Friday, June 18, 2010

Demolition Derby

Klara sa prisla rozlucit s Jankom pred jej odchodom nazad na Slovensko
Na vylete na Mc Donald Corners
Zaciatok demolition nase starej kuchyne.
Ottawa 07 18 10 – piatok
Moj prispevok na blog bude asi tak chaoticky ako moja domacnost. “Demolition derby” nasej kuchyne zacalo tento tyzden v stredu. Predovsetkym bolo potrebne vypratat vsetko co clovek nanosil do kuchynskych kabinetov, pantry a vsetko povynasat do studia, obyvacky a dvoch miestnosti dole v basemente. K neuvereniu, je toho tolko, ze sa mame problem pohybovat po baraku. Co je najhorsie, ze aj ked som sa snazil veci poumiestnovat viacmenej metodicky, aby to co najviac budeme potrebovat bolo po ruke, neviem nic najst. Trvalo nam skoro cele doobedie vsetko z kuchyne vypratat. Potom prislo na radu odmontovat vsetky kabinety, ktore boli pospajane na dlzku celej steny. Neostavalo nam nic, len odmontovat vsetky dvierka, aby sme boli schopni tu tazku konstrukciu dat dole a skutocne sa potrapit tie dlhe kusy vyniest do garaze Zatial sme rozobrali len tie vrchne kabinety a spodne sme nechali, aby sme mohli ako tak fungovat, kde tu nieco navarit, urobit si kavu atd. To budeme odmontovavat ako posledne, predtym ako sa budu pokladat dlazdice do celej kuchyne.

Vcera Franta zacal demolovat steny medzi kuchynou a “family room”. Kde teraz mame “family room”, volakedy to bola spalna do ktorej sa dalo vojst z chodby a izba bola uzavrena. Nejaky byvaly majitel bungalovu cast steny otvoril aby v kuchyni bolo viac svetla, lebo ta sa nachadza v jadre bungalovu. Z hostovskej spalne sa stala “family room”, kde travime najviac casu. Spalna mala “build in” pantry - skrinu, ktoru sme vcera rozobrali a stenu vyburali. Urobi sa len jedna kratka stena a pantry bude ako sucast novej kuchyne. Ten otvor z kuchyne do family room sa zvacsi o cely jeden meter. To da dost prirodzeneho svetla do kuchyne, naviac zvacsi kuchynsky priestor aspon o jeden meter. Dnes sa Franta uz pustil do konstrukcie novej steny a bude pokracovat vyplnovanim dier ktore odstranenim starej steny vznikli. Po ocku obaja sledujeme futbalove stretnutie USA vs Slovenia. Klara isla k Lide a Ladovi. Neviem ci niekde vyrazia na vylet, ale bol by asi hriech neist lebo mame jeden prekrasny letny den, cista oblohas a teplota cez +25 stupnov. Marianka je s pani Mariou dole v basemente aby sa vyhli tomu hluku co sposobujeme rekonstrukciou. Ja som si otvoril pocitac v kuchyni, snazim sa pisat, lebo som vraj nepotrebny a len by som Frantovi zavadzal. “Good for me!” Takto o tri tyzdne by sme uz mali mat novu kuchynu. Aleluja!

Takto pred tyzdnom v piatok, sme s Klarou skocili do mestecka Osgoode navstivit mojho bratranca Janka. Ucelom bolo, aby sa Klara mohla s nim rozlucit este predtym ako sa vrati nazad na Slovensko. Janko sa navsteve velmi potesil, konecne mimo jeho dcery mal s kym prehovorit. Oni maju k nemu jednu pani s Burmy ktora na Janka dohliada. Zial, ta pani je velmi kratko v Canade a tak hovori velmi biednou anglictinou. S nou si vela povedat Janko nevie a nemoze. Cele dni teda travi v mlcanlivosti. Mozem ale konstatovat, ze zdravotne je na tom lepsie ako bol pred rokom alebo dvoma. Vylucili mu vseliake lieky a “chlapec” sa fantasticky pozbieral. Dokonca sa po dome pohyboval bez pomoci “walker” stabilizacnej stolicky – voziku. Bol vo velmi dobrej nalade. Vraj netrpi na ziadne bolesti, co bolo predtym bezne. Bolo dobre ho vidiet v takej pohode. Pozval som ho, aby nas prisiel navstivit, ked bude fungujuca nova kuchyna. Prislubil. WOW, prave USA vyrovnalo zapas na 2:2. greaeat!

