 2010

Labour weekend 2010

Z nejakeho dovodu moj server mi nedovolil umiestnit viac fotiek, to sa mi este nestalo, nechapem preco?
Agi sa vo volny den vybrala trochu objavovat blizke okolie, po chodnikoch sa dostala az k blizkemu katolickemu gymnaziu Peter aj ked je vo vybornej fyzickej forme so svojim partnerom nestacili na Zuzku a Emila.
Trochu tenisu nikomu neposkodi! V poslednom case Zuzka, Emil a Peter zavitali aj na nase kurty v Amberwood Village kde vitazmi v stvorhre sa stala dvojica Zuzka a Emil.

Ottawa 09 06 10 – Labour Day (Monday)
Smutny den, hned z niekolkych dovodov. “Labour weekend” je neoficialnym zakoncenim leta. Ludia sa masivne vracaju z chat, parkov, campingu nazad do reality zivota v meste. Deti, ziaci, studenti sa vracaju do skol. Zacina nieco ako neoficialny “pracovny” novy rok s jesennym pocasim, opadavanim listia, ktore uz zacalo. Fakticky, pred desiatimi dnami, ked sme sa vybrali na mensi vylet na “zapad”, zarazili ma niektore stormy, ktore sa uz zacali sfarbovat, ci uz boli v plnej jesennej farbe. Teraz to uz bude otazka len dvoch alebo troch tyzdnov, ked vsetko bude horiet vo farbach ktore sa nie vsade na svete daju vidiet ako tu v Canade. Labour weekend prisiel s ochladenim a dazdami. Niekolko dni predtym sme mali vynimocne teple pocasie aj s miernou vlhkostou, ze som stale mal zapnutu klimatizaciu. Za chvilu budem asi zapinat kurenie lebo nocne teploty su skutocne velmi nizke. Pravidelne sprsky kazdy den su vitane len preto, ze nemusime polievat kvety. Tie su uz poriadne prebrane a viac pojde do papierovych vriec a odpadu.

Ked som sa dnes hned po obede vybral pre Vlastu, tiez poprchavalo. Vcera, ci predvcerom ju Anezka upozornila, ze ked este chce kupit slusnejsie listky na novu sezonu “The Metropolitan Opera” aby sa poponahlala, lebo mnohe predstavenia su skoro vypredane. Ja som sa s Vlastou dohodol, ze do kina Coliseum skocime v utorok okolo stvrtej. Dnes som jej zavolal, ze bude mudre skocit este dnes, lebo je sviatok a kino je otvorene uz od obeda. Dobre sme urobili, ze sme sa poponahlali lebo ostavalo len par miest a niektore sme nedostali na premieru ale len na “encore broadcast”. Dostali sme listky na BORIS GODUNOV – live broadcast na oktober 23, zacinajuc o 12 hodine. Dlzka predstavenia 5 hodin a 30 minut. Ta dlzka odradila Frantu a odmietol ist na toto predstavenie. Kupili sme listky este na dve dalsie predstavenia Donizetti DON PASQUALE a Verdiho DON CARLO. Vacsina ludi si zakupila listky na celu sezonu 2010-11 spolu jedenast predstaveni. Kedze neviem, ci Agi dostane predlzenie viz, tak sme kupili listky len na prve tri predstavenia. Ked predlzenie viz dostane pokusime sa dostat listky aj na niekolko dalsich, ked nie zrovna na premieru, tak aspon na “encore”. Konecne aj trochu slusne a hodnotne umenie, nie len filmy casto pochybnej kvality.

Ked spominam umenie a filmy, musim potvrdit, ze som hned prvy den premietania spominaneho filmu “The American”som sa isiel pozriet na premieru. Bol som velmi milo prekvapeny, film je vyborne urobeny, ma Europsku vonu, urcitu pohodu napatia, vyborne herecke vykony, napinavy pribeh. Mozem ho plne doporucit ako vybornu zabavu, kto ma rad takyto zaner. Kedze na film som isiel uprostred tyzdna ostal mi vikend ist na nieco noveho a divokeho. Well, tym je urcite film “Machete”! Blaznivy film plny napatia a nasilia, to nasilie je viacmenej nieco ako komedia, ze clovek nemoze film brat ako serioznu dramu. Mozno aj preto, v nom hra cela plejada vybornych hercov ako De Niro; Don Johnson; Steven Seagal a dlhonohe a krasne babky ako Jessica Alba; Michelle Rodrigues; Lindsey Lohan a dalsi. V hlavnej ulohe “Machete” je najskaredsi mexicky herec Danny Trejo, ktory stvarnuje byvaleho Mexickeho policajta, ktoremu Torrez (obtlstly Seagal) dragovy lord zabil jeho zenu a dieta. Film ma velmi silne krvave nasilie pocas celeho filmu, spinavy jazyk, sexualny obsah a nahotiny. Na konci filmu uz ohlasuju dalsie dve pokracovania. Zda sa, ze to bude novy, nasilny akcny hrdina, lebo na konci filmu ludia v hladisku tlieskali, co sa nestava casto.

Krvacam! Myslim to doslova. Bolo to vo stvrtok minuly tyzden, ked som skoro rano isiel na malu potrebu. Prva vec, co sa zo mna vyvalila bola krv a dokonca aj nejake male krvne zrazeniny, len potom som dalej normalne mocil. Pekne ma to vyplasilo lebo nebol ziaden dovod, co by to mohlo sposobit, ziadna bolest len davka krvi. Myslel som, ze je to len nejaka nahoda a ze to prejde. Isiel som na trening a po nom znovu na potrebu, bingo, znovu krv v moci. Len co som prisiel domov, vzal som vzorku mocu (mal som doma patricnu nadobu) a siel som do blizkej kliniky. Zial, nas rodinny lekar nemal sluzbu, vzal ma iny. Strkal do vzorky mocu nejake tie papieriky, asi sa z toho vela nedozvedel. Dal mi tri dalsie nadoby na odber mocu, aby som vzal vzorku kazde rano po tri dni. Tiez mi predpisal ultrazvuk. Ked som zavolal do laboratoria, tak mi dali appointment na koniec septembra. To dovtedy mozem aj umriet. Anyhow, jeden den som nemal ziaden krvny vytok, aby bol zas na dalsi velmi silny. Vcera som uz bol pod dojmom, ze je vsetko OK. Nebolo a nie je, lebo dnes som mal zase krv v moci. Menej ako tie prve dva dni, ale stale krv. Zajtra idem na trening a potom znovu na kliniku odniest tie vzorky a pripadne si urobit appointment s nasim rodinnym lekarom. Uvidim co on povie?

Vacsinu poslednych dni travime vela pred telkou. Pozerame na US OPEN v tenise. Toho tenisu uz zacinam mat tak trochu plne zuby, lebo dva tyzdne pred US OPEN to bol Rogers Cup pre muzov v Toronte a hned potom pre zeny v Montreali no a predtym odniekal inde. Zaznamenal som, ze Slovenka Cibulkova si viedla alebo vedie velmi dobre. Podla vsetkeho je jej najuspesnejsi tournament doteraz - US OPEN. Mam taky dojem, ze dnes je odpocinkovy den, lebo nic nevidim v programe a este menej zaujimaveho mimo tenisu a sportu. Pojdem asi spat, aby som mal dost odpocinutej energie na zajtrajsi trening. Dnes uz asi tento prispevok nebudem davat na web stranku, je dost neskoro a nejak ma laka postel. Zatial dobru noc.

Milan