Sunday, June 06, 2010

Nomad

Pohlad na rozkvitnute a vyrastene kvety na nasom backyarde. Matka "kacka" dava pozor na svoje potomstvo!

Fasisticki islamci vyhrazuju co nas caka a neminie v uliciach Londyna v Anglii! Nomadi? Nie, primitivni islamofasisti!!!! Varuj dusu na doline!

Krasna, inteligentna, hrdinska nomadka, ktora odvrhla islam a prijala modernitu Ayaan Hirsi Ali. I love her!!!
Ottawa 06 06 10 – nedela
Tyzden od posledneho prispevku k dnesnemu ubehol tak rychle, ze az teraz rano som si uvedomil, ze je znova nedela a hadam cas znova sadnut k pocitacu a pokusit sa napisat par slov, odstavec alebo dva. To nutkanie nieco napisat som mal uz vcera aj ked som nemal ani potuchu o com. Problem je v tom, ze vsetok volny cas cez den a hodiny aj v noci, som venoval citaniu a ked nie citaniu, tak sportu a politike. Od desiatej doobeda az do popoludnia to bol denne tenis z Pariza “Franch Open”, kde momentalne prebieha finalove stretnutie spaniela Rafaela Nadala vs. sveda Robin Soderlinga. Stretnutie prave skoncilo a vitazom je Rafael Nadal, je to jeho uz piate vytazstvo na Franch Open. Od radosti plakal ako male decko. Vecer je to zas hokej a nemilosrdne zapolenie o Stanley Cup. Dnes vecer to bude uz piate stretnutie Philadelphia Flyers vs. Chicago Blackhowks, ked sa nepletiem v Chicagu, za stavu 2:2. Cez den si obcas so zaujmom pozrieme aj golf, ved jeden kanal je 24 hodin venovany len golfu. Ked ho nepozeram v telke, tak skoro cely den “live” pred nasou terasou, kde od skoreho rana siedmej hodiny desiatky a desiatky golfovych nadsencov az do vecera “zapolia” s malou loptickou, odstrelit ju co najdalej z prveho “tee”. Vacsina hracov su stareckovia a starenky obycajne nadmernych rozmerov u muzov pivnych bruch a u zien zas velkych zadkov. Podivana je casto velmi zabavna, ked tito nadsenci golfu maju problem sa trafit a k spokojnosti odpalit lopticku. Casto je to len par metrov alebo dva-tri pokusy sa trafit.

Dnes je na “golfovej fronte” pokoj. Cely den vydatne prsi, co sme uz netrpezlivo ocakavali lebo presli skoro dva tyzdne a nepadla ani kvapka. Hrozila nam suchota, tak konecne sa zem, trava, kriky, stromy a uroda dockali vlahy! Hned rano sa v pokoji, ignorujuc dazd, vybrali na golfiste kanadske dive husy s mladatami a pred nasu terasu krdel mladych kacic pod dohladom matky kacky. Kacera sme nikde nevideli. Tie mladata si obrovsky pochutnavali na semienkach vytratenych z krmitka pre vtackov co sme zavesili na strom pred terasou. Klara vybehla na terasu vysypat trochu viac semiackov na zem do travy. Myslel som, ze sa kaciatka a mama kacka vyplasia a odpochoduju. Kdeze, bez vzrusenia pokracovali v krmeni. Husatka, tak ako kacicky kedze su neschopne v nebezpeci odletiet, vystavuju sa nebezpeciu, ze nas domaci kojot konecne ma prilozitost lovit a byt uspesny. Uz sme ho dlhu dobu nevideli sa potulovat po golfisti, asi sa vydava na lov v noci. V tom case ale ma mensiu nadej byt uspecny, lebo husy nocuju na jazere a kacicky na potoku. Uz dlhsie nas neprisli navstivit srnky, alebo sme si nevsimli ked sa prebehnu po okoli.