Pre zmenu v sobotu sme my mali navstevu. Zuzka s Petrom prisli na veceru. Bol som rad, Peter mi pomohol dat na web ponuku mojej kuchyne na predaj. Hned rano druhy den zacali prichadzat ponuky od aspon desat ludi s ponukajucou cenou od 250 dollarov do 500. Ked som mal skoro tucet zaujemcov, obe reklamy som zrusil a tomu co ponukol najvyssiu cenu som poslal mail, ze to moze byt jeho a nech ma kontaktuje. Nestalo sa, vobec sa viac neozval a ked som rusil moju reklamu, uviedol som, ze kuchyna je predana. Cize uz potom sa mi nikdo neozval. Rozhodol som sa teda kuchynu a vsetko z nej ponuknut zadarmo spolocnosti: “habitat for humanity”. Moj sused, ktory sa len nedavno nastahoval do vedlajsieho baraku mi povedal, ze vdacne pridu a vsetko zoberu. To aj on urobil a asi aj ja ako “dobry skutok” “good deed for humanity”. Zavolam im, az ked vsetko bude v garazi. V dobrych skutkoch som pokracoval aj na druhy den, ked som ostrihal Marianku a Klara jej natrela a prefarbila vlasy. Uz ich ma Marianka riadne presedivele. Neostalo len pritom. Na druhy den mi zavolal Peter, ze by potreboval ostrihat. No problem! Urobene! Teraz na rade som ja, lebo tiez mi velmi rychlo dorastli vlasy. Ono aspon nieco pokryva moju lebku, ale je to take riedke a neposlusne, ze to potrebujem zrezat na velmi kratko. Kedze prichadza leto, horucavy a silne slnko tak dnes rano som si v Independent kupil ciapku – army style s kratsim siltom, aby sa mi lebka prilis nespalila, ked budem vonku./Klara doklada hahaha!!!!!!/

V utorok vecer sme zas mali na veceru Frantu pred zacatim jeho prac na kuchyni. Urobili sme panenku na grille. Chutilo! Pozval som Frantu na veceru aj dnes, ale neprijal, vraj musi ist domov kosit travu, robit nieco okolo baraku. Vlasta ostala v USA a vrati sa koncom mesiaca, tak je slameny vdovec. Do toho casu by mal byt schopny urobit vsetky prace a pripravit miestnost pre novu kuchynu.

Ja som samozrejme nelenosil a kazdu chvilu ktoru som mal, vyuzival som na citanie. Uspesne som za par dni skoncil s knihou NOMAD. Co ma samozrejme dojalo, ze som nedostal listky na velku besedu s autorkou knihy. To som volal niekolko dni dopredu. Vypredane! S vervou som sa pustil do tretej knihy trilogie, ked som kupil knihu v “hard cover” aby som nemal velku prestavku v pribehu. Uz som niekde v polovicke 700 stran knihy. Je to senzacny a zaujmavy pribeh. Dufam, ze natocia druhy aj treti diel. Ten prvy bol hotovou senzaciou. Netrval dlho, lebo kanadania akonahle film nie je v anglictine a su len titulky na film nepojdu. Minuly tyzden som nesiel do kina a zda sa ze ani tento nepojdem aj ked by som chcel vidiet film “Karate kid” a mozno este jeden alebo dva dalsie. Nevadi, pride cas ked zameskane dobehnem. Teraz budem mat trochu zaneprazdneny cas, lebo budem musiet pripravit odpovede z nasich kulturistickych zaciatkov v 60 rokoch pre internetovy casopic Ronnie.cz. Som uz v kontakte s jednym z redaktorov, ktory pre mna pripravuje seriu otazok. Podobne pohovory robil s Durom V. Ladom F. Emilom M. a v najblizsich dnoch navstivy Sana B. v Straubingu.

Leto zacne niekedy v pondelok, ale k nam uz prislo tento tyzden. Po silnom dazdi predvcerom sa oteplilo a skutocne posledne dva dni je tu letne pocasie. Great! Budeme zit na terase a varit na BBQ.

Prajem kazdemu najkrajsi prichod oficialneho leta. Nech nam sluzi zdravie si ho uzit v pohode a radosti zo zivota pokial trva. Pozdravuje Milan.