V piatok, ked k Marianke prisla pani Maria alebo Mary ako si necha hovorit, my s Klarou sme sa vybrali do niekolkych obchodov pozriet sa na vyber dlazdic a svetiel do kuchyne. Vyber je skutocne bohaty. Najviac sa nam pacil jeden “taliansky” obchod s velmi bohatym vyberom talianskych produktov, vsetko len dlazdice. Pacilo sa mi niekolko produktov, asi tam budem kupovat dlazdice. Ja sa uz teraz hrozim toho neporiadku a prachu co narobime, ked zacneme burat jednu stenu, budovat inu, vymienat podlahu, najviac ked budeme stahovat striekanu povalu aby bola hladka a samozrejme problem ako budeme varit, pripravovat jedlo ked budeme musiet vystahovat sporak, ladnicku a mycku. Naviac, treba vyprazdnit vsetky skrinky. Ked bude priat pocasie, bude to hlavne BBQ a plynovy kampingovy varic, na ktorom budeme schopni nieco pripravit. Este ze predavaju rozne tekute nahradne jedla!
V sobotu doobeda som sa ja sam vybral do kina. Tyzden predtym cez vikend som vynechal. Ale teraz v sobotu bol cas ist sa pozriet na nieco noveho. Do kin prislo asi osem premierovych filmov. Medzi nimi aj “biotech thriller – horror” s nazvom SPLICE. Kritika mu dava styri hviezdicky z piatich. Je to kanadsky film v hlavnej ulohe Sarah Polley, Adrian Brody a dalsi. Rezia Vincenzo Natali. Film pre ludi nad 18 rokov k voli sexualnym scenam. Vyborne urobeny film z prostredia vedcov, ked nahodou viacmenej omylom vytvoria noveho tvora na pol cloveka a na pol zviera. Samozrejme, to vedie k dramatickym scenam a napinavemu pribehu.

Ked uz hovorim o umeni, musim zdoraznit, ze “bestseller list Amazon Canada” ktory uvadza najviac citanych, ci skor predavanych knih, ma stale na prvych troch miestach tu trilogiu od svedskeho autora Steig Larssona “The Girl…….. The girl is Lisbeth Salander, centralny character v tejto neuveritelne popularnej Millennium trilogii v rozsahu 2000 stran rozdelenych do troch knih ci pokracovani. Ja som uz po krk v jeho druhej knihe. Dnes v noci som sa dopracoval skoro do polovicky 720 stran. Ako spomenula Lida, ked mi vracala knihu, ze od polovicky zacne skutocny thriller a napinavy kriminalny dej. Ona uz cita tretiu kihu v “hard cover”. Na liste Amazan bestsellerov sa po prvy krat objavila aj kniha od Ayaan Hirsi Ali s nazvom NOMAD. Minule som spomenul, ze som tejto knihe dal prednost, ked som bol v predajni Chapters. Nie len ze som ju kupi,l ale hned som odlozil na stranu uz rozcitanu knihu od Kellermana “ EVIDENCE” a hned som sa pustil do knihy NOMAD. Stihol som ju precitat za dva dni a dve noci! Tak ako teraz mam problem pustit z ruky “The Girl…. Tak som sa nevedel rozlucit s touto knihou od Ayaan. Vyborne napisana kniha, vysoko zaujmava a poucna. Doporucujem precitat, je manifestom tuzby po slobode zien z islamskeho otroctva. Len predvcerom vysiel dlhy velky clanok v novinach The Ottawa Citizens pod nazvom: NOMAD’S LAND. S podtitulkom: Somali–born Ayaan Hirsi Ali took on her family, clan and religion to lead independent life, first in The Netherands and now the Unated States.

“Ayaan Hirsi Ali is coming to Ottawa” ako host “Ottawa International Writers Festival” desiateho juna a o siedmej hodine bude v Mayfair Theatre. Mam tisic chuti sa tam vybrat a zucastnit sa jej prednasky, pripadne si nechat podpisat jej poslednu knihu. Urcite som jej fanuskom a podporovatelom jej idei a boja za rovnopravnost zien, specialne islamskych zien, gniavenych moslimskym nabozenstvom 16 storocia.. Mam nic ine len opovrhnutie pre muzov islamskeho nabozenstva, ktori sa dozaduju sharia zakona a podrobeniu sa zien koranu a otrockemu vztahu v rodine. Nie je to len Ayaan, ale aj Brigitte Gabriel, Oriana Fallaci, Ayan Rand a dalsie hrdinske zeny ktore sa neboja, alebo nebali postavit za to v co veria, aj ked im hrozi/la smrt. Neviem preco mi vzdy imponovali zeny “amazonky”, ktore sa postavili proti vsetkemu, co im ubera na dostojnosti a rovnopravnosti.

Skoda, ze nemam moznost dalej pokracovat, chcel som este vyjadrit moj nazor na tu neuveritelnu provokaciu a incident na tureckej lodi, kde Izraelski vojaci, ktori prisli urobit inspekciu ci lod nema zbrane pre Hamas, boli napadnuti, mlateni, pichani nozmi islamskymi provokatermi a tzv. mierovymi aktivistami. Mozno na buduce!

Zatial prajem hlavne na Slovensku prijatelnejsie letne pocasie, menej lejakov a viac slnka. Pozdravuje Milan